Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 17:55
Tio
Tio is offline
Waarom is Hij dan niet de oplossing voor al mijn problemen? Waarom heeft Hij zich nooit aan mij kenbaar proberen te maken, ook niet toen ik daarom vroeg en er voor open stond? Waarom verhoort God wel gebeden van de ene mens, maar niet die van de andere?
Oud 04-12-2003, 16:27
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Citaat:
Waarom is Hij dan niet de oplossing voor al mijn problemen? Waarom heeft Hij zich nooit aan mij kenbaar proberen te maken, ook niet toen ik daarom vroeg en er voor open stond? Waarom verhoort God wel gebeden van de ene mens, maar niet die van de andere?
das een heeeele goeie vraag!
en een hele belangerijke! ik zal je zeggen dat bij mij het ook niet zo is dat ik iets van God gelijk merkte ofzo..(het heeft misschien wel jaren geduurt tot ik echt zeker iets van God voelde!)
ik viel daardoor ook best wel voor een tijdje weg..
Maar toch trok God me terug naar zen hart.. nml in een dienst ergens was de oproep om je leven opnieuw aan God te geven..
men hart bonsde zo hart en ik wist oke waarom niet.. Give it another change ore something..
Ging naar voren en daar kwam God over me heen als een wind was echt heel gaaf(dit gebeurde 2 tot 3 jaar geleden ofzo,)..en sinds toen eigenlijk steeds weer nieuwe dingen van God ervaren... maar natuurlijk heb jij er niet zo veel aan als ik jouw nu vertel hoe fijn men ervaringen zijn met God .. bedoel is fijn voor me maar nou niet gelijk een andwoord voor jouw..

Maar wat ik probeer te zeggen is dat we God ook echt moeten zoeken denk ik..! en ik weet heeel zeker dat God ons echt heel graag aan ons wil openbaren!
Soms kost dit geel tijd en bij sommige niet ... waarom weet ik dus niet.. God werkt in een ondergrondelijke manier! We kunnen geen beeld van hem maken want hij is daar te groot voor.. wij snappen zijn wegen gewoon niet ..! (soms snappen we het wel ..)
Maar het enigste wat ik wel weet is dat hij van jouw ook houd en dat hij een PLAN met je leven heeft!

dus ik zou zeggen! keep on seeking en Dont give up! before it's worth the fight!

ten slot de volgende bijbel texst!
Wie zijn leven durft te verliezen voor mij zal het vinden!(Wat God hiermee zegt, als je de hele contexst leest..) is dat God wil dat we hem nummer 1 maken.. !
Maar wat is het jouw waard om het leven te vinden... ben je beried der tijd aan te geven! je alles tot je erbij neervalt?!
Probeer je ierniet wanhopig te maken ofzo.. maar Jezus heeft NOOIT gezecht dat het makkelijk zou zijn om God tye vinden..
Hoe makkelijk het soms dan ook mag klinken vanuit de cristelijke hoek..

succes! ciau bello/bella's!
Oud 05-12-2003, 14:04
pe51
pe51 is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 04-12-2003 @ 17:27:
( ... van alles ... )
Ha, seeker of light, heb je de goeie topic eindelijk gevonden? Dan maakt je god gelijk een betere indruk, als de volgeling, de jesus freak, zich aan de regels houdt. Die voor iedereen gelden. Hoe de gelovige is, daar zien mensen toch soms de god aan af?

Maar hier zul je je draai wel kunnen vinden, in deze topic, denk ik. Genoeg discussie hier, van zwart tot wit, kan je zeggen!

Je hebt het hier over je eigen, persoonlijke ervaring:
Citaat:
( ... knip ... )nml in een dienst ergens was de oproep om je leven opnieuw aan God te geven..
men hart bonsde zo hart en ik wist oke waarom niet.. Give it another change ore something..
Ging naar voren en daar kwam God over me heen als een wind was echt heel gaaf(dit gebeurde 2 tot 3 jaar geleden ofzo,)..en sinds toen eigenlijk steeds weer nieuwe dingen van God ervaren...
Een stukje verder schrijf je:
Citaat:
( ... knip ... ) God werkt in een ondergrondelijke manier! We kunnen geen beeld van hem maken want hij is daar te groot voor.. wij snappen zijn wegen gewoon niet ..! (soms snappen we het wel ..) (... knip ... )
Dat vind ik wijze woorden, want hét verschil tussen (een) god(in) en een mens is natuurlijk, dat de god(in) meer begrijpt dan de mens. Maar dan ga je verder:
Citaat:
Maar het enigste wat ik wel weet is dat hij van jouw ook houd en dat hij een PLAN met je leven heeft!
Dat houden van, dat neem ik meteen aan. Maar dat van het plan, dat gelóóf je volgens mij meer dan dat je het weet. Omdat je gewoon gelooft dat in het leven van iedere mens een god is met een plan voor die mens. Dat is jouw geloof en levensovertuiging denk ik. En dan komt er nog bij: wat begrijpt de mens nu van een goddelijk plan? Hoe staat het bijv. met het plan wat hij voor jouw leven heeft? Je kunt toch alleen zien, wat er gebeurd is, je hebt toch geen besef van de toekomst?
Citaat:
dus ik zou zeggen! keep on seeking en Dont give up! before it's worth the fight!
Als je dit schrijft, ga je er schijnbaar van uit, dat ook hij "geroepen" zal worden, net als jij! Maar in de praktijk van het leven blijkt, dat er erg veel mensen zijn, die in hun hele leven niet door (een) god(in) geroepen worden. Als dat gebeurt, dan zal god (of de goden/godinnen zullen) het ook wel in hun wijsheid gedaan hebben, daar kunnen we als mens toch beter van uitgaan? Hij zal/ze zullen die mensen toch niet vergeten zijn?
Als je dit beseft, dan besef je dus dat het voor die mensen wijsheid moet zijn, dat ze van het begin tot het eind van hun leven niet door (een) god(in) geroepen worden. Dat het blijkbaar dan zo moet zijn. Anders was het wel gebeurd.

Dan kun je toch beter niet zeggen: "keep on seeking", want misschien moet het zoeken voor die en die persoon wel voor niets zijn. En voelen die mensen ook niet in zichzelf dat ze moeten gaan zoeken. Zoals jij het gevoeld zult hebben. Als mens kunnen we dat misschien niet goed aanvoelen, hoe dat bij een ander zit.

Wat je verder schrijft, daar wilde ik ook nog iets over zeggen. Voor jou moet het erg fijn zijn om je ervaringen te hebben met boven. Met hoe (een) god zich aan jou laat voelen, of hoe jij dingen te voelen krijgt. Maar dat is natuurlijk één kant van de medaille. De andere is, dat er ook iets tegenover moet staan. Die meer weet, krijgt ook meer verantwoordelijkheid. Dingen, die je vóór je ervaring nog kon maken, kan je nu niet meer maken. Toen kon je misschien als het je uitkwam, nog anders praten over god en godsdienst als je voelde. Nu kan dat niet meer. Ik wil maar zeggen: Het fijne komt, maar het niet-fijne komt dan automatisch mee.

Je geeft een beeld van god zo van: nu wordt je leven heel fijn en aantrekkelijk. Zoals je schrijft:
Citaat:
maar natuurlijk heb jij er niet zo veel aan als ik jouw nu vertel hoe fijn men ervaringen zijn met God .. bedoel is fijn voor me maar nou niet gelijk een andwoord voor jouw..
Jij schrijft het nogal netjes, want je zet er gelijk bij, dat het niet gelijk een antwoord voor hem hoeft te zijn. Maar veel jesus freaks vergeten dat laatste te bedenken of te zeggen, en beloven mensen het paradijs op aarde. Terwijl ze als ze bekeerd zijn, van alles niet meer mogen. Schelden, vloeken, sex hebben voor het huwelijk, drinken, enz. Soms komt hun god echt als een verleiding over ... Dat bedoelen ze meestal niet zo, maar snap je wat het misverstand kan zijn dan? (je god lijkt zo een op een verleiding, op een afgod dus ... ook al bedoelt niemand dat, dan lijkt het toch mooier dan het is)

Als jesus freak moet je getuigen, dat is voor mijn gevoel ok. Uitkomen voor wat jouw godsdienst is. Open spel spelen. Maar je moet ook proberen, om mensen over te halen, zich open te stellen voor god in hun leven. Terwijl je niet moet gaan bekeren, want dat is wat alleen god zelf kan weten, wie wanneer geroepen wordt, en wanneer niet. Dus je hebt een heel moeilijke taak, je hebt de neiging om ergens namens god te gaan praten, maar dat moet je juist niet doen. Want alleen god kan iemand tot zich roepen/bekeren. En druk uitoefenen, of met nadruk over god praten, dat is eigenlijk wat je ook niet kan doen, want als het iemand is, die niet geroepen gaat worden, dan zou je het steeds verkeerd doen ... dan kunnen mensen een gevoel krijgen dat godsdienst opdringerig is, en dus niets voor hun ... dat godsdienst je geen vrijheid geeft ...

Hoe doen jullie jesus freaks deze dingen nu? Hoe lossen jullie dit soort problemen nu voor jezelf op? Lekker moeilijke vragen heb ik, hè?

groeten, peter.
Oud 05-12-2003, 18:12
seeker of ligt
Citaat:
Ha, seeker of light, heb je de goeie topic eindelijk gevonden? Dan maakt je god gelijk een betere indruk, als de volgeling, de jesus freak, zich aan de regels houdt. Die voor iedereen gelden. Hoe de gelovige is, daar zien mensen toch soms de god aan af?
WAs vast als retoriche vraag bedoelt .. maar toch.. ja denk wel dat het vaak zo is dat God probeert door ons heen te laten zien wie hij is .... maaar.. wij cristen falen daar heel vaak in.. Dus aan de andere kant zou ik niet te veel waarde hechten aan het gedrag van de cristenen zelf, maar gewoon kijken naar Jouw(jouw in een algemeen verband) en God zelf in een persoonlijke relatie!

Citaat:
Dat houden van, dat neem ik meteen aan. Maar dat van het plan, dat gelóóf je volgens mij meer dan dat je het weet. Omdat je gewoon gelooft dat in het leven van iedere mens een god is met een plan voor die mens. Dat is jouw geloof en levensovertuiging denk ik. En dan komt er nog bij: wat begrijpt de mens nu van een goddelijk plan? Hoe staat het bijv. met het plan wat hij voor jouw leven heeft? Je kunt toch alleen zien, wat er gebeurd is, je hebt toch geen besef van de toekomst?
Ik zelf heb inderdaad geen besef van de toekomst, maar God dus wel.. en soms laat hij me daar wel wat van zien.. dmv profetien..
Zoals jij al zei dat je er niet aan twijfelt dta God van ons houd vind ik fijn om te horen.. maar geloof je dan ook niet dat hij een "plan"met ons leven heeft, daar mee bedoel ik dus ook gewoon heel concreet het intiem met ons willen zijn, het willen sturen en helpen van ons leven?(dit is dus geen retorische vraag! haha).

Citaat:
Als je dit schrijft, ga je er schijnbaar van uit, dat ook hij "geroepen" zal worden, net als jij! Maar in de praktijk van het leven blijkt, dat er erg veel mensen zijn, die in hun hele leven niet door (een) god(in) geroepen worden.
Ik zeg niet per definitie dat hij op de zelfde manier geroepen zal worden als mij.. Maar ik geloof wel dat God ook naar hem roept!
Ik geloof nml echt dat God echt zoo lief is en zo, klinkt misschien raaar, maar verliefd is.! als een vader.. en dat hij dus ook hem roept..! en ik geloof dat hij echt een ieder van ons roept..!

Citaat:
Maar in de praktijk van het leven blijkt, dat er erg veel mensen zijn, die in hun hele leven niet door (een) god(in) geroepen worden. Als dat gebeurt, dan zal god (of de goden/godinnen zullen) het ook wel in hun wijsheid gedaan hebben, daar kunnen we als mens toch beter van uitgaan? Hij zal/ze zullen die mensen toch niet vergeten zijn?
God zal ons inderdaad nooit vergeten, infact ik geloov zelfs dat God(omdat hi almachtig is) zijn ogen altijd op ons laat schijnen..(ook weer wegens de liefde).
Wat ik met deze regel waar jij op reageerde wou zeggen is..
Wat doen wij er zelf aan om God te zoeken..!
Bidden we 1 keer heel kort, merken misschien niets, en trekken dus maar de conclusie hmm hij wil me niet gebruiken...?
DAt zou toch niet kloppen?

Citaat:
Dan kun je toch beter niet zeggen: "keep on seeking", want misschien moet het zoeken voor die en die persoon wel voor niets zijn. En voelen die mensen ook niet in zichzelf dat ze moeten gaan zoeken. Zoals jij het gevoeld zult hebben. Als mens kunnen we dat misschien niet goed aanvoelen, hoe dat bij een ander zit.
Ik heb zelf ook een grote passieve/luie houding naar God toe gehad... en zelfs nu ben ik soms nog best lui...!
Toch wil ik wel echt naar meer zoeken, vandaar: keep on Seeking!
En ik geloof ook in een engel die gevallen is, waar de bijbel ook over spreekt, en ik denk dat 1 van zen strategien is.. om ons passief naar God toe te maken.. DAt we tevreden zijn met NIETS! of veels te weinig!

Citaat:
Voor jou moet het erg fijn zijn om je ervaringen te hebben met boven. Met hoe (een) god zich aan jou laat voelen, of hoe jij dingen te voelen krijgt.
inderdaad fijn, maaar wat me opvalt is dat je hier zegt: een God..
Uhm ik denk dat we de discussie of er 1 God is meerdere zijn nog heel eventjes moeten uitstellen.. daaar heb ik nml nog wel een leuke texst over hebben...! maar daar kunnen we het dan nog wel over hebben.. eerst deze stof nog maar behandelen he!! hihi!

Citaat:
De andere is, dat er ook iets tegenover moet staan. Die meer weet, krijgt ook meer verantwoordelijkheid. Dingen, die je vóór je ervaring nog kon maken, kan je nu niet meer maken. Toen kon je misschien als het je uitkwam, nog anders praten over god en godsdienst als je voelde. Nu kan dat niet meer. Ik wil maar zeggen: Het fijne komt, maar het niet-fijne komt dan automatisch mee.
tjah dat ligt er soms ook wel aan hoe je God ziet, en je eigen leef situatie.. Laatr ik voorp[ stellen dat het niet zo is dat, Nu is God in men leven en het is alleen nog maar: happy happy en kei lol.. Bedoel let's be real. Maar het is soms wel zo dat als we God hebben, we soms ook geen behoeft meer hebben aan andere dingen.. bv drugs, daar heb ik echt totaal geen behoefte aan..
Bedoel je moet niet in iets wettisch gaan vallen.. das ook niet God het wil en ziet.. bedoel we zijn tog tenslotte vrij! Nu moeten we alleen nog de juiste concreete defenitie vinden van het woord : VRIJ!
Een mooie aansluitende bijbeltexst is misschien wel: all old things are gone, and alle new is wat we get (dit was hem ongeveer..)

Citaat:
Maar veel jesus freaks vergeten dat laatste te bedenken of te zeggen, en beloven mensen het paradijs op aarde. Terwijl ze als ze bekeerd zijn, van alles niet meer mogen. Schelden, vloeken, sex hebben voor het huwelijk, drinken, enz. Soms komt hun god echt als een verleiding over ... Dat bedoelen ze meestal niet zo, maar snap je wat het misverstand kan zijn dan? (je god lijkt zo een op een verleiding, op een afgod dus ... ook al bedoelt niemand dat, dan lijkt het toch mooier dan het is)
Snap je, yep..! goed stukje ja! de dingen die je alleen noemde aan voorbeelde komen vrij wettisch over.. -Als cristen mogen we naar mijn mening zeker nog wel drinken hoor der staat alleen wel(wat trouwens een heeele gaafe texst) Wordt niet dronken van drank maar van de heilige geest! (daarnaast staan er ook nog texsten die duidelijk maken dat drank meer kapot maakt dan dat we eigenlijk wilde..).
-Niet krikken voor het huwlijk heeft ook gewoon zen reden, der staat in de bijbel dat bij het sexs hebben de man vrouw 1 worden! Het is alsof je een mars reep hebt en het wordt gewoon steeds minder speciaal enzo als je zoiets speciaal met meerdere deelt..!
-En waarom zou je nog willen vloeken, bedoel je gaat toch niet boos worden of wat dan ook op iemand die je je juist lief heeft.!
Dus ik gelooof dat deze "regels" voor iedereen wijs zouden zijn.. bedoel het komt altijd wel ergens vandaan dat deze "wetten"er zijn... Sommige cristen draaien alleen extreem door in het wettisch zijn, of doen bepaalde dingen niet omdat dat voor hun goed is of omdat God dat van HUN vraagt.. maar dat hoefen ze zoals jij ook al denkt ik probeerde te zeggen niet op andere moet opleggen!
Maar terug komend op jouwn stukje! heel goed gezecht, Het is gewoon niet altijd heel realext op aarde, bedoel de bijbel zegt ook: we leven in een gebroken wereld!

Citaat:
Van Jezus freak stukje... tot... dat godsdienst je geen vrijheid geeft .
echt heel goed stukje! Weer mee eens.. ter aanvulling: maak geen bekeerlingen maar dicipelen..God moet mensen bekeren ja!
We mogen denk ik wel terechtwijzen of vermanen onder vier ogen en als het uit liefde is(We moeten niet oordelen, das zo).
Probeer echt zoals Jezus te leven! liefdevol en geduldig enzo..!

Citaat:
Hoe doen jullie jesus freaks deze dingen nu? Hoe lossen jullie dit soort problemen nu voor jezelf op? Lekker moeilijke vragen heb ik, hè?
Welke probleemen bedoel je allemaal!! haha ! Bedoel je : overtuigen van geloof ect.
Gelukkig hebben we een krachtig God aan onze kant! De heilige geest kan ons ook enorm helpen, dat we bv voor iemand bidden en dat de Heilige geest met zooon kracht over die gene komt, dat hij niet meer kan ontkennen dat God er is..
Bidden is ook een heel sterk wapen dus.. en gewoon leven helpt ook wel!! haha (niet overgeestelijk gaan doen ect! )

oke hoor je response wel weer !(hoop ik) vind het trouwens gaaf om hier over te mogen praten ja! je had gelijk het bevalt me hier wel! haha maar bij de andere Topics zal ik ook wel aanwezig willen zijn... als cristenen moeten we ook de wereld in gaan vind ik, niet in een eigen veilig wereldje blijven maar "outreach"*...
ciau!
Oud 06-12-2003, 18:55
Tio
Tio is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 05-12-2003 @ 19:12:
WAs vast als retoriche vraag bedoelt .. maar toch.. ja denk wel dat het vaak zo is dat God probeert door ons heen te laten zien wie hij is .... maaar.. wij cristen falen daar heel vaak in.. Dus aan de andere kant zou ik niet te veel waarde hechten aan het gedrag van de cristenen zelf, maar gewoon kijken naar Jouw(jouw in een algemeen verband) en God zelf in een persoonlijke relatie!
Toch is het zo, dat veel niet-Christenen in hun oordeel over het Christendom het gedrag van Christenen laten meespelen. Hoewel je kan zeggen, dat Christenen niet reprensentatief zijn voor God, zijn ze wel reprensentatief voor de Godsdienst zelf, en dus voor het plaatje wat iedereen ervan heeft.

Citaat:
Ik zelf heb inderdaad geen besef van de toekomst, maar God dus wel.. en soms laat hij me daar wel wat van zien.. dmv profetien..
Zoals jij al zei dat je er niet aan twijfelt dta God van ons houd vind ik fijn om te horen.. maar geloof je dan ook niet dat hij een "plan"met ons leven heeft, daar mee bedoel ik dus ook gewoon heel concreet het intiem met ons willen zijn, het willen sturen en helpen van ons leven?(dit is dus geen retorische vraag! haha).
Soms heb ik er inderdaad moeite mee om te geloven dat God wel van Zijn schepping houdt. Alle Hel en Verdoemenis die soms over niet-Christenen wordt afgeroepen, en zowiezo de manier waarop het geloof in elkaar zit. Zelf vind ik, dat een God die echt zijn schepping liefhad, niet zo moeilijk zou doen met vergeving. Met naar de Hel en Hemel gaan. Met het scheppen van allerlei regeltjes, of het geloof als vereiste stellen.
Ook als je kijkt naar alle moord en doodslag, haat en woede in de wereld, vraag ik me af waarom jullie God niet ingrijpt, aangezien Hij daar de macht voor zou moeten hebben.
En zeker als je stelt dat God een plan met ons heeft. Is dit dan het plan? Oorlogen, honger, AIDS-epidemiën die hele volken uitroeien?
Citaat:
Ik zeg niet per definitie dat hij op de zelfde manier geroepen zal worden als mij.. Maar ik geloof wel dat God ook naar hem roept!
Ik geloof nml echt dat God echt zoo lief is en zo, klinkt misschien raaar, maar verliefd is.! als een vader.. en dat hij dus ook hem roept..! en ik geloof dat hij echt een ieder van ons roept..!
Ik merk er zelf weinig van, moet ik zeggen. Ik merk van mezelf dat ik me nu in een andere richting ontwikkel. Niet het Christendom, maar meer het "spirituele" trekt me nu. Aangezien ik daar wel antwoorden kan vinden die het Christendom me niet heeft kunnen geven.
Citaat:
God zal ons inderdaad nooit vergeten, infact ik geloov zelfs dat God(omdat hi almachtig is) zijn ogen altijd op ons laat schijnen..(ook weer wegens de liefde).
Wat ik met deze regel waar jij op reageerde wou zeggen is..
Wat doen wij er zelf aan om God te zoeken..!
Bidden we 1 keer heel kort, merken misschien niets, en trekken dus maar de conclusie hmm hij wil me niet gebruiken...?
DAt zou toch niet kloppen?
Vroeger heb ik echt naar God gezocht. Naar God en naar Jezus. Ik had een oppas, die het Christendom kon uitdragen, op een manier waarvan ik nu nog steeds vind dat het de mooiste manier is. Voor haar was het Christendom een weg van vergeving van liefde. En geen God die straffen moet, of mensen die naar de Hel gaan.
En toen ontstond bij mij vanzelf een interesse in die godsdienst. Met Jezus, die vergeving schonk aan de mensheid, die lief en goed was. En ik zocht God, maar Hij kwam blijkbaar niet. En toen kwamen de teleurstellingen. Ik kwam erachter dat God mij niet beantwoordde. Maar wat nog erger was, was dat het overgrote deel van de Christenen helemaal niet zo vergevingsgezind was als ik gewend was van mijn oppas. Haat tegenover andersgelovigen was er. Dreiging met de Hel voor hen die niet geloofden. Moord en Doodslag uit naam van het geloof. De Hemel alleen voor de Christenen.
En ik schrok van de aard van het Christendom, en besloot, dat mijn waarheid daar in ieder geval niet zou liggen.
Citaat:
Ik heb zelf ook een grote passieve/luie houding naar God toe gehad... en zelfs nu ben ik soms nog best lui...!
En ik geloof ook in een engel die gevallen is, waar de bijbel ook over spreekt, en ik denk dat 1 van zen strategien is.. om ons passief naar God toe te maken.. DAt we tevreden zijn met NIETS! of veels te weinig!
Zoals ik al zei. Ik ben blijven zoeken, maar heb dus uiteindelijk iets anders gevonden. Maargoed ik moet nu stoppen, ik probeer later hier nog wel op verder te gaan.
Oud 08-12-2003, 07:44
Tio
Tio is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 05-12-2003 @ 19:12:
Trouwens, als een gevallen Engel de weg naar God belemmerd? Waarom doet Hij er dan niets aan? Hij is toch Almachtig? Op die manier ga je er wel aan twijfelen of Hij ons wel graag tot Hem wil hebben.
Citaat:
inderdaad fijn, maaar wat me opvalt is dat je hier zegt: een God..
Uhm ik denk dat we de discussie of er 1 God is meerdere zijn nog heel eventjes moeten uitstellen.. daaar heb ik nml nog wel een leuke texst over hebben...! maar daar kunnen we het dan nog wel over hebben.. eerst deze stof nog maar behandelen he!! hihi!
Ach, we zijn nu al zolang aan het discussiëren hier, dat we de discussie over polytheïsme vs. monotheïsme er ook nog we bij kunnen hebben.

Citaat:
tjah dat ligt er soms ook wel aan hoe je God ziet, en je eigen leef situatie.. Laatr ik voorp[ stellen dat het niet zo is dat, Nu is God in men leven en het is alleen nog maar: happy happy en kei lol.. Bedoel let's be real. Maar het is soms wel zo dat als we God hebben, we soms ook geen behoeft meer hebben aan andere dingen.. bv drugs, daar heb ik echt totaal geen behoefte aan..
Bedoel je moet niet in iets wettisch gaan vallen.. das ook niet God het wil en ziet.. bedoel we zijn tog tenslotte vrij! Nu moeten we alleen nog de juiste concreete defenitie vinden van het woord : VRIJ!
Een mooie aansluitende bijbeltexst is misschien wel: all old things are gone, and alle new is wat we get (dit was hem ongeveer..)
Dat het in jouw geval zo is, dat je nu minder behoefte hebt aan dingen, lijkt me niet iets wat universeel geld als je in God gelooft. Kijk bijvoorbeeld maar de Urker-drugszaak. Urkers zijn over het algemeen wel vrij godsdienstig, maar toch kreeg je dat soort dingen.
Andersom kan ook. Ik geloof niet in God, maar heb ook geen behoefte aan drugs. Die twee zijn dus niet persé met elkaar verbonden. Verder moet ik toch stellen, dat ik de vrijheid van het Christendom eigenlijk een grote Illusie vind.

Citaat:
echt heel goed stukje! Weer mee eens.. ter aanvulling: maak geen bekeerlingen maar dicipelen..God moet mensen bekeren ja!
We mogen denk ik wel terechtwijzen of vermanen onder vier ogen en als het uit liefde is(We moeten niet oordelen, das zo).
Probeer echt zoals Jezus te leven! liefdevol en geduldig enzo..!
Ik denk dat een probleem van veel Christenen is, dat ze moeite hebben met zich inleven in "ongelovigen". Zelf menen ze de waarheid gezien te hebben, en ze snappen niet, dat anderen dat niet willen zien. Dat zorgt soms voor eenzijdige argumentaties en gesprekken, waardoor niet-Christenen zich soms niet serieus genomen voelen, aangezien ze als dom en onwetend bestempeld worden.

Citaat:
Welke probleemen bedoel je allemaal!! haha ! Bedoel je : overtuigen van geloof ect.
Gelukkig hebben we een krachtig God aan onze kant! De heilige geest kan ons ook enorm helpen, dat we bv voor iemand bidden en dat de Heilige geest met zooon kracht over die gene komt, dat hij niet meer kan ontkennen dat God er is..
Bidden is ook een heel sterk wapen dus.. en gewoon leven helpt ook wel!! haha (niet overgeestelijk gaan doen ect! )

oke hoor je response wel weer !(hoop ik) vind het trouwens gaaf om hier over te mogen praten ja! je had gelijk het bevalt me hier wel! haha maar bij de andere Topics zal ik ook wel aanwezig willen zijn... als cristenen moeten we ook de wereld in gaan vind ik, niet in een eigen veilig wereldje blijven maar "outreach"*...
ciau!
In hoeverre is het eigenlijk niet in conflict met de Vrije Wil om de Heilige Geest over iemand af te roepen?
Verder zou ik, als ik jou was, wel proberen in andere topics het Christendom niet teveel onder de aandacht te brengen. We weten dat je eruit redeneert, maar de FB's zijn er niet zo van gediend, blijkbaar. Maargoed, ik wacht je antwoord wel af.
Leuk trouwens he? Met mij erbij heb je opeens twee keer zoveel te beantwoorden als alleen met Peter.
Oud 08-12-2003, 13:38
seeker of ligt
hello Tio..!
Fijn dat je je er ook in mengt!! hier een response...!

Citaat:
Toch is het zo, dat veel niet-Christenen in hun oordeel over het Christendom het gedrag van Christenen laten meespelen. Hoewel je kan zeggen, dat Christenen niet reprensentatief zijn voor God, zijn ze wel reprensentatief voor de Godsdienst zelf, en dus voor het plaatje wat iedereen ervan heeft.
Klopt.. maar toch is mijn Tip dan kijk NIET naar de cristenen zelf maar naar Jezus/God omdat het daar tenslotte omdraait..(de persoonlijke relatie dus tussen jouw en God..)

Citaat:
Soms heb ik er inderdaad moeite mee om te geloven dat God wel van Zijn schepping houdt. Alle Hel en Verdoemenis die soms over niet-Christenen wordt afgeroepen, en zowiezo de manier waarop het geloof in elkaar zit.
Als je kijkt naar de hel en verdoemenis die over niet cristenen word geroepen, kijk je dan naar wat de cristenen zeggen of de "cristenen"... of zie je God als iemand die verdoemenis en hell over niet cristenen uitroept? Want als je naar die/de cristenen kijkt ben je dus weer bezig naar de cristenen zelf te kijken inplaatst van naar de vader zelf te gaan...

Citaat:
Zelf vind ik, dat een God die echt zijn schepping liefhad, niet zo moeilijk zou doen met vergeving. Met naar de Hel en Hemel gaan. Met het scheppen van allerlei regeltjes, of het geloof als vereiste stellen.
God moeilijk doen met vergeving?? kun jij mij es texsten laten zien die jij in compleete contexst gelezen hebt? die zeggen dat God moeilijk doet over vergeving..
integendeel ik denk dat God echt als een vader is... DAt wij in de modder spelen maar dat hij ons opwacht om ons schoon te maken.. Laat het duidelijk zijn dat God mensen niet in de hell wil hebben.. Stel je voor jij bent zelf vader en je krijgt te horen dat je zoon de electrische stoel zou krijgen, dan WIL je dat toch ook niet.. maar de uitspraak is dan als gedaan...
Dus alsjebliefd ga God niet zien als een man met een groote baard op en met een streng brilletje op met een meetlat in zen hand.. en die gelijk uithaalt als je iets fout doen..

Hij is juist liefdevol..! Hij wil er voor je zijn. je vader zijn.. Hij spaarde zijn eigen zoon niet.. maar leverde hem voor je uit..! (klink wel als een vader die enorm verlied is of niet dan?)

ennu over die regeltjes, heel globaal , in het begin, het paradijs.. was er eigenlijk maar 1 regel. dat was Eet niet van die ene boom..
Dat ging fout.. God geeft nieuwe kans maar nu op aarde, hij ziet dat zijn volk weer de verkeerde kant op gaat.. en wil ze graag bijsturen dus geeft ze de wetten die Mozes op de berg kreeg.
Nu gaat het nog niet goed.. mensen blijven maar afdwalen Nu gaf God(zie nieuwe testament) zen eigen zoon.. Dat was dus de nieuwe kans die God gaf..(de schreeuw die Jezus aan het kruis uitriep: "HET IS VOLBRACHT!!", gaat door de eeuwigheid heen en terug naar het verleden.. klinkt raar.. maar tijd is zo relatief he!)
Nu leven we niet meer door de wet maar door genade..
wil dat zeggen dat we nu maar wat kunnen gaan zondigen?
Nee... Maar we laten dingen vanuit liefde voor God staan vanuit intimiteit ect.

Citaat:
Ook als je kijkt naar alle moord en doodslag, haat en woede in de wereld, vraag ik me af waarom jullie God niet ingrijpt, aangezien Hij daar de macht voor zou moeten hebben.
Dit is 1 van de meest gestelde vragen die niet cristenen hebben en cristen hebben hem ook ceker wel..
In de bijbel stelt Habakub dit zich ook af, Job stelt deze vragen.. DAvid stelt deze vragen en ga zoo maar door..
Maar we moeten niet vergeten dat wij oook maar mens zijn.. ons denken is zoo beperkt we zien maar zo weinig van hele plaatje.(zelfs al denken we veel te weten door media)..
Wat ook zo is is dat mensen een eigen wil hebben gekregen, bedoel had jij een mariotte pop willen zijn?
God grjpt ook in maar vaak niet op de manier waarop wij dat willen of denken te gaan zien.. Dat komt ook omdat God het totaale beeld heeft..We kunnen geen beeld van hem maken..
Er komt dus veel meer bij kijken. Er zijn trouwens ook mooie/goeie/duidelijke bijbeltexsten over te vinden.. zie psalmen (meerdere), Job 40 en 41, habbakub (maar 3 stukjes bestaat het boek uit..).

Citaat:
Ik merk er zelf weinig van, moet ik zeggen. Ik merk van mezelf dat ik me nu in een andere richting ontwikkel. Niet het Christendom, maar meer het "spirituele" trekt me nu. Aangezien ik daar wel antwoorden kan vinden die het Christendom me niet heeft kunnen geven.
ook op spirutuele vlak heeft God je veel meer te bieden.. Maar het lijkt wel of deze dingen veel verder verborgen zijn..
Terwijl als we naar jomanda of 1 of andere spirutialist zouden gaan soms veel sneller wat lijken te voelen... Hoe kan dit?
1 van de redenen is denk ik:
Het komt door dat wij cristenen niet genoeg in die auteriteit gaan staan.. zelf moet ik ook nog zoveel leren.. maar ik geloof wel echt dat God me steeds meer dingen gaat laten zien..
God heeft ons veel meer te bieden, en niet iets tijdelijks maar eeuwig!

Citaat:
Maar wat nog erger was, was dat het overgrote deel van de Christenen helemaal niet zo vergevingsgezind was als ik gewend was van mijn oppas. Haat tegenover andersgelovigen was er. Dreiging met de Hel voor hen die niet geloofden. Moord en Doodslag uit naam van het geloof. De Hemel alleen voor de Christenen.
Klinkt trouwens goed die oppas!!
Het spijt me maar je moet echt niet naar de"cristenen "kijken..
Bedoel er staat toch duidelijk : "gij zult niet doden"?
zelf erger ik me er er ook wel es aan.. maar dan kijk ik gewoon snel naar de gene waar het WEL om draait. Het gaat tenslotte tussen mij en God zelf..
Geloof me ga niet naar de cristenen kijken maar naar God.
Maar heb je trouwens ook al es voor je laten bidden? Want je klinkt wel als iemand ie wel echt zoekt.. en gezocht heeft..
en wie zoekt zal mij vinden, als je klopt op de deur zal ik open doen.. dat heeft God belooft.. en dat geloof ik ook zeker.. de vraag is alleen dan nog,... hoe moeten we zoeken ect.

Op je tweede suk reageer ik nog wel!!
succes er mee. en Gods zegen.. en ja ik geloof echt dat God veel van jouw houd..!
Wij geven soms op, maar God NOOIT!
Oud 08-12-2003, 13:55
seeker of ligt
Oke hier een reactie op jouwn tweede stukje!!
komt die dan.. ongeveer..

Citaat:
Trouwens, als een gevallen Engel de weg naar God belemmerd? Waarom doet Hij er dan niets aan? Hij is toch Almachtig? Op die manier ga je er wel aan twijfelen of Hij ons wel graag tot Hem wil hebben.
Ook engelen zijn geen mariette poppen.. ze hebben ook een eigen wil... Wat er helemaal precies is gebeurt weten we niet helemaal.. wat we wel wetenb is dat Lucifer is gevallen omdat hij gelijk aan God wou zijn...

Citaat:
Ach, we zijn nu al zolang aan het discussiëren hier, dat we de discussie over polytheïsme vs. monotheïsme er ook nog we bij kunnen hebben.
haha yep doen we nog.. zal alleen nog even duuren voordat we op dat onderwerp zijn denk ik...

Citaat:
Kijk bijvoorbeeld maar de Urker-drugszaak. Urkers zijn over het algemeen wel vrij godsdienstig, maar toch kreeg je dat soort dingen.
Je zegt het eigenlijk al over die drugszaak.. "over het algemeen zijn ze wel gelovig"... nou deze waarschijnlijk dan niet, bedoel zou God er achter staan dat ze dat hebben gedaan??
Kijk niet naar die cristenen he! al vaker gezecht maar toch..

Citaat:
Andersom kan ook. Ik geloof niet in God, maar heb ook geen behoefte aan drugs. Die twee zijn dus niet persé met elkaar verbonden. Verder moet ik toch stellen, dat ik de vrijheid van het Christendom eigenlijk een grote Illusie vind.
Geef mij de definitie van vrijheid maar!
betekent toch ook.. niet gebonden zijn?? oke hier naar jouwn response meer over.. zeg eerst maar wat jij als als vrijheid ziet..

Citaat:
Ik denk dat een probleem van veel Christenen is, dat ze moeite hebben met zich inleven in "ongelovigen". Zelf menen ze de waarheid gezien te hebben, en ze snappen niet, dat anderen dat niet willen zien. Dat zorgt soms voor eenzijdige argumentaties en gesprekken, waardoor niet-Christenen zich soms niet serieus genomen voelen, aangezien ze als dom en onwetend bestempeld worden.
je spreekt weer over DIE cristenen.. terwijl God jouw niet zo ziet..
Elk mens heeft een uniek verhaal! en God weet dat..
Hij is liefdevol dus geduldig ect.. lees de bijbel maar over liefde(zie Korinte 13) en God is liefde..

Citaat:
In hoeverre is het eigenlijk niet in conflict met de Vrije Wil om de Heilige Geest over iemand af te roepen?
omdat wij er zelf voor kiezen of wij de heilige geest willen ontvangen.. de Heilige geest dringt niet aan.. maar hij kent ons hart wel.. maar hij is geduldig hij is liefde..!

Citaat:
Verder zou ik, als ik jou was, wel proberen in andere topics het Christendom niet teveel onder de aandacht te brengen. We weten dat je eruit redeneert, maar de FB's zijn er niet zo van gediend, blijkbaar. Maargoed, ik wacht je antwoord wel af.
Het klopt dat hun mij vervelend vinden.. maar geeft niet.. bedoel brengt ook weer discussie opgang.. mogen ze ook weer blij mee zijn toch? De FB's redeneeren trouwens ook wel echt vanuit HUN standpunt hoor.. bedoel ze proberen gelijk me de kop in te drukken als ik vanuit mijn point of view beredeneer..(misschien licht maar toch)
Ze hebben ook al 1 bericht van me gedeled omdat ZEI het zelf niet goed vonden ofzo.. (Heb dan zoiets van: hello mogen de mensen dat niet zelf bepaalen ofzo..)
Voor de rest mogen ze er best wezen hoor.. haha'

Citaat:
Leuk trouwens he? Met mij erbij heb je opeens twee keer zoveel te beantwoorden als alleen met Peter.
Yep geeft gelijk weer een andere demensie eraan.. ghihie!
oke ciau zie je response wel weer right?!?
Oud 08-12-2003, 17:50
Shade
Shade is offline
christenen zeggen altijd hetzelfde in deze discussie...
daarom ben ik er ook maar mee gestopt nadat Eefje ineens stopte met reageren

Woordenboek zegt:
Almachtig:
onbeperkt in macht => oppermachtig

Dan kan er geen ENKEL probleem voor hem zijn.
Jullie zeggen wel altijd de mens moet vrij zijn en heeft een eigen wil enzo en daarom grijpt god niet in. Dat is onzin! Als god almachtig is vind hij wel een andere manier. Desnoods 1 die mensen totaal niet kunnen begrijpen. Zolang hij niks uitvoert lijkt het me duidelijk dat ie er gewoon niet is. Je maakt mij niet wijs dat god al die onschuldige mensen die bij aanslagen omkomen nodig heeft of dat het hun tijd was. *"9 kinderen die aan het buiten spelen waren"*

Verder zit de bijbel zoals ik al eerder heb gezegt vol dingen die niet kloppen of juist aangeven dat god helemaal niet zo'n goed iemand is....een heel dorp laten uitmoorden door 2 beren erop af te sturen

majah ik heb alles al zovaak gezegt in dit topic, ik ga het niet proberen want sommige mensen zijn zo verblind door hun geloof dat ze niet open meer staan voor de realiteit en feiten. Zoals dat de aarde echt maar 6000 jaar oud zou zijn....(lol )
Als je feiten gaat ontkennen ben je verblind.....

dit moest ik nog ff kwijt aangezien ik niet echt gezegt heb ik stop met deze discussie.

maareh wie weet reageer ik binnenkort nog wel een keer als er een goed argument zou komen ofzo
Oud 08-12-2003, 18:05
Tio
Tio is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 08-12-2003 @ 14:38:
hello Tio..!
Fijn dat je je er ook in mengt!! hier een response...!
Ach, ik heb de geboorte van het eerste "Do you believe in God" topic nog meegemaakt. Deze leek alleen een beetje doodgebloed, dus besteedde ik er geen aandacht meer aan, totdat jij er weer nieuw leven in blies. Hierbij dus nog bedankt daarvoor.
Citaat:
Klopt.. maar toch is mijn Tip dan kijk NIET naar de cristenen zelf maar naar Jezus/God omdat het daar tenslotte omdraait..(de persoonlijke relatie dus tussen jouw en God..)
Echter, de interpretatie, het idee van God krijg ik via de Christenen. Zij kennen de waarheid, zij lezen de bijbel. Ik ben onwetend. En anders nog, als ik aan de Christenen de God al niet kan aflezen, omdat zij fout zijn, wat moet ik zelf dan?

Citaat:
Als je kijkt naar de hel en verdoemenis die over niet cristenen word geroepen, kijk je dan naar wat de cristenen zeggen of de "cristenen"... of zie je God als iemand die verdoemenis en hell over niet cristenen uitroept? Want als je naar die/de cristenen kijkt ben je dus weer bezig naar de cristenen zelf te kijken inplaatst van naar de vader zelf te gaan...
Dankzij discussies met veel Christenen, heb ik het idee gekregen, dat veel Christenen zichzelf als uitverkorenen zien. Zij geloven in Jezus, en zij zullen gered worden, terwijl de rest zal vergaan. Op die manier krijg ik een idee van Wrekende God. En ook dankzij citaten uit de bijbel, vooral het Oude Testament, waarin God ook nog weleens de Wreker is.

Citaat:
God moeilijk doen met vergeving?? kun jij mij es texsten laten zien die jij in compleete contexst gelezen hebt? die zeggen dat God moeilijk doet over vergeving..
integendeel ik denk dat God echt als een vader is... DAt wij in de modder spelen maar dat hij ons opwacht om ons schoon te maken.. Laat het duidelijk zijn dat God mensen niet in de hell wil hebben.. Stel je voor jij bent zelf vader en je krijgt te horen dat je zoon de electrische stoel zou krijgen, dan WIL je dat toch ook niet.. maar de uitspraak is dan als gedaan...
Dus alsjebliefd ga God niet zien als een man met een groote baard op en met een streng brilletje op met een meetlat in zen hand.. en die gelijk uithaalt als je iets fout doen..
Ja, God doet inderdaad moeilijk met vergeving. Hij stuurt Zijn zoon naar de Aarde, blijkbaar om ons te redden. Maar doet Hij dat onvoorwaardelijk? Nee. we moeten geloven in Jezus, hem liefhebben, en ons aan zijn regels houden. We moeten God Onvoorwaardelijk volgen, mogen zijn Beleid niet in twijfel trekken.
Alle mensen die niet voor God kiezen, krijgen blijkbaar geen vergeving. Mensen die God nooit hebben kunnen kennen, die gaan blijkbaar rechtstreeks naar de Hel. Hoewel de Bijbel zegt, dat voor de Apocalyps alle mensen God zullen kennen, vraag ik mij af hoe dat gerealiseerd gaat worden.
Citaat:
Hij is juist liefdevol..! Hij wil er voor je zijn. je vader zijn.. Hij spaarde zijn eigen zoon niet.. maar leverde hem voor je uit..! (klink wel als een vader die enorm verlied is of niet dan?)
God offerde zichzelf, willens en wetens. Zijn Zoon is een Deel van Hem, toch? Ik ben zelfs van mening, dat God van te voren wist wat er ging gebeuren, maar ik kan me daarvoor alleen op Vondel's werk Lucifer baseren, en dus indirect op zijn interpretatie van de Bijbel en in hoeverre hij die heeft gebruikt voor dat toneelstuk.
Citaat:
ennu over die regeltjes, heel globaal , in het begin, het paradijs.. was er eigenlijk maar 1 regel. dat was Eet niet van die ene boom..
Dat ging fout.. God geeft nieuwe kans maar nu op aarde, hij ziet dat zijn volk weer de verkeerde kant op gaat.. en wil ze graag bijsturen dus geeft ze de wetten die Mozes op de berg kreeg.
Nu gaat het nog niet goed.. mensen blijven maar afdwalen Nu gaf God(zie nieuwe testament) zen eigen zoon.. Dat was dus de nieuwe kans die God gaf..(de schreeuw die Jezus aan het kruis uitriep: "HET IS VOLBRACHT!!", gaat door de eeuwigheid heen en terug naar het verleden.. klinkt raar.. maar tijd is zo relatief he!)
Nu leven we niet meer door de wet maar door genade..
wil dat zeggen dat we nu maar wat kunnen gaan zondigen?
Nee... Maar we laten dingen vanuit liefde voor God staan vanuit intimiteit ect.
De mens was niet fout, de Duivel verleidde de mens. Zonder de slang had Eva nooit van de Appel gegeten, aangezien zij dan altijd onwetend was gebleven. Gecombineerd met het gegeven, dat God machtiger is dan Satan (God is immers almachtig), en dit niet tegenhield, concludeer ik dus, dat God WIST wat er gebeurde, en het MOEDWILLIG niet tegenhield.
Net zoals de erfzonde. Als God de mensheid toen vergeven had, was er niets gebeurd. Echter, hij verkoos ons, met de zonde de wereld in te sturen. Wees dan niet verbaasd als het fout gaat.
Citaat:
Dit is 1 van de meest gestelde vragen die niet cristenen hebben en cristen hebben hem ook ceker wel..
In de bijbel stelt Habakub dit zich ook af, Job stelt deze vragen.. DAvid stelt deze vragen en ga zoo maar door..
Maar we moeten niet vergeten dat wij oook maar mens zijn.. ons denken is zoo beperkt we zien maar zo weinig van hele plaatje.(zelfs al denken we veel te weten door media)..
Wat ook zo is is dat mensen een eigen wil hebben gekregen, bedoel had jij een mariotte pop willen zijn?
God grjpt ook in maar vaak niet op de manier waarop wij dat willen of denken te gaan zien.. Dat komt ook omdat God het totaale beeld heeft..We kunnen geen beeld van hem maken..
Er komt dus veel meer bij kijken. Er zijn trouwens ook mooie/goeie/duidelijke bijbeltexsten over te vinden.. zie psalmen (meerdere), Job 40 en 41, habbakub (maar 3 stukjes bestaat het boek uit..).
Toch vraag je je af, waarom God in zijn plannen dan zoveel lijden veroorzaakt. Zoveel pijn en zoveel haat.

Citaat:
ook op spirutuele vlak heeft God je veel meer te bieden.. Maar het lijkt wel of deze dingen veel verder verborgen zijn..
Terwijl als we naar jomanda of 1 of andere spirutialist zouden gaan soms veel sneller wat lijken te voelen... Hoe kan dit?
1 van de redenen is denk ik:
Het komt door dat wij cristenen niet genoeg in die auteriteit gaan staan.. zelf moet ik ook nog zoveel leren.. maar ik geloof wel echt dat God me steeds meer dingen gaat laten zien..
God heeft ons veel meer te bieden, en niet iets tijdelijks maar eeuwig!
Het is gewoon zo, dat spiritualiteit (vooral in de vorm van zgn. "new age" e.d.) mij meer aanspreekt. Ten eerste omdat de ideologie erachter me meer zint, maar ook omdat ik dingen merk. Het bestaan ervan wordt voor mij bevestigd, wat bij het Christendom niet het geval was.

Citaat:
Klinkt trouwens goed die oppas!!
Het spijt me maar je moet echt niet naar de"cristenen "kijken..
Bedoel er staat toch duidelijk : "gij zult niet doden"?
zelf erger ik me er er ook wel es aan.. maar dan kijk ik gewoon snel naar de gene waar het WEL om draait. Het gaat tenslotte tussen mij en God zelf..
Geloof me ga niet naar de cristenen kijken maar naar God.
Maar heb je trouwens ook al es voor je laten bidden? Want je klinkt wel als iemand ie wel echt zoekt.. en gezocht heeft..
en wie zoekt zal mij vinden, als je klopt op de deur zal ik open doen.. dat heeft God belooft.. en dat geloof ik ook zeker.. de vraag is alleen dan nog,... hoe moeten we zoeken ect.
Die oppas was ook goed. Zij was, zoals ik vind dat Christenen zouden moeten zijn. Vergeving ongeacht geloof, zoals een Heer die waarlijk van zijn schepsels houdt. Het is voor haar ook moeilijk om om te gaan met alle ellende in de wereld.
Maar zoals ik al eerder zei. Als alle Christenen een bepaald beeld scheppen, en volgens jou is dat fout, met wat voor een Christenen heb ik dan te maken? Zijn dat dan wel echte Christenen? En, ook alweer, het beeld van een Godsdienst hangt af van de gelovigen. Zij moeten het "verkopen" als het ware.

Citaat:
Ook engelen zijn geen mariette poppen.. ze hebben ook een eigen wil... Wat er helemaal precies is gebeurt weten we niet helemaal.. wat we wel wetenb is dat Lucifer is gevallen omdat hij gelijk aan God wou zijn...
Maar waarom bestaat de Duivel dan nog? Als God werkelijk Almachtig is, zou Hij de Duivel kunnen uitbannen. Echter, de Duivel bestaat nog. Dit kan twee dingen betekenen: Of God is niet Almachtig, en Hij kan de Duivel dus niet uitbannen. Of de Duivel bestaat bij de Gratie van God.

Citaat:
haha yep doen we nog.. zal alleen nog even duuren voordat we op dat onderwerp zijn denk ik...
Ach, dat zien we t.z.t. wel.

Citaat:
Je zegt het eigenlijk al over die drugszaak.. "over het algemeen zijn ze wel gelovig"... nou deze waarschijnlijk dan niet, bedoel zou God er achter staan dat ze dat hebben gedaan??
Kijk niet naar die cristenen he! al vaker gezecht maar toch..
Kijk, en dat bedoel ik nou met de Christelijke dubbele moraal. Volgens jullie hoeven Christenen zich niet aan regels te houden. En vervolgens, is iedereen die zich niet aan die regels houdt, geen Christen. Maar zo gaat het wel makkelijk.
Ik denk, dat als je die jongeren zou vragen, of ze zichzelf als Christen zien, ze je een positief antwoord zouden geven.
Want zo kom je in het regelgebied. Als je je dus aan regels moet houden, om als Christen geclassificeerd te worden, dan is dat idee van Verlossing door Enkel Geloof dus niet helemaal waar.
Of het is wel waar, maar dan zijn deze jongeren dus wel degelijk Christenen.
Zo zijn er radicalere voorbeelden, van mensen die zichzelf wel degelijk als Christen beschouwen, maar wat extremer gedrag bezigen. Die worden dan door de rest als Onchristelijk gezien, maar op grond waarvan dan?

Citaat:
Geef mij de definitie van vrijheid maar!
betekent toch ook.. niet gebonden zijn?? oke hier naar jouwn response meer over.. zeg eerst maar wat jij als als vrijheid ziet..
Vrijheid is inderdaad niet gebonden zijn. Maar zie mijn stuk hierboven ook. De Christelijke Vrijheid zegt, dat je door geloven in Jezus verlost zal worden. Maar ondertussen zijn er dus WEL allerlei regels, waar je je aan moet houden. Dat is dus een beperking van Vrijheid. Terwijl men aan de andere kant steeds doet, alsof het Christendom geen regels kent.

Citaat:
je spreekt weer over DIE cristenen.. terwijl God jouw niet zo ziet..
Elk mens heeft een uniek verhaal! en God weet dat..
Hij is liefdevol dus geduldig ect.. lees de bijbel maar over liefde(zie Korinte 13) en God is liefde..
Ik heb helaas geen Bijbel, maar hierin ga ik met je mee. Echter, het ging me er meer om, om te verduidelijken, waarom mensen zich soms afsluiten van het Christendom.

Citaat:
omdat wij er zelf voor kiezen of wij de heilige geest willen ontvangen.. de Heilige geest dringt niet aan.. maar hij kent ons hart wel.. maar hij is geduldig hij is liefde..!
Maar in hoeverre helpt bidden om de Heilige Geest bij een ander naar binnen te laten varen dan? Als die persoon er eerst zelf voor moet kiezen?

Citaat:
Het klopt dat hun mij vervelend vinden.. maar geeft niet.. bedoel brengt ook weer discussie opgang.. mogen ze ook weer blij mee zijn toch? De FB's redeneeren trouwens ook wel echt vanuit HUN standpunt hoor.. bedoel ze proberen gelijk me de kop in te drukken als ik vanuit mijn point of view beredeneer..(misschien licht maar toch)
Ze hebben ook al 1 bericht van me gedeled omdat ZEI het zelf niet goed vonden ofzo.. (Heb dan zoiets van: hello mogen de mensen dat niet zelf bepaalen ofzo..)
Het gaat ze erom, dat je steeds God in een discussie sleept, die in essentie absoluut niet met God te maken heeft. Als iemand steeds God erbij haalt, draait het onderwerp in zo'n topic namelijk steeds richting het Christendom. En om steeds herhalende geloofsdiscussies te voorkomen, word je dus doorverwezen naar dit topic.
Oud 08-12-2003, 18:39
pe51
pe51 is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 08-12-2003 @ 14:55:
( ... ) Hij is liefdevol dus geduldig ect.. lees de bijbel maar over liefde(zie Korinte 13) en God is liefde.. ( ... )
waarom dringen jullie jesus freaks dan wél altijd aan? Dat wil jullie god of heilige geest dan toch niet?
Waarom doen jullie het dan?

Citaat:

Dat "haha", dat zegt zeker, dat ze er "best mogen wezen" (maar hun mond moeten houden) ?

De FB's (forumbazen) redeneren niet vanuit hún standpunt, maar vanuit het algemene belang. Net zoals je in een gesprek niet zomaar van de hak op de tak moet springen, dan weet niemand meer waarover het ging. Daarom houden mensen het in forums ook ordelijk, elk onderwerp in een aparte topic. Zo hou je rekening met elkaars gevoelens en zo weet iedereen waar hij een discussie over een bepaald onderwerp kan vinden. En dat weten mensen niet als overal van die Jesus-peptalk tussen staat.

Zonder FB's heeft het mystieke forum minder kans, dan is er geen sfeer en vertrouwen mogelijk. Doordat ze af en toe ingrijpen, wordt die sfeer mogelijk. En durven mensen erin te schrijven. Dat is niet alleen bij dit forum zo, dat heb ik bij meer (spirituele) forums gezien. Ze doen het verder onbetaald, dus ik vind eigenlijk dat jij hún mag waarderen. En dat je jezelf beter kan bekijken als iemand die "met de deur in huis binnen is gevallen". Gelijk overal alles zeggen wat je vindt, zonder de sfeer hier goed te voelen, zonder er rekening mee te kunnen houden dus.

Ik begrijp, dat een forumbaas voor jou "wereldlijk gezag" is. Maar staat er niet ergens: "geef aan de keizer, wat van de keizer is" m.a.w. kom niet in opstand tegen het wereldlijk gezag?

Verder is het natuurlijk wel allemaal waar, dat (een) god(in) volmaakt is. Maar in de praktijk is het zo, dat wij mensen het (nog steeds) niet zijn. En dat wij daarom geen beeld van een volmaakte god in ons kunnen hebben. Iemand die weinig begrijpt, laat de wapens zegenen waarmee hij in een oorlog gaat vechten. Wat hij van die god vindt, is niet zo geweldig volmaakt dus. Voor zijn eigen gevoel wel, want de vijand moet vernietigd worden volgens hem. Maar met iets meer begrip komt er een beeld van de andere wang toekeren, om het maar eens op die manier te zeggen.

Het gaat dus om het beeld, wat iemand van (een) god heeft. En niet om wat die god "is". Als je dat zou kunnen voelen, zou je zelf ook niets anders willen dan zo zijn. Je zou niet anders kunnen, met zo'n beeld voor je.

Als je dus met iemand over god gaat praten, dan ga je kijken "wat voor god die iemand heeft", met andere woorden, hoe zijn godsbeeld is. En het beeld wat jij hebt, dat houdt je niet tegen, om dwars tegen de regels (over offtopic zijn) in te gaan, om discussies te willen veranderen zodat er maar over Jesus gepraat wordt, met andere woorden, dat mensen dan voelen dat hun sfeer in die topic verstoord wordt, dat interesseert je kennelijk niet zoveel. Of je ziet het wel, maar je meent dat jouw jesus het prima vindt, als je toch gewoon aandringt op discussie, en de regels aan je laars lapt dus, wat "ongelovigen" niet doen, of in ieder geval stukken minder als jesus freaks.

Denk je nu echt, dat het beeld van jouw god inspirerend kan zijn, als die zich kennelijk niets van de regels of gewoontes op een forum aantrekt? Jesus is niet meer als een stoorzender, als je er zo over praat. Tenminste, die Jesus waar JIJ het over hebt. Want je optreden hier, dat stoort anderen.

Een serieuze discussie over een religieus of spiritueel onderwerp vind ik prima. Maar hoe kan ik jouw woorden over ene Jesus serieus nemen, als het deze daden zijn, die erbij horen? Onder het voorwendsel: "de ziel van de mensen op het mystieke forum is belangrijker dan die regeltjes of die forumbazen" - dat idee zal erachter zitten, dat begrijp ik wel. Maar als die heilige geest dan geduldig en liefdevol is, waarom zijn jullie dan het tegenovergestelde? Wie denk je dan wel dat je bent? Meer als die geest, die je "geduldig en liefdevol" vindt? En die je "heilig" noemt, maar die geen voorbeeld voor jullie zelf kan zijn? En waar wij ons dan wél iets van moeten aantrekken? Hoe had je dat mogelijk gevonden, eigenlijk?

Na mijn vorige reactie las ik jouw reactie en ik kon niets anders denken dan: "zucht ... hij heeft niet begrepen, wat ik bedoeld heb" Hij heeft al mijn vragen ontweken, als je het nagaat. En hij kan alleen maar zweverig over zijn Jesus praten." En ik dacht: "maar een paar dagen wachten, misschien vind ik een betere manier om het hem duidelijk te maken." Nou, die vond ik dus niet. En daarom laat ik zo nog een keer merken wat ik vind. Als je dit niet doorhebt, dan geef ik het op, en kan ik je niet meer serieus nemen met je verhalen.

Weet je aan welke bijbeltekst ik moet denken als ik jou (of sommige andere jesus freaks) bezig zie? aan:

"dit volk eert mij met de lippen, maar hun hart is ver weg van me" of zoiets ging die tekst, uit het nieuwe testament.

Met woorden hebben jullie het over "goed zijn", over "God", een "Vader" en hoe prachtig die "Jezus" wel niet is. Maar in jullie daden zijn jullie niet sociaal genoeg, vind ik. Want de forumregels, daar luisteren anderen maar naar. Je bent zelfs als een would-be-revolutionair aan het schrijven, zo van: "die forumbazen, daar moet je je maar niet teveel van aantrekken".

Het gaat niet om de fraaie woorden, die je meent in de bijbel te zien als jesus freak, maar om wat ze voor jezelf wel of niet betekenen. Gedraag je ernaar, laat zien wat het je waard is ...

Onze ziel, wat die nodig heeft, dat kunnen jullie Jesus freaks helemaal niet zien. Dat is wat jullie gelóven, alleen maar. En als die jesus en die heilige geest dat dan wél zouden zien, waarom menen jullie dan, dat jullie ménsen dat weten? Wie denk je dan wel niet, dat je bent - denk daar eens even over na? En als dan die Jesus en die heilige geest dat volgens jullie wél kunnen zien, en als ze dan vervolgens "geduldig en liefdevol" zijn in plaats van aan te dringen, wat is er dan voor wijsheid in, als jullie wél jezelf opdringen in elke topic hier? Is dat in naam van die jesus en die geest, of in naam van jezelf dan?

Jehova's en Jesus freaks zien alleen hún beeld van god, en hebben dus weinig oog voor wat andere ménsen zeggen. Daarom moet ik dus met bijbelteksten komen, om begrepen te worden. Goed dan, hier komt er nog één:

Ik herinner me van vroeger, dat in de bijbel een vraag van de apostelen staat, zo van: hoe kan je als mens de goede van de slechte mens onderscheiden? (was het niet: bij het einde der tijden, de goede en de valse jesus onderscheiden?).
Het antwoord van jezus was geloof ik: Dat een gezonde en zieke boom onderscheiden worden naar de vruchten, die ze voortbrengen. Dat een goede boom geen slechte vruchten voortbrengt, en een slechte boom geen goede. En dat het bij het onderscheiden goede en valse profeten ook zo moest. Dat je ze aan hun daden moest kennen (en niet aan hun mooie woorden).

Zo moet ik dus gaan oordelen, zegt jesus zelf, over mensen die over jesus prediken. Dat zal ik dus doen, en dan valt het wel een beetje tegen. Tot nog toe ben ik nog steeds niet ondersteboven van het beeld wat jullie van jesus en zijn geloof geven. Als je jullie woorden moet geloven, dan lijkt hij te mooi, en dan gaat regel 1 in werking: "ook als hij geen gelijk heeft, dan heeft hij gelijk". En als je jullie daden moet geloven, dan lijkt hij geen rekening te houden met de gevoelens van mensen in een forum, waar hij even 'te gast' is. Is jesus in jullie hart gekomen? Weet je wel zeker, dat het Jesus is?

Dús - dat kunnen jullie ook begrijpen - hóórt het niet zo, dat je elke discussie maar probeert om te buigen naar jesuspraterij. En de toon die je laat horen over forumbazen, dat is volgens mij ook niet helemaal in de geest van jesus. Zou het Jesus zijn die het hele forum hier vol zou willen zetten met heilige teksten? Dan wordt m'n computer heilig, maar ik niet ...

Dan gaat het zo van "jesus was here! - en als ie weg is, kunnen we weer eens kijken, over welk mystiek onderwerp we het eigenlijk hadden".

groeten, peter.
Oud 08-12-2003, 20:05
seeker of ligt
Wow oke dat zijn dan 3 grote berichten waar ik op moet/ga reageren... dat ga ik wel doen hoor.. maar nu denk ik even niet..(er is kickboxsen voor..) en best wel ziekjes.. maar morgen blijf ik ook lekker thuis dus dan zal ik proberen overal (zover nodig) te reageren....

oke till than.. ciau en goood luck!
Oud 09-12-2003, 13:38
seeker of ligt
Citaat:
Dan kan er geen ENKEL probleem voor hem zijn.
Jullie zeggen wel altijd de mens moet vrij zijn en heeft een eigen wil enzo en daarom grijpt god niet in. Dat is onzin! Als god almachtig is vind hij wel een andere manier. Desnoods 1 die mensen totaal niet kunnen begrijpen. Zolang hij niks uitvoert lijkt het me duidelijk dat ie er gewoon niet is. Je maakt mij niet wijs dat god al die onschuldige mensen die bij aanslagen omkomen nodig heeft of dat het hun tijd was. *"9 kinderen die aan het buiten spelen waren"*
tjah das best moeilijk om zo andwoord op te kunnen geven..
Je denkt dat God niet ingrijpt.. uhm ik denk zelf dat God dat echter wel doet.. Maar dus wel op zijn tijd.. zoals jij al zei: "Desnoods 1 die mensen totaal niet kunnen begrijpen".
Volgens mij begrijp jij niets van deze manier toch? ik ook niet.. maar het gebuerd dus wel, denk ik..
Soms heb ik ook wel es het idee dat er zo weinig gebeurd in nederland.. Maar dat ligt er denk ik ook aan waar je naar kijkt.. Want in sommige kerken is God heel duidelijk aanwezig. mensen worden genezen, bevrijd en ga zo maar door..
Toch is Nederland vrij geestelijk dood lijkt wel.. terwijl als we nu naar argentinie kijken is er een vette Opwekking bezig.. hellaas vind men dat in nederland niet de moeite waard om uit te zenden.
Als je kijkt naar Indonesie zie je ook dat er veel gebeurd, doden staan op in de naam van Jezus en ga maar door..
Mijn oudste zus is ook afgelopen Zomer naar Z-Afrika geweest.. en het was geweldig zei ze.. ze hoefde de handen alleen maar op te leggen. te zeggen ... in de naam van Jezus en het gebeurde..!
Zelf denk ik dat we zoweinig van de aanwezigheid van God hebben omdat we zo welvaarend zijn.. we denken God toch niet meer nodig te hebben want we hebbel "älles"toch al.. Der wordt ook veel minder naar intimiteit gezocht in nederland merk ik. helaas is dat een beetje zoals de situatie lijkt in nederland.. maar ik geloof en hoop ook echt dat we in nederland ook weer een opwekking zullen krijgen..
dat die 9 kinderen dood gingen bij die aanslag is in 1 keer God's schuld wou jij zeggen??? hij heeft mensen wel een vrije wil gegeven. en ja hij kan ingrijpen, dat geloof ik ook zeker wel, en dat gebeurd ook (niet dat we daar iets van mee krijgen op NL tv.)
Maar God werkt op een manier die wij dus lang niet altijd begrijpen.

[QUOTE]
Verder zit de bijbel zoals ik al eerder heb gezegt vol dingen die niet kloppen of juist aangeven dat god helemaal niet zo'n goed iemand is....een heel dorp laten uitmoorden door 2 beren erop af te sturen [QUOTE]

Dat er dingen in de bijbel niet kloppen ben ik nog niet zo ceker van hoor.. Je moet dingen gewoon in gehele contexst lezen(soms betekend dat dat je eerst de hele bijbel moet lezen voordat je conclusie kan trekken).. en veel dingen uit het oude testament begrijpen wij ook niet meer..
Maar over die beren.. Elia had van God bepaalde Gaves gekregen. onderandere vuur kunnen veroorzaken..(zie verhaal op de berg).
Zelf vind ik dat ook een zeer eigenaardig verhaal.. zelf denk ik dat Elia hier zijn gavés misbruikt had. er staat ook niet wat God hier over dacht of zei .. dat maakt het ook wel wat moeilijker om te begrijpen..

[QUOTE]
majah ik heb alles al zovaak gezegt in dit topic, ik ga het niet proberen want sommige mensen zijn zo verblind door hun geloof dat ze niet open meer staan voor de realiteit en feiten. Zoals dat de aarde echt maar 6000 jaar oud zou zijn....(lol )
Als je feiten gaat ontkennen ben je verblind.....
[QUOTE]

Dit vind ik altijd zo grappig van mensen die in evolutie theorie geloven.. ze lezen het in de school boeken en gelooven het! kijken veel discoverie(of dat niet eens) En dan over cristenen denken dat ze de feiten en realiteit proberen te ontwijken..
Ik ben vanaf groep 7 ofzo al bezig te kijken naar Evolutie Theorie en heb er boekjes over gelezen enzo...
er is ook een groote profesor in amerika die niet geloofd in Evolutie Theorie en organiseert grooten debatten.. dan gaat hij in zen eentje tegen 30 de evo-theorie weerleggen..
wat ik wil zeggen is wat heb jij er aan gedaan om te kijken of Darwin gelijk had???heb je wel es een wetenschapper(die niet in evo-theorie GELOOFT) gevraagt waarom hij er niet in gelooft.?

oke hoor of lees je response nog wel!!

ciau!
Oud 09-12-2003, 15:55
Tio
Tio is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 09-12-2003 @ 14:38:
*verhaal over de aanwezigheid van God*
Kijk, maar wat je nu doet, is alles gelijk weer op het Christendom betrekken. Je stelt, dat de Christelijke God zich nog best wel laat zien aan andere Christenen. Maar daar ging het niet om. Het gaat erom, waar God oorlogen in zijn naam toestaat, massaslachtingen laat gebeuren, AIDS de wereld laat vernietigen, etc. etc. etc.
Citaat:

Dat er dingen in de bijbel niet kloppen ben ik nog niet zo ceker van hoor.. Je moet dingen gewoon in gehele contexst lezen(soms betekend dat dat je eerst de hele bijbel moet lezen voordat je conclusie kan trekken).. en veel dingen uit het oude testament begrijpen wij ook niet meer..
Maar over die beren.. Elia had van God bepaalde Gaves gekregen. onderandere vuur kunnen veroorzaken..(zie verhaal op de berg).
Zelf vind ik dat ook een zeer eigenaardig verhaal.. zelf denk ik dat Elia hier zijn gavés misbruikt had. er staat ook niet wat God hier over dacht of zei .. dat maakt het ook wel wat moeilijker om te begrijpen..

We hebben al meerdere dingen in de bijbel gezien die niet klopten. Heb zelf ook een voorbeeldje. Tussen Noah en Abraham zit ongeveer 350 jaar. Nu moet iemand mij nog even uitleggen, hoe in slechts 350 jaar uit 3 (!) vrouwen, een hele zooi verschillende volken kan ontstaan. Zo'n explosieve bevolkingsgroei is vrij moeilijk, mijn inziens.

Citaat:
Dit vind ik altijd zo grappig van mensen die in evolutie theorie geloven.. ze lezen het in de school boeken en gelooven het! kijken veel discoverie(of dat niet eens) En dan over cristenen denken dat ze de feiten en realiteit proberen te ontwijken..
Ik ben vanaf groep 7 ofzo al bezig te kijken naar Evolutie Theorie en heb er boekjes over gelezen enzo...
er is ook een groote profesor in amerika die niet geloofd in Evolutie Theorie en organiseert grooten debatten.. dan gaat hij in zen eentje tegen 30 de evo-theorie weerleggen..
wat ik wil zeggen is wat heb jij er aan gedaan om te kijken of Darwin gelijk had???heb je wel es een wetenschapper(die niet in evo-theorie GELOOFT) gevraagt waarom hij er niet in gelooft.?

oke hoor of lees je response nog wel!!

ciau!
Dit is altijd zo'n leuk Christelijk Dogma: "Ja, maar de evolutietheorie is ook niet bewezen!" Natuurlijk heb je daar gelijk in, maar je gaat niet in op de verschillen tussen geloof en de evolutietheorie. Ten eerste is de evolutietheorie pas opgesteld, toen er wetenschappelijke feiten in die richting gingen wijzen, ipv dat men zomaar wat aannam. Ten tweede wijst de wetenschap nu nog steeds richting evolutietheorie, en wordt het ook steeds verder bijgesteld, als er nieuwe dingen aan het licht komen.
Ten derde heb ik eens wat van die Christelijke wetenschapper gelezen, ook dat hij 250.000 Dollar uitlooft aan degene die voor hem de evolutietheorie kan bewijzen. Ik kan je wel uitleggen hoe hij dat doet.
De vragen die hij stelt, zijn namelijk nog niet, of moeilijk te beantwoorden, maar ook onlogisch. Een voorbeeld is bijvoorbeeld, dat hij om een voorbeeld vraagt, van macro-evolutie. Nu is een kenmerk daarvan, dat het duizenden jaren duurt, voordat het waarneembaar is. Logisch, dat geen mens het dan heeft waargenomen, maar toch verwacht hij dat.
Op dergelijke manier probeert hij dus de evolutietheorie omver te gooien, namelijk door de punten aan te vallen, waarvan de evolutionisten zelf ook wel weten dat er nog aan gewerkt moet worden.
Ook is dit een vrij makkelijke manier, omdat hij zo namelijk niet zijn God hoeft te verdedigen, terwijl aan hem dezelfde vragen gesteld kunnen worden, die hij ook niet zal kunnen beantwoorden.
Oud 09-12-2003, 17:19
Meartje
Meartje is offline
hello all of you guys...
hier komt een zeer wijs en lang verhaal van moi. Eigenlijk staat het in romeinen 1

Ik schaam mij niet v9or dit goede nieuws. Het is immers door de kracht van God het middel waardoor mensen het geloven, gered worden. Ine eerste plaats is dit nieuws voor de Joden maar ook voor alle andere volken. Want in die blijde boodschap wordt de rechtvaardigheid van God bekent gemaakt. Dit betekent dat iedereen volkomen op Hem moet vertrouwen. De rechtvaardige zal in vertrouwen op Mij leven...
Vanuit de hemel straft God alle slechte en zondige mensen, die de waarheid niet willen accepteren. Want die mensen kunnen heel goed weten dat God er is. Hij heeft het hun Zelf bekent gemaakt. God is wel ontzichtbaar, maar Zijn werk -alles wat Hij heeft geschapen- bewijst Zijn eeuwigekracht. Want sinds het ontstaan van de wereld is Zijn bestaan duidelijk te herkennen uit wat Hij gemaakt heeft. Daarom hebben de mensen geen enkele verontschuldiging. Hoewel de mensen in staat waren God te kennen, wilden zij Hem niet de eer geven die Hem toekomt en Hem niet eens danken voor alles wat Hij heeft gedaan. Zij hielden zich met allerlei ideeën bezig. In hun verdwazing raakten zij het spoor bijster. Hoewel zij dachten dat ze alles wisten, waren zij in werkelijkheid dom...
In plaats van de eeuwige God te eren maakten zij afgodsbeelden van sterfelijke mensen, vogels, zoogdiere en reptielen. Zij ruilden Gods waarheid in voor de leugen. Zij vereerden de dingen die God gemaakt heeft (zoals bijvoorbeeld: Zon, maan, aarde) in plaats van God zelf. Hij is toch de Maker!!!!
*knip*
vers 28:
Omdat zij niets van God wilden weten, heeft God hen overgelaten aan alles wat in hun verdorven gedachten opkomt. Zij gaan zich te buiten aan allerlei onbehoorlijke dingen. Zij zitten vol onrechtvaardigheid en misdaad, vol hebzucht ("ik wil niet die bmw--> die ferrari die heb ik nog niet in m'n verzameling..ik wil Mééér!!!") kwaadaardigheid en jaloezie. Zij zijn uit op moord, ruzie, list en bedrog. Gemeen als ze zijn, houden zij van roddel en kwaadsprekerij. Zij haten God. Het zijn brutale, verwaande opscheppers. Ze weten altijd wel iets slechts te bedenken en zijn hun ouders ongehoorzaam. Zij zijn onverstandig en onbetrouwbaar, ongevoelig en genadeloos...

zo dit was m zo'n beetje..
Sommige van jullie vragen jullie wel af waarom God niet te zien is of waarom God allerlei dingen toe laat of waarom je in de problemen zit of dat je gelooft hij helemaal niks geschapen heeft..
maar evolutie theorie...

Terwijl de evo. theorie ook nog niet helemaal bewezen is..
Mensen zelf oorlogen veroorzaken...
Je jezelf misschein niet openstelt voor dingen zoals "God". Als je echt wilt dat hij laat zien dat hij bestaat dan laat hij dat zien..dat wil hij juist! maar aangezien de meeste mensen al niet eens in zijn bestaan geloven en toch zichzelf afvragen waarom God dit toelaat. Terwijl ze niet eens in God geloven...dat hij bestaat...
hallo?? je geeft dus iemand de schuld terwijl je niet eens gelooft dat hij bestaan en terwijl WIJ hier juist de oorzaak zijn van al die ellende op deze aardbol.

makes me sad though...
dat mensen zo snel een oordeel hebben over christenen. Terwijl de meeste mensen nog denken dat we nog in de ME zitten ofzo...Als je nou eens eerst even op onderzoek uitging...??
Oud 09-12-2003, 17:48
Tio
Tio is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 09-12-2003 @ 18:19:
*Vers uit Romeinen*+Vers 28
Ten eerste natuurlijk het onvermijdelijke. Je kan geen overtuigend Godsbewijs geven, door slechts de Bijbel te quoten. Ten tweede is dit wel héél makkelijk. Hoe moet ik in Godsnaam weten, dat God de wereld heeft gemaakt? As in, waaraan kan ik zien dat het God was, en niet Allah, Vishnu, de Zon, Zeus, Osiris of wie van al die andere Goden dan ook?
Dat kan ik niet, dat kan je alleen geloven.

Citaat:
zo dit was m zo'n beetje..
Sommige van jullie vragen jullie wel af waarom God niet te zien is of waarom God allerlei dingen toe laat of waarom je in de problemen zit of dat je gelooft hij helemaal niks geschapen heeft..
maar evolutie theorie...

Terwijl de evo. theorie ook nog niet helemaal bewezen is..
Mensen zelf oorlogen veroorzaken...
Je jezelf misschein niet openstelt voor dingen zoals "God". Als je echt wilt dat hij laat zien dat hij bestaat dan laat hij dat zien..dat wil hij juist! maar aangezien de meeste mensen al niet eens in zijn bestaan geloven en toch zichzelf afvragen waarom God dit toelaat. Terwijl ze niet eens in God geloven...dat hij bestaat...
hallo?? je geeft dus iemand de schuld terwijl je niet eens gelooft dat hij bestaan en terwijl WIJ hier juist de oorzaak zijn van al die ellende op deze aardbol.

makes me sad though...
dat mensen zo snel een oordeel hebben over christenen. Terwijl de meeste mensen nog denken dat we nog in de ME zitten ofzo...Als je nou eens eerst even op onderzoek uitging...??
Over de evolutietheorie, zij mijn vorige post. Over dat mensen zelf oorlog veroorzaken: Dat is ook weer zo'n makkelijke Christelijke uitvlucht. Al het Goede komt van God, en al het Zondige van de Mens. Een perfecte manier om jezelf, je godsdienst, en je God niet aansprakelijk te stellen voor wat er gebeurt. Maar laat ik het zo stellen, als God de macht heeft om in te grijpen, waarom doet Hij dat niet? Als hij Almachtig is, dan zou hij dus iets moeten kunnen doen, waardoor wij allemaal in hem gaan geloven, zonder dat dat de vrije wil aantast.
Dat dat niet gebeurt, kan twee dingen betekenen.
A) God is niet Almachtig
B) God wil niet ingrijpen.
Beide opties spreken jouw Godsbeeld aardig tegen, dus verklaar dat maar eens.
Ook geef ik niet iemand de schuld, waarvan ik denk dat Hij niet bestaat. Ik grijp deze dingen aan, om mijn ongeloof te verklaren. Het is één van de redenen, waarom ik zeg "jouw God bestaat niet, of hij is niet zo aardig als jij hem ziet"
Verder doe je nu niet, alsof alle Christenen heilig zijn. Alsof Christenen niet moorden, brandschatten, verkrachten, liegen, stelen etc. etc. etc.? Zijn dat dan wel Christenen, of niet? Of weet je dat niet?
Oud 09-12-2003, 18:35
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
heb jij een bewijs dat het niet zo is dan?
kun jij mij overtuigen van jouw "ongeloof" dat de aarde al biljoenen jaren bestaat?

Evolutie theorie zegt eigenlijk dat uit het niets een enorme BOEM kwam..maar kan iemand mij uitleggen waar de ruimte in het heelal vandaan komt? waar komt de energie vandaan om zo'n knal te laten ontstaan?
Dus jij gelooft dat alles uit het niets is ontstaan?

Hoe zijn de reptielen geëvalueerd naar vogels etc? longen, hart, vorm etc.. waarom zijn wij eigenlijk al heel lang hetzelfde gebleven. Niet geevalueerd naar een of ander raar wezen ofzo...
Oud 09-12-2003, 18:38
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 09-12-2003 @ 19:35:
kun jij mij overtuigen van jouw "ongeloof" dat de aarde al biljoenen jaren bestaat?

Loop ff binnen bij de dichtsbijzijnde paleontoloog/archeoloog/bioloog
en misschien, heel misschien kan deze je er zelfs van overtuigen dat de aarde rond is en om de zon draait
Oud 09-12-2003, 18:44
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
Tio schreef op 09-12-2003 @ 18:48:
[B]Ten eerste natuurlijk het onvermijdelijke. Je kan geen overtuigend Godsbewijs geven, door slechts de Bijbel te quoten. Ten tweede is dit wel héél makkelijk. Hoe moet ik in Godsnaam weten, dat God de wereld heeft gemaakt? As in, waaraan kan ik zien dat het God was, en niet Allah, Vishnu, de Zon, Zeus, Osiris of wie van al die andere Goden dan ook?
Dat kan ik niet, dat kan je alleen geloven. ---> JUIST en dat is nou het mooie daarvan..mensen hebben geen bewijs of kunnen niet vatten wat Geloven inhoudt..

Over de evolutietheorie, zij mijn vorige post. Over dat mensen zelf oorlog veroorzaken: Dat is ook weer zo'n makkelijke Christelijke uitvlucht. Uitvlucht?? hoe komt het volgens jou dan?? door een of andere gen die in je zit ofzo?? RAAR hoor... Al het Goede komt van God, en al het Zondige van de Mens. Een perfecte manier om jezelf, je godsdienst, en je God niet aansprakelijk te stellen voor wat er gebeurt. Nee hallo.. we veroorzaken zelf oorlog...al die voor mij rare mensen zoals Hitler etc die mensen willen uitmoorden... hallo?? Dit wil God niet! Maar laat ik het zo stellen, als God de macht heeft om in te grijpen, waarom doet Hij dat niet? Als hij Almachtig is, dan zou hij dus iets moeten kunnen doen, waardoor wij allemaal in hem gaan geloven, zonder dat dat de vrije wil aantast.
Dat dat niet gebeurt, kan twee dingen betekenen.
A) God is niet Almachtig
B) God wil niet ingrijpen.
Beide opties spreken jouw Godsbeeld aardig tegen, dus verklaar dat maar eens. C) God grijpt in, alleen op zijn manier... als mensen toch lekker door gaan met hun eigen ego en hun denken, hun ideeën en wat ook nog meer!!! hoe kan God dan ingrijpen.. er komt nog veel meer oorlog lieverd.. Check Openbaringen... er komt nog veel meer!! maar als je de hele context leest dan snap je waarom dat moet gebeuren...
Ook geef ik niet iemand de schuld, waarvan ik denk dat Hij niet bestaat. Ik grijp deze dingen aan, om mijn ongeloof te verklaren. Het is één van de redenen, waarom ik zeg "jouw God bestaat niet, of hij is niet zo aardig als jij hem ziet"
Verder doe je nu niet, alsof alle Christenen heilig zijn. Alsof Christenen niet moorden, brandschatten, verkrachten, liegen, stelen etc. etc. etc.? Zijn dat dan wel Christenen, of niet? Of weet je dat niet?
Euhm... Christenen vragen om vergeving... bekennen hun schuld..(tenminste IK HOOP T) en ik zeg helemaal niet dat Christenen ook niet slechte dingen doen ofzo...tuurlijk we zijn allemaal vatbaar voor slechte gedachtes en dingen te doen die niet goed zijn! Dacht je dat ik perfect was?? nee ik geef het toe!! maar daardoor ben ik nog niet een dom jesusfreakje die iedereen ervan wil overtuigen dat mijn geloof het beste is... ik vind het wel...maar ik geef ook mijn meningen en standpunten...
Oud 09-12-2003, 18:45
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 09-12-2003 @ 19:38:
en misschien, heel misschien kan deze je er zelfs van overtuigen dat de aarde rond is en om de zon draait
sorry jongen, ik wist al dat de aarde rond was en om de zon draait...heb ik geen bio,loog archeoloog paleontoloog voor nodig...
Oud 09-12-2003, 18:46
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 09-12-2003 @ 19:38:
voor de rest heb je geen antwoord op mijn vragen...
Oud 09-12-2003, 18:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 09-12-2003 @ 19:46:
voor de rest heb je geen antwoord op mijn vragen...
nee ik stuur de mensen altijd door naar een wijzer iemand als ik weet dat die het beter kunnen uitleggen dan ikzelf
ik wil voor de rest ook helemaal geen antwoord geven op je vragen, als jij wil geloven dat god het allemaal gemaakt heeft vind ik dat prima. ik word zo moe van die discussie..welles-nietes

o ja, en het is evOlueren en niet evAlueren, bestaat beide maar betekent net iets anders
Oud 09-12-2003, 18:55
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 09-12-2003 @ 19:53:
nee ik stuur de mensen altijd door naar een wijzer iemand als ik weet dat die het beter kunnen uitleggen dan ikzelf
ik wil voor de rest ook helemaal geen antwoord geven op je vragen, als jij wil geloven dat god het allemaal gemaakt heeft vind ik dat prima. ik word zo moe van die discussie..welles-nietes

o ja, en het is evOlueren en niet evAlueren, bestaat beide maar betekent net iets anders
sorry het spijt me ook al sta ik een 7.5 voor Nederlands toch maak ik nogal redelijk veel foutjes maar ja...
Oud 09-12-2003, 19:50
Tio
Tio is offline
Ten eerste. Wil je de volgende keer niet binnen mijn quotes reageren. Dat bespaart mij een hoop moeite, want nu moet ik alles weer handmatig uit je post gaan sleutelen.

Citaat:
jesusfreak schreef op 09-12-2003 @ 19:44:
JUIST en dat is nou het mooie daarvan..mensen hebben geen bewijs of kunnen niet vatten wat Geloven inhoudt..
Wat fijn dat je me gelijk geeft, dat jouw Bijbelquote geen overtuigend bewijs was om in God te gaan geloven. Ik zal het nog even uitleggen. Je komt met een vers uit Romeinen, om ons duidelijk te maken, hoe je kan zien dat God de wereld heeft gemaakt. Nu geef je zelf toe, dat het geen bewijs is, dat het niet te zien is, maar slechts te geloven.

Citaat:
Uitvlucht?? hoe komt het volgens jou dan?? door een of andere gen die in je zit ofzo?? RAAR hoor...
Het is een uitvlucht, om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Al het Goede komt van God, maar zodra mensen vragen, waarom er iets slechts in de wereld is, is het opeens hun eigen schuld. Dat noem ik verantwoordelijkheid afschuiven en laf.

Citaat:
Nee hallo.. we veroorzaken zelf oorlog...al die voor mij rare mensen zoals Hitler etc die mensen willen uitmoorden... hallo?? Dit wil God niet!
Hoe weet je dat God dat niet wil? Zijn Zijn wegen niet ondoorgrondelijk? En trouwens, wat moet ik dan denken van al die oorlogen die UIT NAAM VAN HET CHRISTENDOM zijn gevoerd? Dat waren zeker ook geen Christenen? Als je het hen zou vragen, zouden ze trouwens zeggen, dat ze het wel zijn.
Ik bedoel, geloven in Jezus is toch genoeg, dus daarna kan je toch gaan oorlog voeren wat je wil?

Citaat:
C) God grijpt in, alleen op zijn manier... als mensen toch lekker door gaan met hun eigen ego en hun denken, hun ideeën en wat ook nog meer!!! hoe kan God dan ingrijpen.. er komt nog veel meer oorlog lieverd.. Check Openbaringen... er komt nog veel meer!! maar als je de hele context leest dan snap je waarom dat moet gebeuren...
Het moet dus gebeuren, omdat God het wil. Anders zou Hij wel ingrijpen. Dus, als God het zo wil, hoe kom je er dan bij, dat Hij zo liefdevol is? Hij kijkt zeker liefdevol toe, hoe wij elkaar hier afmoorden. Verder zeg ik het alweer, kijk naar hoeveel oorlogen uit naam van het Christendom zijn begonnen, en ontken dan nog maar eens, dat het niet Gods wil zou zijn.
En als God echt zo denkt, zoals in jouw quote staat, dan is dat voor mij genoeg reden, om me van Hem af te keren.

Citaat:
Euhm... Christenen vragen om vergeving... bekennen hun schuld..(tenminste IK HOOP T) en ik zeg helemaal niet dat Christenen ook niet slechte dingen doen ofzo...tuurlijk we zijn allemaal vatbaar voor slechte gedachtes en dingen te doen die niet goed zijn! Dacht je dat ik perfect was?? nee ik geef het toe!! maar daardoor ben ik nog niet een dom jesusfreakje die iedereen ervan wil overtuigen dat mijn geloof het beste is... ik vind het wel...maar ik geef ook mijn meningen en standpunten...
Ik dacht dat biechten iets typisch Katholieks was, en dat bijvoorbeeld Protestanten en Gereformeerden daar niet aan deden.
Maar als jij beweert, dat slechte daden een uitvloeisel zijn van niet geloven, en dat je, zodra je wel gaat geloven, je opeens beter gaat gedragen, wil ik je wel eens met de neus op de feiten duwen.
Oud 09-12-2003, 20:14
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
Tio schreef op 09-12-2003 @ 20:50:
[B]Ten eerste. Wil je de volgende keer niet binnen mijn quotes reageren. Dat bespaart mij een hoop moeite, want nu moet ik alles weer handmatig uit je post gaan sleutelen.

Wat fijn dat je me gelijk geeft, dat jouw Bijbelquote geen overtuigend bewijs was om in God te gaan geloven. Ik zal het nog even uitleggen. Je komt met een vers uit Romeinen, om ons duidelijk te maken, hoe je kan zien dat God de wereld heeft gemaakt. Nu geef je zelf toe, dat het geen bewijs is, dat het niet te zien is, maar slechts te geloven.

[b]

Het is een uitvlucht, om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Al het Goede komt van God, maar zodra mensen vragen, waarom er iets slechts in de wereld is, is het opeens hun eigen schuld. Dat noem ik verantwoordelijkheid afschuiven en laf.

[b]

Hoe weet je dat God dat niet wil? Zijn Zijn wegen niet ondoorgrondelijk? En trouwens, wat moet ik dan denken van al die oorlogen die UIT NAAM VAN HET CHRISTENDOM zijn gevoerd? Dat waren zeker ook geen Christenen? Als je het hen zou vragen, zouden ze trouwens zeggen, dat ze het wel zijn.
Ik bedoel, geloven in Jezus is toch genoeg, dus daarna kan je toch gaan oorlog voeren wat je wil?

[b]

Het moet dus gebeuren, omdat God het wil. Anders zou Hij wel ingrijpen. Dus, als God het zo wil, hoe kom je er dan bij, dat Hij zo liefdevol is? Hij kijkt zeker liefdevol toe, hoe wij elkaar hier afmoorden. Verder zeg ik het alweer, kijk naar hoeveel oorlogen uit naam van het Christendom zijn begonnen, en ontken dan nog maar eens, dat het niet Gods wil zou zijn.
En als God echt zo denkt, zoals in jouw quote staat, dan is dat voor mij genoeg reden, om me van Hem af te keren.

Ik dacht dat biechten iets typisch Katholieks was, en dat bijvoorbeeld Protestanten en Gereformeerden daar niet aan deden.
Maar als jij beweert, dat slechte daden een uitvloeisel zijn van niet geloven, en dat je, zodra je wel gaat geloven, je opeens beter gaat gedragen, wil ik je wel eens met de neus op de feiten duwen.
heb ik eht woord biechten gebruikt?? volgens mij weet jij niet wat het inhoudt wat ik nou liep te vertellen.
Oud 09-12-2003, 20:26
Tio
Tio is offline
Naar mijn weten heet bij een je zonden bekennen (bij een priester) en om vergeving vragen biechten.
Verder zou ik het waarderen als je wel op de rest zou willen reageren, in plaats van je er zo makkelijk vanaf te maken.

Dat is trouwens ook nog een leuk iets. Al die verschillende stromingen binnen het Christendom, wat moet ik daar dan van maken.
(gelieve hierop niet te reageren, voordat op alle voorgaande zooi van mij en peter is gereageerd, anders verliezen we nogal een gedeelte van de discussie)
Oud 09-12-2003, 20:49
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
Tio schreef op 09-12-2003 @ 21:26:
Naar mijn weten heet bij een je zonden bekennen (bij een priester) en om vergeving vragen biechten.
Verder zou ik het waarderen als je wel op de rest zou willen reageren, in plaats van je er zo makkelijk vanaf te maken.

Dat is trouwens ook nog een leuk iets. Al die verschillende stromingen binnen het Christendom, wat moet ik daar dan van maken.
(gelieve hierop niet te reageren, voordat op alle voorgaande zooi van mij en peter is gereageerd, anders verliezen we nogal een gedeelte van de discussie)
ten eerste ben ik neit katholiek...
ik biecht niet bij een priester...
ik beken m'n zonden bij God.
Hij is mijn vader
Ik ben gedoopt dit jaar en daar ben ik heel blij mee. En ik ben een wedergeboren christen dus geen katholiek. ik ben ook geen protestan, geen hervormde, geen gereformeerde... ik ben gewoon Maartje die in God de vader de zoon de heilige geest gelooft. Hij is mijn vader mijn God.. Hij houdt van me, Hij heeft gezorgd dat ik allemaal gave dingen mag doen... en ik vertrouw op Hem !! Hij heeft een doel met ieders leven als mensen dat maar inzagen was er minder zooi in de wereld dan nu.
Oud 09-12-2003, 20:50
Meartje
Meartje is offline
De zon gaat op voor rechtvaardigen en onrechtvaardigen
Oud 09-12-2003, 20:56
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
Tio schreef op 09-12-2003 @ 20:50:
[B]Ten eerste. Wil je de volgende keer niet binnen mijn quotes reageren. Dat bespaart mij een hoop moeite, want nu moet ik alles weer handmatig uit je post gaan sleutelen.

[b]

[b]

[b]

iK BEDOEL TE ZEGGEN DAT God onzichtbaar is maar zijn werk wel te zien is... Je Gelooft in God... maar je Ziet zijn werk.
ik zeg niet dat je je ineens beter gaat gedragen als je gelovig bent. Ik wil me beter gedragen omdat dat het beste is voor mij en voor de creatie van God... de schepping, deze aarde... mijn medemens...
Veel oorlogen gaan om geloof...ik weet het...maar dat is juist de grote strijd omdat iedereen iets anders waarheid vind. en ik vind dit de waarheid en een moslim bijvoorbeeld de Koran en allah. Ik vind geweld vreselijk maar mensen hebben hun eigen wil...en als zij denken dat ze die willen gebruiken kan ik ze niet tegen houden... God weet dat ze fout bezig zijn maar als je nagaat dat er ook nogal eigenwijze mensen bijzitten...
God heeft geen robots gecreërd...ik ken mensen die van God afgestapt zijn...
Hij vind het vreselijk als dat gebeurd maar hij houdt zoveel van ons dat hij ons de keuze geeft om te kiezen tussen " voor mij gezegd" Goed en kwaad
Oud 09-12-2003, 20:58
Meartje
Meartje is offline
Genesis 1: En God zag wat hij maakte, en hij zag dat het Goed was.

Toen kwam een slang in het spel... hij zorgde ervoor dat Eva verleid werd en een zonde beging...sindsdien is de link tussen God en de mense verbroken...totdat Jezus aan het kruis stierf. Hij legde de link weer tussen mens en God...
Oud 09-12-2003, 20:59
Meartje
Meartje is offline
God zag dat het goed was wat hij maakte..
De mens verwoeste het alleen maar!!
dus waarom zou je dan niet toegeven dat wij de gene zijn die hier alles mollen!
Oud 10-12-2003, 06:43
Tio
Tio is offline
Ik dacht dat Christenen over het algemeen tot bepaalde stromingen behoorden. Zowiezo mag je nog een keer uitleggen, hoe ik dat moet interpreteren, dat er honderd verschillende sub-Christendommetjes zijn, die elkaar om een paar komma's in de bijbel blijkbaar de hersens in moeten slaan. Of in ieder geval allemaal menen, dat zij het beter weten dan de anderen.

En wat jij nu zegt, dat is dus precies wat ik het laffe vind aan het Christendom. Jullie God neemt geen verantwoordelijkheid. Hij schept iets, en vervolgens gaan zijn schepselen elkaar uitmoorden. Zolang het Goed gaat, strijkt God met de eer, maar zodra het fout gaat, is het opeens onze eigen schuld.

En ik kan het nog harder brengen. Volgens jullie is God Almachtig en Alwetend. Dat betekent dus een aantal minder fijne dingen. Bijvoorbeeld, dat God WIST dat Lucifer zou opstaan (hij is immers alwetend), hem tegen had kunnen houden, hem zelfs weer op het goede pad had kunnen brengen (hij is immers almachtig), maar dat gewoon niet deed. M.a.w. God stond dus toe, dat het kwaad in zijn schepping sloop.
Vervolgens moet God ook geweten hebben, dat de Slang Adam en Eva zou verleiden, en had Hij ook dat kunnen voorkomen. Weer blijft God weg, en staat dus toe, dat het kwade gebeurt. Maar zodra het gebeurd is, is Hij er wel meteen bij, om ze allebei het Paradijs uit te gooien, en met erfzonde op te zadelen.
Ook wist God van te voren al, dat Jezus zou komen. Eigenlijk is hier niet zoveel nobels aan, omdat God Jezus al vanaf het begin der schepping ingecalculeerd had. Het is van Jezus wel heel aardig wat hij deed, maar van God wat minder.

Al met al kan je dus concluderen, dat God de mens moedwillig de aarde op heeft geschopt, de duisternis in, en met allerlei geloofsproblemen heeft opgezadeld. Hij wist dus zelfs al van te voren, dat veel mensen NIET voor hem zouden kiezen. En toch, ondanks al Zijn Almacht, verkiest Hij het om hier niets aan te doen.
En kom nu niet aan met, "Hij doet wel iets, maar je merkt het niet", want dat is precies waar ik het over heb. We merken het niet, en dat weet Hij ook wel.

Dus, om ook nog even Peter's quote te gebruiken. "Aan de vruchten herkent men de boom". En jouw woorden "aan de wereld herkent men God". Als ik dat moet gebruiken, om jouw God als een liefdevol, aardig en rechtvaardig persoon te zien, dan is Hij (of zijn jullie) daarin jammerlijk gefaald. Want:
De Christenen dragen geen liefde uit, dus aan hen kan ik de liefde in het Christendom niet zien. En de wereld draagt geen liefde en schoonheid uit, dus daaraan kan ik de Liefdevolle God ook niet herkennen.

En hoe jammer het ook is voor de Vrije Wil, dat is geen afdoende argument om God's onwil om zich om ons te bekommeren te kunnen verklaren.
Oud 10-12-2003, 10:46
seeker of ligt
Beste Peter..

Citaat:
Ik dacht dat Christenen over het algemeen tot bepaalde stromingen behoorden. Zowiezo mag je nog een keer uitleggen, hoe ik dat moet interpreteren, dat er honderd verschillende sub-Christendommetjes zijn, die elkaar om een paar komma's in de bijbel blijkbaar de hersens in moeten slaan. Of in ieder geval allemaal menen, dat zij het beter weten dan de anderen.
Je kijkt hier weer naar de cristenen... ik weet dat er minder gaafe dingen zijn gebeurt binnen in het cristendom.. Zelf ga ik naar meerdere kerken, en soms zie ik ook dat ik het met bepaalde dingen eens ben.. maar das prima, bedoel God houd nog evenveel van hun en van mij.. het is ook trouwens niet verkeert denk ik dat er meerdere kerken zijn.. Iedereen heeft toch weer een andere interpertatie van de bijbel..
we zijn samen toch het lichaam van cristus, of er nou maar 1 kerk is of 2000.

Citaat:
En wat jij nu zegt, dat is dus precies wat ik het laffe vind aan het Christendom. Jullie God neemt geen verantwoordelijkheid. Hij schept iets, en vervolgens gaan zijn schepselen elkaar uitmoorden. Zolang het Goed gaat, strijkt God met de eer, maar zodra het fout gaat, is het opeens onze eigen schuld.
om te beginnen kent het "christendom" 2 soorten christenen.
diegene die zeggen het te zijn en de waarlijk bekeerde en wedergeboren christen
-Jakobus 2:26 Want gelijk het lichaam zonder geest dood is, alzo is ook het geloof zonder de werken dood.
-Jakobus 2:17 Alzo ook het geloof, indien het de werken niet heeft, is bij zichzelven dood
-Jakobus 2:14 Wat nuttigheid is het, mijn broeders, indien iemand zegt, dat hij het geloof heeft, en hij heeft de werken niet? Kan dat geloof hem zaligmaken?
Waar haal jij trouwens de wijshied en inzicht vandaan om te weten dat God strijkt met de eer? en zich verheugd in kwaad?
Dis best tegenstrijdig met de bijbel.. Er staat nml geschreven: God is liefde. en liefde is niet uit op eigenbelang, verheugd zich niet in kwaad, is geduldig, enzo.

Citaat:
En ik kan het nog harder brengen. Volgens jullie is God Almachtig en Alwetend. Dat betekent dus een aantal minder fijne dingen. Bijvoorbeeld, dat God WIST dat Lucifer zou opstaan (hij is immers alwetend), hem tegen had kunnen houden, hem zelfs weer op het goede pad had kunnen brengen (hij is immers almachtig), maar dat gewoon niet deed. M.a.w. God stond dus toe, dat het kwaad in zijn schepping sloop.
God kan ons wil niet overnemen tenzij wij daar zelf bewust voor kiezen..
Weet je eigenlijk wel waarom Lucifer is gevallen..?
Ik denk dat je indirect doelt op de vraag: Als God alles geschapen heeft, waarom is er dan uberhaupt het kwaad..?
Zie ik dat goed..?

Citaat:
Al met al kan je dus concluderen, dat God de mens moedwillig de aarde op heeft geschopt, de duisternis in, en met allerlei geloofsproblemen heeft opgezadeld. Hij wist dus zelfs al van te voren, dat veel mensen NIET voor hem zouden kiezen. En toch, ondanks al Zijn Almacht, verkiest Hij het om hier niets aan te doen.
Ten eerst Jezus heeft nooit gezecht dat het makkelijk zou worden.. inderdaad dus...
ten tweede We zijn geen muppets.. we hebben eigen wil, besturen onself, kiezen zelf..
The Job of God is not availble..Wij snappen zijn wegen niet.. we mogen zoeken.. inderdaad..

Citaat:
En kom nu niet aan met, "Hij doet wel iets, maar je merkt het niet", want dat is precies waar ik het over heb. We merken het niet, en dat weet Hij ook wel.
Je klaagt bij het verkeerde persoon.. Zeg het tegen God.. soms vind ik het ook frustreerend dat we nog zo weinig zien in Nederland.. maar dat doet me niet opgeven...
Oud 10-12-2003, 10:49
seeker of ligt
Citaat:
daarin jammerlijk gefaald. Want: "knip" schoonheid uit, dus daaraan kan ik de Liefdevolle God ook niet herkennen.
Zoals ik al zei: er zijn 2 soorten cristenen..
Oud 10-12-2003, 11:29
HeadNoise
HeadNoise is offline
En zo is het.....

In de bijbel staat bijvoorbeeld (ergens in één van de evangelien) dat Jezus wil dat we vrij zijn!

Kijk als jij iemand ziet die in rokken loopt, knotjes, geen tv mag kijken, en eigenlijk bijna niks mag dan heb jij niet zo iets van woooh dat geloof wil ik ook!

Maar als je een christen hebt die vrij is, die gewoon dingen doet die normale mensen ook doen dan heb je veel meer iets van cool die God wil ik ook wel leren kennen.

Dus ik denk niet dat God bedoelt heeft dat wij ons aan bepaalde kledingvoorschriften houden en dat God bedoeld dat wij als christenen niet mogen meedoen met anderen en maar een beetje saai moeten gaan breien ofzow met z'n allen....God wil dat we vrij zijn!

Okey dat is dat....

Ik heb niet alles doorgelezen maar ik las ook veel berichtjes van: is het God's plan dat er aids, oorlogen enz zijn?

Nou neej, dat is niet Gods plan, dat is gewoon onze eigen schuld...

ff terug naar de schepping van de aarde...God wilde een aarde schapen met mensen die op hem leken, mensen met een eigen wil, mensen die vrij waren...dat leek Hem wel wat....
dus Hij schiep de mens naar zijn beeld, met een eigen wil, eigen gedachtes en een gevoel van goed en kwaad....
Nou hij zette die mensen in een prachtig paradijs en zei tegen ze: hier mogen jullie wonen, jullie mogen van alle bomen eten, jullie mogen overal komen omdat Ik van jullie houd! Nou dat was nog eens aardig van God....maar God wilde kijken of de mensen wel echt van Hem hielden...dus Hij zette een boom in het paradijs en zei tegen de mensen: van deze boom mogen jullie niet eten, als jullie dat doen zullen jullie uit mijn paradijs gekicked worden (klinkt misschien hard, maar dat is het niet als je kijkt hoeveel God van deze mensen houdt)...
Nou wat doen deze mensen, ze zondigen (eten dus toch van de boom). Ze konden de verleiding niet weerstaan toen de duivel tegen ze zei eet maar van die boom. Nou ik denk dat wij als mensen tegenwoordig precies hetzelfde doen....telkens weer komen we in de verleiding om slechte dingen te doen....
Nou God was dus best verdrietig om wat die mensen hadden gedaan....maar (en dat is heel belangrijk) Hij hield nog steeds van ze. God had dus niet zo iets van...hoppa...weg met al die mensen die toch niet van mij houden...Nee Hij gaf ze nog een kans....en nog een kans...en steeds geeft God ons als mensen maar weer kansen....100000den kansen geeft Hij ons...maar steeds weer kunnen wij ons niet inhouden en geven we weer toe aan de verleidingen...
En toen zond God zelfs zijn eigen zoon (Jezus) naar de aarde om voor onze zonden te sterven...Terwijl Jezus helemaal zonder zonde was....Hij stierf dus voor ons zonder dat Jezus hoefde te sterven...Nou dan moet je toch als God wel heeel veel van de mensen houden als je zelfs je eigen Zoon stuurt om voor ons te laten sterven...

Dus vanaf nu kunnen we via Jezus vergeving krijgen voor foute dingen die we doen....maar wat doen we als mensen? we keren ons juist af van God en gaan steeds weer foute dingen doen...
Dus denk maar niet dat oorlogen, aids enz. God's schuld of plan is: het is gewoon onze eige schuld...
Maar God houdt zoveel van ons dat hij ons belooft dat Hij terug zal komen op aarde...en iedereen die dan voor Hem heeft gekozen (en daar bedoelt God echt niet mee dat je al zoveel jaar met God bezig moet zijn) mag dan met Hem leven op de nieuwe aarde...en dan zal er geen kwaad meer zijn, want God rekent af met de duivel en we zullen zonder zonde zijn...cool toch huh?

En nou nog ff over teveel kerken of te dure kerken ofzow? Onzin! Een kerk is wel het huis van God...waar mensen bij elkaar komen om over God te praten, en hem eer enzow te brengen..Dus terecht dat zo'n gebouw best een beetje mooi mag zijn.

Khoop dat iemand hier wat aan heeft..en anders niet..,
ajuu!
Oud 10-12-2003, 11:54
pe51
pe51 is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 10-12-2003 @ 11:46:
Beste Peter..

Je kijkt hier weer naar de cristenen... ik weet dat er minder gaafe dingen zijn gebeurt binnen in het cristendom.. ( ... knip ... )
Citaat:
seeker of ligt schreef op 10-12-2003 @ 11:49:
Zoals ik al zei: er zijn 2 soorten cristenen..
Beste seeker of ligt,

Je schrijft deze twee berichten aan mij, maar ze zijn door een ander geschreven, door Tio. Mijn gedachten zijn anders.

Ik wacht nog steeds op een reactie van jou op mijn eigen berichten. Maar als je er eerst nog wat over na wilt denken, is het ook goed.

groeten, peter.
Oud 10-12-2003, 14:42
Shade
Shade is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 09-12-2003 @ 19:35:

Evolutie theorie zegt eigenlijk dat uit het niets een enorme BOEM kwam..maar kan iemand mij uitleggen waar de ruimte in het heelal vandaan komt? waar komt de energie vandaan om zo'n knal te laten ontstaan?
Dus jij gelooft dat alles uit het niets is ontstaan?

Hoe zijn de reptielen geëvalueerd naar vogels etc? longen, hart, vorm etc.. waarom zijn wij eigenlijk al heel lang hetzelfde gebleven. Niet geevalueerd naar een of ander raar wezen ofzo...
Dat je dat vraagt....dit bedoel ik nou
Het is allang bewezen dat de aarde op z'n minste 200 miljoen jaar oud is. De zon al miljarden jaren. (wat niet bewezen is maar op basis van wetenschappelijke berekeningen geschat is)

Hoe dan ook ik heb al in een hele lang post de bewijzen verteld dat de aarde veel en veel en veeeeel ouder is dan 6000 jaar. Ik vind belachelijk dat mensen die bewijzen dan toch ontkennen en lachewekkend genoeg vind ik echt geloven dat de aarde maar 6000 jaar oud is.

Dinosaurussen zijn al meer dan 65 miljoen jaar oud. En ja dat is bewezen. Want de leeftijd van dino botten word niet geschat maar aangetoond. (Zie m'n post op halverwege pagina 1)

Verder gaat dit topic niet over de evo theorie want dat zou op Populaire Wetenschappen moeten.

Verder vind ik het probleem van gelovigen dat ze alles verklaard willen hebben. In iets geloven waar geen enkel bewijs voor is slaat nergens op. We weten niet hoe het heelal ontstaan is. En hoe alles begonnen is, maar we wisten vroeger ook niet wat een komeet was DUS was het een teken van god. Moderne dingen kan je hiermee vergelijken. Alles wat we niet begrijpen gebeurd door god totdat het tegendeel bewezen word.

Nou iedereen die in geloofde dat een komeet een teken van god was was ook 100% zeker van z'n zaak, maar achteraf blijkt ie er toch weer volledig naast te zitten. Nu gaat et precies hetzelfde...

Ik weet niet of we er ooit achter komen hoe alles ontstaan is, maar ik ga niet achter een verhaal aanlopen waar totaal geen bewijzen of zelfs maar aanwijzingen voor zijn.

Nog 1 ding:
We zijn helemaal niet heel lang hetzelfde gebleven. Als je bedenkt dat het miljoenen jaren duurde voordat sommige wezens echt duidelijk evolueerden is het niet raar dat de mens (een veel gecompliceerder wezen) na 80.000 jaar nog niet duidelijk geevolueerd is
Oud 10-12-2003, 14:49
Shade
Shade is offline
Citaat:
HeadNoise schreef op 10-12-2003 @ 12:29:
En zo is het.....

In de bijbel staat bijvoorbeeld (ergens in één van de evangelien) dat Jezus wil dat we vrij zijn!

Kijk als jij iemand ziet die in rokken loopt, knotjes, geen tv mag kijken, en eigenlijk bijna niks mag dan heb jij niet zo iets van woooh dat geloof wil ik ook!

Maar als je een christen hebt die vrij is, die gewoon dingen doet die normale mensen ook doen dan heb je veel meer iets van cool die God wil ik ook wel leren kennen.

Dus ik denk niet dat God bedoelt heeft dat wij ons aan bepaalde kledingvoorschriften houden en dat God bedoeld dat wij als christenen niet mogen meedoen met anderen en maar een beetje saai moeten gaan breien ofzow met z'n allen....God wil dat we vrij zijn!

Okey dat is dat....

Ik heb niet alles doorgelezen maar ik las ook veel berichtjes van: is het God's plan dat er aids, oorlogen enz zijn?

ff terug naar de schepping van de aarde...God wilde een aarde schapen met mensen die op hem leken, mensen met een eigen wil, mensen die vrij waren...dat leek Hem wel wat....
dus Hij schiep de mens naar zijn beeld, met een eigen wil, eigen gedachtes en een gevoel van goed en kwaad....
Nou hij zette die mensen in een prachtig paradijs en zei tegen ze: hier mogen jullie wonen, jullie mogen van alle bomen eten, jullie mogen overal komen omdat Ik van jullie houd! Nou dat was nog eens aardig van God....maar God wilde kijken of de mensen wel echt van Hem hielden...dus Hij zette een boom in het paradijs en zei tegen de mensen: van deze boom mogen jullie niet eten, als jullie dat doen zullen jullie uit mijn paradijs gekicked worden (klinkt misschien hard, maar dat is het niet als je kijkt hoeveel God van deze mensen houdt)...
Nou wat doen deze mensen, ze zondigen (eten dus toch van de boom). Ze konden de verleiding niet weerstaan toen de duivel tegen ze zei eet maar van die boom. Nou ik denk dat wij als mensen tegenwoordig precies hetzelfde doen....telkens weer komen we in de verleiding om slechte dingen te doen....
Nou God was dus best verdrietig om wat die mensen hadden gedaan....maar (en dat is heel belangrijk) Hij hield nog steeds van ze. God had dus niet zo iets van...hoppa...weg met al die mensen die toch niet van mij houden...Nee Hij gaf ze nog een kans....en nog een kans...en steeds geeft God ons als mensen maar weer kansen....100000den kansen geeft Hij ons...maar steeds weer kunnen wij ons niet inhouden en geven we weer toe aan de verleidingen...
En toen zond God zelfs zijn eigen zoon (Jezus) naar de aarde om voor onze zonden te sterven...Terwijl Jezus helemaal zonder zonde was....Hij stierf dus voor ons zonder dat Jezus hoefde te sterven...Nou dan moet je toch als God wel heeel veel van de mensen houden als je zelfs je eigen Zoon stuurt om voor ons te laten sterven...

Dus vanaf nu kunnen we via Jezus vergeving krijgen voor foute dingen die we doen....maar wat doen we als mensen? we keren ons juist af van God en gaan steeds weer foute dingen doen...
Dus denk maar niet dat oorlogen, aids enz. God's schuld of plan is: het is gewoon onze eige schuld...
Maar God houdt zoveel van ons dat hij ons belooft dat Hij terug zal komen op aarde...en iedereen die dan voor Hem heeft gekozen (en daar bedoelt God echt niet mee dat je al zoveel jaar met God bezig moet zijn) mag dan met Hem leven op de nieuwe aarde...en dan zal er geen kwaad meer zijn, want God rekent af met de duivel en we zullen zonder zonde zijn...cool toch huh?

En nou nog ff over teveel kerken of te dure kerken ofzow? Onzin! Een kerk is wel het huis van God...waar mensen bij elkaar komen om over God te praten, en hem eer enzow te brengen..Dus terecht dat zo'n gebouw best een beetje mooi mag zijn.

ajuu!

pfff op jou hele verhaal is maar 1 ding te zeggen wat bovendien al gezegt is.
Tio zei:

Citaat:
en dat ben ik helemaal met hem eens.

Verder over kerken:
Als mensen iets meer moeite deden om naar de kerk te gaan zouden ze heus wel een paar kilometer verder kunnen gaan.
Wat een hoop kerken en geld scheelt.

Verder worden kerken veel te mooi gemaakt met dure dingen.

Als je met deze 2 dingen dus slimmer zou om gaan hou je een hoop geld over waarmee je goede dingen in de geest van christendom kan doen.

dus wat nou onzin!?
Oud 10-12-2003, 15:36
seeker of ligt
Citaat:
Beste seeker of ligt,

Je schrijft deze twee berichten aan mij, maar ze zijn door een ander geschreven, door Tio. Mijn gedachten zijn anders.

Ik wacht nog steeds op een reactie van jou op mijn eigen berichten. Maar als je er eerst nog wat over na wilt denken, is het ook goed.

groeten, peter.
Sorry Peter dat ik nog niet gereageert heb.. het probleem is alleen dat ik al 3 dagen plat lig. maar heb al steeds meer energie merk ik.. dus ik zal binnekort op jouw reageren hoor!!

groeten Micha
Oud 10-12-2003, 15:37
Tio
Tio is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 10-12-2003 @ 11:46:
Beste Peter..
Het is weliswaar Tio, maargoed. Zou je ook zo vriendelijk willen zijn om Peter's post te beantwoorden? Daar is hij waarschijnlijkwel blij mee, en ik vind het zelf ook wel interessant.

Citaat:
Je kijkt hier weer naar de cristenen... ik weet dat er minder gaafe dingen zijn gebeurt binnen in het cristendom.. Zelf ga ik naar meerdere kerken, en soms zie ik ook dat ik het met bepaalde dingen eens ben.. maar das prima, bedoel God houd nog evenveel van hun en van mij.. het is ook trouwens niet verkeert denk ik dat er meerdere kerken zijn.. Iedereen heeft toch weer een andere interpertatie van de bijbel..
we zijn samen toch het lichaam van cristus, of er nou maar 1 kerk is of 2000.
Natuurlijk kijk ik naar Christenen. Zij volgen Zijn leer, hebben Zijn boek gelezen, en menen te weten wat Hij bedoelt. Je kan niet aan de ene kant stellen, dat jij weet wat God wil, en dan vervolgens zeggen dat ik je daar dan niet op mag aanspreken. Wel consequent blijven dan.
Waar het mij om gaat, is dat er binnen het Christendom al allerlei verschillende facties zijn, die elkaar verachten. Hoe gaat dat samen met die gedachtes van liefde etc? Als jij je, als Christen, over die verschillen héén kan zetten, en meent dat alle Christelijke stromingen eigenlijk hetzelfde zijn, dan prijs ik je daarvoor.

Citaat:
om te beginnen kent het "christendom" 2 soorten christenen.
diegene die zeggen het te zijn en de waarlijk bekeerde en wedergeboren christen
-Jakobus 2:26 Want gelijk het lichaam zonder geest dood is, alzo is ook het geloof zonder de werken dood.
-Jakobus 2:17 Alzo ook het geloof, indien het de werken niet heeft, is bij zichzelven dood
-Jakobus 2:14 Wat nuttigheid is het, mijn broeders, indien iemand zegt, dat hij het geloof heeft, en hij heeft de werken niet? Kan dat geloof hem zaligmaken?
Waar haal jij trouwens de wijshied en inzicht vandaan om te weten dat God strijkt met de eer? en zich verheugd in kwaad?
Dis best tegenstrijdig met de bijbel.. Er staat nml geschreven: God is liefde. en liefde is niet uit op eigenbelang, verheugd zich niet in kwaad, is geduldig, enzo.
En daar komen we dus bij mijn punt. Er zijn dus twee soorten Christenen, maar waar herken je die dan aan? Juist, aan hoe goed ze de regels van het Christendom naleven. Er zijn dus WEL regels, hoewel elke Christen mij eerst probeert wijs te maken van niet.
En die wijsheid haal ik uit de wereld, uit wat ik hoor van Christenen. Zij schrijven het goede toe aan God, en het slechte aan de mens. Maar als God Almachtig is, is Hij zowel het goede als het kwade.

Citaat:
God kan ons wil niet overnemen tenzij wij daar zelf bewust voor kiezen..
Weet je eigenlijk wel waarom Lucifer is gevallen..?
Ik denk dat je indirect doelt op de vraag: Als God alles geschapen heeft, waarom is er dan uberhaupt het kwaad..?
Zie ik dat goed..?
Je antwoord is onjuist. Als God Almachtig is, kan God Alles, dus ook ons overtuigen zonder de Vrije Wil aan te tasten. Dus waarom doet Hij dat niet?
En ik weet waarom Lucifer gevallen is, maar ik vraag me af, waarom God toestond, dat Lucifer de mensheid het Paradijs uit verleidde.

Citaat:
Ten eerst Jezus heeft nooit gezecht dat het makkelijk zou worden.. inderdaad dus...
ten tweede We zijn geen muppets.. we hebben eigen wil, besturen onself, kiezen zelf..
The Job of God is not availble..Wij snappen zijn wegen niet.. we mogen zoeken.. inderdaad..
We snappen Zijn wegen niet, omdat Hij geen duidelijke taal gebruikt. En dan weer het Vrije Wil's argument. Waarom, waarom haalt God ons niet in één keer allemaal over. Waarom doet Hij niet iets, zodat wij allemaal voor hem kiezen? Want Hij kan dat wel...

Citaat:
Je klaagt bij het verkeerde persoon.. Zeg het tegen God.. soms vind ik het ook frustreerend dat we nog zo weinig zien in Nederland.. maar dat doet me niet opgeven...
Jij kijkt nu ook weer direct naar een toename van het Christendom in Nederland, maar dat is niet wat ik bedoel. In Nederland zou God juist een beetje trots op zichzelf kunnen zijn. Weliswaar zijn we niet allemaal Christen, maar de meeste mensen hebben een goed leven. Terwijl, juist in Afrika, waar het aantal Christenen toeneemt, miljoenen mensen sterven aan AIDS, of door oorlog.

Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 15:50.
Oud 10-12-2003, 15:49
Tio
Tio is offline
Citaat:
HeadNoise schreef op 10-12-2003 @ 12:29:
*verhaal over vrijheid*
God wil dus dat we in alles vrij zijn, behalve in het belangrijkste, onze levensvisie. Daarin MOETEN we in Hem geloven, want anders gaan we naar de Hel. Stel, dat president Bush zou zeggen dat alle Amerikanen voor hem moeten bidden, elke dag, dan zouden we dat kleinzielig vinden, en machtsmisbruik. Maar om de één of andere reden mag God die belachelijke eis wel stellen.

Citaat:

Hier heb ik al eens wat van gezegd. Dat is ontegenzeggelijk LAF van God. Wel de Goede dingen op Zijn naam zetten, maar de slechte dingen aan de Mens toeschrijven. Als Zijn schepping in staat is, zulke dingen toe doen, wiens schuld is het dan? Die van ons? Wij Zijn toch Dom en Onwetend? Terwijl God Alwetend en Almachtig is, en dit dus van te voren aan heeft zien komen, en heeft besloten er, ondanks zijn Almacht, niets aan te doen.

Citaat:
Er is een bepaalde uitdrukking, die van toepassing is op het scheppingsverhaal. Namelijk "de kat op het spek binden". Tevens denk ik, dat als de Duivel niet in het spel was geweest, de mensen niet van de boom van kennis hadden geproefd. De Duivel was er echter wel, dus, wiens primaire schuld is het? Die van de Duivel?
Maar waarom was de Duivel daar, in het Paradijs, in het Rijk van God. Kijk, als God meteen weet, dat de mensen gezondigd hebben, dan had Hij ook wel meteen door, dat de Duivel daar was. Maar die mocht daar blijkbaar rustig blijven zitten en zijn werk doen.
Trouwens, als God Alwetend is, dan weet Hij toch zonder test wel, of de mensen van Hem houden of niet? Sterker nog, dan weet Hij toch van tevoren hoe die test zou uitvallen?

Dan zeg je, dat God niet zoiets had, van "hoppa, weg al die mensen". Ik weet niet of je het Christelijke verhaal van de zondvloed kent, maar God heeft dus wel ooit eens de hele mensheid zo'n beetje uitgeroeid.
En dan over het verhaal van Jezus. Het wordt steeds maar aangegrepen om te laten zien, hoe liefdevol God is? Maar eigenlij, onderstreept het dat helemaal niet.
God heeft de erfzonde ingevoerd, het is zijn regel, zijn systeem. God MAAKT de regels. Hij had ook gewoon iedereen meteen kunnen vergeven, erfzonde op kunnen heffen, en voila, iedereen gaat naar de Hemel. Maarnee, Hij misbruikt zelfs Zijn eigen zoon, om één of ander nieuw systeem te bedenken, waarin wéér de helft van de mensheid buiten de boot valt. Hoe liefdevol kan je dat nu noemen?

Citaat:
En waarom rekent God nu niet met de Duivel af? Dan is de kans, dat meer mensen Christen worden ook meteen een stuk groter.

Citaat:

ajuu!
500 jaar geleden hadden de Katholieken dezelfde redenatie als jij. Daarom kwam er ook zoiets als de Beeldenstorm.
Oud 10-12-2003, 16:09
seeker of ligt
Citaat:
En daar komen we dus bij mijn punt. Er zijn dus twee soorten Christenen, maar waar herken je die dan aan? Juist, aan hoe goed ze de regels van het Christendom naleven. Er zijn dus WEL regels, hoewel elke Christen mij eerst probeert wijs te maken van niet.
Tja der zijn wel regels, maar ik denk dat het meer zo is dat als cristen dat je meer ziet wat zondes met je doen.. het verstoord nml je relatie met God en bind je, kost tijd en ga zo maar door..
Wat ook zo is, is dat God verslavingen kan verbreken en daardoor de behoefte ernaar ook stukken minder is..
Ik denk dat hierdoor cristenen het niet meer echt als regels zien..
snap je me? Maar het komt wel zo over als regeltjes voor "buitenstanders" denk ik..

Citaat:
Zij schrijven het goede toe aan God, en het slechte aan de mens. Maar als God Almachtig is, is Hij zowel het goede als het kwade.
klopt! ik dacht al dat deze vraag binnekort zou gaan komen..
komt die dan:
God is een persoon(we zijn nml naar zijn persoonlijkheid geschapen volgens de bijbel) Hij zou ook kwaad kunnen zijn, maar dat is die niet...doordat we zijn character hebben mogen leren kennen o.a. in Jezus..... Dus als je van God afstand neemt KAN (niet per se moet) de donkere kant de boventoon voeren...
Want als het kwaad niet in God verborgen en overwonnen was, dan was het kwaad iets wat boven/buiten God om onstaan is en zou dus ook een soort 'God' op zichzelf kunnen zijn....
ten tweede heeft hij het kwaad ook nodig als keuze-optie...om ons mensen voor het goeie te kunnen laten kiezen... Maar dat is al een niveau lager dan de eerste rede...

Citaat:
Je antwoord is onjuist. Als God Almachtig is, kan God Alles, dus ook ons overtuigen zonder de Vrije Wil aan te tasten. Dus waarom doet Hij dat niet?
herriner me er aan dat ik hier op terug kom.. ik zal proberen om aan iets concreetere info te komen..

Citaat:
Jij kijkt nu ook weer direct naar een toename van het Christendom in Nederland, maar dat is niet wat ik bedoel. In Nederland zou God juist een beetje trots op zichzelf kunnen zijn. Weliswaar zijn we niet allemaal Christen, maar de meeste mensen hebben een goed leven. Terwijl, juist in Afrika, waar het aantal Christenen toeneemt, miljoenen mensen sterven aan AIDS, of door oorlog.
oke ja sorry ik keek even naar nederland.. maar de situatie in de arme landen heeft vooral te maken met keuzes die vroeger zijn gemaakt.. Maar dan klinkt dat natuurlijk vrij lullig dat mensen daar nu voor moeten boeten.. het klinkt hard ja maar helaas zijn er flink wat verkeerde beslissingen genomen in die landen, en daar plukken ze nu de vruchten van.. niet dat ik hiermee wil zeggen dat wij niet iets er aan moeten doen als West europees land.. integendeel ik denk dat wij nu ook weer de keuze kunnen maken om te helpen, en God houd ook zeker wel van de mensen die er nou leven, hoe moeilijk dat ook lijkt te begrijpen.
God's hart gaat uit naar de zwakkere en de gebroken van hart.. en ik denk wel dat we dat echt nu ook terug zien in de realiteit!
er zijn best veel opwekkingen gaande in die landen.. !

oke was hem wel weer tot zo ver.. hoor je reactie wel
Oud 10-12-2003, 16:36
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Do you believe in God?
God is in what I believe.
Oud 10-12-2003, 17:28
HeadNoise
HeadNoise is offline
Zeg seeker of light...woon jij toevallig in Ede?
Oud 10-12-2003, 19:15
Shade
Shade is offline
Citaat:
HeadNoise schreef op 10-12-2003 @ 18:28:
Zeg seeker of light...woon jij toevallig in Ede?
Woonplaats Eden

beetje offtopic he....
Oud 10-12-2003, 20:56
seeker of ligt
Citaat:
pe51 schreef op 08-12-2003 @ 19:39:
waarom dringen jullie jesus freaks dan wél altijd aan? Dat wil jullie god of heilige geest dan toch niet?
Waarom doen jullie het dan?
tjah kan ik zo moeilijk wat op zeggen vind je nie? bedoel misschien komt dat zo over.. aan de ene kant kun je er over zeggen.. Waar het hart van vol van is, stroomt de mond van over he(uit bijbel he!) voor sommige/misschien wel veel cristenen, is het hun roeping om over Jezus te vertellen.. Maar dit verijst ook wijsheid, kennis, inzicht. Wat ik bedoel te zeggen is. dat Veel cristenen het beeld hebben van: "Jo we gaan de wereld es lekker veranderen!!".. Bedoel klinkt wel lekker enthousiast maar is niet perce een andwoord voor niet cristenen.. Maar ja dit forum is er dan ook weer voor om hier over te kunnen praten he..
Maaar kort samengevat wat ik probeer te zeggen is: Dat veel cristenen, voorzichtig gezecht, te ver van de wereld gaan staan, vooral in hun eigen wereld gaan leven, een daardoor compleet niet te begrijpen zijn voor niet cristenen.. das een groot gevaar eigenlijk, wat helaas te veel voorkomt..

Citaat:
Ik begrijp, dat een forumbaas voor jou "wereldlijk gezag" is. Maar staat er niet ergens: "geef aan de keizer, wat van de keizer is" m.a.w. kom niet in opstand tegen het wereldlijk gezag?
Je hebt gelijk dat ik misschien wel iets te veel met de deur kwam binnenvallen, nogmaals mijn excusses. de tijd was er duidelijk niet rijp voor. ennu voor iemand die jullie totaal niet kende waren het waarscheinlijk ook best exstreeme andwoorden.
er staat ook nog in bijbel dat van "geef aan de keizer wat hem toebehoort, en geef God wat hem toebehoort.. zoiets was het geloof ik wel ja..
Tjah dat stukje echter over niet in opstand komen staat geloof ik wel in een iets anders verband dacht ik zo, er wordt geloof ik niet direct gedoelt op provoseren.. maar ik denk eigenlijk niet dat het een nuttige discussie wordt om hier nu over door te praten, nog maals mijn excusses dus voor de manier waarop ik in het begin over kwam ect.

Citaat:
Het gaat dus om het beeld, wat iemand van (een) god heeft. En niet om wat die god "is". Als je dat zou kunnen voelen, zou je zelf ook niets anders willen dan zo zijn. Je zou niet anders kunnen, met zo'n beeld voor je.
Het gaat juist wel om wie God is, en hij wil dat juist laten zien dmv van bijbel, Jezus en heilige geest kan dat voor je openbaren.

Citaat:
Een serieuze discussie over een religieus of spiritueel onderwerp vind ik prima. Maar hoe kan ik jouw woorden over ene Jesus serieus nemen, als het deze daden zijn, die erbij horen? Onder het voorwendsel: "de ziel van de mensen op het mystieke forum is belangrijker dan die regeltjes of die forumbazen" - dat idee zal erachter zitten, dat begrijp ik wel. Maar als die heilige geest dan geduldig en liefdevol is, waarom zijn jullie dan het tegenovergestelde? Wie denk je dan wel dat je bent? Meer als die geest, die je "geduldig en liefdevol" vindt? En die je "heilig" noemt, maar die geen voorbeeld voor jullie zelf kan zijn? En waar wij ons dan wél iets van moeten aantrekken? Hoe had je dat mogelijk gevonden, eigenlijk?
tjah duidelijke taal.. mijn excusses dat ik ook probeerde over Jezus te vertellen op de andere Topics.. ik wist echter niet dat er ook een discusie gaande was op mystiek over God.. en tjah ik wou nou ook graag met Mystiek mensen kunnen praten.. zijn nml geestelijk ook bezig.. denken volgens mij wel zeker na..
dus dacht zou best wat kunnen opleveren..Maar ik sanpe je punt(punten zelfs!hi)

Citaat:
Weet je aan welke bijbeltekst ik moet denken als ik jou (of sommige andere jesus freaks) bezig zie? aan:

"dit volk eert mij met de lippen, maar hun hart is ver weg van me" of zoiets ging die tekst, uit het nieuwe testament.
Das een texst uit oude testament.. Maar als ik JOUW niet begrijp of ik kan mijn gevoelens/ervaring niet goed onderwoorden brengen dan betekend dat toch niet dat mijn hart niet bij God is! toch?

Citaat:
Met woorden hebben jullie het over "goed zijn", over "God", een "Vader" en hoe prachtig die "Jezus" wel niet is. Maar in jullie daden zijn jullie niet sociaal genoeg, vind ik. Want de forumregels, daar luisteren anderen maar naar. Je bent zelfs als een would-be-revolutionair aan het schrijven, zo van: "die forumbazen, daar moet je je maar niet teveel van aantrekken".
Tjah ik zou zeggen kijk niet naar de cristenen maar naar de gene waar het om draait, de reden trouwens waarom ik een beetje geprikkelt was op die fb's was omdat ze me niet begrepen(waar niets mis mee is) maar daardoor berichjes van me wgegehaalt hadden, die later wel terug gezet hebben.. en tjah had een mailtje gekregen waarin ik vooral persoonlijk werd aangevallen, wat ook best mag, hou der zelf niet zo van.. maar vandaar..Maar volgens mij heb ik al een paar keer men excusses aangeboden als ik te "lomp"er tegen in ben gegaan..
uhm tjah of ik als cristen sociaal ben kan ik niet over me zelf zeggen.. kan ik dus niet echt op in gaan, heb wel het idee dat dit zowiezo in het echt wel zo is, heb in real-live nml vele gesprekken met New agers enzo.. uhm die verlopen altijd heel leuk en daar komen altijd leuken gesprekken uit.. na ja wat ik probeer te zeggen is dat ik wel degelijk sociaal ben.. misschien komt dit echter niet zo over op dit forum.. maar dat spijt me dan als je me zo ziet(dont blame you do).

Citaat:
Het gaat niet om de fraaie woorden, die je meent in de bijbel te zien als jesus freak, maar om wat ze voor jezelf wel of niet betekenen. Gedraag je ernaar, laat zien wat het je waard is ...
Kan alleen maar zeggen dat ik het er mee eens ben.. amen

Citaat:
Onze ziel, wat die nodig heeft, dat kunnen jullie Jesus freaks helemaal niet zien. Dat is wat jullie gelóven, alleen maar. En als die jesus en die heilige geest dat dan wél zouden zien, waarom menen jullie dan, dat jullie ménsen dat weten? Wie denk je dan wel niet, dat je bent - denk daar eens even over na? En als dan die Jesus en die heilige geest dat volgens jullie wél kunnen zien, en als ze dan vervolgens "geduldig en liefdevol" zijn in plaats van aan te dringen, wat is er dan voor wijsheid in, als jullie wél jezelf opdringen in elke topic hier? Is dat in naam van die jesus en die geest, of in naam van jezelf dan?
jij zegt in bovenste stukje: "dat is wat jullie geloven, alleen maar"... het inderdaad geloven maar ook wel voelen hoor. alsof je zeg maar een gaatje in je hard hebt wat God alleen kan opvullen(zal waarscheinlijk wel als clisj taal op je afkomen, maar toch vernoem het wel)
De reden waarom cristenen geloven dat de Jezus en de heilige geest dat weten is omdat wij geloven dat zei 1 zijn.. en omdat(nu komt dat andwoord op die vraag, hoop ik) De heilige geest ons dingen kan openbaren van God wat wij nodig hebben.
Het voed voor mij een zekere honger, een dorst die ik heb, het geeft me rust.. Nou om nou te zeggen dat wij cristenen alles denken te weten over wat wij nodig te hebben.. hmm

Citaat:
Jehova's en Jesus freaks zien alleen hún beeld van god, en hebben dus weinig oog voor wat andere ménsen zeggen. Daarom moet ik dus met bijbelteksten komen, om begrepen te worden. Goed dan, hier komt er nog één:

Ik herinner me van vroeger, dat in de bijbel een vraag van de apostelen staat, zo van: hoe kan je als mens de goede van de slechte mens onderscheiden? (was het niet: bij het einde der tijden, de goede en de valse jesus onderscheiden?).
Het antwoord van jezus was geloof ik: Dat een gezonde en zieke boom onderscheiden worden naar de vruchten, die ze voortbrengen. Dat een goede boom geen slechte vruchten voortbrengt, en een slechte boom geen goede. En dat het bij het onderscheiden goede en valse profeten ook zo moest. Dat je ze aan hun daden moest kennen (en niet aan hun mooie woorden).
ja klopt, er zullen zich mensen voorzoen als de valse messias, die zullen dus zeggen dat zei de enigste weg naar god zijn, of dat zei het zelf zijn.
Over die profeten was het echter meer zo dat je kon zien aan hun profetien of ze vals of niet vals waren dmv te kijken of de profetie uitkwamen..

Citaat:
Zo moet ik dus gaan oordelen, zegt jesus zelf, over mensen die over jesus prediken. Dat zal ik dus doen, en dan valt het wel een beetje tegen. Tot nog toe ben ik nog steeds niet ondersteboven van het beeld wat jullie van jesus en zijn geloof geven. Als je jullie woorden moet geloven, dan lijkt hij te mooi, en dan gaat regel 1 in werking: "ook als hij geen gelijk heeft, dan heeft hij gelijk". En als je jullie daden moet geloven, dan lijkt hij geen rekening te houden met de gevoelens van mensen in een forum, waar hij even 'te gast' is. Is jesus in jullie hart gekomen? Weet je wel zeker, dat het Jesus is?
hmm opzich wel best veel kritiek, die kritiek snap ik wel, je mag er op door gaan maar oke.. Uhm het lijkt me een goed plan om eens via msn te praten ofzo.. teminste if youre oke with that..

Citaat:
Dús - dat kunnen jullie ook begrijpen - hóórt het niet zo, dat je elke discussie maar probeert om te buigen naar jesuspraterij. En de toon die je laat horen over forumbazen, dat is volgens mij ook niet helemaal in de geest van jesus. Zou het Jesus zijn die het hele forum hier vol zou willen zetten met heilige teksten? Dan wordt m'n computer heilig, maar ik niet ...
al op gereageert zie boven he...

Ik zal waarscheinlijk niet echt totaal andwoord gegeven op je vragen gegeven hebben , ben ik bang.. Maar uhm zo zeggen misschien is het goed om maar es over msn dus te praten, is het ook wat concreeter...
Well dude! God's zegen.. (misschien vind je het vervelend dat ik dat zeg, dan mnoet je het maar zeggen hoor...
groeten Micha

[edit door Mutant] De quotes even duidelijk gemaakt, anders was het te onoverzichtelijk. Je hebt een foute code gebruikt.[/edit]

Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 21:02.
Oud 11-12-2003, 13:13
Shade
Shade is offline
waarom op MSN verder?
dit topic is er speciaal voor en anderen vinden het ook interessant om deze discussies te lezen. Ik heb ook pagina's vol getypt in dit topic en gediscusseerd met christenen. Laat de discussie hier aub.....

en als je echt zo zeker van je zaak bent kan je mischien ook eens mijn posts doorlezen(Bedoel ik verder niks mee hoor)
Oud 11-12-2003, 14:24
Tio
Tio is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 10-12-2003 @ 17:09:
Tja der zijn wel regels, maar ik denk dat het meer zo is dat als cristen dat je meer ziet wat zondes met je doen.. het verstoord nml je relatie met God en bind je, kost tijd en ga zo maar door..
Wat ook zo is, is dat God verslavingen kan verbreken en daardoor de behoefte ernaar ook stukken minder is..
Ik denk dat hierdoor cristenen het niet meer echt als regels zien..
snap je me? Maar het komt wel zo over als regeltjes voor "buitenstanders" denk ik..
Maar als er dus wel regels zijn, dan is het dus niet slechts een kwestie van geloven en Jezus. Altijd als het Christendom uit de kast wordt gehaald in geloofdsdiscussies, hoor ik, dat het Christendom het enige geloof is, waar je alleen maar hoeft te geloven, en geen regels hoeft na te leven om in de hemel te komen. En nu blijken er toch regels te zijn.
Verder denk ik niet, dat een Christen meer van zijn zondes ziet, dan een niet-Christen. Het verschil tussen goed/kwaad weten, is niet slechts aan Christenen voorbehouden.
Maargoed, dan nu weer een cliché-vraag: Hoe herken ik een slechte Christen van een goede Christen?

Citaat:
klopt! ik dacht al dat deze vraag binnekort zou gaan komen..
komt die dan:
God is een persoon(we zijn nml naar zijn persoonlijkheid geschapen volgens de bijbel) Hij zou ook kwaad kunnen zijn, maar dat is die niet...doordat we zijn character hebben mogen leren kennen o.a. in Jezus..... Dus als je van God afstand neemt KAN (niet per se moet) de donkere kant de boventoon voeren...
Want als het kwaad niet in God verborgen en overwonnen was, dan was het kwaad iets wat boven/buiten God om onstaan is en zou dus ook een soort 'God' op zichzelf kunnen zijn....
ten tweede heeft hij het kwaad ook nodig als keuze-optie...om ons mensen voor het goeie te kunnen laten kiezen... Maar dat is al een niveau lager dan de eerste rede...
Maar er is ook een kwaad buiten God om, namelijk de Duivel/Satan/Lucifer/Slang, of hoe je het ding ook wil zien. En aangezien die nog steeds bestaat, kunnen we concluderen dat de Duivel een soort Godheid is geworden.

Citaat:
herriner me er aan dat ik hier op terug kom.. ik zal proberen om aan iets concreetere info te komen..
Graag
Citaat:
oke ja sorry ik keek even naar nederland.. maar de situatie in de arme landen heeft vooral te maken met keuzes die vroeger zijn gemaakt.. Maar dan klinkt dat natuurlijk vrij lullig dat mensen daar nu voor moeten boeten.. het klinkt hard ja maar helaas zijn er flink wat verkeerde beslissingen genomen in die landen, en daar plukken ze nu de vruchten van.. niet dat ik hiermee wil zeggen dat wij niet iets er aan moeten doen als West europees land.. integendeel ik denk dat wij nu ook weer de keuze kunnen maken om te helpen, en God houd ook zeker wel van de mensen die er nou leven, hoe moeilijk dat ook lijkt te begrijpen.
God's hart gaat uit naar de zwakkere en de gebroken van hart.. en ik denk wel dat we dat echt nu ook terug zien in de realiteit!
er zijn best veel opwekkingen gaande in die landen.. !

oke was hem wel weer tot zo ver.. hoor je reactie wel
Je wil dus zeggen, dat de mensen van tegenwoordig gestraft worden, door slechte keuzes van hun voorouders op geloofsgebied?
Ten eerste is dat natuurlijk gewoon onzin. Ze hebben het daar slecht, omdat wij, als gelovige West-Europeanen daar vroeger alles ontwricht hebben. Wij, als blanken, kwamen met het zwaard in de ene, en de bijbel in de andere hand. We hebben die landen uitgezogen, de inwoners als slaven verhandeld, en de landsgrenzen dwars door volksstammen heen getrokken.
Maargoed, je zou zelfs nog kunnen zeggen, dat ook die dingen zijn veroorzaakt, doordat men in Afrika toendertijd God niet aanbad. Maar dan nog is het vreemd.
Ten eerste zijn er landen, waar dat ook niet zo was, en die zich tegen de missies verzet hebben. Neem bijvoorbeeld China en Japan. Die landen zijn nu veel welvarender dan Afrikaanse landen, terwijl men in Azië misschien zelfs wel sterker tegen het geloof was.
Ten tweede, kon men in Afrika niet in God geloven, omdat men eenvoudigweg niet wist dat Hij bestond. Is het dan eerlijk om ze voor hun onwetendheid te straffen?
Dat is een vaker terugkerend thema. Wat is er gebeurt, met alle mensen die Jezus nooit hebben gekend, en dus niet in hem hebben kunnen geloven?

Dan nog even over wat je tegen Peter hebt gezegd. Je herhaalt vaak, dat we naar God moeten kijken, en niet naar de Christenen. Maar, we kijken juist naar de Christenen, omdat wij God niet zien. Voor een Christen is het natuurlijk dat hij God ziet, maar voor ons (mij in ieder geval) niet.
Voordat mensen zich tot God zullen wenden, moeten ze daartoe aangezet worden. En als ze dan zien, hoe Christenen zich ge-/misdragen (hebben), dan zullen ze zich nooit interesseren voor de Christelijke God.
Nog paradoxaler is het idee van de Heilige Geest. Jij stelde, dat de Heilige Geest bij iemand binnen kan komen, om het Christelijke geloof in die persoon aan te wakkeren. Maar, de Heilige Geest komt die persoon pas binnen, als deze er actief voor open staat. Maar de Heilige Geest moest juist naar binnen, omdat die persoon er niet actief voor open staat.
Volgens bovenstaande redenering, komt de Heilige Geest iemands persoon dus niet binnen. TENZIJ andere Christenen de persoon in kwestie ervan kunnen overtuigen op te staan voor de Heilige Geest.
Conclusie: Het gedrag van Christenen, hun uitleg van de Bijbel etc. is dus zeer belangrijk voor niet-Christenen, die zich potentieel tot het Christendom willen richten.
Oud 11-12-2003, 14:41
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
Tio schreef op 11-12-2003 @ 15:24:
[B]Maar als er dus wel regels zijn, dan is het dus niet slechts een kwestie van geloven en Jezus. Altijd als het Christendom uit de kast wordt gehaald in geloofdsdiscussies, hoor ik, dat het Christendom het enige geloof is, waar je alleen maar hoeft te geloven, en geen regels hoeft na te leven om in de hemel te komen. En nu blijken er toch regels te zijn.
Verder denk ik niet, dat een Christen meer van zijn zondes ziet, dan een niet-Christen. Het verschil tussen goed/kwaad weten, is niet slechts aan Christenen voorbehouden.
Maargoed, dan nu weer een cliché-vraag: Hoe herken ik een slechte Christen van een goede Christen?

[b]

Maar er is ook een kwaad buiten God om, namelijk de Duivel/Satan/Lucifer/Slang, of hoe je het ding ook wil zien. En aangezien die nog steeds bestaat, kunnen we concluderen dat de Duivel een soort Godheid is geworden.

[b]

Graag
Citaat:
even 1 ding alvast. Lucifer was eerst de mooiste engel maar omdat hij ook God wilde zijn werd hij eruit gegooid.. Ga dit nou niet zien als: Ja dus God vind dat niemand boven hem mag komen.. daar kunnen we uren over doorkletsen maar ieder z;n mening. maar wat ik dus eigenlijk wilde zeggen is... Lucifer wilde dus ook God worden. Dus logisch dat hij dan als een God gezien wordt door Satanen (geen satanisten volgens andere topics)

Je wil dus zeggen, dat de mensen van tegenwoordig gestraft worden, door slechte keuzes van hun voorouders op geloofsgebied?
Ten eerste is dat natuurlijk gewoon onzin. Ze hebben het daar slecht, omdat wij, als gelovige West-Europeanen daar vroeger alles ontwricht hebben. Wij, als blanken, kwamen met het zwaard in de ene, en de bijbel in de andere hand. We hebben die landen uitgezogen, de inwoners als slaven verhandeld, en de landsgrenzen dwars door volksstammen heen getrokken.
Maargoed, je zou zelfs nog kunnen zeggen, dat ook die dingen zijn veroorzaakt, doordat men in Afrika toendertijd God niet aanbad. Maar dan nog is het vreemd.
Ten eerste zijn er landen, waar dat ook niet zo was, en die zich tegen de missies verzet hebben. Neem bijvoorbeeld China en Japan. Die landen zijn nu veel welvarender dan Afrikaanse landen, terwijl men in Azië misschien zelfs wel sterker tegen het geloof was.
Ten tweede, kon men in Afrika niet in God geloven, omdat men eenvoudigweg niet wist dat Hij bestond. Is het dan eerlijk om ze voor hun onwetendheid te straffen?
Dat is een vaker terugkerend thema. Wat is er gebeurt, met alle mensen die Jezus nooit hebben gekend, en dus niet in hem hebben kunnen geloven?

Dan nog even over wat je tegen Peter hebt gezegd. Je herhaalt vaak, dat we naar God moeten kijken, en niet naar de Christenen. Maar, we kijken juist naar de Christenen, omdat wij God niet zien. Voor een Christen is het natuurlijk dat hij God ziet, maar voor ons (mij in ieder geval) niet.
Voordat mensen zich tot God zullen wenden, moeten ze daartoe aangezet worden. En als ze dan zien, hoe Christenen zich ge-/misdragen (hebben), dan zullen ze zich nooit interesseren voor de Christelijke God.
Nog paradoxaler is het idee van de Heilige Geest. Jij stelde, dat de Heilige Geest bij iemand binnen kan komen, om het Christelijke geloof in die persoon aan te wakkeren. Maar, de Heilige Geest komt die persoon pas binnen, als deze er actief voor open staat. Maar de Heilige Geest moest juist naar binnen, omdat die persoon er niet actief voor open staat.
Volgens bovenstaande redenering, komt de Heilige Geest iemands persoon dus niet binnen. TENZIJ andere Christenen de persoon in kwestie ervan kunnen overtuigen op te staan voor de Heilige Geest.
Conclusie: Het gedrag van Christenen, hun uitleg van de Bijbel etc. is dus zeer belangrijk voor niet-Christenen, die zich potentieel tot het Christendom willen richten.
wat me ook opvalt elke keer is dat je alles naar het Christendom afschuift. Er zijn ook andere geloven die sh*t veroorzaken maar bij jou merk ik omdat wij als christenen het niet met jou eens zijn dat je dan maar alles op ons als christenen afschuift..
ok...zo komt t bij mij over...ik reageer later nog op je andere tekst ... nu eerst tomatensoep sorry
Oud 11-12-2003, 16:56
Tio
Tio is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 11-12-2003 @ 15:41:
even 1 ding alvast. Lucifer was eerst de mooiste engel maar omdat hij ook God wilde zijn werd hij eruit gegooid.. Ga dit nou niet zien als: Ja dus God vind dat niemand boven hem mag komen.. daar kunnen we uren over doorkletsen maar ieder z;n mening. maar wat ik dus eigenlijk wilde zeggen is... Lucifer wilde dus ook God worden. Dus logisch dat hij dan als een God gezien wordt door Satanen (geen satanisten volgens andere topics)
Het is niet zozeer, dat ik Lucifer als God beschouw, omdat hij door Satanen aanbeden wordt. Ik beschouw Lucifer als God, omdat hij blijkbaar als tegenpool van God fungeert. Het belangrijkste bewijs ervoor, is eigenlijk, dat hij nog bestaat. Hij is dus net zo machtig als God, want anders had God hem allang vernietigd.

Citaat:
wat me ook opvalt elke keer is dat je alles naar het Christendom afschuift. Er zijn ook andere geloven die sh*t veroorzaken maar bij jou merk ik omdat wij als christenen het niet met jou eens zijn dat je dan maar alles op ons als christenen afschuift..
ok...zo komt t bij mij over...ik reageer later nog op je andere tekst ... nu eerst tomatensoep sorry
Incorrect. Het is alleen zo, dat we het hier over de Christelijke God hebben. Daarom beperk ik mijn kritiek ook tot het Christendom. Ik zou hele betogen kunnen houden over mijn Godsvisies, maar dit topic is, in beginsel, iets over het Christendom.
De kritiek die ik op het Christendom heb, uit ik hier niet, omdat ik alles op jullie wil afschuiven. Ik uit het, om alle dingen die ik scheef en krom vind aan jullie geloof aan te geven.

Regels voor berichten