Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2003, 08:51
Gothic
Gothic is offline
De vraag is duidelijk. Als 2 mensen veel tijd met elkaar optrekken, dan merk je al gauw dat er resonantie ontstaat. Sommige eigenschappen versterken bij elkaar en worden bij de ander overgenomen of wakker geschud...

Bv. Je vriend houdt van voetbal, jij opzich ook wel, maar doordat hij er zo fanatiek mee bezig is, ga jij het ook meer volgen...

Bv2. Jij houdt ervan dingen sarcastisch te zeggen of dingen die je wel meent expres op een sarcastische manier te zeggen om verwarring te scheppen en hij doet daar nu ook leuk aan mee...

Bv3. Jullie nemen woordjes van elkaar over. De bekende stopwoordjes...

Wat heb jij al van je vriend overgenomen, en wat heeft hij van jou overgenomen?
Oud 12-12-2003, 08:59
Mania
Mania is offline
Uhm het enigste wat ik kan bedenken is dat ik altijd het woordje: Wel met een hele duidelijke en lange L uitspreek als ik me gelijk wil halen.. Wellllllll waar <--- En daar doet me vriend nu inderdaad oowk gezellig aan mee..
Oud 12-12-2003, 09:06
Verwijderd
Wat ik van hem heb overgenomen: "ja ja.." zeggen als er een stilte is. Eerst zei ik altijd "maarjaaaaaaah", dat zegt hij nu ook weleens geloof ik.
Dus sowieso een paar stopwoordjes en verder weet ik het eigenlijk niet.
Wat ik hoop dat hij over zal nemen: het deelnemen aan gezellige dingen (bijv. Sinterklaas, kerst) en dat ook leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 09:53
aapje
aapje is offline
vooral veel woordjes heeftie overgenomen..
Ik neem zelf wel dingen van hem over onbewust ga ik op dezelfde dingen letten enzow
Oud 12-12-2003, 09:57
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
hij heeft van die dingetjes als "tjeezus hee" wat hij dan heel grappig zegt, en dat doe ik nu dus ook....
Als ik xboxen bedoel zeg ik vaak xdozen, dat heb ik ook weer van iemand anders maar hij heeft het dus nu weer van mij overgenomen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:07
kimberley
kimberley is offline
Ja, ik heb dus de voetbal overgenomen... Vond voetbal altijd wel grappig ofzo, maar was niet echt fanaat van een club. Maar aangezien mijn vriend zo ontzettend fan van feyenoord is, ben ik ook es een keer meegegaan en nu mis ik ook geen enkele wedstrijd meer
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:18
Verwijderd
mijn muzieksmaak heeft hij overgenomen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:38
MoonWolf
MoonWolf is offline
Door hem meng ik meer engels in mn taalgebruik omdat hij dat altijd heel vaak doet.
En voor de rest weet ik het niet, maar we hebben ook nog maar heel kort een relatie.

(gefeliciteerd kitabe!)
Oud 12-12-2003, 10:45
Verwijderd
Hmm
We hebben volgens mij best een hoop van elkaar overgenomen maar ik weet niet wat precies. Hij heeft sowieso een Amsterdams accent gekregen Alleen heb ik dat niet.. maar ik woon er wel
En 'wat jij wil' heb ik van hem overgenomen en nog wel meer van dat soort dingetjes.

Verder ook in wat grotere dingen. We hebben echt een tegenovergestelde manier van met dingen omgaan. Hij is meer van 'ach boeiend, *grapje maken*, lachen, blij, gaat wel over' en ik ben veel bewuster bezig met dingen en mezelf en zit ook veel sneller echt ergens mee. Sinds we met elkaar hebben kan ik soms wat luchtiger tegen dingen aankijken en denkt hij soms wat bewuster over dingen na.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:46
Stefanie
Stefanie is offline
Door hem ben ik meer van Acda & de Munnik gaan houden. Wat hij van mij heeft overgenomen weet ik eigenlijk niet eens... Meestal kom ik daar op het moment zelf achter, maar het zijn idd kleine dingetjes of woorden. Echt grappig als je dr op gaat letten!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:57
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 12-12-2003 @ 11:46:
Door hem ben ik meer van Acda & de Munnik gaan houden.
Bij ons ook...Hij heeft dat van mij overgenomen!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 12-12-2003 @ 11:57:
Bij ons ook...Hij heeft dat van mij overgenomen!
Ja! Wij zijn samen van Blof gaan houden en ook van allerlei electronische shit, heb ik iets meer van hem overgenomen want hij was net iets eerder maar zijn we ongeveer samen ingerold waardoor we echt dezelfde soort feesten leuk vinden enzo. Echt leuk
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 11:16
Verwijderd
Ik heb vast heel veel van hem overgenomen en hij ongetwijfeld ook veel van mij, wat allemaal zou ik niet eens weten, veel zal onbewust zijn.

Twee voorbeeldjes: Hij draaide regelmatig (expres) letters in woorden om, dat doe ik nu ook wel eens (nees). Ik ben gek op katten, hij moest er niet zoveel van hebben, maar nu we ze zelf hebben en omdat ik het zo leuk vind, is hij ze ook leuk gaan vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 11:31
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik heb overgenomen dat ik nu geen 'patat' meer zeg, maar 'friet'. Aangezien hij uit het zuiden komt, en daar gebruiken ze alleen maar friet, dus het was een noodgedwongen aanpassing, anders kreeg ik geen eten
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 12:14
silentkid
silentkid is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 12-12-2003 @ 12:31:
Ik heb overgenomen dat ik nu geen 'patat' meer zeg, maar 'friet'. Aangezien hij uit het zuiden komt, en daar gebruiken ze alleen maar friet, dus het was een noodgedwongen aanpassing, anders kreeg ik geen eten
haha, ik heb dit precies andersom, ik zeg nu vaak 'patat', terwijl ik eerst altijd friet zei

verder heb ik zijn muzieksmaak deels overgenomen en hij de mijne een beetje.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 12:43
Verwijderd
Ik heb gezichtsuitdrukkingen van hem overgenomen en hij mijn stopzinnetjes. Bovendien is hij ook wat groffer geworden qua taalgebruik.
Is het toch al 3 maanden uit.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 12:43
Verwijderd
Nou, hij woont in Limburg, ik ben bij hem komen wonen (woonde in Enschede) en ja, dan neem je wel een beetje het dialect over en sommige woordjes. (bv. 'Hoi-e!' ipv 'Daag!' ofzo ).

Verder heeft hij van mij muziek overgenomen, ik was - toen we elkaar voor het eerst spraken - heel erg bezig met muziek. Hij wist niet eens dat mooie muziek bestond. En ja, nu luistert hij veel muziek

Ennn... hij heeft iets meer regelmaat gekregen, voorheen had hij dat niet. De ene dag stond hij om 6 uur op, de andere dag ging hij dan pas slapen. Ik kan echt niet onregelmatig leven, dus vandaar dat hij min of meer gedwongen werd mijn regelmaat te volgen. (Soms stapt hij er nog wel even uit hoor ).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 13:09
leucomelas
leucomelas is offline
ik ben nu geinteresseerd in auto's, en voor de rest waren we al ongeveer hetzelfde...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 12-12-2003 @ 12:31:
Oh ja, ik zeg nu ook alleen nog maar 'friet'
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 13:39
Verwijderd
ik zeg soms kei-'iets'

en dan lacht hij me uit.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 14:03
kimberley
kimberley is offline
Citaat:
MoonWolf schreef op 12-12-2003 @ 11:38:
Door hem meng ik meer engels in mn taalgebruik omdat hij dat altijd heel vaak doet.
En voor de rest weet ik het niet, maar we hebben ook nog maar heel kort een relatie.

(gefeliciteerd kitabe!)
tnx
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 15:42
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Stopwoordjes hebben we wel van elkaar overgenomen..
En ik zijn muziek smaak een beetje... beetje jammer
Oud 12-12-2003, 16:01
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
mijn vriend had van mij het woordje: weet je over genome...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 16:13
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik zijn muzieksmaak heel erg
maar dat vind ik alleen maar leuk
Oud 12-12-2003, 16:16
xxxJolientjexxx
xxxJolientjexxx is offline
Ik zeg altijd hor ipv hoor. Dat doet hij nu ook. En hij houd nu van romantisch doen, hij heeft mij zelfs overtroffen. Ik ging chocomel pakken en toen had hij de hele kamer vol gezet met kaarsjes

Wat ik van hem overgenomen heb: andere muziekstijl en interesse voor auto's, ben nu zelfs zover dat ik er een op ga knappen met mijn vader.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2003, 16:21
lover-boytje03
lover-boytje03 is offline
ik heb allemaal van die kut stopwoordjes en zinnen die ze nu van me overneemt en ze is voor ajax en als ik daar nu wat over hoor luister ik meestal wel even
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 16:23
Verwijderd
Nouja, ik ken 'r pas een paar weken, dus zoveel zal het niet zijn.
Ik heb wel 'r "hmmhmm" overgenomen al
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 18:04
jet
jet is offline
uhm.. vooral woordjes.. eerst van hem 'kappe' en hij nu van mij: moet je zelf weten... en verder.... kweetniet echtt
Oud 12-12-2003, 18:09
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Woorden, maar ik geloof dat ik meer woorden van hem heb overgenomen

Laatst was hij het deuntje van het carnavalfestival aan het fluiten -waar hij een hekel aan heeft en ik als beltoon heb- zomaar uit het niets zonder dat ie het door had, dat was wel schattig
Oud 12-12-2003, 18:42
Verwijderd
Engelse woorden en uitdrukkingen die in het Nederlands vaak gezegd worden, letterlijk vertalen; iemand noemde xdozen al, en zo is er ook nog bij de weg, en dat soort dingen . Dat heb ik van hem overgenomen. We nemen ook elkaars muzieksmaak over en ik speel nu meer computerspelletjes omdat hij dat vaak doet. Hij heeft ook ongeveer de helft van mijn vriend(inn)en overgenomen. Als we lange tijd met elkaar praten ga ik steeds meer klinkers inslikken en gaat zijn g steeds zachter klinken. Ik ben me minder alto-achtig gaan kleden en hij is zich minder nerderig gaan kleden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 17:30
ZIJ
ZIJ is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 12-12-2003 @ 17:23:
Nouja, ik ken 'r pas een paar weken, dus zoveel zal het niet zijn.
Ik heb wel 'r "hmmhmm" overgenomen al
hmmhmm.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 11:56
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-12-2003 @ 13:43:
Nou, hij woont in Limburg, ik ben bij hem komen wonen (woonde in Enschede) en ja, dan neem je wel een beetje het dialect over en sommige woordjes. (bv. 'Hoi-e!' ipv 'Daag!' ofzo ).
Hehe, en ik blijf gewoon altijd 'Tot Ziens!' en 'Doei!' zeggen. Dat 'Hoi-e' wil bij mij maar niet wennen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 12:02
miro
miro is offline
Ik heb van hem "houdoeee!" overgenomen

Hij van mij niet zoveel volgens mij. behalve dat hij nu wel ns Pils zegt (daar had ie vroeger zon hekel aan)

Das t qua woordjes. Wat gedrag betreft is ie een stuk rustiger geworden en minder grof. Hij doet nu meer dingen voor anderen.

En ik heb wel n btje van zijn muzieksmaak overgenomen (underworld hou ik nu ook van, eerst kende ik t niet eens bijvoorbeeld) En ik let ook op auto's die langskomen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 12:31
Verwijderd
Uhm ja.. ik heb van hem wat woordjes overgenomen en een beetje zijn 'gedrag' (lollige stemmetjes enzo)
Verder is hij fan van Bob Marley en ja, dat vind ik nu ook wel mooi.

Ja, wat heeft hij van mij overgenomen.. geen idee eigenlijk haha
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:24
Buffy
Buffy is offline
ik heb woordjes van hem overgenomen... maar zou niet weten wat hij van mij heeft overgenomen
Oud 16-12-2003, 01:22
Verwijderd
Hij drinkt minder, ik drink niet.
Eh we praten op dezelfde manie rinmiddels. Hij is heel recht voor zn raap en daar hebik ook wat van meegekregen inmiddels.
En hij heeft van mij wat 'manieren' meegekregen, hij weet alleen nog steeds niet hoe je vlees goed moet snijden.. haha zie je em zo stuntelig bezig zijn lol.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 10:22
Verwijderd
Ik kan niet ffies iets bedenken. Van die zinnetjes als:
Wat jij wil krokodil,
Wat je zegt kleine specht,
Hou je taai papagaai,
Au revoir ooievaar, etc
heb ik van hem overgenomen, al neemt dat weer af, omdat hij het ook eigenlijk niet zo vaak meer zegt. Hij luisterde vroeger vaak hardcore enzo en ging naar feesten etc, en dat doet ie nu niet meer omdat ik dat ook niet doe en ik hield erg van hip-hop en rap en hij niet zo en nu is hij degene die dat luistert en ik niet en luister juist wat meer zijn soort muziek En vast nog wel meer dingen.. Maar kom er ffies niet zo snel op.

We hebben ook dingen samen ontwikkeld. Bijvoorbeeld zegt mijn moeder dat wij samen (mijn vriend en ik) aparte humor hebben en we hebben onze: Hi five! Coockie! Waarbij we een hi-five geven en dan bij coockie zo in elkaars wang knijpen. Heel rare humor dus
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 13:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
vanwege welke reden mogen alleen vrouwen en homoseksuelen antwoorden?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 17:30
Qimm
Qimm is offline
Mijn af en toeë hyperheid om leuke dingen Hij was eerst veel terug getrokkener en nu doettie lekker gek mee
Oud 16-12-2003, 17:48
Verwijderd
ik zeg nu ook steeds vaker doei ipv oudoe. Ben ik niet zo blij mee... En hij komt ook uit Roosendaal!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 01:36
coecie
coecie is offline
hij zegt ineens heel vaak sjonge

daar wordt ie nu over gepest door zijn vrienden, omdat hij mij er altijd mee pestte voordat we iets hadden
eeh...
muzieksmaak van elkaar overnemen doen we niet, want we hielden bij voorbaat al van dezelfde, maar we verrijken elkaar wel, hij kent een hoop dat ik niet ken en andersom

ik ben enorm adrem geworden met het maken van opmerkingen, maar dat moet wel, anders zeikt ie mij de hele tijd af, nu is het heel vaak andersom maar dan doen we puur uit liefde, elkaar pesten

hij is begonnen met het schrijven van brieven, terwijl ik dat altijd al heel erg veel doe
heel leuk is dat, zijn eerste brief... je kon echt lèzen dat hij nooit brieven schrijft. hij is al veel beter geworden met stijlmiddelen en dingen (want ja, ik wil natuurlijk alleen mooie brieven)

ik praat heel vaak op zijn manier, of dan zeg ik dingen, die ik bij hem zo ontzettend leuk vind, maar als ik zo doe, kijken andere mensen me aan van, wat doe je gek... hoe dan ook ik kan het niet tegenhouden
Oud 19-12-2003, 12:28
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
Mania schreef op 12-12-2003 @ 09:59:
enigste

AAARGH!!!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 21:54
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
mn huidige vriend heb ik nog niet zo lang.
dus niks denk ik ?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 08:21
Verwijderd
hij rookt tegenwoordig mijn sigarettenmerk en ik ben aan het leren van hem hoe ik gitaar moet spelen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 09:34
snoopy
snoopy is offline
k Ben ook helemaal verslaafd aan kenpo karate nu
En tsja... de gewone dingetjes, denk ik... We hebben vooral heel veel dingen samen "bedacht", dus dingen die we allebei niet hadden voordat we een relatie hebben.
Oud 21-12-2003, 11:15
Verwijderd
hij van mij?
fokking alles
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten