Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 13:26
Allisson
Allisson is offline
Hoi Allemaal,

Ik heb al heel vaak een gevoel gehad dat ik droom, dat is heel erg vervelend.
Ik zei het tegen mijn moeder en die zij dat ze het vroeger ook wel eens had, ze was er mee naar de dokter geweest ze kreeg pilletjes maar die hielpen niet, later ging het weg het bleek een soort vermoeidheid te zijn.

Afgelopen donderdag was ik naar zangles, het regende heel erg ik werd met de auto gebracht en je kon zowat niks zien door de beslagen ramen.
Toen we daaraan kwamen moest ik heel erg wennen aan het licht en ik was moe en draaierig.
Ik liep de trap op en was op de een of andere manier helemaal weg, ik was voor me gevoel zo ver weg.
Mijn lerares zag en hoorde ik wel gewoon, maar het was gewoon een KUTgevoel.
Ik had het nog nooit zo erg gehad, ik heb ook tegen niemand verteld van die donderdag maar kon op dat moment wel janken van kutgevoel, want het was ZOO erg, een gevoeldat je droomt hebben is vervelend maar dit was zwaar kut.

Hebben meer mensen last van dat droomgevoel, of dat ze een soort van weggaan. Wat moet je eraan doen? Is er een medicijn voor?

Groetjes, -XxX- Moi >>>>Allisson<<<<<

Owja, voor de grappige onder ons>Kwas nie stoned
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 13:32
Verwijderd
Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt, maar als ik je goed begrijp dan heb ik dat ook wel eens, zeg maar dat de dingen niet echt lijken en alles langs je heen gaat zeg maar... ik heb dat vooral als ik moe ben, en dan helpt goed slapen wel en ook als ik naar discmanmuziek luister of als ik net ophou met lezen... al gaat het dan altijd vrij snel over, bijvoorbeeld als ik de muziek uitzet of als ik een irlgesprek met iemand voer, of als ik iets heel praktisch ga doen (opruimen ofzo). Ik ben ook vaak bijna-duizelig zeg maar, en mijn moeder vindt dat ik me eens moet laten testen op bloedarmoede - als het daaraan ligt, dan zijn er wel medicijnen voor
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 16:30
Devil_in_pink
Devil_in_pink is offline
Hai, ik heb dit ook wel es en ik wist niet dat dit een bekend probleem was!! Gelukkig! Ik he dan het gevoel dat ik het niet echt meemaak, dan ga ik heel bewust nadenken bij de dingen die ik doe om het te onderdrukken. Bijvoorbeeld meerdere dingen tegelijk gaan doen.. Best raar, ik wist dus echt niet dat andere mensen dit ook wel es hebben. Ik schrik er wel es van, als ik bijvoorbeeld in de auto zit... dan moet je je hoofd er echt wel bijhouden. Succes ermee en ik denk ook dat het komt door slaapgebrek.

Groetjes
Oud 02-12-2003, 17:19
MUTS123
MUTS123 is offline
Owhh...herkenbaar! Dit had ik vroeger altijd...héel raar, inderdaad of je heel verweg bent en je kan je zelf niet bewust maken. Ik vond het vervelend op 't moment dat het gebeurde, maar daarna wilde ik het terug want het voelde wel apart. Nu ik er over nadenk heb ik 't al heel lang niet meer..
Oud 02-12-2003, 17:41
:) L. :)
:) L. :) is offline
Zoiets heb ik ook een beetje. Ik vind het maar eng hoor. Ik heb de hele tijd het gevoel alsof ik weg ga zakken ofzo. Maar ik slaap juist heel veel, dus soms denk ik dat ik het me gewoon inbeeld ofzo, of dat het spanning is, ik weet het niet. Ik weet niet of het precies hetzelfde is als wat jij hebt, maar het lijkt er wel veel op als ik dat van jou zo lees.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 11:45
Verwijderd
Citaat:
L. schreef op 02-12-2003 @ 18:41:
Zoiets heb ik ook een beetje. Ik vind het maar eng hoor. Ik heb de hele tijd het gevoel alsof ik weg ga zakken ofzo. Maar ik slaap juist heel veel, dus soms denk ik dat ik het me gewoon inbeeld ofzo, of dat het spanning is, ik weet het niet. Ik weet niet of het precies hetzelfde is als wat jij hebt, maar het lijkt er wel veel op als ik dat van jou zo lees.
Misschien slaap je té veel...? Dat kan ook nog he... dan went je lichaam te veel aan het mogen slapen (=lekker laag energieverbruik) en verbruikt het ook weinig energie als je wakker bent.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 12:58
Verwijderd
Ik heb het vaak, als ik echt moe ben, en ik zit in de trein of auto oid. Monotome geluiden om je heen, saaiheid, zitten, moeheid.

Het lijkt net of je wegzakt, soort van bijna flauwvallen maar net weer niet ofzo. Best eng vind ik het, vooral omdat je er zo weinig tegen kan doen. Ik ben altijd bang dat ik echt ineens in slaap val oid.

Voor zover ik weet, helpt alleen goed slapen en eten enzo er tegen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 15:20
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
tja, als ik zeg out of body experience of een intense andere mind-state weet ik niet of je me gelooft. Maar dat is dus wat ik er over te zeggen heb. Het is niet ernstig heb het mn hele leven al, it's for your own good maar dat merk je nog wel.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 18:07
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 03-12-2003 @ 13:58:
Ik heb het vaak, als ik echt moe ben, en ik zit in de trein of auto oid. Monotome geluiden om je heen, saaiheid, zitten, moeheid.

Het lijkt net of je wegzakt, soort van bijna flauwvallen maar net weer niet ofzo. Best eng vind ik het, vooral omdat je er zo weinig tegen kan doen. Ik ben altijd bang dat ik echt ineens in slaap val oid.

Voor zover ik weet, helpt alleen goed slapen en eten enzo er tegen.
Ja, al ben ik er wel aan gewend en vind ik het gelukkig niet eng meer.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:07
Citaat:
sarahbressers schreef op 03-12-2003 @ 12:45:
Misschien slaap je té veel...? Dat kan ook nog he... dan went je lichaam te veel aan het mogen slapen (=lekker laag energieverbruik) en verbruikt het ook weinig energie als je wakker bent.
Ja das waar, dat kan natuurlijk ook nog. Vervelend, ik weet niet of ik meer of minder moet gaan slapen. Hoeveel uur per nacht zou het beste zijn om te slapen? Weet iemand dat? Ik slaap door de weeks iets van 8 uur per nacht en als ik vrij ben 10 uur ofzo, tenzij ik uit ga.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
L. schreef op 04-12-2003 @ 15:07:
Ja das waar, dat kan natuurlijk ook nog. Vervelend, ik weet niet of ik meer of minder moet gaan slapen. Hoeveel uur per nacht zou het beste zijn om te slapen? Weet iemand dat? Ik slaap door de weeks iets van 8 uur per nacht en als ik vrij ben 10 uur ofzo, tenzij ik uit ga.
Dat lijkt me vrij normaal eigenlijk... maar het verschilt natuurlijk per persoon. Als je je moe voelt als je wakker wordt heb je te kort geslapen (of ben je ziek), als je je lui en loom voelt als je wakker wordt heb je te lang geslapen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:19
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-12-2003 @ 15:11:
Dat lijkt me vrij normaal eigenlijk... maar het verschilt natuurlijk per persoon. Als je je moe voelt als je wakker wordt heb je te kort geslapen (of ben je ziek), als je je lui en loom voelt als je wakker wordt heb je te lang geslapen.
Hmm, dan slaap ik soms misschien te lang, maar door de weeks iig niet, dan wordt ik eerder moe wakker dan duf. Alleen in het weekend wordt ik soms loom wakker.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 13:59
Starchild69
Starchild69 is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 03-12-2003 @ 16:20:
tja, als ik zeg out of body experience of een intense andere mind-state weet ik niet of je me gelooft. Maar dat is dus wat ik er over te zeggen heb. Het is niet ernstig heb het mn hele leven al, it's for your own good maar dat merk je nog wel.
Dus wat die mensen ervaren is dat ze uit hun lichaam treden? Kun je iets toelichten? En waarom is het voor hun "own good"?
Ik vind het interessant.
Oud 16-12-2003, 17:10
Allisson
Allisson is offline
Hoi! Gelukkig dat er zoveel mensen zijn die hier last van hebben (lullig voor hun maar ik ben niet de enige duz!)

ShoarmaSchaap schreef op 03-12-2003 @ 16:20:

Bedoel jij echt uit het lichaam treden!? Want ik heb namelijk veel met het ''paranormale'' (laten we maar zegge) te maken gehad.
Uittreden gebeurd (d8 ik) op de momenten dat je je daar voor concentreerd en niet als je op de fiets zit naar school, al had ik er wel meer last van als ik alleen fietste hoor.

Ik wist eerlijk gezegt ook niet waar ik dit moest neerzetten Mysiek of lichaam/gezondheid!

Groetjes Merel
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:05
Stefanie
Stefanie is offline
Dan lag ik op de bank tv te kijken terwijl ik al half sliep. Ik droomde dus dat ik tv keek, maar dat was eigenlijk ook echt zo... Heel wazig
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten