30-11-2003, 15:10 | |
Ik ben bezig met een onderzoek over hoe jongeren over Marokkaanse jongeren denken en zou het zeer aardig vinden als jullie deze enquete wilden invullen voor mij
Man/vrouw? antw: Leeftijd? antw: Nationaliteit? antw: Geloof? antw: Woonplaats/provincie? antw: Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Heb jij allochtone vrienden? antw: Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Tot zover deze enquete, mocht je deze liever anoniem insturen dan kun je het mailen naar uitslagenquete@hotmail.com
|
30-11-2003, 15:24 | |
Man/vrouw?
antw:Man Leeftijd? antw:16 Nationaliteit? antw:NL Geloof? antw:nvt Woonplaats/provincie? antw:IJmuiden, NH Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw:licht negatief, ze doen vaker vervelend dan andere bevolkingsgroepen, maar heus niet allemaal Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:Ja, ik stond op het station, en toen vonden ze het leuk om om me heen te gaan staan en te schreeuwen. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:Nee Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw:Ja, net zoals er een verschil is tussen nederlandse jongens en meisjes Heb jij allochtone vrienden? antw:nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw:ja Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw:logisch als je zo gevoed wordt door de media Tot zover deze enquete, mocht je deze liever anoniem insturen dan kun je het mailen naar uitslagenquete@hotmail.comNee, ik heb het zo al gedaan. Veel succes nog. |
30-11-2003, 15:55 | |
Man/vrouw?
antw: Vrouw Leeftijd? antw: 18 Nationaliteit? antw: Nederlandse Geloof? antw: geen. Woonplaats/provincie? antw: Breda, Noord-Brabant Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: goed, gewoon hetzelfde als over ieder ander. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee, nooit gehad. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, ik heb twee Marokkaanse meisjes bij me in de klas waar ik heel goed mee op kan schieten. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ja, ik denk dat de jongens wat dominanter zijn. Heb jij allochtone vrienden? antw: Nee. tenminste als ik die 2 meisjes uit mijn klas niet tel als vriendinnen, want zo ver gaat dat niet. Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Ja. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Dat Nederlanders dat maar denken en dat het niet zo is. dus dat we oppervlakkig bezig zijn. Tot zover deze enquete, mocht je deze liever anoniem insturen dan kun je het mailen naar uitslagenquete@hotmail.com [/B][/QUOTE]
30-11-2003, 15:59 | |||
Verwijderd
|
nare man schreef op 30-11-2003 @ 15:55:
Citaat:
Citaat:
|
30-11-2003, 16:02 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
30-11-2003, 16:02 | |
Verwijderd
|
Man/vrouw?
antw:vrouw Leeftijd? antw:16 Nationaliteit? antwederlandse Geloof? antw:ja Woonplaats/provincie? antw:helmond, noord brabant Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Er is altijd een klein groepje dat het verpest voor de rest, maar dit maakt niet alle Marrokaanse jongeren crimineel of slecht, ik denk niet meer of minder dan nederlandse jongeren. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: nee Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antweuh Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Natuurlijk, net zoals er verschil zit tussen nederlandse jongens en meisjes Heb jij allochtone vrienden? antw: nou jah, veel zijn in het buitenland geboren, maar op hun 1ste of 2e naar Nederland gekomen en ze komen ook niet uit Turkije of Marroko, maar uit Vietnam, Nieuw Zeeland, Spanje Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw:geloof het wel Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Dat komt omdat er 1 groepje jongeren is dat helemaal wordt uitgemeten. Hoor je wat van de groep die het goed doet? Nop. |
30-11-2003, 16:03 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
30-11-2003, 16:15 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
30-11-2003, 16:16 | |
Man/vrouw?
antw: Vrouw Leeftijd? antw: 17 Nationaliteit? antw: Nederlands Geloof? antw: Geen Woonplaats/provincie? antw: Rotterdam / Zuid Holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Het beeld wat ik van Marokkaanse jongens heb ik slecht, Marokkaanse jongens zijn heel belangrijk in het gezin en denken dat ook in de samenleving te zijn. Echter de meisjes zijn gewoon "normaal". Overigens hangt dit ook af van de mate waarin ze ingeburgerd zijn. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Aangezien ik in Rdam woon, kom ik regelmatig in contact met allochtonen en dus ook met marokkanen. De jongens die je ziet hebben vaak een negatieve kleinerende houding naar meisjes toe en moeten je vaak wat toeroepen wat niet van respect betuigd. In de metro echter zie je regelmatig Marokkaanse meisjes met hoofddoek en al in hun eigen taal praten waarbij je uit de blikken kan opmaken dat ze aan het roddelen zijn. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Een van mijn beste vriendinnen is half marokkaans die dat spreekt voor zich. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Het beeld wat ik van Marokkaanse jongens heb ik slecht, Marokkaanse jongens zijn heel belangrijk in het gezin en denken dat ook in de samenleving te zijn. Echter de meisjes zijn gewoon "normaal". Overigens hangt dit ook af van de mate waarin ze ingeburgerd zijn. (gekopieerd van een eerdere vraag) Heb jij allochtone vrienden? antw: Ja, en een gedeelte van mijn klas is ook allochtoon. Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: In mijn stad wel maar in mijn buurt vrijwel niet. Gewoon weg omdat de huur hier vrij hoog is. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Ik weet niet of het steeds vaker gebeurd. Je zou verwachten dat ook de marokkaanse jongeren steeds meer inburgeren en hun houding laten varen. Maar voor de rest hoor ik bij die vier van de vijf Nederlanders. |
30-11-2003, 16:23 | ||
Citaat:
30-11-2003, 16:23 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
30-11-2003, 16:29 | |
Man/vrouw?
antw: vrouw Leeftijd? antw: 14 Nationaliteit? antw: Nederlands Geloof? antw: Ik geloof niet Woonplaats/provincie? antw: Utrecht Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Hetzelfde als over Nederlandse Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Uhh nee Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ja, net als bij Nederlanders. Heb jij allochtone vrienden? antw: Nee, op mijn school zitten amper allochtonen Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Nee Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Dat het komt omdat alleen al het slechte in het nieuws komt.
30-11-2003, 16:34 | |
Ik ben bezig met een onderzoek over hoe jongeren over Marokkaanse jongeren denken en zou het zeer aardig vinden als jullie deze enquete wilden invullen voor mij
Man/vrouw? antw:man Leeftijd? antw:17 Nationaliteit? antwederlands Geloof? antwficieel christelijk, maar ik ga nooit naar de kerk en ik geloof er ook niet echt in Woonplaats/provincie? antworp bij leiden, zuid-holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw:Ik mag ze niet. Ze stelen heel vaak, en zijn ook aggresief Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:ja, er woonde 1 marrokaanse jongen bij ons, die stal heel vaak, was vaak met de lpolitie in aaanraking geweest, maar kon zich er altijd weer met die zielige klik ven hem eruit redden. Maar nu zit hij geloof ik wel in de geugdgevangenis omdat hij een jongenyje bvan 12 met een hockeystich (van hem afgepakt) heeft geslagen. Misschien zit hij ook wel in een pleeggezin Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antwee, maar niet dat alle marrokaanse jongeren erg zijn hoor Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw:ja, jongens worden in marrokaanse gezinnen bijna altijd als een belangrijker persoon dan de meisjes opgevoed. De jongens zijn daar ook bijna altijd de baas in huis. Omdat dat bij hun cultuur hoort. Heb jij allochtone vrienden? antw: nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: nee, bij ons in het dorp geeneen, maar in leiden waar ik op scholol zit wonen er wel veel Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antwog geweldadiger overigens heb ik deze enquete eerlijk ingevuld, ik zeg ook zeker niet dat alle marrokanen zo zijn, ik ben ook echt niet racistisch en ik beoordeel ze ook echt niet voor ik ze ken. |
30-11-2003, 17:06 | |
Verwijderd
|
Man/vrouw?
antw: man Leeftijd? antw: 15 Nationaliteit? antw: Nederlandse Geloof? antw: protestants Woonplaats/provincie? antw: Vlaardingen, Zuid-Holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: sommigen zijn herrieschoppers, anderen weer niet Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: nee Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: nee Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: ja, want jongens mogen meer denk ik Heb jij allochtone vrienden? antw: nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: ja |
30-11-2003, 17:29 | |
Man/vrouw?
Man Leeftijd? 26 Nationaliteit? Nederlands Geloof? geen Woonplaats/provincie? Noord-Holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? Negatief Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? Ja zat, als je ook maar een verkeerde blik geeft of commetaar geeft op een nette manier krijg je meteen een grote bek terug. Wachten ook gewoon meisjes op om die na het uitgaan lastig te gaan vallen met een grote groep. Dit is niet van gehoord maar allemaal zelf gezien. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? Op me werk werken marokkanen, deze gedragen zich gewoon netjes en doen wat je hun opdraagd Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? Nee Heb jij allochtone vrienden? Nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? Nee Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” Daar zit een waarheid in
30-11-2003, 18:30 | |
Man/vrouw?
antw: vrouw Leeftijd? antw: 16 Nationaliteit? antw: nederlands Geloof? antw: nope Woonplaats/provincie? antw: spijkenisse - zuid holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: gewoon, het zijn ook mensen Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: ja een keertje liepen wat kleine jongetjes ons uit te schelde dus zeide wij wart trug kwame overal marokkane vandaan om ons te slaan Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: neej Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: ja want van die meisjes heb ik een stuk minder last.... Heb jij allochtone vrienden? antw: nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: ja... steeds meer... omdat ze rotterdam aan het schoonvegen zijn ofso en dan kome ze allemaal hier wonen Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: dat het wel kan kloppe want cijfers hebbe ut uitgeweze dagt ik... |
30-11-2003, 18:38 | |
Verwijderd
|
Man/vrouw?
antw: vrouw Leeftijd? antw: 16 Nationaliteit? antw: nederlands Geloof? antw: hervormd Woonplaats/provincie? antw: Doetinchem, gelderland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: gewoon normale mensen. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: nee Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: dat ze aardig zijn misschien Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: meisjes en jongens van marokkaanse afkomst?? ja dat denk ik wel. ik denk dat in die cultuur jongens boven de meisjes staan Heb jij allochtone vrienden? antw: nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: nee niet echt veel Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: stom Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 18:42. |
30-11-2003, 18:39 | |
Man/vrouw?
antw: Man Leeftijd? antw: 17 Nationaliteit? antw: Nederlands Geloof? antw: Christelijk Gereformeerd. Woonplaats/provincie? antw: Doetinchem Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Meestal negatief in het verband met hun gedrag. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, een paar keer dat ze ruzie zochten in het Cafe en op school. En dat ze vrouwen lastigvielen op straat en overlast veroorzaakten. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Toy nu toe helaas geen. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Van de dames heb je weinig tot hun geen last en een stuk vriendelijker en opener in hun contacten. Heb jij allochtone vrienden? antw: Ik ken ze wel ga er ook wel mee om maar het zijn geen vrienden. Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: In mijn omgeving niet zoveel, op school kom ik er echter veel mee in aanaking. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Logisch, ze zorgen voor veel overlast en wonen in achterstandsbuurten. |
30-11-2003, 18:40 | |
Man/vrouw?
Man Leeftijd? 15 Nationaliteit? Nederlands Geloof? Niks Provincie? Noord-Holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? Ik vind het over het algemeen allemaal uitschot. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? Uiteraard. Er wonen hier in de buurt extreem veel aggresieve kerels die niks anders doen dan de boel stukmaken, herrie schoppen, weerloze mensen dingen naroepen en belagen.. en ga zo maar door. Zelf ervaren: bedreigd en nageroepen om niks, een keer bijna een klap op mijn smoel gehad, om niks, en ze hebben me geprobeerd te beroven. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? De laatste jaren niet. Vroeger kon je nog wel eens leuk met een paar voetballen. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? In hun cultuur is de vrouw zwaar ondergeschikt aan de man. De vrouw mag niks doen en de man krijgt alle vrijheid, zo lijkt het wel. Heb jij allochtone vrienden? Nee. Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? (Helaas) wel. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” Verbaast me niks, ik ben het ermee eens ook.
30-11-2003, 19:01 | |
Man/vrouw?
antw: vrouw Leeftijd? antw:18 Nationaliteit? antw: Nederlandse Geloof? antw: nvt Woonplaats/provincie? antw: Friesland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: neutraal tot negatief Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee niet persoonlijk Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ja. Ik denk dat jongens voor meer overlast zorgen dan meisjes. Heb jij allochtone vrienden? antw: Nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Nee Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Dat dat waarschijnlijk wel terecht is |
30-11-2003, 19:51 | ||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 19:58. |
30-11-2003, 20:02 | |
Man/vrouw?
antw: vrouw Leeftijd? antw: 18 Nationaliteit? antw: Nederlandse Geloof? antw: Geen Woonplaats/provincie? antw: Zuid-Holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Een klein groepje verziekt het voor de rest. Precies hetzelfde als de Nederlandse jongeren dus, want daar zijn ook wel kleine groepjes aanwezig die het verzieken voor anderen. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja heb ik gehad, maar wil ik niet toelichten. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, zo vaak. Gewoon gezellig kletsen, geholpen worden, dat soort dingen. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ach, eenzelfde verschil als tussen Nederlandse jongens en meisjes. Meisjes zijn vaak wat terughoudender in dingen, hoewel er altijd zat uitzonderingen zijn. Dat is, denk ik, ook bij de Marokkaanse jongeren het geval. Heb jij allochtone vrienden? antw: Één Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Ja Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Zo hou je de vooroordelen wel in stand. Onzin.
30-11-2003, 20:10 | |
Man/vrouw?
antw: M Leeftijd? antw:21 Nationaliteit? antw:NL Geloof? antw:geen Woonplaats/provincie? antw:Zaandam, Noord-Holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw:Het valt me op dat ze vaak arrogant zijn Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:ja, ruzies uitlokken, schelden en vernielingen in de buurt Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:Ja, ik kon het wel prima hebben met een marokkaanse klasgenoot Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: veel jongens zijn met hun "vrienden" Heb jij allochtone vrienden? antw: nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: nee, maar er staat wel een school aan het eind van de straat, waar veel allochtonen opzitten Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: er word van beide kanten gegeneraliseerd |
30-11-2003, 20:14 | |
Man/vrouw?
antw: man Leeftijd? antw: 17 Nationaliteit? antw: Nederlands Geloof? antw: Atheist Woonplaats/provincie? antw: Noord Holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Ik loop met een groet boog om ze heen, omdat ze crimineel en gevaarlijk zijn. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Te vaak, marokkanen die je lastig valen bij het uitgaan omdat je hun 'aanstoot' of andere dergelijke dingen. Marokkanen die je uitschelden als je langs fietst. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee nooit. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Allebij hetzelfde in mijn ogen. Heb jij allochtone vrienden? antw: Nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Te veel. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Ze hebben gelijk! Zoals je ziet mag ik marocs totaal niet.
30-11-2003, 20:14 | |
Man/vrouw?
Man Leeftijd? 20 Nationaliteit? Canadese + Nederlandse Geloof? Geen, natuurlijk. Woonplaats/provincie? Utrecht Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? Niet erg positief. Tenminste, waar het de luidruchtige, asociale en gewetenloze variant betreft. En daar zijn er nogal veel van. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? Zat. Ik ben regelmatig bedreigd, achtervolgt en uitgescholden. Net zoals iedere Nederlander in de buurt. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? Ja hoor. Ik ken hardwerkende of studerende marokkaanse vrouwen en tevens ook enkele deugdelijke mannen en jongens. Het is allemaal compleet afhankelijk van de omgeving waar je je in bevind. Op een Universiteit gaat het als vanzelfsprekend een stuk beter dan op straat of in het winkelcentrum. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? Ja. Marokkaanse meisjes lijken ietsje beter met weelde en luxe om te kunnen gaan dan hun mannelijke soortgenoten. Ze zijn minder aggressief, beroepen zich minder op geweld en beschikken zowaar over enkele sociale vaardigheden. Wel schreeuwen ze harder en gedragen ze zich irritant in trams en bussen. Verder is het natuurlijk allemaal sterk afhankelijk van opleiding, omgeving en leeftijd. In de bus opweg naar de Uithof zie je aleen maar rustige en/ of aardige marokkanen, terwijl je richting overvecht steeds meer irritante figuurtjes ziet. Heb jij allochtone vrienden? Niet echt. Wel ken ik er een hoop waar ik respect voor heb. En ook een hoop waar ik geen respect voor heb, uiteraard . Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? Zeker. Utrecht he? Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? [I]“Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen. [i] Gelijk hebben ze. Het aantal lijkt in de praktijk ook daadwerkelijk toe te nemen. De vaak terechte negatieve berichtgeving zorgt voor onrust en angst, dat is een menselijke eigenschap. Wanneer dezelfde situatie zich in marokko voor zou doen zou het meerendeel van de Marokkaanse bevolking precies hetzelfde reageren als de Nederlanders doen in eigen land. Dat geldt eigenlijk voor iedere bevolkingsgroep en daar is niets aan te doen. Mijn eigen wantrouwen jegens groepjes marokkanen gaat zover dat ik mijn fiets weiger te parkeren in een stalling waar marokkanen zich ophouden. En ook vermijdt ik ze als ik ze op een hoek van een straat zie staan.
Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 20:18. |
30-11-2003, 20:16 | |
Man/vrouw?
antw: vrouw Leeftijd? antw: 16 Nationaliteit? antw: nederlandse Geloof? antw: christelijk (zo opgevoed) Woonplaats/provincie? antw: Gelderland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: dr zijn zat goede, maar ook zeker minder goede Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, woordwisselingen enzo Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, ken een aantal Marokkanen waar ik aardig mee op kan schieten Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: moeilijk, denk het niet echt, de meiden kunnen hetzelfde doen als de jongens, aardig, niet aardig. Daar is weinig verschil tussen denk ik Heb jij allochtone vrienden? antw: Ja Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Ja Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: hoeft niet zo te zijn bij elke Marokkaan, maar vindt dat sommige wel snel gewelddadig/agressief kunnen zijn |
30-11-2003, 20:17 | |
Man/vrouw?
antw: V Leeftijd? antw: 19 Nationaliteit? antw: Marokkaans Geloof? antw: Islam Woonplaats/provincie? antw: Amsterdam Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: In het algemeen? Gastvrij, gezellig, ijdel, temperamentvol. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Hahaha.... Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Zit geen verschil in. Voor de buitenwereld lijkt dat misschien wel zo: jongens vallen meer op dan de meiden. Zijn wat luidruchtiger, komen vaker met autochtonen in aanraking. (uitgaan etc. plekken waar Marokkaanse meisjes zelden komen). Heb jij allochtone vrienden? antw: Ik heb geen autochtone vrienden. Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Ja. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Boeit me niet. |
30-11-2003, 20:19 | ||
Citaat:
|
30-11-2003, 20:22 | ||
Citaat:
|
30-11-2003, 20:23 | |
Man/vrouw?
antw:vrouw Leeftijd? antw:16 jaar Nationaliteit? antw:Nederlandse Geloof? antw:Ik geloof niet Woonplaats/provincie? antw:Utrecht Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw:Ze staan vaak negatief in het nieuws en aangezien ik geen marrokaanse jongeren persoonlijk ken krijg ik dus ook al snel een negatief beeld van ze Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:Ja ik ben een keer geslagen door een marrokaanse meid Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:Nee Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw:Nee, er zijn altijd wel groepen die het voor de andere verpesten, zowel marrokaans als Nederlands Heb jij allochtone vrienden? antw:Ja Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw:Nee Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw:VInd ik niet gek
30-11-2003, 20:24 | ||
Citaat:
30-11-2003, 20:50 | |
Man/vrouw?
antw: vrouw Leeftijd? antw:19 Nationaliteit? antwederlandse Geloof? antw:geen Woonplaats/provincie? antwen Haag, Zuid-Holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw:Tja, zo anders dan nederlandse jongeren zijn ze niet hoor. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antwee eigenlijk niet. Niet meer dan met jongeren van andere nationaliteiten (dus ook van nederlanders) Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:Ja, gewoon. Ze zitten toch ook bij me op school. Is gewoon gezellie Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antwiet veel meer dan tussen Nederlandse jongens en meisjes. Tja misschien mogen marrokaanse meisjes thuis minder, maar dat weet ik zo ook niet aan te geven. Heb jij allochtone vrienden? antw:ja Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw:ja Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Achterlijke conclusie, omdat toevallig de media op dit moment de pik heeft op marokkanen, zou het ook maar zo moeten zijn. Ik geloof er helemaal niks van, maar ja e moeten schijnbaar overal en altijd iemand de schuld van dingen geven.
30-11-2003, 20:51 | |||
Verwijderd
|
telluriet schreef op 30-11-2003 @ 18:40:
Citaat:
Citaat:
Toch vreemd dat er zo'n verschil in zit. Het valt me ook op dat degenen die allochtone vrienden hebben over het algemeen positiever denken over Marokkanen. Hoe komt dat toch? |
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Jongerentaal enquête Vlekkie123 | 15 | 23-11-2009 14:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 07:52 | |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 02:59 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL - V part II Bruut | 500 | 14-12-2003 16:56 | |
Islamitische scholen belemmeren integratie _NIET_ SSER | 215 | 10-11-2003 19:20 |