Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2003, 19:24
Sjoukie
Sjoukie is offline
dit weekend naar maastricht

*16 jaar*

welke tent(en) moet ik daar zeker gaan bezoeken zaterdagavond ?
Advertentie
Oud 27-11-2003, 19:54
Verwijderd
geen
Oud 28-11-2003, 14:22
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kom uit Maastricht. Vind persoonlijk de Celebration het leukst, het is echt van tenten in Maastricht mijn favo tentje. Op een avondje uit ben ik hier meestal het grootste gedeelte van de avond te vinden. Gevarieerde muziek, aardig personeel, veel bekenden etc. Enige nadeel (vooral op zaterdag): te druk tussen half 12 en 2 uur. Is tot 5 uur open, soms later. Maar je moet 18 zijn om er in te komen, maar goed, ik ken zo veel mensen die jonger zijn die door binnen komen. En zeker als meisje: kleed je iets ouder, en make-up op en dan kom je bijna overal in.
Maar er is meer. Je hebt dus Celebration op het Vrijthof, waar nog meer leuke café's zijn. Naast Celebration ligt La Cloche, iets verder vind je de Vogelstruys en richting Grote Staat ligt Lavita.

Loop je bij de Vogelstruys links de straat dan ben je in de Platielstraat. Daar ligt een studentencafé De Twee Heren. Ook stampevol, persoonlijk geen leuke tent, maar goed anderen vinden weer wat anders. Naast de Twee Heren ligt nog café: Clinique. Als je de straat iets doorloopt kom je op een klein pleintje. Dat is het Amersplein. Bij dat plein zijn nog wat café's te vinden zoals Coopers Bar, Joie de Vivre, C'est La Vie en als je iets verder loopt Cafe Millenium. Allemaal redelijk leuk, niet super naar mijn mening, maar het kan gezellig zijn.

In een zijstraatje (de Leliestraat) van de Pletielstraat / Grote Staat ligt nog een leuke tent: de A La Bonheur (ook wel gewoon Alla genoemd). Ook hier moet je officieel 18 zijn, maar tis wel gezellig. Maar het is vooral na 3 uur heel druk daar omdat dan al die studentencafé's dan sluiten en dan komen al die studenten naar de Alla. Hij gaat ook om 12 uur open maar sluit pas om half 6.

Op de markt heb je ook twee leuke café's naast elkaar liggen: de Printemps en de Nachtwacht. Printemps is net zo'n mierenhoop als de Celebration maar onder de 18 mag je erin. Dus ja als Celebration niet lukt zou ik Printemps aanraden voor mensen van jouw leeftijd. In een zijstraatje van de markt ligt nog een tent waar je ook mensen van rond de 16 vindt, de Metamorfees. Persoonlijk geen voorstander van, en na half 1 is het er vaak bijna helemaal leeg.

Een nadeel van Maastricht is dat we geen echte discotheek hebben. Mocht je toch een avond vol alleen maar harde beat horen is de Kesselskade het meest geschikt. Daar heb je twee discotheken: de Kadans en Nightlive. Maar je raadt het al: ook hier moet je officieel 18 zijn. Tussen de twee tenten ligt nog een café, Parapluke, maar ik zou daar niet heen gaat. Die tent staat bekend om vele ruzies. Persoonlijk trekt de Kesselskade me niet zo erg.

Mijn advies aan jou zou dus zijn als je een leuke avond wil:
- Vrijthof ---> La Cloche, Celebration
- Markt ---> Printemps, Nachtwacht
- Leliestraat ---> Alla
- eventueel Platielstraat, Amersplein.

Meer info op het VVV kantoor van Maastricht.

Feest ze.
Oud 28-11-2003, 17:21
LoNsDaLe2
LoNsDaLe2 is offline
in maastricht is gewoon helemaal niks behalve kakker tenten en softe cafe'tjes
je kan beter volgende week 6 december naar de platte zaal gaan in maastricht daar zijn de leukere feesten
Oud 28-11-2003, 17:37
Skinless
Skinless is offline
Citaat:
LoNsDaLe2 schreef op 28-11-2003 @ 18:21:
je kan beter volgende week 6 december naar de platte zaal gaan in maastricht daar zijn de leukere feesten
echt iets voor die lonsdave's he
Oud 29-11-2003, 14:32
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
* ²ºº² Maniac ²ºº² * is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 28-11-2003 @ 15:22:
de Celebration het leukst, het is echt van tenten in Maastricht mijn favo tentje.
is dat die tent met flinke bewaking aan de deur daar ?
ben ik met carnaval geweest toen was ie tot ik weet niet hoelaat open, kadans ging toen dicht dus zijn we naar zo tent geweest waar je idd wel 18 voor moest zijn..
Oud 30-11-2003, 10:33
miro
miro is offline
Ben een aantal keer in maastricht op stap geweest, weet niet alle namen meer.

De twee heeren vond ik wel heel leuk, wel heel erg druk maar heel gezellig. Idem voor de Clinique. Celebration was ook wel leuk maar daar stonden meer echt groepjes, moeilijk om aanspraak te krijgen. En daarna natuurlijk naar de A la Bonheur tot 6 uur. Wel leuk maar op t eind wel last van oudere mannen....
Oud 30-11-2003, 12:47
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
* ²ºº² Maniac ²ºº² * is offline
Citaat:
miro schreef op 30-11-2003 @ 11:33:
Ben een aantal keer in maastricht op stap geweest, weet niet alle namen meer.

De twee heeren vond ik wel heel leuk, wel heel erg druk maar heel gezellig. Idem voor de Clinique. Celebration was ook wel leuk maar daar stonden meer echt groepjes, moeilijk om aanspraak te krijgen. En daarna natuurlijk naar de A la Bonheur tot 6 uur. Wel leuk maar op t eind wel last van oudere mannen....

a la bonheur..... hmmmm volgens mij was dat het..
Oud 30-11-2003, 20:07
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
De alla ja...

En dan heb je nog de Dolle dries hehehe

2 tenten waar ik regelmatig kapot ga
Oud 01-12-2003, 08:11
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 30-11-2003 @ 21:07:
De alla ja...

En dan heb je nog de Dolle dries hehehe

2 tenten waar ik regelmatig kapot ga
Een vriend van me die gaat ook vaak door tot half 9 of zo in de Dolle Dries hijs echt gek
Oud 01-12-2003, 08:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
* ²ºº² Maniac ²ºº² * schreef op 29-11-2003 @ 15:32:
is dat die tent met flinke bewaking aan de deur daar ?
ben ik met carnaval geweest toen was ie tot ik weet niet hoelaat open, kadans ging toen dicht dus zijn we naar zo tent geweest waar je idd wel 18 voor moest zijn..
Celebration is niet de enige tent met bewaking, ook de Alla, de Kadans en de Nightlive hebben meer dan 1 portier aan de deur staan. Vergeleken met de portiers van die andere tenten zijn de portiers van de Cel vrij relaxed, tenminste das mijn mening...
Oud 01-12-2003, 08:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
LoNsDaLe2 schreef op 28-11-2003 @ 18:21:
Ben ook al een keer op een Raving Nightmare party geweest. Leuk voor een keertje, maar verder echt nix voor mij.
Oud 02-12-2003, 06:50
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Ik ben elk feest @ platte, kadans en nightlive zowat present

Maare ja ik ken het...meestal wordt het iets later dan half 9 haha...Juup veur 't leve
Oud 02-12-2003, 08:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 02-12-2003 @ 07:50:
Ik ben elk feest @ platte, kadans en nightlive zowat present

Maare ja ik ken het...meestal wordt het iets later dan half 9 haha...Juup veur 't leve
Als je dat vol kunt houden zo tot half 9, moet je dat gewoon doen he je bent maar 1 keer jong.
Oud 03-12-2003, 22:23
battlestar
battlestar is offline
de twee heeren
Oud 08-12-2003, 09:40
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
up
Oud 08-12-2003, 18:35
]{ing
]{ing is offline
Citaat: