Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja vind echt onbegrijpelijk dat dit is gebeurd zeg. Ik zag vanochtend een pasfoto van Maja in de foto en vond echt zó onwerkelijk. Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik hier nou over moet zeggen. Spreekt natuurlijk voor zich dat die daders is absoluut niet mee weg mogen komen met een lichte straf.
Ps. Wat is nou eigenlijk de rol van dat 15jarige meisje?
|
Hier ist artikel:
Twee verdachten bekennen moord op Maja 27 november 2003, 17:13:50 ARNHEM (ANP) - Een 18-jarige jongen uit Beuningen en een leeftijdgenoot uit Nijmegen hebben bekend dat zij betrokken zijn geweest bij de gewelddadige dood van Maja Bradaric uit Nijmegen vorige week maandag. Justitie beschuldigt hen van moord. Dat heeft een woordvoerder van het Openbaar Ministerie donderdag bekendgemaakt. Het onderzoek naar de rol van een 16-jarige jongen uit Nijmegen loopt nog. Het motief voor de misdaad ligt volgens justitie in de relatiesfeer. Van seksueel misbruik van de vwo-scholiere is tot nu toe niets gebleken, aldus de woordvoerder van het OM. Donderdagmiddag heeft de rechter-commissaris in Arnhem een 15-jarig meisje uit Nijmegen voor tien dagen in bewaring gesteld. Dit meisje is eveneens leerlinge van het Dominicus College in Nijmegen, maar geen klasgenote van de vermoorde Maja Bradaric, zo heeft justitie bevestigd. Het OM verdenkt het meisje niet van moord, maar wel van betrokkenheid daarbij. De twee 18-jarigen en de 16-jarige jongen zijn donderdag voor de Raadkamer van de rechtbank in Arnhem geleid. Die beslist vrijdagmorgen of zij in gevangenhouding worden geplaatst. Als dat gebeurt kan het OM de drie maximaal drie keer dertig dagen vasthouden, voordat zij voor de rechter moeten verschijnen. Dinsdagavond liet het OM een 16-jarig meisje uit Nijmegen gaan omdat zij volgens justitie niet of slechts in geringe mate betrokken is geweest bij het drama. Of er mogelijk nog meer aanhoudingen volgen kon de justitiewoordvoerder donderdag niet zeggen. Alle verdachten behoren volgens het OM tot de kennissenkring van Maja Bradaric. De 16-jarige verdachte zou een ex-vriendje van de vwo-scholiere zijn.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Er wordt na een moord vaak veel via via gezegd.... dus of je daar op kunt vertrouwen?
||
Citaat:
||
Citaat:
maar eigenlijk is het even erg en heb je dus idd wel gelijk.
|
![]() |
Ik probeerde me te verplaatsen in de rol van de mensen die haar vonden.
Stel je eens voor dat je daar 's avonds loopt, zoekend naar je vermiste broertje of zusje, of wie dan ook... ... En je komt een brandend lijk tegen ... Maarja, de maximumstraf voor de (minderjarige) dader is natuurlijk 1 jaar jeugddetentie. Ja ja, 1 jaar. Ik haat die lage kutstraffen hier. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
je loopt in een weide en je bent rond aan het wachelen op zoek naar kievitseieren en je stapt in de poep... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Oh wacht, die hebben we helemaal niet nodig.
||
Citaat:
Overigens weet ik wie het meisje was en ook 2 van die kerels die haar vermoord (zouden) hebben (jah, of 1 dan weer niet ofzoiets)... Dat zet me dan weer wel ff aan het denken. Al ging het hier meer om een conflict en hoe vaak zie je dat wel niet gebeuren? Opvallend deze keer was dat het een jong meiske was. Het komt heel dichtbij, dat snap ik best, maar echt wakker lig ik er niet van. Ik heb trouwens wel gemekkerd over die duizenden irakezen die vergruisd zijn, dat kan ik je vertellen (en jah, machiavelli, het waren er wel duizenden)...
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Te ranzig voor woorden, die gasten....
Ziek in in hun rotkoppen, die moeten voor de rest van hun leven platgespoten in een gesloten inrichting worden gestopt. Hoewel, dat kost de samenleving dan weer handen vol geld, die ondermeer van mijn belastinggeld word betaald, en dat vind ik dan weer zonde.... Hmmmm doodstraf?????? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hm ja, heel erg natuurlijk. Maar eigenlijk vind ik het veel erger om te lezen wat sommige mensen (als je hen zo mag noemen) met de vermoedelijke daders zouden willen uitspoken. Alleen al het feit dat je zulke walgelijke methoden kan bedenken om mensen te martelen tot de dood erop volgt, maakt de daad van de daders in deze zaak des te begrijpelijker, hoe cru het ook is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het toeval wil dat ik net een artikel van De Wijkerslooth lees aangaande de AH-zaak, waarin hij het volgende schrijft: ''Een van de fundamenten van onze samenleving is dat geweld zoveel mogelijk binnen de perken wordt gehouden. Geweld is in beginsel verkeerd. Het aantal situaties waarbinnen geweld mag worden gebruikt is beperkt en aan precieze normen onderworpen.'' Leek me ook hier wel van toepassing. Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 11:21. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
When police finally stopped the car, they delivered 56 baton blows and six kicks to King, in a period of two minutes, producing 11 skull fractures, brain damage, and kidney damage. Bron |
![]() |
|
Die 2 18-jarigen mogen toch zeker als volwassenen berecht worden?
Le Scoialiste, wat heeft die zaak van Rodney King hiermee te maken? Ik vind het fout om te zeggen dat de daders hier de doodstraf voor moeten krijgen, hoe ziek hun misdaad ook was wil niet zeggen dat wij ook ziek mogen doen. Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 13:07. |
![]() |
||
Citaat:
|
|