Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2003, 13:04
sonly
sonly is offline
Momenteel heb ik een NEC n21i met een orange prepaid kaart.
Ik kan nu maar 9 smsjes opslaan.

Ik ben van plan binnenkort een nieuw toestel aan te schaffen, dan wil ik er graag een met de mogelijkheid tot het opslaan van meer smsjes.

de n00bvraag: Ligt het aan het toestel of aan m'n simkaart dat ik 9 smsjes op kan slaan? Ik dacht altijd dat je die smsjes opslaat op je simkaart, maar ik ken mensen met ook een orange prepaidkaart, die 250 smsjes op kunnen slaan (die hebben dus wel een andere telefoon). Dan lijkt de logische conclusie daaruit, dat het aan de NEC ligt.

Nu heb ik in mijn NEC even geprobeerd hoeveel smsjes ik op kan slaan met een andere simkaart (van AH mobiel)... Dan kan ik er 20 opslaan

Iemand een idee waar ik nu op moet letten bij het aankopen van een nieuwe gsm?

edit: Ik kom nu pas op het idee om te kijken of er verschillende soorten prepaidkaarten zijn van orange Even uitzoeken of het daar aan kan liggen

edit2: Ik kan nergens iets vinden over verschillende soorten van prepaidkaarten van orange.

Iemand die hier meer van weet?

Laatst gewijzigd op 29-11-2003 om 13:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2003, 18:49
Just Johan
Just Johan is offline
PW -> Hardware
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 21:53
Verwijderd
Het aantal smsjes dat je kunt opslaan hangt met name af van je telefoon..(ik op een nokia 6510 een stuk of 120 bijv.) Maar ook op de simkaart kunnen daarnaast nog wat smsjes geplaatst worden. Zit wel verschil tussen simkaarten maar veel meer dan een stuk of 10 smsjes zal het wel niet verschillen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 22:19
miro
miro is offline
Ligt er eigenlijk voornamelijk aan dat je prepaid heb. Met abo kun je dr meestal wel meer opslaan.

Ik kon er bijvoorbeeld eerst 50 ofzo op mn oude nokia, daarna met prepaid 7. (op dezelfde nokia)
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 23:27
sonly
sonly is offline
Okee, dus het is een combinatie van de prepaidkaart en het toestel...

Morgen ga ik een nieuwe telefoon halen, nu met een abbonement. Ben benieuwd hoeveel ik daar mee kan dan .

Bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 11:12
Genesis
Genesis is offline
Het aantal sms-berichten dat je op een simkaart kan opslaan verschilt per provider en soort contract dat je hebt. (Sommige providers bieden bij een abonnement een simkaart met meer capaciteit dan bij prepay..) Het aantal sms-berichten dat je op kan slaan varieert zo tussen de 7 en 40 berichten.
Veel telefoons bieden tegenwoordig echter de mogelijkheid om daar bovenop nog berichten in de telefoon op te slaan. Op het moment dat de simkaart vol is, gaat hij over op het telefoongeheugen. Bij mijn nokia passen er volgens mij 160 in het geheugen. (+20 op simkaart = 180 totaal..)

De verkoper kan je er ongetwijfeld alles over vertellen

Genesis
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 15:48
sonly
sonly is offline
Citaat:
sonly schreef op 30-11-2003 @ 00:27:
Okee, dus het is een combinatie van de prepaidkaart en het toestel...

Morgen ga ik een nieuwe telefoon halen, nu met een abbonement. Ben benieuwd hoeveel ik daar mee kan dan .

Bedankt voor de reacties
Net m'n nieuwe mobiel gehaald: een sony ericson T310
incl. orange abbonement.

Nu kan ik 15 (simkaart) + 30 (telefoon) = 45 smsjes opslaan

Wat mij betreft mag het topic dicht, maar dat kan ik zelf niet meer doen, dus formubazen? (A)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 15:55
Orion16
Orion16 is offline
k ligt idd aan je netwerkaanbieder, als je telefoon geen SMS-geheugen heeft zoals de 3310, dan wordt die ruimte aan je simkaart toegekend. Prepaid of abbo maakt niet uit, ik kan op m'n T68i ongeveer 300 SMS'jes opslaan, ik heb Vodafone Prepaid. Voorheen waren dat 20 SMS'jes (maar had ook een tel. zonder geheugen)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:24
Verwijderd
ik heb ook een nokia 6510 en ik heb geen flauw idee hoeveel kan bewaren. ik dacht iets van 100 zo uit mijn hoofd.

ik heb een t-mobile abb.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 23:13
Verwijderd
150 op het telefoontje zelf volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 22:22
langejongen
langejongen is offline
Ik kan er 80 opslaan op m'n 8310. Hij wordt er wel zeer traag van met het openen van de boxen.
Oud 02-12-2003, 23:10
Verwijderd
Ik heb een Siemens M55. Iets van 100 in telefoon in/out-box en 20 op SIMkaart ofzo. Vervolgens kan je nog exporteren naar het zogenaamde "SMS-archive" tot het telefoongeheugen van 1Mb vol is.

Eigenlijk is het vrij nutteloos om zoveel SMSjes te bewaren...maar de SMSjes van m'n vriendin gooi ik toch niet zo graag weg.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 08:50
ekki
ekki is offline
Ik kan smsjes opslaan tot m'n telefoon vol is (en aangezien zo'n smsje niet zo veel ruimte inneemt, is dat vrij veel).
Oud 03-12-2003, 19:14
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ekki schreef op 03-12-2003 @ 09:50:
Ik kan smsjes opslaan tot m'n telefoon vol is
die houden we er in
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 07:51
Verwijderd
Ach ja, op mijn oude gsm 7110 kon ik er 500 opslaan wel leuk hoor maar je gsm wordt er echt heel sloom van. Nu heb ik een 8310 en kan ik er rond de 250 opslaan ook leuk maar als die helemaal vol is moet je gewoon veels te lang wachten dus geen aanrader om ze allemaal op te slaan, alleen de hele lieve
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:48
Orion16
Orion16 is offline
Als er rond de 100 instaan in m'n telefoon vind ik het al veel, alsof ik al die SMS'jes hoef te bewaren...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 10:37
Verwijderd
als ik meer dan 25 in mijn inbox heb, begin ik al met deleten
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 11:32
wabbit
wabbit is offline
heb een nokia 3510 heb er 153 instaan
Reageren

Regels voor berichten