Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2003, 12:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben jij zo iemand die gelijk alles wil uitproberen wat in de reclame is of ben je meer zo'n typje van wat de boer niet kent dat eet ie niet?

Ik wil zelf altijd alles uitproberen wat ik op tv zie, zoek alle supermarkten af tot ik het gevonden heb. Best erg eigenlijk.
Oud 30-11-2003, 13:28
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik kijk nooit tv, dus zie geen reclame. Ik lees die folders uit de bus ook niet....

de reclame die ik toch voorgeschoteld krijg...pfft eten boeit me niet zo, dus ik ben er absoluut niet gevoelig voor.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 13:54
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
mensen die zeggen dat ze er niet gevoelig voor zijn, ik geloof ze niet allemaal. Statistieken wijzen uit

Zelf ben ik denk ik best vatbaar voor reklame, laatst kocht ik chocomel, totaal om het te proberen van wege die reklame.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 15:51
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik zou het denk k wel uitproberen als er een reclame over is, maar later weer terugkeren naar een ander product wat goedkoper is.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 15:52
Miracle
Miracle is offline
Ik doe niet zo heel vaak boodschappen, dus ik let er ook niet echt op wat ik koop. Maar ik denk dat ik producten die gepromoot worden wel eerder zal kopen als ik voor de schappen sta.
Oud 30-11-2003, 16:06
Dory
Dory is offline
Nouja als er iets nieuws is en het ziet er heeeeel lekker uit dan wil ik het wel proberen, maar dat komt 1 x per jaar voor ofzo.
Oud 30-11-2003, 16:12
boer
boer is offline
iedereen is gevoelig voor reclame, maar bijna niemand denkt dat ze beinvloed worden, is getest
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 16:16
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Stefan1986 schreef op 30-11-2003 @ 17:12:
iedereen is gevoelig voor reclame, maar bijna niemand denkt dat ze beinvloed worden, is getest

ja ik ben er wel gevoelig voor.
Oud 30-11-2003, 16:24
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Ik kijk zo wie zo geen tv, luister heel vaak naar de radio, en de reclame die je daar hoort.. Maar mij krijgen ze niet zo snel beinvloed..

Reclame =
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 16:27
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 30-11-2003 @ 13:57:
Niet alles, heb bijvoorbeeld nog nooit die bisc and dingen geproefd. Maar als ik iets zie waarvan ik denk dat ik het erg lekker vind ga ik er wel speciaal voor naar de winkel
Ik ook niet. Als het om eten gaat dan maakt het mij dus echt niets uit, maar bijv. make up reclames.. Ben ik zo snel mogelijk in de winkel om te kijken wat voor iets het is. (heb hem dan ook wel gekocht..)

Kiss Kiss
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 16:43
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 30-11-2003 @ 13:57:
Niet alles, heb bijvoorbeeld nog nooit die bisc and dingen geproefd. Maar als ik iets zie waarvan ik denk dat ik het erg lekker vind ga ik er wel speciaal voor naar de winkel
Idem.
Die bisc and dingen vind ik trouwens niet te vreten (hoewel het er wel aardig uitziet).
Oud 30-11-2003, 16:47
boer
boer is offline
nu nog een keer, iedereen wordt beinvloed door reclame, er zijn veel testren voor geweest, mensen die zeggen dat het bij hun niet zo is dan is dat grote onzin, als iemand het niet geloofd zou ik ook nog testen en resltaten op internet kunnen zoeken. Het het gaat allemaal onbewust
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 16:51
Auntie M
Auntie M is offline
Nou ja als je ook bedoelt dat ik expres een merk wasmiddel niet koop omdat er zo'n irritante reclame aan vasthangt, ja dan ben ik heel erg beinvloedbaar.
Oud 30-11-2003, 17:26
Verwijderd
Ik ben wel redelijk gevoelig voor reclame. Als ik iets zie wat me wel lekker lijkt, koop ik het wel. Maar dat geldt ook negatief voor producten met een hele slechte reclame: dat onthoud ik wel als irritant, hoe gek het ook klinkt
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:33
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 30-11-2003 @ 17:27:
Ik ook niet. Als het om eten gaat dan maakt het mij dus echt niets uit, maar bijv. make up reclames.. Ben ik zo snel mogelijk in de winkel om te kijken wat voor iets het is. (heb hem dan ook wel gekocht..)

Kiss Kiss
Jaaaa.. jij niet hoor!! Ik kan er echt een heleboel vinden als ik nu moet opnoemen he!! pooeh!!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:55
Angeline
Angeline is offline
Mja soms..
ik wil dat bodycocoon uitproberen krijg je strak huidje van
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:08
Stefanie
Stefanie is offline
Jawel, t werkt wel zeker Als het er heel lekker uitziet bijv. dan neem ik wel de moeite om het te proberen... Wrom niet?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-11-2003 @ 14:28:
ik kijk nooit tv, dus zie geen reclame. Ik lees die folders uit de bus ook niet....

de reclame die ik toch voorgeschoteld krijg...pfft eten boeit me niet zo, dus ik ben er absoluut niet gevoelig voor.
idd
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:16
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 30-11-2003 @ 14:54:
mensen die zeggen dat ze er niet gevoelig voor zijn, ik geloof ze niet allemaal. Statistieken wijzen uit
geloof je mij wel
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 22:43
Verwijderd
Ja, ik ben ontzettend gevoelig voor reclame. Ik ben dan qua 'normale' boodschappen niet de persoon in huis die dat elke week doet, maar ik wijs mijn moeder heel vaak op iets nieuws en die is net zo erg als ik ben. :/

Qua make-up enzo heb ik het inderdaad ook heel erg.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 22:43
Lionheart
Nope
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 10:42
Verwijderd
Als het om eten gaat wel, maar niet voor de merken die erin genoemd worden; van een goeie nesquickreclame bijvoorbeeld krijg ik wel zin in warme chocolademelk, maar die maak ik dan wel met cacao en suiker, en na het zien van een sportlifereclame neem ik vaak een albert heijn-kauwgom, dat soort dingen .
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 11:16
checko
checko is offline
Als het om eten gaat, ben ik afhankelijk van wat m'n uders kopen..
Maar wat reclames btreft behoor ik niet tot de groep eerste kopers van een product. Ik wil meestal eerst proeven/ zien of iets lekker is/werkt voordat ik het koop...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:43
Nuck
Nuck is offline
Nee, ik ben niet gevoelig voor reclame. Ik probeer wel veel dingen uit, maar die zie ik dan bijvoorbeeld gewoon in de supermarkt liggen. Ik heb niet de drang om iets wat net op tv is geweest direct te gaan halen.
Oud 01-12-2003, 15:30
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Een beetje. Zo af en toe koop ik een product naar aanleiding van een reclame, maar vaak gebeurt dat niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2003, 17:42
A*
A* is offline
Ik ben altijd wel in voor iets nieuws, en probeer ook wel veel dingen uit.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 11:36
Silver rain
Silver rain is offline
nah ik kijk nooit naar de reclame. Maar als ik eenmaal in de winkel ben en ik zie ietys dat er lekker uitziet dan wil ik het best uitproberen
Oud 08-12-2003, 11:44
the tourist
the tourist is offline
Nee, eigenlijk helemaal niet. Ik vermijd reclame ook zo veel mogelijk, dus dat scheelt ook.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 15:13
Verwijderd
Ik koop af-en-toe van die dingen uit folders die ik toch nog nodig had en voor een prikkie te koop zijn. Daarbij moet je dan niet denken aan grote aankopen, maar eerder aan schakelklokken, een extra stekkerkastje met overspanningsbeveiliging, een pak kabelbinders (om m'n portemonnee weer aan te vullen; ik heb áltijd kabelbindertjes in m'n portemonnee, érg handig). Het zijn dus nog vrij nuttige dingen.
Verder denk ik dat ik door reclames waar je niet omheen kan enorm word beďnvloed, waardoor ik nu soms een blikje cola haal op school, terwijl ik ook water zou kunnen drinken...
Over het algemeen denk ik dat ik zou kunnen zeggen dat het relatief gezien nog wel meevalt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten