Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2003, 06:26
Verwijderd
Meer leren dan je moet leren is in mijn opzicht geen probleem. Zelf doe ik het ook...
Ik doe gewoon regulier vwo en dat loopt gewoon vlot dus daar heb ik geen problemen mee. Daarom zoek ik uitdaging en ben ik sinds kort begonnen met het "beter" leren van de muziektheorie (moeilijke termen, intervallen, akkoorden) en is dat dus iets waar ik meer tijd in steek (soms) dan in mijn school.
Dit is bij mij geen probleem want ik heb er de tijd voor..

Fleet, ik denk dat jij heel veel wil, en ik geloof ook wel dat je iets kan.. Natuurlijk is geneeskunde iets wat je al járen wil en dat zal dus niet hoppa over zijn in 1 keer.
Echter, ik ken jou wel iets beter... Als jij mij vertelt dat je heel veel moeite hebt met wiskunde en met wiskunde weer gaat beginnen met klas 1 omdat je alles kwijt bent en echt niets meer weet. Dan zie ik het wel somber voor jou in, want je zei zelf dat je daar wel degelijk hulp bij nodig had. (Als je de eerste en tweede klas vwo NIET bijna geheel zelfstandig kan maken dan is er echt iets mis in je logische denk vermogen)
[edit] Je zei zelf dat je iets had (reken-dyslexie wat niet officieel vast is gesteld) dan wordt Natuurkunde een ENORM groot probleem voor je, als je dat kleine beetje inzicht wat je voor wiskunde A1 nodig hebt mist dan lukt natuurkunde helemaal niet![/edit] (en ja, ik kan het weten)

Dus ik zou als ik jouw was het mbo afmaken. Misschien is het niet altijd geweldig, maar ga nou niet over 1,5 jaar overstappen op Geneeskunde..(ja, dat wil je ) want als geneeskunde DAN niet lukt dan zit je dus zonder iets. En dan beland je heel ver terug, ja dan word je gezellig putjes schepper ofzo.. (nee, geen verwijt naar de mensen die dat mogelijk doen, maar in mijn ogen staat het beroep heel laag aangeschreven)
Maak je MBO af, zie het als voordeel, je leert dingen die je later misschien wel weer kan gebruiken en je leert leren.. En ik denk dat Leren Leren voor jou heel erg belangrijk is! Ga ondertussen, als je het mbo doet, rustig aan andere dingen werken, dat denk je zelf aan te kunnen en daar zal ik je ook echt niet in tegen houden. Zo kan je je eigen kennis verbreden tot het maximale voordat je aan de studie geneeskunde begint.. MAAR dan heb je wel een mbo diploma.

Ga nou alsjeblieft niet op mijn neefjes en nichtjes lijken, alsjeblieft dat werkt niet! (die gingen van school omdat het te makkelijk was, ze het niet interesseerde en daarna hebben ze niets meer gedaan..)Zet door met waar je nu mee bezig bent daar heb je later echt meer profijt van!

Zo, dat wilde ik even kwijt..

Eva

Laatst gewijzigd op 27-11-2003 om 06:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2003, 15:57
Dory
Dory is offline
uitdaging = te moeilijk bij jou
Oud 27-11-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-11-2003 @ 18:39:
Dat heb ik eerder toch al eens uitgelegd?

Valt je misschien een klein verschil in de prijzen op?
Dat ligt niet aan het ministerie van onderwijs. Jij wilt het op die manier, zij verplichten jou dat niet. En als het zo belangrijk voor je is: ga werken, ga geld verdienen. Doe er wat voor.

Volgens mij heb ik het al eens gezegd: schuif niet alles af op een ander.

En idd, collegegeld is veel hoger, dit valt best mee (het gewone schoolgeld voor een middelbare school is tegenwoordig ook zo iets - nog meer volgens mij).

Laatst gewijzigd op 27-11-2003 om 17:59.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-11-2003 @ 19:23:
Een paar honderd euro schraap ik niet in 2 maanden (laat staan 1 maand) bij elkaar. Tja, dat kan ik niet.
Je wist dat het geld koste: was eerder gaan sparen.

Plus: zie de berekening die linda85 al eens voor je gemaakt heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 18:12
Masquerade
Masquerade is offline
Ik lees graag over dingen die ik interessant vind, naast mijn studie. Maar dat wat ik voor mijn studie moet leren, is wel mijn hoogste prioriteit. Verder zie ik dat lezen niet echt als leren, alhoewel je er natuurlijk een hoop van opsteekt. Ik zie het meer als een hobby eigenlijk. Een handige hobby voor het beroep dat ik wil uitoefenen!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 20:34
angel_girl
angel_girl is offline
boeie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 28-11-2003, 18:57
Envy
Envy is offline
Nee, heb ik eigenlijk nooit last van.
Oud 29-11-2003, 21:36
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-11-2003 @ 20:05:
Studiefinanciering. 450 euro per maand is toch heel wat als je thuis woont (als ik in Nijmegen kan studeren blijf ik thuis wonen).
Zoals al eerder gezegd wordt: je rekent jezelf rijk. Stufi basisbeurs is thuiswonend 71 euro nog wat per maand. Uitwonend 240 euro nog wat. De aanvullende beurs krijg je alleen indien je ouders te weinig verdienen en (zoals je al zegt..) die 450 euro is inclusief lening... als je elke maand driehonderd nog wat euro moet bijlenen, reken dan eens uit met wat voor schuld je zit aan het einde van 4 jaar (of 5 jaar, of 6 jaar) studie... Een lening zou je ook kunnen afsluiten voor het behalen van die certificaten dus dan moet je ook niet eerst aankomen met 'die staatsexamens zijn te duur'. Beetje dubbel.
Oud 29-11-2003, 22:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Unique schreef op 29-11-2003 @ 22:36:
Zoals al eerder gezegd wordt: je rekent jezelf rijk. Stufi basisbeurs is thuiswonend 71 euro nog wat per maand. Uitwonend 240 euro nog wat. De aanvullende beurs krijg je alleen indien je ouders te weinig verdienen en (zoals je al zegt..) die 450 euro is inclusief lening... als je elke maand driehonderd nog wat euro moet bijlenen, reken dan eens uit met wat voor schuld je zit aan het einde van 4 jaar (of 5 jaar, of 6 jaar) studie... Een lening zou je ook kunnen afsluiten voor het behalen van die certificaten dus dan moet je ook niet eerst aankomen met 'die staatsexamens zijn te duur'. Beetje dubbel.
Telt een uitkering, al 6 jaar?
Aanvullende beurs krijg ik dus sowieso, en lening doe ik er ook bij (kan ik later toch wel terug betalen).

Nu lenen kan natuurlijk niet. Waar kan ik geld lenen?
De IBG zegt dan toch echt dat ik nog 5 maanden geduld moet hebben. En geen bank die een 17-jarige scholier wiens ouders werkloos zijn een lening geeft.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 03:45
Verwijderd
Stap eens een uitzendbureau binnen. Doe wat die mensen je zeggen (stel niet teveel eisen) en binnen die twee maanden (vanwaar die limiet?) heb jij die paar honderd euro van je vwo wel binnen. Hoef je dat hele mbo van je niet af te maken. Vervolgens kan je dankzij de IBG de komende jaren voorlopig gratis gaan studeren en als je later geld aan het verdienen bent, kan je alles terugbetalen.

Waarom volg je niet gewoon het normale traject? Waarom wil je zo graag staatsexamens doen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:54
Verwijderd
Jij zegt dat er geen uitdagingen voor jou zijn,
volgens mij staat dat synoniem voor dat je niet weet wat je wil dat maak ik tenminste uit je antwoorden op. Niet elke studie is voor iedereen een uitdaging, dat heeft puur te maken met je interesses, en ook met hoe goed je kan leren. Nu geloof ik best dat leren je geen moeite kost maar ik ben niet de enige die je probeert uit te leggen dat Geneeskunde zelfs voor de allerbeste studenten pittig is.
En je zegt dat je je examens zonder moeite kunt halen, misschien moet je maar eens proberen een 8 gemiddeld te halen en niet alleen een 5.5, want dat kan iedereen wel en tuurlijk is dat geen uitdaging.

Waarom zou je trouwens überhaupt MBO overwegen als je makkelijk uni kan doen met een VWO diploma?

Als je je opleiding niet kan financieren dan is dat natuurlijk niet jouw schuld, al zou je natuurlijk al een eind komen als je een goede partime baan kon vinden...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 18:49
Verwijderd
@ FA, 1 woord:
CLINICLOWN
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:43
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
azaziël schreef op 01-12-2003 @ 19:49:
@ FA, 1 woord:
CLINICLOWN
*proest*

FA, ga nou eens maar dat papiertje halen en kijk daarna verder.
Oud 01-12-2003, 21:38
titani^m
titani^m is offline
Typisch een voorbeeld van voortijdige midlife-crisis; je stelt je doelen te hoog; misschien moet je toch maar putjesschepper worden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:46
titani^m
titani^m is offline

Ineens heb je het, je wordt conducteur!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 12:00
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-11-2003 @ 20:13:
Komt dit anderen bekend voor?

Ik doe een soort van 'zelfstudie' geneeskunde terwijl ik m'n vwo nog niet eens heb. *zucht*
Probleem is: nu wil ik niet meer terug naar dat saaie vwo.
Ben in veel geïnteresseerd, en ik leer graag dingen die ik leuk vid. Helaas is school niet altijd even interessant zodat mijn leerniveau op 0,01 ligt. Jammer, aar het is niet anders, ik zie over twee jaar (Geneeskunde of Politicologie) wel verder.

Warom doe je én MBO-v, en een zelfstudie geneeskunde, en het vwo???? Natuurlijk kan het vwo saai zijn, maar sommige dingen zijn leuk. (Niet altijd onderwerpen onder lestijd, maar ook de sociale activiteiten, feesten, vrienden, uitgaan weet ik veel wat) En doe niet zo uitermate arrogant alsjeblieft. Zo kom je nogal op me over namelijk.
Reageren

Regels voor berichten