Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2003, 20:03
ronilo
ronilo is offline
hey,

ik ben een meisje en ik heb een hele lieve vriendin, nu ben ik verliefd geworden op haar, maar probeer haar te vergeten. Zij vraagt mij vaak om hulp en owk nu ze verliefd is op een vriend van ons... ik heb tegen haar gesegt dat ze met hem verkering moet nemen, want hij vind haar ook leuk. maar ik vind het heel erg moeilijk om haar zo verliefd te zien op een ander. weet iemand wat ik hier nu mee kan doen? want ik zit hier behoorlijk mee...

xmij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2003, 20:06
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
het hangt ervanaf hoe je vriendin tegenover dat soort dingen staat. als ik zoiets tegen mijn beste vriendin zou zeggen zou ze het wel accepteren maar als het niet zo'n soort persoon is dan kun je dat beter niet doen.

kun je niet eerst wat over je vriendin vertellen, want als je niet weet wat voor persoon het is weet je ook niet wat je nou het beste kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 20:12
ronilo
ronilo is offline
ik denk dat als ik het vertel aan haar dat het dan misschien onze vriendschap verpest... ik heb eigenlijk geen idee hoe zij hierover denkt. maar zij heeft al haar eigen probleem en ik wil haar dus niet nog met een probleem opzadelen. maar nu zit ik er zelf heel erg mee
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 08:22
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik denk dat je, als het echt zo'n goede vriendin van je is, zowiezo kan vertellen dat je lesbisch of bi bent.
ze mag jou toch om de persoon die je bent? Als zij hier negatief op reageert stelt de vriendschap toch niets voor.

die verliefdheid kan je misschien beter voor je houden denk ik.. niet alleen omdat zij ook een meisje is, maar ik vind zowiezo dat als je verliefd bent op een vriend/vriendin en je geen kans maakt, beter eieren voor je geld kan kiezen.
verliefdheid gaat over. vriendschap niet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 08:22
Gwinnie
Gwinnie is offline
mag ik trouwens vragen hoe oud je bent?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 12:09
ronilo
ronilo is offline
kben 16, ik kan misschien idd beter niet zeggen dat ik zo dol op haar ben want ik ben dan bang dat ik haar dan kwijtraak. maar als ik haar vertel dat ik bi ben, dan gaat ze misschien bij alles wat ik zeg weer meer denken, en dat wil ik niet..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 13:12
Margriet
Margriet is offline
Ik zou het gewoon even afwachten; je kunt er niks aan doen. En op het moment dat je zeker weet wat je voelt; wat je zou willen; of je idd lesbisch of biseksueel bent dit wel aan die vriendin vertellen.
En op het moment dat zij dat dan niet kan accepteren; ja nou ja dan is ze je gewoon niet waard. Ik kan me daar namelijk heel erg kwaad over maken. Het is gewoon een kwestie van even wennen als 'n vriendin lesbisch blijkt te zijn, maar je hoeft er geen vriendschap om te laten vallen..
Nou ja niet echt een nuttige reply...

Liefs
Margriet
Oud 12-12-2003, 14:22
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Je moet zeker zeggen dat je bi/lesbisch bent, dan kan je iig te weten komen hoe zei tegenover dat onderwerp staat. Als ze er niet negatief op reageert dan zou ik als ik jou was zelfs vertellen dat je gevoelens voor haar hebt. Ze weet immers ook dat jij bi/lesbi bent, want dat heb je haar al eerder vertelt. Als ze heel negatief reageert op je geaarheid dan kan je het trouwens beter niet vertellen.
Je moet niet blijven rondlopen met een gevoel van verliefdheid terwijl die ander gewoon denkt dat jullie alleen maar goede vriendinnen zijn. Als het echt een goede vriendin is dan zal ze het wel kunnen begrijpen en als jullie niet de beste vriendinnen zijn, hoe kan het dan dat jullie zo goed met elkaar opschieten. Vertellen dus, jij adviseert je vriendin toch ook om verkering te nemen met die jongen. Misschien moet je ook zelf wel afvragen of je wel echt verliefd op haar bent als je zoiets adviseert.
Oud 12-12-2003, 15:40
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Vertel haar dat je bi/lesbisch bent.
en aan de hand van hoe ze reageert op deze ontwikkeling zou ik beslissen of je wel of niet verteld dat je verliefd bent op haar.
Reageert ze heel positief dan kun je het alsnog vertellen.
Wel ben ik het ook ermee eens dat als je toch geen kans bij haar maakt, ze valt op jongens, dat je het beter voor je kan houden.
Oud 12-12-2003, 16:28
lover-boytje03
lover-boytje03 is offline
je kan het ook eerst met een grap zeggen kijken hoe ze reageert dan weet je het gelijk
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 16:41
ronilo
ronilo is offline
ik heb tegen haar gezegt dat ze maar met hem moet nemen omdat ik hoop dat zei gelukkig wordt met hem, en ik probeer het dan te vergeten, maar dan verteld ze me hoe leuk ze hem vind en dan voel ik me weer kut(dat heeft ze trouwens nog nooit gemerkt aan me, dus ze weet egt van niks). maar soms praat ze zow lief tege me.., dan weet ik egt niet meer wat ik moet
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 17:05
ronilo
ronilo is offline
kheb het in een grap gesegt, ze ging er op in en speelde de grap gewoon mee, dus ik weet nu nog niet hoe ze erover denkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten