Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2002, 22:45
knijtert!
knijtert! is offline
Ik heb me dood zitten ergeren tijdens de live uitzending van pim portuyn van vandaag.
Ten eerste
Massaal klappen als de Lijkwagen (of hoe je het ook noemt) voorbijkomt met Pim Fortuyn en allemaal bloemen op de wagen gooien gooien.
Waarom ik me hierover erger? 2 redenen, 1,het is een begravenis en geen toneel voorsteling, dus dat klappen slaat nergens op, het is voor mij een teken van geen respect (ook al weet ik dat het niet zo bedoelt word), 2, hij heeft nog nix berijkt... hij heb wel goede dingen geroepen, maar nog nix gedaan, en er worden meer bloemen geworpen als bij Lady Di, het is vordomme geen heilige!
Ten tweede!!!!!!!!!!! De belangerijkste reden voor het ergeren.
Tijdens de kerk dienst en daarna worden liedjes gezongen alsof Pim Fortuyn jarig is, ik heb gehoord dat er geroepen werd "LANG LEVE PIM" (nou volgens mij ni zolang want hij is met alle respect dood), "Hand in hand kameraden, Hand in hand voor Pim Fortuyn enz enz", "PIMMIE BEDANKT PIMMIE BEDANKT PIMMIE PIMMIE PIMMIE BEDANKT", en nog veel meer luizen en liedjes in die trend. SCHANDALIG
Bovendien word er nog reclame gemaakt voor LPF, lijkt me een beetje ongebruikelijk niet?
En niet alleen reclame maken voor LPF, maar ook nog ns andere partijen zwart maken, alsof hun Pim vermoord hebben of in ieder geval geholpen hebben. volgens mij waren hun daar ook aan het rouwen of niet? Echt asosiaal. Ze moesten zelfs via de achteruitgang van de kerk eruit, omdat ze bang waren voor rellen, dat ze bekogelt werden en dat ze uitgefloten zouden worden.

Waarom ik nieuwe topic heb geopend? Omdat de topics over Pim Fortuyn veelste lang zijn, en dat ze te veel reacties hebben met "Pim is goed", "nee slecht" en dat soort geblaat.
Ik wil hier geen reacties of ze vinden dat het de schuld van Paars de is van Pims dood, maar of ze het met me eens zijn dat dit totaal niet gepast is of juist wel.

Laatst gewijzigd op 10-05-2002 om 23:00.
Advertentie
Oud 10-05-2002, 22:54
Chimera
Chimera is offline
Tja, als jij het ongepast vond, prima. Ik vond dat ingetogen klappen absoluut niet ongepast. Die liederen wel, maargoed, dat is het klootjesvolk.
Oud 10-05-2002, 23:21
Verwijderd
iedereen beleeft die begrafenis opzijn eigen manier.

Hoewel ik het klappen niet als storend heb ervaren, denk ik toch dat het beter zou zijn als ze tijdens de dienst wat rustiger hadden geweest.

Groet,
the marshall
Oud 11-05-2002, 00:05
Daika
Daika is offline
Helemaal met Knijtert eens
Oud 11-05-2002, 00:23
mitsj
mitsj is offline
Ik dacht dat er geen campagne meer werd gevoerd.
En wat ziet ik naast Pims graf:
Een Vette LPF Poster
Gadverdamme wat een stelletje oppertunistische gaste daar bij lpf.

en verders bent ik het helemaal met je eens knijtert.
Oud 11-05-2002, 00:32
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
knijtert! schreef:
Ik heb me dood zitten ergeren tijdens de live uitzending van pim portuyn van vandaag.
Lijkwagen (of hoe je het ook noemt) voorbijkomt met Pim Fortuyn en allemaal bloemen op de wagen gooien gooien.
Waarom ik me hierover erger? 2 redenen, 1,het is een begravenis en geen toneel voorsteling, dus dat klappen slaat nergens op, het is voor mij een teken van geen respect (ook al weet ik dat het niet zo bedoelt word), 2, hij heeft nog nix berijkt... hij heb wel goede dingen geroepen, maar nog nix gedaan, en er worden meer bloemen geworpen als bij Lady Di, het is vordomme geen heilige!
Ten tweede!!!!!!!!!!! De belangerijkste reden voor het ergeren.
Tijdens de kerk dienst en daarna worden liedjes gezongen alsof Pim Fortuyn jarig is, ik heb gehoord dat er geroepen werd "LANG LEVE PIM" (nou volgens mij ni zolang want hij is met alle respect dood), "Hand in hand kameraden, Hand in hand voor Pim Fortuyn enz enz", "PIMMIE BEDANKT PIMMIE BEDANKT PIMMIE PIMMIE PIMMIE BEDANKT", en nog veel meer luizen en liedjes in die trend. SCHANDALIG
Bovendien word er nog reclame gemaakt voor LPF, lijkt me een beetje ongebruikelijk niet?
En niet alleen reclame maken voor LPF, maar ook nog ns andere partijen zwart maken, alsof hun Pim vermoord hebben of in ieder geval geholpen hebben. volgens mij waren hun daar ook aan het rouwen of niet? Echt asosiaal. Ze moesten zelfs via de achteruitgang van de kerk eruit, omdat ze bang waren voor rellen, dat ze bekogelt werden en dat ze uitgefloten zouden worden.

Waarom ik nieuwe topic heb geopend? Omdat de topics over Pim Fortuyn veelste lang zijn, en dat ze te veel reacties hebben met "Pim is goed", "nee slecht" en dat soort geblaat.
Ik wil hier geen reacties of ze vinden dat het de schuld van Paars de is van Pims dood, maar of ze het met me eens zijn dat dit totaal niet gepast is of juist wel.

- Lijkwagen?
- gooien gooien?
- hierover erger?
- toneel voorstelling?
- berijkt???
- belangerijkste reden?
- kerk dienst?
- luizen?
- alsof hun Pim vermoord hebben???
- volgens mij waren hun daar ook aan het rouwen???
- asosiaal??
- veelste??

Zo zie je maar weer, ik erger me ook wel eens ergens aan...
Oud 11-05-2002, 01:50
PV
PV is offline
Ik vond dat klappen helemaal niet storend. Het was gewoon bedoeld als een teken, niet als toneelvoorstelling. Je weet zelf ook dat het zo niet wordt bedoelt zeg je, waarom is het dan irritant.
Dat hij niks zou hebben bereikt is jouw mening, zeker niet de mijne na wat je nu ziet gebeuren. Maar dan nog, juist omdat hij nog niets in de Tweede Kamer heeft kunnen laten zien is het nu zo'n held, of ben ik de enige die het zo ziet? Hij heeft nog niks fout kunnen doen, in tegenstelling tot zowat alle andere partijen. Als er over 4 jaar niks zou zijn bereikt in de gezondheidszorg/het onderwijs/de veiligheid/het asielbeleid zouden mensen niet op zo'n manier afscheid nemen.
En ach er werd toch ook reclame gemaakt voor Kok? Niet op een leuke manier, maar de dood van een lijsttrekker zie jij blijkbaar ook als reclame...
Oud 11-05-2002, 10:11
Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Ik ben het niet geheel met je eens maar ik vond het wel een beetje eng jah..soort massahisterie (sorry ZlatanSuperJood, daar zit volgens mij ook een spelfoutje in)
Ik vond Pim een geweldige man, om zijn voorkomen en ik mocht hem wel, maar inderdaad, Nederland reageert wel een beetje heel eng op zijn dood..
Iedereen is er helemaal kapot van, er stonden zoveel mensen langs te weg, ik geloof dat de koningin (niet dat die wat bereikt heeft maar bij wijze van ) nog niet zoveel mensen op de been krijgt, en dat allemaal voor zo'n man..
Eng dat zoveel burgers hun hele toekomst eigenlijk lieten afhangen van Pim.
Raar, ik vind de reactie van ons normaal zo nuchtervolk heel erg raar en ik denk echt da er in toekomst ons nog best we problemen te wachten staan..
Oud 11-05-2002, 10:20
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Chimera schreef:
maargoed, dat is het klootjesvolk.

*je hebt gelijk*

Oud 11-05-2002, 10:26
Jozzy
Jozzy is offline
Dat applaus vond ik eerlijk gezegd wel mooi, er werd niet doorheen geschreeuwd (althans, dat heb ik dan niet gehoord), het was gewoon een teken van waardering voor Fortuyn.

Wel eens gehoord van "de koning is dood, lang leve de koning!"?? Daarmee bedoelen ze dat de koning (whoever that was) in de harten van het volk voortleeft. Dat was waarschijnlijk ook de reden van het "lang leve Pim", hoewel het er helemaal van af hangt hoe ze het brengen, ik heb het niet gezien iig.
En Fortuyn was zeker geen heilige, maar was Lady Di dat wel??
Oud 11-05-2002, 12:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ModuM schreef:
En Fortuyn was zeker geen heilige, maar was Lady Di dat wel??
Nee geen heilige in letterlijke zin, ze heeft alleen wel een hoop gedaan en bereikt, pim heeft ze alleen geroepen...
Oud 11-05-2002, 13:16
Verwijderd
Het is eng hoe Nederland reageert op Pim zn dood. Het kan hoe dan ook alleen maar erger worden... Als LPF niet de grootste partij wordt, niet in de kamer komt, dan zijn de mensen boos dat links Nederland hun weer gaat regeren. Daar hebben ze geen vertrouwen meer in. Als LPF wel de grootste partij wordt en in de regering komt, dan wordt het ook eng. Want van Pim wisten we zn ideeën-zelfs al zijn die in mijn ogen niet okee. Maar wat weten we nou van die Max, en die Harry Mens en al die andere mensjes die in LPF zitten. Ze gillen nu al allemaal dat ze de leider van hun partij zijn, terwijl in mijn ogen een partij maar één leider kan hebben...

Dat ze Kok en de rest van paars de schuld geven, vind ik helemaal ver gaan... Zoals ik al vaker heb gezegd, de enige die schuld aan de dood van Pim Fortuyn heeft, is de vent die die 5 kogels in zn lichaam schoot.

Over dat klappen en dat zingen... Nederland lijkt wel gek geworden...
Oud 11-05-2002, 13:48
PV
PV is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Het is eng hoe Nederland reageert op Pim zn dood. Het kan hoe dan ook alleen maar erger worden... Als LPF niet de grootste partij wordt, niet in de kamer komt, dan zijn de mensen boos dat links Nederland hun weer gaat regeren. Daar hebben ze geen vertrouwen meer in. Als LPF wel de grootste partij wordt en in de regering komt, dan wordt het ook eng. Want van Pim wisten we zn ideeën-zelfs al zijn die in mijn ogen niet okee. Maar wat weten we nou van die Max, en die Harry Mens en al die andere mensjes die in LPF zitten. Ze gillen nu al allemaal dat ze de leider van hun partij zijn, terwijl in mijn ogen een partij maar één leider kan hebben...

Dat ze Kok en de rest van paars de schuld geven, vind ik helemaal ver gaan... Zoals ik al vaker heb gezegd, de enige die schuld aan de dood van Pim Fortuyn heeft, is de vent die die 5 kogels in zn lichaam schoot.

Over dat klappen en dat zingen... Nederland lijkt wel gek geworden...
Harry Mens in LPF

En uh, vrijwel niemand weet de motieven van V. v.d. G... als hij dat al eerlijk gaat zeggen.

Waarom is Nederland nu weer gek geworden? Ten 1e, Nederland heeft 16+ miljoen mensen, niet die 20/25.000 mensen in Rotterdam. Ten 2e, waarom is de reactie gek? Hoe moet je dan reageren? Is er een bepaalde manier waarop je mag reageren en mag je dan niks anders meer? Wie ben jij om over die mensen te oordelen.
Oud 11-05-2002, 13:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Maar wat weten we nou van die Max, en die Harry Mens en al die andere mensjes die in LPF zitten.
Harry Mens zit niet in LPF, die wil het juist opheffen...

Maar het is wel iets waar IK me aan heb geërgert: waarom al die mensen Harry Mens uitfloten toen hij donderdag naar de kerk ging waar Pim Fortuyn lag...

Ten eerste: hij was een vriend van Pim, een vriend die nou rouwt omdat Pim Fortuyn overleden is.
Iemand die veel verdriet heeft om zijn overleden vriend, die fluit je toch niet uit op deze manier??? Dat vind ik hetzelfde als dat je dat bij zijn familie zou doen!
Maar het ergste: Wat doen al die mensen die daar staan? Die fluiten Harry Mens uit omdat hij VAN MENING IS dat LPF opgeheft moet worden.
En tegelijkertijd maar roepen dat het zo erg is dat je niet eens meer je eigen mening kan verkondigen....
Ze doen allemaal net zo hard mee!!!!!!

En de helft van de mensen heeft het verhaal niet eens helemaal gehoord, die horen alleen 'harry mens wil LPF opheffen' en zeggen dan dat het een klootzak is! In plaats van dat ze eens naar die man z'n verhaal luisteren en dán pas bepalen of ze het er mee eens zijn!
Maar al met al: laat die man toch lekker z'n mening hebben en doe niet mee met al die andere mensen!

Verder ben ik het met knijtert eens dat alles zwaar overdreven worden over de politieke resultaten van Pim... oke, over de persoon Pim vind ik het terecht dat er gerouwt wordt en dat iedereen het zo erg vind, maar tegelijkertijd denk ik dan ook weer: hoe zit het met al die andere mensen die alleen maar omdat ze ergens iets van zeiden zijn vermoord?
Ik kan me zo voorstellen dat de familie van de man die Folkert vd G. waarschijnlijk ook heeft vermoord zoiets heeft van 'en wij dan? Onze zoon/man enz. is ook vermoord om wat hij zei en dacht!'

De moord op Pim Fortuyn is net zo erg als alle andere voorbeelden van zinloos geweld!
Oud 11-05-2002, 15:07
knijtert!
knijtert! is offline
precies
helemaal met linda eens...

Wat ik verder ook nog in de krant lees vandaag,
Frits Wester (van RTL politiek nieuws en villa bvd) heeft een klap(en) gehad, omdat hij iets had gezecht over Pim Fortuyn waar iemand, Pim aanhanger, het niet meeeens was? Waar gaan we heen met deze samenleving? De hele rtl nieuws redactie word bedrijgt, zo erg dat alle rtl redacteurs bewaking krijgen op straat en mischien (weet ik niet zeker) 24 uurs bewaking.
En ook dat NOS verslaggever werd bedrijgt, er werd hem ook gevraagt wat hij bij het huis van Pim Fortuyn deed, want hij zou daar nix hebben te zoeken .

Het komt mischien over nu dat ik een Pim Fortuyn hater ben, maar dat ben ik absoluut niet, ik was zelfs blij toen hij in de politiek kwam (ook al zou ik absoluut niet op hem gestemd hebben, als ik dat mocht ik ben 17 ), maar ik vind het gewoon niet correct dat heel veel mensen doen alsof de "oude" politiek geen moer gedaan heb in de afgelopen jaren en dat is NIET waar, ze zeggen dat alleen omdat Pim Fortuyn dat geroepen heeft.

Citaat:
Als er over 4 jaar niks zou zijn bereikt in de gezondheidszorg/het onderwijs/de veiligheid/het asielbeleid zouden mensen niet op zo'n manier afscheid nemen.
Gezondheidszorg en het onderwijs zijn toch echt wel beter geworden hoor afgelopen 8 jaar (ik weet het ik praat over 8 jaar jij over 4 jaar, maar ik weet het niet meer hoe het 4 jaar geleden was, en paars zat 8 jaar dus...), ik weet dat het met de wachtlijsen in Nederland helemaal niet goed zit, maar gezondheids zorg gaat niet alleenom wachtlijsten...
De veiligheid, Dat probleem is er natuurlijk al langer, maar pas de laatste tijd word het echt heel erg, in het begin hebben ze de problemen onderschat(denk ik, keur ik niet goed). Maar in welk land zit het nou wel goed et de veiligheid? Er worden in andere landen (procentgewijs) mischien meer criminelen opgepakt, maar in andere (ook ontwikkelde) landen worden er ongeveer net zo veel mensen vermoord, neergeslagen en/of beroofd of welk ander zinloos geweld. Dus niet echt een fout van Paars naar mijn mening, want kennelijk konden ze het in alle landen niet aan, en denk je nou echt dat dat onder LPF anders had geweest?
Het assielbeleid, , hierin moet ik je gelijk geven, niet echt slim aangepakt, maar is dit de schuld van paars? (ik weet het niet zeker maar...) Volgens mij kwam dit probleem niet door Paars maar door een ander kabinet (ik heb geen idee welk), volgens mij is dit de fout van zo een 30 jaar geleden (gokje, ik weet niet hoelang geleden) Omdat Nederlanders geen "vieswerk" wouden doen, toenn hebben ze o.a. turken, italianen, spanjaarden en marokanen naar Nederland gehaald om die baantjes op te vullen.
De (meeste) Italianen en Spanjaarden zijn terug gegaan naar hun eigen land (zoals de bedoeling was), maar verreweg de meeste Turken en Marokanen zijn gebleven.
Daar hadden ze reking mee moeten houden, en dat hebben ze niet genoeg gedaan. Maar dus niet de schuld van Paars.

Laatst gewijzigd op 11-05-2002 om 15:29.
Oud 11-05-2002, 15:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
knijtert! schreef:

Het assielbeleid, , hierin moet ik je gelijk geven, niet echt slim aangepakt, maar is dit de schuld van paars? (ik weet het niet zeker maar...) Volgens mij kwam dit probleem niet door Paars maar door een ander kabinet (ik heb geen idee welk), volgens mij is dit de fout van zo een 30 jaar geleden (gokje, ik weet niet hoelang geleden) Omdat Nederlanders geen "vieswerk" wouden doen, toenn hebben ze o.a. turken, italianen, spanjaarden en marokanen naar Nederland gehaald om die baantjes op te vullen.
De (meeste) Italianen en Spanjaarden zijn terug gegaan naar hun eigen land (zoals de bedoeling was), maar verreweg de meeste Turken en Marokanen zijn gebleven.
Daar hadden ze reking mee moeten houden, en dat hebben ze niet genoeg gedaan. Maar dus niet de schuld van Paars.
maar volgens mij gaat het er meer om (bij het asielbeleid) dat men in begin jaren 90 besloot om in Nederland te blijven en families over te laten brengen vanuit andere landen.
Die mensen, die spreken nou nog steeds hun eigen taal, er is geen sprake geweest van 't tegenhouden van de 'buitenlanders' en er is geen inburgering geweest. Dat is waar de meesten zich zo druk over maken, incl. Pim Fortuyn.
En ja, ze hebben daar wel een punt.

Maar wat ik dan wel weer denk: Pim Fortuyn zei inderdaad dat het anders moest en dat men (vooral in Rotterdam) de Nederlandse taal en gewoontes moest gaan leren, maar hij had geen duidelijke oplossing daarvoor!
Iedereen (incl. de leden van Paars) zal zeggen 'ja, het is fout gegaan, dat moet nu beter, buitenlanders moeten worden ingeburgerd', maar zolang je geen oplossing aandraagt verandert er nog niets!
Zo zei Pim Fortuyn met heel veel dingen 'het moet anders' maar geen concrete oplossing...

En je moet niet vergeten: in de tijd dat Paars een beslissing daarover moest maken, was het nieuw voor hen. Ze moesten dus tussen verschillende oplossingen kiezen en hebben fout gekozen, maar dat wisten ze van te voren niet, het was allemaal nieuw voor iedereen!!!
Het is niet dat ik het allemaal goed wil praten, maar Pim Fortuyn zou ook een keuze maken tussen verschillende oplossingen waarvan hij de afloop niet wist.
En nu vindt opeens iedereen, zonder te weten hoe die oplossing van Pim er precies uitziet, het maar perfect!
Hij heeft nog niks bereikt hoor! Niet meer als wat opschudding in elk geval!
Oud 11-05-2002, 16:45
knijtert!
knijtert! is offline
Het word beetje iritant mischien maar...
Ik denk dat linda gelijk heb
Oud 11-05-2002, 16:52
Slither
Slither is offline
Ik vind de hele kwestie Fortuyn nogal opgeblazen... Politieke moord? Niks politieke moord, de dader is gewoon een halve gare idioot... Iemand die bij z'n goede verstand is vermóórdt geen mensen. Politieke moorden vinden plaats in Spanje en Ierland waar politici GERICHT door organisaties omgebracht worden... één iemand die nog niet ééns politicus is en die vermoord wordt door een dader die nog niet eens een verklaring heeft afgelegd, dan spréék je niet van 'n politieke moord. 't Is een moord op een (bijna-)politicus...

Ook weet de helft van de mensen die keihard roepen dat 'Fortuyn o-zo gedemoniseerd werd', en dat 'de democratie volledig naar de klote is', en dat 'we juist nú massaal op Pim moeten stemmen' niet eens waar ze 't over hebben...

Wil je Pim Fortuyn 'steunen'? Volg dan Harry Mens' advies op en stem op 't CDA en de VVD, waar Pim een regering mee wilde vormen... Wil je 'n proteststem uitbrengen tegen de 'gevestigde orde' (waar je opeens héél Nederland over hoort), stem dán de SP...

Ehm, goed... dat moest ik even kwijt.
Oud 11-05-2002, 16:57
Daika
Daika is offline
Citaat:
maar volgens mij gaat het er meer om (bij het asielbeleid) dat men in begin jaren 90 besloot om in Nederland te blijven en families over te laten brengen vanuit andere landen.
Die mensen, die spreken nou nog steeds hun eigen taal, er is geen sprake geweest van 't tegenhouden van de 'buitenlanders' en er is geen inburgering geweest. Dat is waar de meesten zich zo druk over maken, incl. Pim Fortuyn.
En ja, ze hebben daar wel een punt.
Ze hebben daar helemaal geen punt het is absoluut in hun voordeel dat ze in Nederland intergreren (op zijn minst Nederlands spreken) maar dat is natuurlijk geen verplichting/eis. Zolang ze aan niet in aanraking met justitie komen mogen ze doen en laten wat ze willen ook geen Nederlands leren!!
Het pleit absoluut voor ze dat moeten inburgeren in Nederland ze hebben vooral zich zelf ermee dat ze het niet doen. Maar op het moment dat je ze recht geeft om hier te zijn zijn ze gewoon burgers en de overheid moet hun aanmoedigen maar geen eisen opleggen.
Oud 11-05-2002, 17:06
Etter
Etter is offline
MARCO IK VERVEEL ME!!!!
en PIM RULES!!!!
Oud 11-05-2002, 17:24
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Etter schreef:
MARCO IK VERVEEL ME!!!!
en PIM RULES!!!!
Heb je nix zinnigs te melden ofzow?
Ik kan aan 1 opmerking van jou al je niveau weten, en daar hoef je ni trots op te wezen

GA voor de rest weer ONTOPIC aub
Oud 11-05-2002, 17:32
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:

Harry Mens in LPF
Jah sorry, foutje

Citaat:

En uh, vrijwel niemand weet de motieven van V. v.d. G... als hij dat al eerlijk gaat zeggen.

Waarom is Nederland nu weer gek geworden? Ten 1e, Nederland heeft 16+ miljoen mensen, niet die 20/25.000 mensen in Rotterdam. Ten 2e, waarom is de reactie gek? Hoe moet je dan reageren? Is er een bepaalde manier waarop je mag reageren en mag je dan niks anders meer? Wie ben jij om over die mensen te oordelen.
Ik vind die reactie gek, omdat die mensen rouwen alsof ze hun beste vriend verloren hebben!! Als zij zo willen rouwen, ze doen maar...Maar ik vind het persoonlijk gewoon een ontzettend vage reactie... Ik snap niet dat die mensen zo aan Pim Fortuyn hangen. Misschien is het onbegrip van mijn kant, maar Pim Fortuyn is slechts een half jaar bekend in de politiek, en die mensen schreeuwen en huilen alsof ze hem persoonlijk kende...

Ik vrees voor de verkiezingen, want reken maar dat LPF veel stemmen zal krijgen...
Oud 11-05-2002, 18:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daika schreef:

Ze hebben daar helemaal geen punt het is absoluut in hun voordeel dat ze in Nederland intergreren (op zijn minst Nederlands spreken) maar dat is natuurlijk geen verplichting/eis. Zolang ze aan niet in aanraking met justitie komen mogen ze doen en laten wat ze willen ook geen Nederlands leren!!
Het pleit absoluut voor ze dat moeten inburgeren in Nederland ze hebben vooral zich zelf ermee dat ze het niet doen. Maar op het moment dat je ze recht geeft om hier te zijn zijn ze gewoon burgers en de overheid moet hun aanmoedigen maar geen eisen opleggen.
daar had ik eigenlijk nog helemaal niet echt over nagedacht...
kvond persoonlijk het alleen maar logisch dat mensen ingeburgerd worden, maar als ik zo jou mening lees, vink eigenlijk wel dat je gelijk hebt dat het niet persé hoeft...

maar toch blijft het dan wel míjn mening, dat ik vind dat je, als je enkele jaren (sommigen al 10 of meer) in een land te gast bent je je toch wat aan moet passen... en ik denk dat heel veel Nederlanders er zo over nadenken omdat wij dat toch wel gewend zijn... kijk alleen maar naar de hoeveelheid vreemde talen die wij leren!
maar idd, misschien is dat in andere culturen niet zo vanzelfsprekend...
Oud 11-05-2002, 19:47
Joostje
Joostje is offline
ik vind het nogal eng dat een iemand zoveel emotie kan losmaken. afgezien van zijn standpunten. hitler reed ook zo leuk rond in zn bmw'tje door uitzinnige menigte toegeklapt. populisme. bah.
Oud 11-05-2002, 19:56
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik vind het nogal eng dat een iemand zoveel emotie kan losmaken. afgezien van zijn standpunten. hitler reed ook zo leuk rond in zn bmw'tje door uitzinnige menigte toegeklapt. populisme. bah.
ik vind het veel te ver gaan dat je hem met hitler gaat vergelijken
Oud 11-05-2002, 20:01
Verwijderd
Ik vond het naar dat veel mensen leuzen gingen roepen naar paars. Dat slaat nergens op. En dan die reacties als: 'het voelt alsof ik een kind ben verloren'. Een beetje overdreven allemaal.
Oud 11-05-2002, 20:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
knijtert! schreef:

ik vind het veel te ver gaan dat je hem met hitler gaat vergelijken
qua charisma niet. Voor de rest ken ik niet echt politici met zulk charisma. Misschien Mussolini?

Laatst gewijzigd op 11-05-2002 om 20:18.
Oud 12-05-2002, 11:40
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef:

Heb je nix zinnigs te melden ofzow?
Ik kan aan 1 opmerking van jou al je niveau weten, en daar hoef je ni trots op te wezen

GA voor de rest weer ONTOPIC aub
Hij heet niet voor niets Etter
Oud 12-05-2002, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Slither schreef:
Ik vind de hele kwestie Fortuyn nogal opgeblazen... Politieke moord? Niks politieke moord, de dader is gewoon een halve gare idioot... Iemand die bij z'n goede verstand is vermóórdt geen mensen. Politieke moorden vinden plaats in Spanje en Ierland waar politici GERICHT door organisaties omgebracht worden... één iemand die nog niet ééns politicus is en die vermoord wordt door een dader die nog niet eens een verklaring heeft afgelegd, dan spréék je niet van 'n politieke moord. 't Is een moord op een (bijna-)politicus...
Inderdaad. Het is heel simpel. Als ik iets roep waar niemand het mee eens is, en ik word op straat in elkaar geslagen, dan hoor je daar niemand over. Het wordt hooguit één of ander klein berichtje op de zesde pagina. Maar wanneer het gaat om iemand met bekendheid, dan is het ineens een politieke moord? No way. Het is hier ook gewoon een afweging van iemand die niet helemaal goed bij z'n hoofd is. Een politieke moord is zoals je al zegt, het gericht willen uitschakelen van één bepaalde stroming en dat is hier niet aan de orde.

Citaat:
Ook weet de helft van de mensen die keihard roepen dat 'Fortuyn o-zo gedemoniseerd werd', en dat 'de democratie volledig naar de klote is', en dat 'we juist nú massaal op Pim moeten stemmen' niet eens waar ze 't over hebben...
't is inderdaad wel grappig, want als ze de vrijheid van meningsuiting zo hoog hebben, waarom geldt die dan niet voor de zittende politiek en de media? Als die Fortuyn een klootzak vonden, dan mochten ze dat toch zeggen? Misschien vonden ze LPF wel een 'achterlijke partij', dan hadden ze dat toch gewoon mogen zeggen? Deed Pim zelf ook. Ik zie het probleem niet echt. Ja, ik zie het probleem wel, en dat is dat het hysterische gepeupel zich teveel laat leiden door simpele emoties.

Citaat:
Wil je Pim Fortuyn 'steunen'? Volg dan Harry Mens' advies op en stem op 't CDA en de VVD, waar Pim een regering mee wilde vormen... Wil je 'n proteststem uitbrengen tegen de 'gevestigde orde' (waar je opeens héél Nederland over hoort), stem dán de SP...
Of GroenLinks, zoals ik.
Oud 12-05-2002, 19:52
dutch lion
dutch lion is offline
Ach het is natuurlijk opgeblazen als jullie zien dat de man die jullie op dit forum demoniseerde nu opeens de mening van het volk is.

Nederland is rechtser dan jullie denken maar jullie zitten in jullie sociale moraal wereld.

Een links pand is gisteravond vernield en dit is nog maar het begin.
want ik ben nu nog actiever nog strijdvaardiger,en ik ga door.

NOOIT MEER LINKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 12-05-2002, 20:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
Ach het is natuurlijk opgeblazen als jullie zien dat de man die jullie op dit forum demoniseerde nu opeens de mening van het volk is.

Nederland is rechtser dan jullie denken maar jullie zitten in jullie sociale moraal wereld.

Een links pand is gisteravond vernield en dit is nog maar het begin.
want ik ben nu nog actiever nog strijdvaardiger,en ik ga door.

NOOIT MEER LINKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een applausje voor het aanzetten tot haat. Gefeliciteerd
Oud 10-01-2012, 12:26
Etter
Etter is offline
*Bump*
Oud 10-01-2012, 12:39
Verwijderd
Grappig man.
Oud 10-01-2012, 12:47
Etter
Etter is offline
Ja, best wel.
Oud 10-01-2012, 12:52
Verwijderd
Kill hij is fucking 26 wat ga je doen dan, hij is helemaal loco!
Oud 10-01-2012, 17:37
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
*Bump*
Nuttig...

Regels voor berichten