Advertentie | |
|
![]() |
||||
zoveel vragen, zo weinig tijd
![]() Citaat:
maar misschien kan jij me vertellen hoe "dat wat we hier aan het doen zijn" uitlegt dat we goed moeten doen, en wel alleen op die en die god zijn manier. Citaat:
- we hebben goed en kwaad, geen probleem - de goede weg tussen goed en kwad is natuurlijk het goede volgen (heb ik ook geen problemen mee) - met goed doen (defenitie daargelaten) ben je dus goed bezig, ook prima - goddiensten streven de juiste weg na, en promoten het goeddoen daarom (ook dat vind ik prachtig) - echter, sommige godsdiensten vinden goeddoen alleen niet genoeg, het moet volgens hen op HUN manier. DAAR wordt het in mijn ogen zielig. let wel dat goeddoen hier staat voor goed leven, wat niet hetzelfde is, in die zin dat je goed kan doen zijn de goede bedoelingen te hebben, wat je in mijn ogen niet meteen goed laat leven. of andersom Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb het al eens verteld maar als iemand er behoefte aan heeft dan hoor ik het wel...
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Aangezien je geen zin hebt om terug te bladeren:
Citaat:
Dat wilde ik graag weten.. het is offtopic, maarja jullie begonnen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De islam zegt dat elk mens geboren wordt in de staat van fitrah; een aangeboren, natuurlijke aanleg die ons allemaal moslim maakt bij geboorte. Vervolgens wordt je gevormd door je opvoeding en omgeving. Op een bepaald punt in je leven beschik je over de mogelijkheid om zelf te kiezen d.m.v. intellect, vrije wil en openbaringen. Op die manier is het dus mogelijk teruggeleid te worden naar je oorspronkelijke fitrah. Er zijn gevallen die dit punt in hun leven nooit zullen bereiken zoals bijvoorbeeld een klein kind dat komt te overlijden, geestelijk gehandicapten of een wereldvreemde chinees die "de boodschap" nooit heeft ontvangen. Deze mensen zijn dan ook niet verantwoordelijk voor hun eventuele ongeloof om het zo maar even te zeggen. Dit was enkel vanuit islamitisch oogpunt dus je hoeft het niet aan te nemen ofzo, ik heb in ieder geval mijn taak weer gedaan ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als je de zin van het leven begrijpt dan weet je ook waarom homosexualiteit bestaat. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
als je echt niet weet wat ik bedoel, mag je het vragen, maar volgens mij weet je het best.
||
![]() |
Citaat:
![]() Onee, spaans staat niet op de zwarte lijst...in dat geval: graag gedaan en bedankt voor jullie aandacht ![]()
||
Citaat:
ja, prachtig. als jij spaans kunt, of russisch, of desnoods latijn of grieks, dan ben je een studiebolletje. als je echter turks spreekt, vraagt iemand je waarschijnlijk waar je hoofddoekje is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben trouwens inderdaad van mening dat je niet over anderen mag oordelen, hoewel dat verschrikkelijk moeilijk is. Immers, iedereen zit vol met genetische afwijkingen, ik ook. errare humanum est, zullen we maar zeggen. nogmaals excuses ![]()
||
Citaat:
![]() @ le che je mag een land geen kutland noemen, dan discrimineer je ![]()
|
Waarom proberen mensen allemaal dingen in hun hoofd te krijgen wat wij niet kunnen bevatten? Waarom probeerd een mens God te begrijpen, stel nu dat je in God geloofd en je geloofd in de schepping, dan mag ik aan nemen dat je God dan best wel groot vind en dan nog zijn gedachtegang in je hoofd proberen te steken.
Niemand kan je vertellen met wanneer je wel of niet naar de hemel gaat, want alleen God weet dat en als je het weet of je naar de hemel of de hel gaat, dan is het meestal te laat om er iets aan te doen. Er staan zat dingen die Jezus zegt waar aan je moet voldoen, maar het is geen vrijkaartje. Op een gegeven moment kom er een stel mannen bij Jezus en zeggen wij hebben zieken genezen en demonen uit gedreven en Jezus zegt, ga weg ik ken je niet. Wat kun je hier uit op maken, je moet Jezus kennen, want dan kent hij jou |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Beste Jaj,
Waarom kunnen wij de zwaartekracht wel begrijpen en God niet? Omdat de zwaartekracht een objectief, onveranderlijk, waarneembaar 'iets' is. God daarentegen heeft een zekere vorm van 'intelligentie' in zich, waardoor hij zelf een soort van 'mening' kan vormen. Deze mening is niet te doorgronden, omdat Gods geest, die bij zwaartekracht niet aanwezig is, niet te doorgronden is. Maw: Als zwaartekracht een verschijnsel zou zijn met een geest, zou ook de zwaartekracht onbegrijpelijk zijn.
||
Citaat:
kijk, ondoorgrondelijk in die zin van het woord dat je niet weet hoe iemand gaat kiezen, zijn we in feite allemaal. Hoewel wij het nut van zijn beweegredenen misschien bestrijden, geloof ik dat we best in staat zijn om die beweegredenen te snappen, zolang we er geen problemen mee hebben in te zien dat onze waarde en normen niet absoluut zijn. i
|
Jaj,
Om in stijl te beginnen: Credo nuntium tuum interpretari bene. We kunnen idd elkaars keuzen niet tevoren weten. Echter, en daarin verschil ik van jouw mening, volgens mij kunnen we elkaars beweegredenen ook niet totaal begrijpen. Ik kan mijn beweegreden nl wel aan jou uitleggen, maar je snapt ze dan nog steeds niet, omdat jouw geest nooit zo kan denken als mijn geest. Ook al zou je precies begrijpen wat ik zou bedoelen, wat op zich al onmogelijk is, zou je nog niet begrijpen wat mijn beweegredenen zijn, omdat ik de gevoelens die achter beslissingen zitten, nooit of te nimmer zo in woorden uit kan leggen, dat jij ze ook begrijpt. Taal is een zeer beperkt middel, niet geschikt om onze beweegredenen in uit te drukken, laat staan Gods ideeen!
||
Citaat:
||
Citaat:
Van God kun je je ook een beeld vormen, maar dat beeld zal immer gebaseerd zijn op menselijke gedachtes, waardoor het altijd een min of meer onjuist beeld is. God is nl. geen mens en daarom voor ons ondoorgrondelijker (maar niet totaal ondoorgrondelijk) dan medemensen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Zou kunnen, maar de wegen Gods zijn niet begrepen en moeten ook niet begrepen worden.
||
Citaat:
OMG (O my God)
||
Citaat:
Inderdaad, wij kunnen de wegen van God niet begrijpen maar ik persoonlijk kan zeker zijn dat het oordeel van God billijk is. En ik vind het heerlijk om in het latijn te raaskallen, dus ik kap daar niet mee. Bovendien probeer ik de schade die mijn avatar brengt aan mijn geloofwaardigheid, enigszins te herstellen. (Trouwens, jij zei heu meus deus, maar ik denk dat het vocativus moet zijn: heu mei Dei; maar ik kan er naast zitten. ) Valete.
Laatst gewijzigd op 11-12-2003 om 07:00. |
![]() |
||
Citaat:
voor wie is het oordeel nu helemaal rechtvaardig(om toch maar weer discussie te brengen in deze vertaal wedstrijd (ik herinnerde me dat billijk ook nog van vorige week, goed he ![]() en je sig is itt je avatar wel goed ja ![]()
||
Citaat:
Overigens ben ik ook wel voor het weer discussieren in het Nederlands.
|
als de hemel ofwel hel bestaat gaat iedereen naar de plek waar hij/zij het gelukkigst zal zijn.
dit zal zijn omdat als die hel/hemel bestaat dan bestaat er een 'god' en die zal niks, danwel alles zijn wat wij ons van God hebben voorgesteld. en zal zeker rechtvaardig zijn, dit in tegenstelling tot de mens.
|
Waarom zou ik uberhaubt naar de hemel willen? Als ik dood ben wil ik dat ook letterlijk zijn en dus geen gezeur aan mijn lijf. Ik zie het al voor me: Arthur, Arthur...Kom, je moet naar de hemel, ze wachten op je. En dan zeg ik: Nee, laat me slapen, ik heb geen zin. en dan zij weer: Ja...maar...Eh...Dat is niet de bedoeling.
En dan? Gaan ze dan om versterking roepen om mij alsnog met vier heilige engeltjes naar boven te slepen? En stoppen ze me dan ook in een dwangbuis? Of wordt ik platgespoten? Vraag: Mag ik mijn spelcomputer wel meenemen? ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloof jij niet? Magican2 | 500 | 24-07-2009 12:39 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Een paar vraagjes. Eva* | 77 | 01-10-2002 11:47 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |