Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2002, 09:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
1) The Evil Dead
Meesterlijke film.

2) Evil Dead II
Geweldig 2e deel met daarin 't beste begin wat er is. Wat is dat super!

3) Army of Darkness
Ja, eigelijk is't nie zo speciaal, maar 't is toch 't derde deel he .
Ash roeleert! Amry of Darkness is duidelijk Bruce Cambell's film.
Oud 22-04-2002, 17:31
legatus
legatus is offline
Meer Riami die Campbell loopt te mishandelen, vooral in deel 2 weet de EVIL DEAD regisseur geen genade te kennen in zijn sadisme.

Vind jammer dat deel 1, welke alleenheerser is binnen de trilogy in mijn wereld, niet nog wat harder en serieuzer had kunnen zijn maar minder 'over the top'. Maar misschien zit daar wel net zijn kracht in bij de vele fans.
Oud 22-04-2002, 19:48
Sithan
Sithan is offline
Weet nie of Cube in de categorie thuishoort...maar die vond ik heel aardig...
Oud 23-04-2002, 12:44
meastrecks
meastrecks is offline
HOUSE ON HAUNTED HILL

is erg sterke film en heeft 1.5 jaar geleden even in de bios gedraait, een weekje ofzo omdat ie zo scarie was.

Ik heb hem in belgié gezien en daar liep de helft van de mensen weg.
Oud 23-04-2002, 14:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
meastrecks schreef:
HOUSE ON HAUNTED HILL

Ik heb hem in belgié gezien en daar liep de helft van de mensen weg.
Mja, maar dat lag waarschijnlijk eerder aan de belabberde kwaliteit.

Slechtste film die in ik ooit in de bios heb gezien, IMHO.
Oud 23-04-2002, 14:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:
Meer Riami die Campbell loopt te mishandelen, vooral in deel 2 weet de EVIL DEAD regisseur geen genade te kennen in zijn sadisme.

Vind jammer dat deel 1, welke alleenheerser is binnen de trilogy in mijn wereld, niet nog wat harder en serieuzer had kunnen zijn maar minder 'over the top'. Maar misschien zit daar wel net zijn kracht in bij de vele fans.

Mja, had idd wel iets minder over the top gemogen, maar het blijft een topfilm.
Deel 2 was ook sadistisch, maar wel lekker, Ash vs Hand had me zeker lachend. Deel 3 was soms iets te kinderachtig, maar het blijft grappig om te zien wat er gebeurd als je een kleine versie van jezelf in slikt en dan water drinkt.
Oud 23-04-2002, 14:20
Marcade
Marcade is offline
1. The Exorcist
2. Carrie
3. The Shining
4. Pokemon movie

Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 14:24
Zarya
Zarya is offline
De horrorfilm die ik eng vind moet nog gemaakt worden, natuurlijk vond ik the shining en the omen enz. wel spannend, en the exorcist geweldig gemaakt, maar echt eng... ik w8 met spanning af tot die film komt.
Oud 23-04-2002, 18:04
Diesel
Diesel is offline
De independent horror/komedie HOUSE 2 (heb ik pas geleden gekocht op DVD, miskoop!!!) is absoluut de slechtste film die ik ooit heb gezien, zelfs Pearl Harbor vind ik beter. De eerste scene, ondersteund door een creepy soundtrack en een griezelig sfeertje was het kijken waard maar voor de rest is het een en al bagger. Heeft iemand 'm ook gezien?????
Oud 24-04-2002, 06:24
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Diesel schreef:
De independent horror/komedie HOUSE 2 (heb ik pas geleden gekocht op DVD, miskoop!!!) is absoluut de slechtste film die ik ooit heb gezien, zelfs Pearl Harbor vind ik beter. De eerste scene, ondersteund door een creepy soundtrack en een griezelig sfeertje was het kijken waard maar voor de rest is het een en al bagger. Heeft iemand 'm ook gezien?????
Hij had een paar grappige scenes maar ik had hem ook meer voor een comedy aangezien.
Deel 1 vond ik persoonlijk slechter.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 23:37
Verwijderd
Hmmm, panthasm is vette film (alle uit de serie ).

Nightmare on elm street rulez!

Laatst 13 ghosts in de bios gezien. Lekker bloederig.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 01:00
Vork
Vork is offline
gaat niet om bloed maar om sfeer

kheb niet echt top5, maar Hellraiser, BWP, Shining, Evil Dead serie zijn duchtig

kwil Ring toch wel es zien dan
Oud 26-04-2002, 15:26
Diesel
Diesel is offline
Gisteren heb ik Children of the Corn 666: Isaac`s Return gekocht op DVD, ik had niet echt hoge verwachtingen maar dat die zo slecht zou zijn had ik niet verwacht.....
heeft iemand 'm gezien?
Oud 26-04-2002, 15:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vork schreef:
gaat niet om bloed maar om sfeer

Dat ligt aan het soort horror. Stel je Braindead (aka Dead Alive) of Hellraiser voor zonder een druppel bloed.
Oud 26-04-2002, 18:37
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Gisteren heb ik Children of the Corn 666: Isaac`s Return gekocht op DVD, ik had niet echt hoge verwachtingen maar dat die zo slecht zou zijn had ik niet verwacht.....
heeft iemand 'm gezien?
Hele slechte film. Ik heb medelijden met je aankoop
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 00:50
Vork
Vork is offline
Citaat:
Juice schreef:

Dat ligt aan het soort horror. Stel je Braindead (aka Dead Alive) of Hellraiser voor zonder een druppel bloed.
Hellraiser 1 moet et anders ook flink van de sfeer hebben.. net als Braindead.. (alhoewel bloed daar ook grote rol in speelt ja )
Oud 27-04-2002, 11:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vork schreef:

Hellraiser 1 moet et anders ook flink van de sfeer hebben.. net als Braindead.. (alhoewel bloed daar ook grote rol in speelt ja )
Sfeer is idd belangrijker dan bloed, maar een droge Hellraiser, zeg nou zelf, erg fijn zou het niet zijn.
Oud 27-04-2002, 11:29
Vork
Vork is offline
Citaat:
Juice schreef:

Sfeer is idd belangrijker dan bloed, maar een droge Hellraiser, zeg nou zelf, erg fijn zou het niet zijn.
das waar

ik zou de haken en kettingen missen
Oud 28-04-2002, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:
heeft iemand 'm gezien?

Ja, heb hem pas nog gezien bij een vriendin, vond hem ook niet echt tof. Aan die kleine man (dat was toch Isaac?) in het zwart en z'n irritante stem irriteerde ik me mateloos! Het enige wat ik wel tof vond was dat die ene man ineens meer macht bleek te hebben dan die Isaac zelf (zijn zoon), wat die meid niet verwachtte.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 10:06
x Gurl x
x Gurl x is offline
1) Valentine
2) What lies beneath
3) The exorcist (of hoe je ut dan ook mag schrijven)
Oud 02-05-2002, 10:30
Vork
Vork is offline
Citaat:
x Gurl x schreef:

2) What lies beneath
die film vond ik dus echt vies tegenvallen

enne horror?
Oud 02-05-2002, 10:32
Verwijderd
ik hou persoonlijk ook niet zo van horror. wist btw niet dat the blair witch project ook horror was heb alleen deel 2 gezien en die vond ik cool. ik vind eigenlijk van die extreme thrillers cooler ik heb gister what lies beneath gezien

wow
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 11:40
Verwijderd
1 the exorcist
2 It
3 Evil Dead
4 Braindead
5 Omen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 12:18
Martijn
Martijn is offline
Ik kijk wel veel films maar niet altijd horrorfilms maar op nummer 1 heb ik toch wel:

Silence of the Lambs

2. Hannibal
3. Child's Play
4. uhm f denken ik vond Brainscan wel geinig
5. hmmmm.... Sary Movie?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 12:30
Verwijderd
The Exorcist, The Thing, Child's Play, The Shining, A nightmare on elm street.

Zijn naar mijn mening toch wel een van de beste horror films om van te gruwen".
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 19:20
Uice
Uice is offline
Ze ZIJN één van de beste horrorfilms? Hmm...
Oud 06-05-2002, 02:27
Metallinos
Metallinos is offline
Evil Dead
Braindead
Dawn of the Dead
Candyman
Hellraiser 2 (beter dan deel 1 vind ik)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 11:47
Built to last
Built to last is offline
Night of the living dead(romero)
THe THing
Evil dead
Bad taste/braindead
The omen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 19:17
Uice
Uice is offline
Bad Taste is niet hetzelfde als Braindead hoor. Allebij gory horrorkomedies van Peter Jackson, maar wel verschillende films.
Oud 06-05-2002, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:

absoluut goede films, maar echt eng vond ik ze niet...........
final destination een goeie film?? whahahaha

die was echt belachelijk
op het eind lag ik echt in een deuk zelfs

The Exorcist vinnik
idd om de sfeer

en ik zie dat Silence of the Lambs genoemd wordt...
Als dat een horrorfilm is noem ik die duzz ook, die is echt vet.

En The Shining

Films als Hellraiser en children of the Corn vinnik echt nix....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Films als Hellraiser en children of the Corn vinnik echt nix....
Huh? Wat hebben Children of the Corn en Hellraiser gemeen behalve dat het allebei horrorfilms zijn?
Oud 08-05-2002, 15:30
Verwijderd
silent of the lambs
the exorsist
what lies beneath
chucky
ehm......
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 04:26
cha0s
cha0s is offline
Day of the Dead
Dawn of the Dead
alle Hellraisers. (hmmz, dan zijn 't er stiekem 6... dan tellen we Hellraiser Bloodline niet mee hehe )
Oud 09-05-2002, 10:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
silent of the lambs
the exorsist
what lies beneath
chucky
ehm......
Chucky is geen film. De film heet Child's Play.
Oud 09-05-2002, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:

Chucky is geen film. De film heet Child's Play.
hehe, wist wel dat je dat ging zeggen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 13:57
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Day of the Dead
Dawn of the Dead
alle Hellraisers. (hmmz, dan zijn 't er stiekem 6... dan tellen we Hellraiser Bloodline niet mee hehe )
er zijn inmiddels 6 delen van hellraiser
1987 Hellraiser
1988 Hellbound: Hellraiser II
1992 Hellraiser III: Hell on Earth
1996 Hellraiser: Bloodline
2000 Hellraiser: Inferno
2002 Hellraiser: Hellseeker

de laatste is naar mijn weten nog niet uit in europa...ben wel erg benieuwd hoe die is, vond inferno wel een leuke wending aan t verhaal maar t had ook zonder hellraiser in de naam wel gekund,beetje jammer.

Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 15:41
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Built to last schreef:

er zijn inmiddels 6 delen van hellraiser
1987 Hellraiser
1988 Hellbound: Hellraiser II
1992 Hellraiser III: Hell on Earth
1996 Hellraiser: Bloodline
2000 Hellraiser: Inferno
2002 Hellraiser: Hellseeker

mja inferno klopt.. die wassik ff vergeten...
hellseeker hebbik nog niet echt over gehoord ofzo
Oud 09-05-2002, 15:55
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

mja inferno klopt.. die wassik ff vergeten...
hellseeker hebbik nog niet echt over gehoord ofzo
Staat wel info over op hellraiser web

kristy uit deel 1 en 2 krijgt een autoongeluk en komt in de hel terecht en haar man gaat dan de hel in om haar te zoeken ofzo. ben zeer benieuwd
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 23:11
Diesel
Diesel is offline
Ooit heb ik In the Light of the Moon a.k.a. Ed Gein gehuurd. Het waargebeurde verhaal over een "serial-killer" die de inspiratiebron was voor horror toppers als Silence of the Lambs, Psycho en Texas Chainsaw Massacre. Persoonlijk vind ik het zeker een van de beste films uit het jaar 2000. Zeker een aanrader voor de mensen die Silence of the Lambs erg goed vonden.

Oud 11-05-2002, 12:23
legatus
legatus is offline
ED GEIN, is een blammage. Niet waargetrouw en allerlei verkeerd uitgepakte scenes die grappig overkomen. Slechte film.

HENRY: PORTRAIT OF A SERIAL KILLER.
Oud 12-05-2002, 10:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:
ED GEIN, is een blammage. Niet waargetrouw en allerlei verkeerd uitgepakte scenes die grappig overkomen. Slechte film.

>>>Ik had idd ook heel wat meer verwacht, als fan van TCM, Psycho en TSOTL.

HENRY: PORTRAIT OF A SERIAL KILLER.
Ach, die moet ik ook nog zien... ist een heel goeie?
Oud 12-05-2002, 11:54
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
ik hou persoonlijk ook niet zo van horror. wist btw niet dat the blair witch project ook horror was heb alleen deel 2 gezien en die vond ik cool. ik vind eigenlijk van die extreme thrillers cooler ik heb gister what lies beneath gezien

wow
what lis beneath??? die vond ik echt tegenvallen, helemaal niet eng wel een beetje spannend af en toe en een verassend einde maar ook heeel saai
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 17:25
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
legatus schreef:
ED GEIN, is een blammage.

Ed Gein is een blamage? Dat gaat wel erg ver. Urban Legend: Final Cut is een blamage, Scream 2 is een blamage eveneens Scream 3. In tegenstelling tot deze flops heerst er een griezelig sfeer in Ed Gein......
Oud 12-05-2002, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:

Huh? Wat hebben Children of the Corn en Hellraiser gemeen behalve dat het allebei horrorfilms zijn?
precies wat je zegt
Maar ik noemde die 2 omdat ik ze voorbij zag komen hierzow en ze gezien heb.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 14:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

precies wat je zegt
Maar ik noemde die 2 omdat ik ze voorbij zag komen hierzow en ze gezien heb.
Maar je zei "Hellraiser, Children of the Corn enzo", alsof het films in hetzelfde subgenre zijn, wat niet het geval is.
Oud 13-05-2002, 18:39
legatus
legatus is offline
Griezelig sfeer in ED GEIN?

Komop, zwarte humor die zijn doel niet raakt. Zelfs STEVE RAILSBECK kan de film niet redden. Waardeloos script waarop ik zelfs durf te antwoorden dat SCREAM 2 beter was -- en dat hoef ik niet eens terug te nemen.

ED GEIN slaat de plank geheel mis, voor qua inhoud op gebied van script en waarheidsgetrouwd.
Oud 13-05-2002, 20:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:

Komop, zwarte humor die zijn doel niet raakt. Zelfs STEVE RAILSBECK kan de film niet redden. Waardeloos script waarop ik zelfs durf te antwoorden dat SCREAM 2 beter was -- en dat hoef ik niet eens terug te nemen.

ED GEIN slaat de plank geheel mis, voor qua inhoud op gebied van script en waarheidsgetrouwd.
Het erge vind ik, dat het simpelweg moorden in beeld brengt zoder enige toevoeging van spanning, en denkt dat Gein's beruchtheid het verder wel doet.
Kijk dan liever naar één van de andere, allemaal betere, op Gein gebasseerde films; the Texas Chainsaw Massacre, Psycho en The Silence of the Lambs.
Oud 13-05-2002, 20:28
Uice
Uice is offline
Ik heb trouwens laatst Modern Vampires gehuurd. Ik had zin in een avondje dumb fun i.p.v. serieuzere horror dus dit leek me wel een goede keuze.

SPOILERS
Maar hoe durven ze Dracula van een machtige, charmante en mysterieuze vampier te veranderen in een irritante eikel met overwicht en spraakgebrek, die binnen no-time door drie idioten vernietigd wordt? Ik bedoel, ik had die gast nog sneller uit kunnen schakelen!
Oud 13-05-2002, 20:40
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
legatus schreef:

Misschien ben ik iets te ver gegaan door te zeggen dat ED GEIN een van de beste films uit 2001 was, o.k. dat is niet zo. Maar Scream 2 beter dan ED GEIN? Geloof je het zelf? Scream 2 is een schande en vergeleken met Scream 2 is ED GEIN een meesterwerk. Maar "zwarte humor die zijn doel niet raakt" << daar heb je wel gelijk in maar in Scream 2 raakt niets zijn doel.

Laatst gewijzigd op 14-05-2002 om 11:41.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Diesel schreef:

in Scream 2 raakt niets zijn doel.
Behalve dan dat de film volledig 'vervolg' voelt. Ik vond hem ook beter dan Ed Gein.
Reageren

Regels voor berichten