Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Man/vrouw?
antw: Vrouw Leeftijd? antw: 16 Nationaliteit? antw: Nederlandse Geloof? antw: Geen Woonplaats/provincie? antw: Maarssen, Utrecht Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Er zit een redelijke groep teringlijers tussen die het denk ik verzieken voor de leuke mensen. Maar de meeste vind ik redelijk agressief uit de hoek komen Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja. Niet toelichten. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ja maar ik denk dat dat met het geloof te maken heeft. Jongens mogen veel meer dan meisjes. Vind ik niet goed. Heb jij allochtone vrienden? antw: Ja (maar geen marokkanen) Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Redelijk.. Maar niet naast me ofzo ![]() Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Zou me niks verbazen eigenlijk. Maar mensen vergeten de Nederlanders die zich ook klote gedragen. Ach de cijfers wijzen het allemaal uit he? |
![]() |
|
Man/vrouw?
antw: vrouw Leeftijd? antw: 14 Nationaliteit? antw: Turkse Geloof? antw: Allah Woonplaats/provincie? antw: Zuid-Holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: "Over Marokkaanse jongeren" vind ik een vooroordeel. Sommige Marokkaanse jongeren zijn wat grover dan de andere, maar dat is met alle bevolkingsgroepen, ook met de Nederlandse. Veel mensen zeggen dat Marokkaanse jongeren stelen, maar dat is echt niet waar bij allemaal. Zoveel Nederlandse, Turkse, Surinaamse, Antilliaanse jongeren enz. stelen ook, dus niet alleen Marokkaanse jongeren (ook niet perse méér Marokkaanse jongeren). Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee, nog nooit. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, de verloofde van mijn stiefzus is Marokkaans, een vriendin van m'n zus is ook Marokkaanse, ze zijn allebei heel aardig, niets negatiefs. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ja, er zijn wel verschillen, ook in andere bevolkingsgroepen. De meisjes zijn meestal wat rustiger. Heb jij allochtone vrienden? antw: Ja. Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Niet zoveel. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: De meeste Nederlanders denken dat ook volgens mij, maar ik vind het echt nergens op slaan. De marokkaanse jongeren die ik ken, zijn echt niet zo gewelddadig. Zoveel Nederlandse jongeren zijn ook gewelddadig, dus de schuld moet niet alleen op de Marokkaanse jongeren worden gelegd. Wel is het zo, dat een klein groepje gewelddadige Marokkaanse jongeren, de reputatie van de veel grotere groep niet-Marokkaanse jongeren, heel erg kan verzieken...
|
Man/vrouw?
antw: Man Leeftijd? antw: 17 Nationaliteit? antw: Nederlandse Geloof? antw: Geen Woonplaats/provincie? antw: Almere Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Zeg maar een deel van de Marrokaanse jongeren veroorzaken gewoon echt TEVEEL overlast. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Jawel, toelichten: Nee. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Misschien, kan het me niet herinneren. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Tuurlijk zal er wel verschil zijn. Het veel met het geloof te maken dat jongens andere dingen mogen dan meisjes etc.. Heb jij allochtone vrienden? antw: Ja. Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Niet superveel in mijn omgeving, wel in de omgeving waar ik wel eens kom. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Moeten hun dan blijven denken.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Man/vrouw?
antw: Vrouw Leeftijd? antw: 18 jaar Nationaliteit? antw: Nederlandse Geloof? antw: Agnost Woonplaats/provincie? antw: Groningen Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Ehm, geen idee eigenlijk, ik denk nooit in het algemeen over Marokkaanse jongeren ![]() Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, ze hebben wel eens vervelende dingen naar me geroepen op straat en dergelijke Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, ehm, gewoon, mensen uit m'n klas die me ergens mee helpen, dat soort dingen Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ze hebben een ander genenpatroon, en daardoor een andere lichaamsbouw en andere geslachtskenmerken, ze dragen andere kleren en hebben vaak andere interesses, de meisjes zijn vaak rustiger en minder impulsief dan de jongens, blabla, moet ik je nu serieus het verschil gaan vertellen tussen jongens en meisjes? Heb jij allochtone vrienden? antw: nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Geen idee, ik ben net verhuisd ![]() Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Ach, we denken de laatset jaren toch allemaal dat het steeds minder veilig wordt terwijl het aantal straatberovingen, geweldsmisdrijven etc juist afgenomen is... dit past dan mooi in die tendens he. |
![]() |
|
Man/vrouw?
antw: man Leeftijd? antw: 21 Nationaliteit? antw: NL Geloof? antw: nee Woonplaats/provincie? antw: Leiden/ zuid holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: negatief, snel een beeld van criminaliteit Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: wat meer dan enkele agressieve benaderingen niet, meestal bij het uitgaan of voorbijlopen. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: ja.... had een goede marokkanse vriend op de basisschool. Hij speelde wel altijd vals met spelletjes, maar ik kon goed met hem opschieten Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: ik heb niet bijzonder veel contact met meisjes. Maar er zit wel duidelijk een verschil tussen Aziatisch, turkse jongeren en marokkanen. De Marokannen zijn veel minder beried zich aan te passen: de te taal te spreken, hun best te doen op school en sociale contacten. Heb jij allochtone vrienden? antw: ja...een groot aantal zelfs Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: nee..enkele Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: dan denk ik: dat klopt.. |
![]() |
||
Citaat:
Alsof het wat uitmaakt dat je aziatisch bloed hebt. 'Oh mijn bedovergrootmoeder is Pools, dus ik mag zoveel kankeren op allochtonen als ik zelf wil'. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie?
“Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” Hm geen zin om alles in te vullen, maar al die mensen die zeggen van dat klopt niet of de media overdrijft hebben het fout. Uit onderzoek is gebleken dat het merendeel van de criminaliteit gepleegt word door allochtonen... |
![]() |
|
[QUOTE]kakelkip schreef op 30-11-2003 @ 15:10:
[B] Man/vrouw? antw: Vrouw Leeftijd? antw: 23 Nationaliteit? antw: Nederland Geloof? antw: agnostisch ![]() Woonplaats/provincie? antw: Amsterdam Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Lawaaiierig; opgefokt Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: 1 keer, maar werd toen ook geholpen door Marokkaanse jongeren ![]() Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, zie vorige vraag. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ja, Marokkaanse jongens zie je vaker 's avonds op straat. Heb jij allochtone vrienden? antw: Ja. Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: In de directe omgeving: nee, ietsje verderop: ja Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: was die 1 van de vijf Nederlanders een Nederlander van Marokkaanse afkomst? Ik vind het een rare stelling. Zijn die Marokkaanse jongeren geen Nederlanders?
|
Verwijderd
|
Man/vrouw?
antw: Vrouw Leeftijd? antw: 17 Nationaliteit? antw: Nederlands Geloof? antw: Officieel RK Woonplaats/provincie? antw: Echt/Limburg Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Ik denk helemaal niets over hen, omdat ik geen Marokkanen persoonlijk ken. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ja natuurlijk, net als bij elke andere bevolkingsgroep. Heb jij allochtone vrienden? antw: Ik neem aan dat je de maatschappelijke benaming bedoelt? Mijn beste vriendin is Bosnisch, één iemand dus. Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Nee. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Het zal wel, ik weet het niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je bang bent om vermoord te worden kun je overigens het beste goed oppassen voor blanke autochtone mannen van rond de 40. Maar dan nog, die zin “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen,” is vast wel waar, ik geloof best dat vier van de vijf Nederlanders dat denken. |
![]() |
|
Man/vrouw?
antw: man Leeftijd? antw: 19 Nationaliteit? antw: Nederlander Geloof? antw: atheist Woonplaats/provincie? antw: Venray/Limburg Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Negatief, ken ook wel een aantal marokanen met wie ik op kan schieten, maar erger me in het weekend mateloos aan die groepjes marokanen buiten de kroeg. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Zat opstootjes gezien, bemoei mezelf er niet mee. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, geef les aan oa marokanen (loop stage, geef 4 dagen in de week geschiedenis op een middelbare school). En heb jaren gevoetbald in een team met marokanen. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ja, marokaanse meisjes leven toch meer op de achtergrond, ken er zelf maar 1. Heb jij allochtone vrienden? antw: Vrienden is een groot woord, klasgenoten met wie ik het goed kan vinden en oude teamgenoten van voetbal. Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: In mijn woonwijk niet, venray zelf redelijk. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: geloof ik graag Tot zover deze enquete, mocht je deze liever anoniem insturen dan kun je het mailen naar [email]uitslagenquete@hotmail.com
||
Citaat:
|
![]() |
|
Man/vrouw?
antw: man Leeftijd? antw: 20 Nationaliteit? antw: nederlandse Geloof? antw: moeders familie potestant,vader katholiek[geen contact] ikzelf niks Woonplaats/provincie? antw: Leiden,zuid Holland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: trendy zijn vervelend met petjes op,steatwear doen stoer maar zijn niet vervelend. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:beetje stoer doen,eigenlijk dus niet Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: nee Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Jongens mogen alles op hun 9e mogen ze bepalen hoe laat ze op mogen blijven, meisjes moeten gehoor zamen, als een jongen iets fout doet is het niet zijn fout, doet een meisje iets fout zware straffen. Heb jij allochtone vrienden? antw: ja Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: nee niet echt Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw:telegraaf mensen een op de vijf heeft iets negatiefs meegemaakt,dus deze mag voor zich spreken,de andere moeten op z'n grof gezegd hun bek houden. Ze lopen achter de media aan,op z'n grof gezegd ze lopen met hun pik achter iemand aan,zonder iets over het onderwerp te weten.
|
Man/vrouw?
antw: vrouw Leeftijd? antw: 14 Nationaliteit? antw: Nederlandse Geloof? antw: nee Woonplaats/provincie? antw: vlakbij de efteling, Noord-Brabant Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Sommige marokkaanse jongeren zijn aardig, sommige niet Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: 1 keertje ruzie gehad met een marokaans meisje maar dat was alweer snel opgelost Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: meeste marokkaanse jongeren zijn wel aardig, al ken ik er niet veel Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: ik denk dat meisjes niet zo snel opgefokt zijn .. jongens reageren veel sneller en booser Heb jij allochtone vrienden? antw: ik ken er een paar .. niet veel Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: yep Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: ach .. je leest/hoort er veel over in de krant/tv maar ik denk dat wel redelijk veel jongeren gewelddadig gedragen |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben bezig met een onderzoek over hoe jongeren over Marokkaanse jongeren denken en zou het zeer aardig vinden als jullie deze enquete wilden invullen voor mij
![]() Man/vrouw? antw:M Leeftijd? antw:17 Nationaliteit? antw ![]() Geloof? antw:geen Woonplaats/provincie? antw:uithoorn, NH Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw ![]() Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:jep, there's places you don't wanna go in uithoorn. nooit zelf bij betrokken geweest echter. en NL jongeren doen het ook. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: ja hoor. elke allochtoon die NL spreekt is ![]() Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: ja. biologie gehad? ![]() Heb jij allochtone vrienden? antw: ja Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: niet buitengewoon Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? ?Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.? antw: "vier van de vijf Nederlanders denken dat (blablabla)" dus denk ik: o ja, denken ze dat?? ik wil cijfers zien! succes nog met je onderzoek. |
![]() |
|
[QUOTE]Wawl schreef op 30-11-2003 @ 15:16:
[B]Man/vrouw? antw: Man. Leeftijd? antw: 19. Nationaliteit? antw: Nederlandse. was jij geen moslim? je zegt dat je iet gelooft maar op een andere topic zei je dat je moslim bent (ga maar eens op een of andere topic van ramadan of suikerfeest) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
niet helemaal
veel mensen waren eerst HIndoes , katholiek of zelf ongelovig en hebben zich bekeerd tot de Islam, ze zijn dus niet in de Moskee ingeschreven... maar zijn toch moslim denk je dat alle islamitische woestijnmensen in een moskee zijn ingeschreven? je hoeft nergens ingeschreven zijn om te kunnen geloven |
![]() |
|
Verwijderd
|
Man/vrouw?
antw: vrouw Leeftijd? antw: 16 Nationaliteit? antw: Nederlands Geloof? antw: Gereformeerd- Vrijgemaakt Woonplaats/provincie? antw: Assen - Drenthe Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: ze maken nederland onveilig Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: nee, gelukkig niet Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: ook niet, helaas Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: ja, de jongens komen vaak in het criminele circuit terecht, bij de meisjes is dit minder Heb jij allochtone vrienden? antw: jawel Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: valt wel mee opzich Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: ja ik ben het er wel mee eens. maar ik denk deze mening mij als het ware een beetje is opgedrongen door alle krantenberichten die je leest en de uitzendigen op tv...vaak staan er dingen in over marokkanen. |
![]() |
|
Man/vrouw?
vrouw Leeftijd? 15 Nationaliteit? Nederlandse Geloof? geen Woonplaats/provincie? Rotterdam Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? Ik heb nog bijna nooit iets met ze te maken gehad maar ik denk dat te veel jongeren bevooroordeeld worden. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? nee niet echt Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? nee, zoals ik al zei ik heb vrij weinig met Marrokaanse jongeren te maken Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? Ja ik denk dat er altijd verschillen zij tussen jongens en meisjes maar ik denk ook dat Marrokaanse jongens vaak denken dat ze hier ook hogmeer macht hebben dan meisjes Heb jij allochtone vrienden? Ja Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? Ja Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” Ik denk dathet waar is dat Marrokaanse jongeren zich geweldadig gedragen maar Nerdelandse jongeren doen dat ook, alleen daar wordt minder aandaacht aan besteed. Misschien gedragen autochtone jongeren zich ook minder geweldadig, maar ik vind dat Nederlanders niet zo kortzichtig moeten zijn als ze denken dat Marrokaanse jongeren zich steeds geweldadiger gaan gedragen, ik denk niet dat dit het geval is namelijk.
|
Verwijderd
|
Man/vrouw?
antw: Man Leeftijd? antw: 16 Nationaliteit? antw: NL Geloof? antw: Geen... Woonplaats/provincie? antw: Drenthe Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Aardige lui maar bepaalde groepen die het totaal voor de hele groepering verneuken Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Meerdere keren.. op nauwe doorgangen gaan dreigen.. schoolpleinen "bezetten" naschreeuwen Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Genoeg.. aardige groet op straat. Vriendelijk voetbalpartij. genoeg Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Allemaal verschillend.. net als nederlandse jongeren (eerlijk gezegd een zeer aparte vraag) Heb jij allochtone vrienden? antw: Nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Nee Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Nederlanders generaliseren te veel al kan ik het wel begrijpen aangezien zoals ik al eerder zei; een bepaald stel het voor de hele groepering verneuken |
![]() |
|
Man/vrouw?
antw:man Leeftijd? antw:15 Nationaliteit? antw:Nederlandse Geloof? antw:geen Woonplaats/provincie? antw:Heeg, Friesland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw:Niet zeer negatief, hoewel je soms wel vooroordelen hebt. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:Niet zozeer positief. Maar als ik geen negatieve ervaringen met Marokkanen zou je dat ook als positief kunnen ervaren. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw:Biologisch gezien wel ![]() Heb jij allochtone vrienden? antw:nee Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw:nee Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw:Ze kunnen wel meer denken, maar als je dat beweert moet je dat ook kunnen bewijzen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Man/vrouw?
antw:vrouw Leeftijd? antw:16 Nationaliteit? antw ![]() Geloof? antw:geen ![]() Woonplaats/provincie? antw ![]() Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw:blijf ik mooi uit de buurt zolang ik ze niet ken Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw:ja dat heb ik zeker; ruzie, vechtpartiijen, bedreigingen, verkrachting. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: ik ken er ook een paar van dichtbij en die zijn heel lief Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw:jongens zijn veel agressiever Heb jij allochtone vrienden? antw:ja een paar Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw ![]() Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw:ik denk 'das waar'
|
Man/vrouw?
antw: Vrouw Leeftijd? antw: 19 Nationaliteit? antw: Nederlandse Geloof? antw: Niet Woonplaats/provincie? antw: Noord-Holland, Huizen Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: Heb er geen last van Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Vast wel Heb jij allochtone vrienden? antw: Nee, wel gehad, vroeger Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Nee Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Daar ben ik het mee eens, wat niet wil zeggen dat wij zulke lieverdjes zijn
|
vrouw
16 jaar Nederlandse Ik geloof niet Emmen/Drenthe Sommige dumpen ze op een bult en dat vind ik jammer, sommige kun je goed hebben, maar er zitten ook jongeren tussen waar ik me soms behoorlijk aan kan ergeren. Nee, nog nooit iets mee meegemaakt verder. Ik ken er verder geen, dus ook nee. Ik denk dat sommige Marokkanen veel stoerder over willen komen dan Marokkaanse meisjes... Ja, een Turkse jongen. Ja, best wel. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” ''denken''...Ik kan ook wel eens iets denken, maar tjah, jammergenoeg zit er wel een waarheid in, want het is zo dat criminaliteit relatief vaker voorkomt bij allochtone jongeren, maar wat ik dan jammer vind, is dat ze dan direct een stempel krijgen, dus ook de niet-geweldadige criminele jongeren...
|
[QUOTE]kakelkip schreef op 30-11-2003 @ 15:10:
Man/vrouw? antw: Vrouw Leeftijd? 21 antw ![]() antw: Nederlands Geloof? antw: RK, maar geloof niet/ praktizeer niet Woonplaats/provincie? antw: Nijmegen, Gelderland Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: negatief. Deels door de beeldvorming misschien, deels door het gedrag dat ze vertonen. Ik erger me bijna aan elke allchtoon die ik zie (zwaar vermoeiend is dat ![]() Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, maar weet zo uit mn hoofd ff niets. (owja, toch wel een beetje: mn broertje werd een poosje bedreigt door marokkaanse jongens in de bus) Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Vast wel, maar weet zo uit mn hoofd ff niets. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Jongens zijn crimineler dan de meisjes, geweldadiger, willen meer stoer overkomen en ergens de macht over hebben. Er zijn natuurlijk ook zat marokkaanse jongens die niet zwaar geweldadig en crimineel zijn, maar ik vind ze altijd nog 'minder goed' dan de meeste nederlandse jongens. Niet dat ze minder waard zouden zijn, maar ze zijn gewoon vaak met verkeerde ideeen opgevoed, wat luidruchtiger etc. Marokkaanse meisjes dat varieert van dellen/ vmbo-tutjes met vmbo-merkkleding (meestal samenlopend in een clubje van marokkaanse of andere allochtonen meisjes) tot enkele meisjes die het hoog geschopt hebben, goed presteren op school (Ik denk ook dat het aandeel vmbo-leerlingen en uitvallers onder allochtonen ook ligt aan het feit dat ze gewoon minder de kans wordt geboden dan autochtonen, dat ze op de basisschool al eerder het advies vmbo krijgen dan autochtonen) Ze presteren over het algemeen beter dan de jongens uit hun gemeenschap, passen zich beter aan. Heb jij allochtone vrienden? antw: Niet echt. Mn vriend is half-antilliaans en een vriendin van mij komt oorspronkelijk uit de Filipijnen. Nee dus. Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: nee (gelukkig niet). (Wel veel waar mijn vriend woont in Utrecht, daar ben ik bijna ieder weekend). Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw Dat wel kloppen denk ik (dat de meeste jongeren dat denken dus). Beeldvorming zal daar wel een grote rol in spelen, maar misschien klopt het ook wel voor een deel. Ik denk dat trouwens de hele maatschappij steeds geweldadiger wordt, niet alleen de allochtonen. Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 21:56. |
![]() |
|
![]() |
![]() Dit is echt een ![]() Door de beeldvorming van hierboven zou ik toch echt wel een flinke hekel aan nederlanders kunnen krijgen. Gelukkig ben ik niet zo'n simpele ziel ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Man/vrouw?
antw: Man Leeftijd? antw: 15 Nationaliteit? antw: NL Geloof? antw: officieel rooms katholiek (niet dat ik me dr erg aan hou ofzo) Woonplaats/provincie? antw: Weert/Limburg Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: niet heel erg positief meer, maar ben vrij neutraal. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, ben weleens zonder reden lastig gevallen, en ze zoeken ook wel eens zonder reden ruzie. Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, een marokkaans meisje bij mij in de klas is soms aardig. Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ja, de jongens zijn meestal meer op ruzie uit enz. al kunnen de meisjes er ook wat van. Heb jij allochtone vrienden? antw: Ja Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: in de straat niet in weert zelf wel. Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: hoe zou dat toch komen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En vertel, wat zijn nou de conclusies uit deze enquete? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat de jeugd zo dom is om niet het onderscheid te kunnen maken tussen agressieve marokkanen die voor 99% van alle zooi door marokkanen aangericht zorgen en dat een grote meerderheid van de marokkanen zich wel gewoon netjes gedraagt, maar dat valt natuurlijk niet op, das logisch, maar slechtts weinigen hebben dat door. |
![]() |
|
Man/vrouw?
antw: vrouw Leeftijd? antw: 16 Nationaliteit? antw: Nederlands Geloof? antw: rooms-katholiek Woonplaats/provincie? antw: Almelo Overijssel Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: kheb er geen probleem mee. Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee, wij hebben meer turken Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Ja, ze zijn aardig gastvrij tenminste mijn vriendin dan Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw:Ja, de ene marokkaan doet echt wel lang leve de lol terwijl de ander actief moslim het zusje geeneens een vriendje mag hebben terwijl hij er op los feest. Heb jij allochtone vrienden? antw: jah 1 turks meisje Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: niks, wel in Almelo zat maar wonen aan de andere kant van de stad Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Is bulshit. Waarom cijfers wat ze laten zien. Ok kun je mee manipuleren, dat zegt niks.Nederlanders zijn netzo geweldadig en rotzooien er ook op los. allochtonen zijn met minder dus als 1 steelt ligt het percentage ook hoger duh.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
antw: Man
Leeftijd? antw: 16 Nationaliteit? antw: Nederlands Geloof? antw: Christelijk Woonplaats/provincie? antw: Hasselt/overijssel Hoe denk je in het algemeen over Marokkaanse jongeren? antw: negatief tot zeer negatief Heb jij wel eens een negatieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Dat je op de fiets, een blikt werpt op een groepje marokaanse jongeren en er word meteen geschreeuwd, gescholden en bedreigd Heb jij wel eens een positieve ervaring gehad met Marokkaanse jongeren? Zo ja zou je deze willen toelichten? antw: Nee, nooit Denk je dat er een verschil zit tussen Marokkaanse jongens en meisjes? Zou je dit willen toelichten? antw: Ja, die zijn rustiger Heb jij allochtone vrienden? antw: Gelukkig niet Wonen er veel allochtonen in jouw omgeving? antw: Nope Als je onderstaande leest, wat denk je dan in eerste instantie? “Vier van de vijf Nederlanders denken dat Marokkaanse jongeren zich steeds vaker gewelddadig gedragen.” antw: Het is gewoon een feit....
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
En jij met je anti-semieten...dat hadden we nu wel gehad dacht ik.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Jongerentaal enquête Vlekkie123 | 15 | 23-11-2009 13:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 06:52 | |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL - V part II Bruut | 500 | 14-12-2003 15:56 | |
Islamitische scholen belemmeren integratie _NIET_ SSER | 215 | 10-11-2003 18:20 |