Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2002, 15:47
smilegirl
smilegirl is offline
ik heb hier wel eens een topic geopent over dat m'n pa veel chagrijnig was het is een tijdje goed gegaan tot een paar minuten geleden ik weer eens de pineut was hij begon weer te schelden tegen mij ben het HELEMAAL zat.
ik geef hem nu gewoon een grote bek trug ja ik weet dat ik dat niet moet doen maar ik trek het niet meer.
ik en mijn zus kunnen nix goed doen we hebben al gezegt dat mij ouders op vakantie moeten (meestal helpt dat) maarja dat doen ze niet!!
pff ja ik zeur ik weet het het zal ook wel aan mij liggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2002, 20:33
bambykill
bambykill is offline
Goed zo, geef maar een grote bek terug.
Je moet elkaar respecteren en je moet ook samen in een huis leven en als iemand dan zo tegen je te keer gaat mag je net zo hard terug schelden.

Als het echt super kut gaat raad ik je aan om op een rustig moment (je weet wel, goeie bui van pa ofzo) naar hem toe gaan en vragen waarom hij altijd zo doet. En vooral dat dat helemaal niet nodig is. Je verstaat hem toch ook wel als hij normaal praat.

Schelden en schreewen lost niks op. Het zijn de woorden die dingen zeggen. Niet de toon en het volume. Altans, niet in dit geval.

En als dat niet helpt...

Nou knal hem dan maar af...
Oud 10-05-2002, 19:48
smilegirl
smilegirl is offline
heb al heel vaak geprobeert erover te praten maar het heeft gewoon geen zinja hij is ooit heel overspannen geweest en de gevolgen zijn dattie niet veel kan hebbu maar moettie dan zo gaan schelden
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:07
cltcl
cltcl is offline
als gewoon praten niet helpt moet je bij een profesional(is dat goed geschreven?) proberen of ze op vakante laten gaan.

En als die gaat schelden gewoon rustig blijven en zeggen (op rustige toon) dat ie moet stoppen met schelden.
Oud 12-05-2002, 10:32
smilegirl
smilegirl is offline
al zeg we (ik en mijn zus) het rustig of als we schelden dat helpt niet maar zelf heb ik "hulp" en ik zou vragen of zei iets kan doen
en m'n oudere zussen die het huis uit zijn hebben me ouders bijna zover dat ze er 3WEKEN tussen uit gaan!!!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 11:05
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Goed zo, geef maar een grote bek terug.
Je moet elkaar respecteren en je moet ook samen in een huis leven en als iemand dan zo tegen je te keer gaat mag je net zo hard terug schelden.

Als het echt super kut gaat raad ik je aan om op een rustig moment (je weet wel, goeie bui van pa ofzo) naar hem toe gaan en vragen waarom hij altijd zo doet. En vooral dat dat helemaal niet nodig is. Je verstaat hem toch ook wel als hij normaal praat.

Schelden en schreewen lost niks op. Het zijn de woorden die dingen zeggen. Niet de toon en het volume. Altans, niet in dit geval.

En als dat niet helpt...

Nou knal hem dan maar af...
idd!!>>>hij behoort gewoon niet alles af te reageren op jouw!>>en als hij zo zit te schreeuwen en niet normaal tegen je kan doen, nou dan jij ook niet!!
IK snap dat dit bestwel lastig ligt, ik heb er zelf ook dagelijks mee te maken gehad. (en nu nog wel eens) en als hij dan zo scheldt en agressief is, is het natuurlijk moeilijk er wat tegen in te brengen, want "hij luistert toch niet en gaat helemaal op in zichzelf"....ik denk overigens dat het wel het beste is, als ie weer wat rustiger is, er dan even overte hebben. Ik heb nu zoiets van: ik laat mij NIET meer beïnvloeden door zijn klote gedrag en heeft hij weer een bui>>dan benk pleitte>>>laatst ook gedaan, ik ben gewoon evn weggeggaan.(naar mn opaaatje in de straat)>> Ik verdom het om mij helemaal rot te laten voelen door hem>>>voor jou misschien ook een mogelijkheid?>>>er evn bij weglopen en later mogelijk er op terug komen?....

succes ermee!!

xxxliefs
Mariamne
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 13:33
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
iamre18 schreef:

idd!!>>>hij behoort gewoon niet alles af te reageren op jouw!>>en als hij zo zit te schreeuwen en niet normaal tegen je kan doen, nou dan jij ook niet!!
IK snap dat dit bestwel lastig ligt, ik heb er zelf ook dagelijks mee te maken gehad. (en nu nog wel eens) en als hij dan zo scheldt en agressief is, is het natuurlijk moeilijk er wat tegen in te brengen, want "hij luistert toch niet en gaat helemaal op in zichzelf"....ik denk overigens dat het wel het beste is, als ie weer wat rustiger is, er dan even overte hebben. Ik heb nu zoiets van: ik laat mij NIET meer beïnvloeden door zijn klote gedrag en heeft hij weer een bui>>dan benk pleitte>>>laatst ook gedaan, ik ben gewoon evn weggeggaan.(naar mn opaaatje in de straat)>> Ik verdom het om mij helemaal rot te laten voelen door hem>>>voor jou misschien ook een mogelijkheid?>>>er evn bij weglopen en later mogelijk er op terug komen?....

succes ermee!!

xxxliefs
Mariamne
ja ik denk ook dat ik maar eens wegloop meestal wil ik het wel maar dan doe ik het toch maar weer niet maar hij moet weten dat ik er gewoon niet tegen kan als hij loopt te schelden enzo
tnx dat je ff hebt gereageerd!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 19:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
uh k heb je vorige topic niet gezien volgens mij... en nu komt het bij mij gewoon over dat je vader gewoon een bui had en dat er verder niets bijzonders was...

als mijn moeder en ik ruzie hebben, scheldt ze me ook uit voor verwend nest en bezorgt ze mij een schuldgevoel voor van alles en nog wat... hier kan ik dus écht niet tegen... maar toch is ze de liefste moeder van de hele wereld
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:30
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
uh k heb je vorige topic niet gezien volgens mij... en nu komt het bij mij gewoon over dat je vader gewoon een bui had en dat er verder niets bijzonders was...

als mijn moeder en ik ruzie hebben, scheldt ze me ook uit voor verwend nest en bezorgt ze mij een schuldgevoel voor van alles en nog wat... hier kan ik dus écht niet tegen... maar toch is ze de liefste moeder van de hele wereld
nou mijn vader is iedere dag super chagerijnig om nix! en dan gaattie schelden tegen mij en me zus om nix!! das het probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten