Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 22:00
JaneDoe86
JaneDoe86 is offline
Hey people,
nou me naam zegt het al eigenlijk waarover we vandaag hier gaan babbelen. Ik heb dus een vriend waar ik echt heel close mee ben en ik begin hem steeds leuker te vinden. Dat komt meer omdat hij niet met mij omgaat om mijn uiterlijk maar meer om me innerlijk. En nee het is geen bullshit, want hij geeft me het gevoel dat hij normaal naar me kan luisteren zonder er iets terug/meer voor verwachten. Hij zorgt dat ik niet te veel naast me schoentjes ga lopen, ik weet dat ik minder bij hem kan flikken dan bij andere jongens. oet bij hem dus verstandiger aanpakken om iets voor elkaar te krijgen dan gewoon lief knipperen.
We kennen elkaar nu zo'n 2.5jaar en zijn er altijd voor elkaar geweest. Maar het is alleen maar de laatste paar maanden dat we echt close zijn geworden. Ik ben al bij hem paar keer blijven slapen (nee er is nix gebeurd).
Duss ten eerste-> Wanneer is het duidelijk meer dan beste vriendjes? Bijv. we geven elkaar zoentjes (niet op de mond) en we knuffelen. Ik slaap ook bij hem in bed.
Ten tweede-> HOE GROOT IS DE KANS OM UITEINDELIJK ALLES TE VERPESTEN???
Mijn eigen mening = best groot, want je gaat toch anders naar elkaar kijken. En zeg nou zelf meeste relaties gaan uit en in 99% wordt iem gekwetst. Zulke grote schok kan "vriendschap" toch niet aan?
Nou dit is mijn verhaaltje, maar wat denken jullie nou? Kan het ooit wat worden? Misschien iets zelf meegemaakt?

Byezzz
Ja ne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 22:28
Yousra
Yousra is offline
Het is duidelijk dat je geen grenzen stelt en dan krijg je dit gedonder. Met een vriend in bed liggen en zoenen en dan niet meer weten waar je aan toe bent...vind je het gek?
Oud 03-12-2003, 23:41
juno
juno is offline
Kans dat het misloopt heb je altijd in een relatie. Kans dat een vriendschap op de klippen loopt is er ook, maar is kleiner. Liefdesrelaties die groeien uit een vriendschap zijn steviger dan die op een romantische of sexuele basis gestoeld zijn en verder eigenlijk lucht zijn. Dat de roze wolk weg is en je denkt: wat zag ik er ooit in?

Ben je nou wel of niet verliefd? Hmm, als je verliefd bent hoef je dat echt niet hier te vragen.

Jullie zijn close, het kan groeien naar meer. Forceer dat niet. Roep het niet op, maar stop het ook niet weg en laat het maar gewoon ontstaan, steeds een stapje verder, net waar jullie je allebei prettig bij voelen.

Verliefdheid op hem, en de nodige sexuele aantrekkingskracht zijn wel eisen die je aan een relatie mag stellen, dus als dat er gewoon niet van komt, dan zijn jullie als partner niet voor elkaar weggelegd, maar dan blijf je toch lekker close vrienden?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 13:39
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Verliefd (?) op me beste vriend

Jij ook al
iedereen hier op dit forum geloof ik.

En er zitten voordelen en nadelen aan, aan een relatie beginnen met je beste vriend.
Weeg die tegen elkaar af en maak je keus.
En hoe groot de kans is dat de vriendschap over is, als de relatie ooit uitraakt is natuurlijk niet te zeggen.
Oud 04-12-2003, 14:29
Verwijderd
De kans dat het misloopt is idd nooit te voorspellen, dat lijkt me nogal logisch. Je bent er zelf bij, hij ook, als jullie niet willen dat de vriendschap over is als het uitgaat (áls het uitgaat zeg ik bewust), dan moet je er voor zorgen dat dat niet gebeurt. En iemand kwetsen hoeft al helemaal niet, lijkt me, of je moet daar ook onder verstaan dat als hij het uitmaakt, jij gekwetst bent.

De meeste relaties gaan uit...? 'k weet niet of dat waar is. En waarom gebeurd dat? Ik denk omdat veel mensen elkaar niet goed kennen op het moment dat ze een relatie krijgen. Mensen blijken dan vaak opeens heel anders te zijn dan ze lijken te zijn. Die vriend en jij kennen elkaar goed, neem ik aan, dat is een groot pluspunt.

En als je er nu al van uit gaat dat het uit gaat, dan kun zou je geen enkele relatie aan kunnen gaan. Niet zo pessimistisch denken dus. Ook hier ben je zelf weer bij.

Zoenen en bij elkaar in bed liggen vind ik idd niet meer een 'gewone' vriendschap.

Wat voelt hij voor jou? Weet je dat? Zo nee, zoek dat eerst eens uit.

Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen, eerder waarom het wel zou kunnen. Ik heb het zelf ook meegemaakt en ik woon nu bijna 2 jaar samen en dat gaat prima.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:32
Asswhoopin
Asswhoopin is offline
Misschien is ie wel gay?
Oud 04-12-2003, 20:14
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Hehehe dat is menselijk

Mijn beste vriendin en ik geven elkaar ook wel zoentjes maar dan op de mond. We knuffel best vaak. En als we een film kijken bij iemand dan gaat ze altijd helemaal tegen me aan liggen en dan pakt ze altijd mn arm vast die ik dan om dr heen doe ... Ze zegt ook heel vaak dat ze me niet kwijt wilt en dan knuffelt ze me altijd...

betekend dat dan ook meer????

[ ik snapt er iig geen reet meer van , ook niet nu ik jouw verhaal weer lees... ]

maar ik zou iig zeggen: probeer een beetje subtiel te weten te komen wat hij van jou vind, en dan zou ik zeggen dat ik je nog veel sucses wens!
Oud 04-12-2003, 22:38
JaneDoe86
JaneDoe86 is offline
Hij vind me ook leuk, hij heeft al ooit tegen mij gezegd dat hij er al over heeft nagedacht om een stap verder te nemen We hadden erover gesproken en ik zei dat het beter was om het niet te doen. Daarna waren er wel spanningen tussen ons maar nu doen we alsof er niks is gebeurd. Maar nu begrijp ik (denk ik) wat hij voelde. Dus ik weet dat het wel wederzijds zou zijn.

lifeafterdeath
16M - Lid
--------------------------------------------------------------------------------
Hehehe dat is menselijk

Mijn beste vriendin en ik geven elkaar ook wel zoentjes maar dan op de mond. We knuffel best vaak. En als we een film kijken bij iemand dan gaat ze altijd helemaal tegen me aan liggen en dan pakt ze altijd mn arm vast die ik dan om dr heen doe ... Ze zegt ook heel vaak dat ze me niet kwijt wilt en dan knuffelt ze me altijd...

[ ik snapt er iig geen reet meer van , ook niet nu ik jouw verhaal weer lees... ]

maar ik zou iig zeggen: probeer een beetje subtiel te weten te komen wat hij van jou vind, en dan zou ik zeggen dat ik je nog veel sucses wens!

Het is bij jou denk ik ook zoiets. Als ik dan vanuit mijn positie zou bekijken;Ze wil je niet kwijt en vindt jullie vriendschap veel belangrijker dan een relatie. Ze durft het iet aan.

Kus Jane.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 09:40
Thomas
Thomas is offline
De beste basis voor een relatie is vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 09:57
Verwijderd
ik ben ook verliefd op mn beste vriend...maar we hebben dan ook 'verkering'
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:27
Verwijderd
Citaat:
maanmeisje17 schreef op 04-12-2003 @ 14:39:
En hoe groot de kans is dat de vriendschap over is, als de relatie ooit uitraakt is natuurlijk niet te zeggen.
denk wel een grote kans, want je ziet toch ook andere kanten van je beste vriend...
ik zou het niet doen, voor detaillering : zie alle andere 120 topics over 'verliefd op beste vriend(in)'
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 05-12-2003 @ 16:27:
denk wel een grote kans, want je ziet toch ook andere kanten van je beste vriend...
Denk je dat je als je met een vrijwel onbekende (iig een minder goede vriend) een relatie begint je minder andere/onbekende kanten van iemand ziet?

Juist omdat je iemand goed kent (daar ga ik bij een beste vriend iig vanuit) zou het toch eerder goed dan fout 'moeten' gaan? Das iig mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 04-12-2003 @ 21:14:

Nee, dat betekent alleen maar dat zij je ongelooflijk op ligt te naaien en verliefd loopt te maken, om daarna doodleuk aan te kondigen toch liever "gewoon vrienden te blijven". (Ik spreek uit ervaring)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 16:31
oldt3
oldt3 is offline
Citaat:
JaneDoe86 schreef op 03-12-2003 @ 23:00:
Hey people,
nou me naam zegt het al eigenlijk waarover we vandaag hier gaan babbelen. Ik heb dus een vriend waar ik echt heel close mee ben en ik begin hem steeds leuker te vinden. Dat komt meer omdat hij niet met mij omgaat om mijn uiterlijk maar meer om me innerlijk. En nee het is geen bullshit, want hij geeft me het gevoel dat hij normaal naar me kan luisteren zonder er iets terug/meer voor verwachten. Hij zorgt dat ik niet te veel naast me schoentjes ga lopen, ik weet dat ik minder bij hem kan flikken dan bij andere jongens. oet bij hem dus verstandiger aanpakken om iets voor elkaar te krijgen dan gewoon lief knipperen.
We kennen elkaar nu zo'n 2.5jaar en zijn er altijd voor elkaar geweest. Maar het is alleen maar de laatste paar maanden dat we echt close zijn geworden. Ik ben al bij hem paar keer blijven slapen (nee er is nix gebeurd).
Duss ten eerste-> Wanneer is het duidelijk meer dan beste vriendjes? Bijv. we geven elkaar zoentjes (niet op de mond) en we knuffelen. Ik slaap ook bij hem in bed.
Ten tweede-> HOE GROOT IS DE KANS OM UITEINDELIJK ALLES TE VERPESTEN???
Mijn eigen mening = best groot, want je gaat toch anders naar elkaar kijken. En zeg nou zelf meeste relaties gaan uit en in 99% wordt iem gekwetst. Zulke grote schok kan "vriendschap" toch niet aan?
Nou dit is mijn verhaaltje, maar wat denken jullie nou? Kan het ooit wat worden? Misschien iets zelf meegemaakt?

Byezzz
Ja ne
zat in dezelfde situatie eh.Nu zijn we uit elkaar en geven we nog kusjes op de mond,daar is echt nix mis mee.Tis maar hoe je ertegenover staat
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 17:12
Jamezy
Jamezy is offline
Citaat:
Wawl schreef op 05-12-2003 @ 10:40:
De beste basis voor een relatie is vriendschap.
Lijkt me een beetje achterhaald en 'vriendschap' is imho niet helemaal het juiste woord
Oud 07-12-2003, 17:33
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Citaat:
MarkB schreef op 05-12-2003 @ 19:54:
Nee, dat betekent alleen maar dat zij je ongelooflijk op ligt te naaien en verliefd loopt te maken, om daarna doodleuk aan te kondigen toch liever "gewoon vrienden te blijven". (Ik spreek uit ervaring)
niet persé

ik heb eens (hoe onhandig) een tijdje een "crush" gehad op een van mijn beste vrienden (ik zeg liever niet mijn beste vriend want dan zou ik hem boven mijn andere vrienden stellen en daar doe ik niet aan) terwijl ik een relatie had met een vriend van hem. Ik wilde toen niks met hem (logisch, daar ik al een relatie had en daar heel gelukkig mee was) maar ik heb het hem wel verteld zodat hij er gewoon rekening mee kon houden, en om mijn gedrag tegenover hem te verklaren. Toen is het eigenlijk gewoon over gegaan, en we zijn er niet minder goede vrienden door geworden.

Het is voor mij natuurlijk anders dan voor jou omdat ik 100% geen relatie met hem wilde, maar ik denk dat je het gewoon moet vertellen en dan gewoon zien wat je doet, overleggen wat je nou eigenlijk wilt met elkaar enzo. succes alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten