Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2003, 19:27
Verwijderd
M'n broertje heeft zojuist een computerspelletje voor sinterklaas gekregen maar installeren lijkt maar niet te lukken...
De volgende melding komt steeds in beeld:

"Fout bij het starten van het programma

Het bestand AUTORUN.EXE is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer KERNEL32.DLL:GetőrocessVersion."

Aangezien ik echt geen verstand van dit soort dingen heb, maar het wel heel sneu vind dat 'ie nu z'n sinterklaas kado niet eens kan gebruiken roep ik jullie hulp in...

EDIT: ik heb dus Win98, geen XP...

Laatst gewijzigd op 06-12-2003 om 14:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2003, 19:33
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
SadisticSacredWhore schreef op 05-12-2003 @ 20:27:
M'n broertje heeft zojuist een computerspelletje voor sinterklaas gekregen maar installeren lijkt maar niet te lukken...
De volgende melding komt steeds in beeld:

"Fout bij het starten van het programma

Het bestand AUTORUN.EXE is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer KERNEL32.DLL:GetőrocessVersion."

Aangezien ik echt geen verstand van dit soort dingen heb, maar het wel heel sneu vind dat 'ie nu z'n sinterklaas kado niet eens kan gebruiken roep ik jullie hulp in...

(Welke game betreft 't hier?)

Kijk 'ns of je voldoet aan de systeemseisen. mss kan je de setup nog uitvoeren van de CD
Oud 05-12-2003, 19:38
Verwijderd
Het is zo'n Ubisoft spelletje "Worms blast". Vrij simpel, met als eis Pentium 2, Windows 95 en dat soort dingen, dus aan de systeemeisen zal het zeker niet liggen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 20:12
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
SadisticSacredWhore schreef op 05-12-2003 @ 20:38:
Het is zo'n Ubisoft spelletje "Worms blast". Vrij simpel, met als eis Pentium 2, Windows 95 en dat soort dingen, dus aan de systeemeisen zal het zeker niet liggen.

het zou ook zo kunnen zijn dat de game te oud is

anyway, zitten er toevallig krassen (niet die synchroon-rond lopen met het middenpunt dan) op oid?
Oud 05-12-2003, 21:51
Orion16
Orion16 is offline
Heerlijk, zo'n spelletje uit de budgetbak voor 2 euro zeker? Tsja dat gaat niet werken hč, zo'n Win95' spel onder XP..Tenminste, je kunt ook nog XP compatibaliteitsmodus inschakelen, dat al eens geprobeerd?

Worms blast is niet eens leuk..

Voortaan dus even opletten welke game je koopt en of het allemaal gaat werken. Mijn vertrouwen in Ubisoft is trouwens ook miniem.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 21:53
Orion16
Orion16 is offline
*idee* ik zit even naar die foutmelding te kijken, maar ik denk dat jouw OS dat autorunprogje niet leuk vind. Ga ff naar Windows verkenner en kijk of er niet ergens een SETUP.EXE op de desbetreffende CD staat dat je em op zo'n manier kan installeren.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 21:58
Verwijderd
Zo oud is WB nog nieteens geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 05-12-2003 @ 22:51:
Heerlijk, zo'n spelletje uit de budgetbak voor 2 euro zeker? Tsja dat gaat niet werken hč, zo'n Win95' spel onder XP..Tenminste, je kunt ook nog XP compatibaliteitsmodus inschakelen, dat al eens geprobeerd?
En hoezo denk jij te weten dat ik XP heb... Toevallig heb ik nog Win98. Dus jou vliegertje gaat niet op meneer

Citaat:
Worms blast is niet eens leuk..
Spreek voor jezelf..? Hij vind het spelletje wel leuk, want hij had het al eens bij iemand anders gespeeld vandaar dat 'ie het graag wou hebben.

Citaat:
Voortaan dus even opletten welke game je koopt en of het allemaal gaat werken. Mijn vertrouwen in Ubisoft is trouwens ook miniem.
Ik heb hem niet gekocht... en volgens de systeemeisen zou 'ie gewoon moeten werken, dus hoe moet je vantevoren kunnen voorspellen dat 'ie het niet gaat doen hč

Laatst gewijzigd op 06-12-2003 om 11:10.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 11:04
Verwijderd
Er zaten overigens geen krasjes o.i.d. op de cd, dus dat kan het ook al niet geweest zijn. En het is inderdaad nog niet eens zo'n oud spel! ('team 17 2002 software?')

Overigens heb ik het spel inmiddels al kunnen installeren, maar zodra ik het nu wil starten opent een zwart scherm met zo'n zandloper, na een paar tellen lijkt het beeld zichzelf ineens te vergroten (dat denk ik af te kunnen leiden uit het feit dat de zandloper ineens dubbel zo groot wordt) en vervolgens sluit het scherm zichzelf en zijn we terug bij af... Wat kan DIT nou weer zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 05-12-2003 @ 22:51:
Heerlijk, zo'n spelletje uit de budgetbak voor 2 euro zeker? Tsja dat gaat niet werken hč, zo'n Win95' spel onder XP...
In principe moeten oudere 95/98-spellen gewoon onder XP draaien zonder problemen. Het enige dat pertinent niet wil werken onder XP is oude DOS-software.

Het kan aan zoveel dingen liggen - te oude of niet compatible drivers van je videokaart (als ik die verhalen over dat vergrotende scherm hoor denk ik daaraan). Maar het is vrijwel onmogelijk om daar achter te komen via internet
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 12:40
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
weinig zinnige posts hier.

topicstarter, staat er echt 'GetőrocessVersion' of is dit een typo van je?

indien het eerste het geval is, dan is je cd verneukt. anders is het wel een hele rare typfout
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 13:23
Verwijderd
Er stond echt "GetőrocessVersion" ja...
Maar goed, zoals ik al zei; het spel is inmiddels netjes geinstalleerd, dat gaf verder geen problemen meer.
Nu nog kunnen spelen en ik ben weer blij...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 13:24
Screaming Slave
aha, dan had je windows de cd verkeerd gelezen. uhm, rechtermuis op de snelkoppeling naar het spel, in het - ik meen - tweede tabblad kan je instellen dat je wil dat het spel gestart wordt in windows 95/98 compatibiliteitsmodus. probeer dat eens.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 13:34
Verwijderd
Ehm, welk tabblad of ben ik nu weer zo dom?
Als ik met de rechtermuisknop die snelkoppeling aanklik krijg ik alleen die optie ala openen, kopieeren, knippen, verwijderen etc.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 14:14
o rey
o rey is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 06-12-2003 @ 14:24:
aha, dan had je windows de cd verkeerd gelezen. uhm, rechtermuis op de snelkoppeling naar het spel, in het - ik meen - tweede tabblad kan je instellen dat je wil dat het spel gestart wordt in windows 95/98 compatibiliteitsmodus. probeer dat eens.
Ze heeft win98... geen XP
Oud 06-12-2003, 15:14
Screaming Slave
o ;o
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 12:04
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
SadisticSacredWhore schreef op 06-12-2003 @ 12:04:

Overigens heb ik het spel inmiddels al kunnen installeren, maar zodra ik het nu wil starten opent een zwart scherm met zo'n zandloper, na een paar tellen lijkt het beeld zichzelf ineens te vergroten (dat denk ik af te kunnen leiden uit het feit dat de zandloper ineens dubbel zo groot wordt) en vervolgens sluit het scherm zichzelf en zijn we terug bij af... Wat kan DIT nou weer zijn?
Volgens mij had ik dat laatst ook toen ik Worms Blast installeerde. Heb je de goede resolutie gekozen? Dat kan je in zo'n klein venstertje kiezen voordat je het spel start. Kom die overeen met de resolutie van je beeldscherm? (Rechtemuisknop op je bureaublad, eigenschappen, tabblad instelling en dan kijken wat er staat onder beeldschermresolutie. Komt dat overeen met wat je kiest voordat je WB start?) en heb je T&L Lightning aanstaan? Misschien moet je die dan es proberen uit te zetten voordat je start.
Oud 07-12-2003, 13:51
Verwijderd
Daar had ik zelf ook al eens naar gekeken ja, en daarna heb ik alle andere mogelijke combinaties ook nog geprobeert, al dan niet met t&l aan, maar dat mocht ook al niet baten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten