Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2001, 16:48
koelkastje
koelkastje is offline
Ik weet niet echt waar ik dit moet neerzette, staat het fout, verplaats hem gerust.

Oke, ik heb binnenkort een discussie voor Nederlands onderwerp: gevangisstraffen in Nederland.
Vinden jullie de straffen in Nederland goed, te hoog of te laag?? (als het kan met argumenten)

Ik ben namelijk zelf nog bezig om een mening te vormen.
Oud 21-11-2001, 16:28
country
country is offline
Ik vind de straffen veel te laag. als je een moord pleegd dan krijg je misschien net 3jaar. maar de mensen die achter blijven van de overleidenen blijven er pijn van houden.
Zo kan ik je nog wel een paar voorbeelden geven maar ik denk niet dat dat nodig is.

groetjes veel succes
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 18:19
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
country schreef:
Ik vind de straffen veel te laag. als je een moord pleegd dan krijg je misschien net 3jaar. maar de mensen die achter blijven van de overleidenen blijven er pijn van houden.
Zo kan ik je nog wel een paar voorbeelden geven maar ik denk niet dat dat nodig is.

groetjes veel succes
daar klopt dus echt geen moer van...of ben je de TBS vergeten te noemen dat duurt namelijk ook nog een aardig lange tijd!
OK sommige straffen vallen soms laag uit, maar over het algemeen vin'k in Nederland de straffen goed...
Oud 22-11-2001, 12:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Straffen zijn hier idioot laag.

Ergste is het nog voor minderjarigen.

Als voorbeeld: de 14 (nu 15)-jarige die vorig jaar een 5-jarige meisje misbruikte en vermoordde (Yasmina, in Utrecht), krijgt 1 jaartje jeugddetentie, de maximale straf. En dan nog 3 jaartjes in een inrichting.

Dat is toch idioot?

Een moordenaar, 1 jaartje jeugddetentie...
3 jaartjes in een inrichting...

Dit is maar één voorbeeld...

Ik ben voor de doodstraf, ben voor het invoeren van martelingen, ben voor 10x hogere straffen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 16:30
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
.

Ik ben voor de doodstraf, ben voor het invoeren van martelingen, ben voor 10x hogere straffen.

Totdat er mensen per ongeluk fout worden berecht en na hun dood blijkt dat ze onschuldig waren...
Dood met dood bestraffen is zo ongelooflijk hypocriet!

Oud 25-11-2001, 16:04
Balance
Balance is offline
ik vind de straffen ook veel te laag! soms hoor ik op televisie over een zaak en denk ik 'die zal wel levenslang krijgen'
dan hoor ik later dat de persoon maar 3 jaar krijgt ofzo!
nou heb ik dus totaal geen verstand van juridische shit, maar komop! als je iemand verkracht of vermoord zou je toch echt levenslang moeten krijgen????
je moet wel zo erg niet goed in je hoofd zijn om zoiets te doen, dus dan horen ze niet meer terug in de maatschappij!!
of anders langere tbs straffen en dan moeten ze ook écht genezen zijn als ze terug mogen, want er zijn echt zóveel tbs'ers die na hun tbs tijd alsnog zoiets begaan! denk eens aan de mensen die nog zouden leven als hun moordenaars écht genezen waren!
oke, doodstraf vind ik te ver gaan, maar langere straffen: absoluut!!!!!
Oud 25-11-2001, 18:38
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
linda85 schreef:
of anders langere tbs straffen en dan moeten ze ook écht genezen zijn als ze terug mogen, want er zijn echt zóveel tbs'ers die na hun tbs tijd alsnog zoiets begaan
dat is inderdaad nou juist het probleem...duzzz het ligt niet aan de straffen maar aan degenen die bepalen of zo'n figuur weer gezond is!

Reageren

Regels voor berichten