Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2002, 12:38
Boogie
Boogie is offline
de Karel de Grote-prijs, een prijs voor verdiensten die de eenheid van Europa bevorderen, is toegekend aan de euro.

is het niet een beetje belachelijk om een munteenheid een prijs te geven?
wat is jullie mening?
Oud 09-05-2002, 12:41
Verwijderd
Beetje raar ja. Je zou beter een prijs kunnen geven aan diegene die het toch als eerste heeft voorgesteld.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 12:42
PV
PV is offline
Dat 'eenheid van Europa' snap ik niet.. de EU is Europa niet, het grootste gedeelte van de landen is er geen lid van. In die zin idd belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:13
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
PV schreef:
Dat 'eenheid van Europa' snap ik niet.. de EU is Europa niet, het grootste gedeelte van de landen is er geen lid van. In die zin idd belachelijk.
de EU is een eenheid van europese landen. De EU werkt meer aan een eenheid van Europa dan Hongarije in z'n eentje lijkt me zo...
Oud 09-05-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Beetje raar ja. Je zou beter een prijs kunnen geven aan diegene die het toch als eerste heeft voorgesteld.
Lijkt mij ook...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 15:31
Jozzy
Jozzy is offline
Beetje onzin idd, maar goed, ik kan iig wel zeggen dat ik een hele hoop Karel de Grotes in de Postbank heb gezien
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 17:29
PV
PV is offline
Citaat:
Tampert schreef:
de EU is een eenheid van europese landen. De EU werkt meer aan een eenheid van Europa dan Hongarije in z'n eentje lijkt me zo...
hm die 15 landen worden misschien meer een eenheid, de overige landen komen er denk ik steeds meer vanaf te staan (op degene na die binnen een paar jaar lid zullen worden).

Laatst gewijzigd op 09-05-2002 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 18:03
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
perseus schreef:
Mjah, dat idee bestond al (tientallen?) jaren.
En is degene, een politicus of econoom waarschijnlijk, die (officieel) als eerste het idee had dan degene die de meeste eer moet krijgen. Of zijn degenen die het plan hebben opgezet, ambtenaren van de EU (?), degenen die het meeste die prijs verdienen? Of is dat het hoofd van de Hypermarchés, omdat zijn winkels de grootste omwissellaars zijn geweest. Of is het onze Wim de ECB-directeur?
Uiteindelijk valt er heel wat te zeggen voor het geven die prijs aan de euro an sich, imho.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Mjah, dat idee bestond al (tientallen?) jaren.
En is degene, een politicus of econoom waarschijnlijk, die (officieel) als eerste het idee had dan degene die de meeste eer moet krijgen. Of zijn degenen die het plan hebben opgezet, ambtenaren van de EU (?), degenen die het meeste die prijs verdienen? Of is dat het hoofd van de Hypermarchés, omdat zijn winkels de grootste omwissellaars zijn geweest. Of is het onze Wim de ECB-directeur?
Uiteindelijk valt er heel wat te zeggen voor het geven die prijs aan de euro an sich, imho.
Da's waar. Maar je kunt toch ook geen prijs geven aan een munteenheid? Laten ze hem dan aan de EU geven, wegens het bedenken van de euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten