Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel eens van gewogen gemiddelden gehoord? Nee? God ook niet? Dacht ik al. Bullshit dus. Blij dat ik ervan overtuigd ben dat ik na mijn dood gewoon zonder het zelf te weten wegrot in de grond, dan hoef ik tenminste niet mijn leven op aarde te laten verzieken door de dwangmatige, ziekelijke gedachte dat wat ik nu doe misschien wel van invloed is op het leven ná de dood. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar het beeld dat jij in je laatste zin schept is natuurlijk net zogoed bullshit. Ik geloof wel in een leven na de dood en mijn leven wordt toch echt op geen enkele manier verziekt.
|
In het Christendom mag je er toch wel vanuit gaan dat je naar de hemel gaat, als je gelooft dat Christus voor ons gestorven is aan het kruis en als je hem gevraagd hebt in je hart zodat je eigenlijk vanzelf al goede daden gaat verrichten, hoewel je altijd zondig zal blijven. Zonder de verlossing van het kruis zou het onmogelijk zijn om mount heaven te beklimmen maar doordat Jezus Christus onze zonden op zich heeft genomen kunnen wij deze hindernis nemen, enkel en alleen door de genade van onze Here God die in de hemel is.
Naar de hemel gaan is echter niet het doel van geloven: Jezus zegt namelijk: 'Ik ben de weg, de waarheid en het leven.' met andere woorden: als je in Christus gelooft, zít je al op de goede weg. Op de weg zitten, niet eroverheen gaan, is dus het doel. de bijbel noemt dat 'wandelen met God'. Weer met andere woorden: het geloof is de beloning van je geloof, en dus niet, zoals velen denken, dat het eeuwige leven de beloning is van geloven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik vraag me erg af hoeveel mensen die mening met je delen, Franse imbiciel
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar in je uitspraak (dus dat geloven de beloning is) zit wel wat wijs. immers: niet het doel maar het streven is het doel. hoe meer ik er over nadenk, hoe beter ik het idee vind dat geloven alleen hier belangrijk is. want in de hemel heb je geen doel meer (lees: de hemel is een schrikbeeld)
||
Citaat:
(wat ik eigelijk wil zeggen, is dat dat soort onbeargumenteerde uitspraken dom zijn, owja, en ik bedoel ook dat die man niet iemand is om in je ava te stoppen) maargoed, ik ben weer veel te grof, sorry
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Geloven is ook iets anders dan je aan regeltjes houden. Inderdaad is er een kader waarbinnen je moet leven, maar geen mens is in staat dat te volbrengen. Wanneer jij echter gelooft en probeert als een gelovige te leven zal dat je vergeven worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de Koran staat volgens mij overigens wèl dat je je zonden moet toegeven, maar dat weet Yousra ongetwijfeld beter dan ik. Oh ja, ik vraag me af hoe een Chinees uit het jaar 20 dan in de hemel had kunnen komen, hij wist immers niet eens van het bestaan van God en kon er derhalve niet in geloven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
*Mujahideen ziet het witte licht* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom hoeven jullie christenen niks te doen en heeft Jezus jullie zonden op zich genomen???? Dit is wel heel makkelijk. Tegenwoordig leven de meeste christenen zeer slecht. Geldt voor hen ook dat ze naar de hemel gaan????? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik las ook nog ergens dat als mensen Allah vergeten.. Allah hen dus ook vergeet en ze niet in de hemel komen... het mooie is.. God (volgens christendom) vergeet deze mensen NIET.. ze mogen altijd bij hem terug komen als ze berouw hebben van hun daden.. Hij staat altijd met zijn 'armen' open om je op te vangen...
||
Citaat:
![]() maar dan krijg je zo'n antwoord dat jij laatst ook bezigde: gods rechtvaardigheid is niet de onze, en denk er maar niet over na, want dat kun je toch nit bevatten (wat heb ik een hekel aan dat soort antwoorden)
||
Citaat:
Ik weet niet goed wie wel en wie niet in de hemel komt.. dat is echt aan God.. dat is ook te moeilijk om te bedenken.. maar als je echt gelooft wil je leven naar Gods wil (is wel moeilijk want je blijft altijd zonde doen) en ieder persoonlijk wat ie ook doet weet hoe het hem neerzet tegenover God.. en weet dan zelf wel of hij nou alleen schijn-christen is of niet... hmm does it make sense?? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() "Maar zij, die berouw hebben en zich beteren en (de Waarheid) verkondigen, dezen zijn het, tot wie Ik Mij met vergiffenis wend - Ik ben Berouwaanvaardend, Genadevol. " "Allah, de Heer van eer en glorie, aanvaardt het berouw van Zijn dienaar totdat het doodsgerochel begint." "Hij die berouw toont (aan Allah) vóór de zon opkomt vanuit het westen (voor de Dag des Oordeels), Allah keert met genade tot hem." "Maar hij die berouw heeft, gelooft en goed doet, zal waarschijnlijk tot de geslaagden behoren." "Behalve degenen, die berouw hebben en zich verbeteren en aan Allah vasthouden en hun gehoorzaamheid zuiver houden voor Allah. Dezen behoren tot de gelovigen. En Allah zal de gelovigen weldra een grote beloning geven." "Allah, de Verhevene en Glorierijke, steekt Zijn Hand uit gedurende de nacht, zodat de mensen berouwen voor de fout gemaakt van dageraad tot schemering. En Hij steekt Zijn Hand uit gedurende de dag, zodat de mensen mogen berouwen voor de fout gemaakt van schemering tot dageraad. (Hij zal berouw accepteren) voordat de zon vanuit het westen opkomt (voor de Dag des Oordeels)."
||
Citaat:
In de christelijke kerk (waar ik zelf ook lid van ben) wordt een leer geleerd, die gebaseerd op deze woorden in niet-willekeurige volgorde: ELLENDE-VERLOSSING-DANKBAARHEID Kort gezegd komt dat hier op neer: Ellende: De mens is goed geschapen (Gen.1), maar door de zondeval (Gen.3) kwam de zonde in de wereld, waardoor er een onherstelbare breuk tussen God en mens ontstond. Toch was er nog het evangelie (goede boodschap) van God: er zal een Verlosser komen die jullie van jullie zonden zal bevrijden. Tot die tijd moesten er, als afspiegeling van de ultieme vervulling van dit evangelie, offers gebracht worden om God zo 'welwillend te stemmen' (pin me hier niet op vast; dit woord is hier fout gebruikt, maar ik kan zo gauw geen beter bedenken). Kort gezegd, de mens, en daarna ieder mens dat geboren werd, is zondig vanaf zijn geboorte. Sinds de zondeval zit het in onze aard om niet gelovig te zijn; ja, om zelfs zondig te zijn. Verlossing: Jezus is gekomen. Jezus is voor ons aan het kruis gestorven en heeft al onze zonden op Zich genomen. Hij is van God verlaten gestorven met onze zonden en daarna heeft hij de dood (onze zonden) overwonnen, waardoor de onherstelbare breuk toch hersteld was. Dankbaarheid: Nu eindelijk het punt waarmee ik op jou ga reageren. Op het moment dat je Jezus aanneemt, krijg je de Heilige Geest in je. Deze bewerkt in jou dat je, in plaats van jouw zondige natuur, 'door de Geest' gaat leven en betere dingen doen dan van tevoren. Christenen doen dus, als het goed is, ook goede daden. Doen ze dat niet, dan kun je je afvragen of het wel 'echte' christenen zijn (voor zover wij daarover kunnen oordelen). Ik denk dat jij Islamitisch bent, vandaar deze opmerking: In de Islam is 'goede daden' doen het criterium om al dan niet in de hemel te komen, in het Christendom is 'goede daden doen' een gevolg van het aannemen van Jezus. Op het moment dat je Jezus aanneemt, kom je in de hemel. Je gaat dan echter ook goede daden verrichten. Op het moment dat je geen 'goede daden' verricht (misschien is: 'goed leeft' hier beter), kun je je afvragen of je Christus wel echt hebt aangenomen. P.S. Als je niet islamitisch bent, wat ik dus dacht, wat ben je dan wel? (Ik ben erg nieuwsgierig)
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
In de Islam is het nooit te laat zolang je leeft. Als je om vergiffenis vraagt, moet dat oprecht zijn en je moet ervoor zorgen dat je niet meer dezelfde fout maakt. |
![]() |
||
Citaat:
(had ik van een moslim gehoord dat je dan geen vergeving krijgt.. dus dat vraag ik me gewoon ff af.. niet aanvallend ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloof jij niet? Magican2 | 500 | 24-07-2009 12:39 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Een paar vraagjes. Eva* | 77 | 01-10-2002 11:47 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |