Komend weekend wordt in Salt Lake City de Wereldbeker Sprint gereden, zoals de schaatsfans onder jullie waarschijnlijk wel weten. Hoe denken jullie dat het zal gaan? Wie gaat er winnen? Hoe zullen de Nederlanders presteren?
Mijn verwachting: bij de mannen zal de 500 meter worden gedomineerd door de twee bekende rivalen: Hiroyasu Shimizu en Jeremy Wotherspoon. Misschien dat een van deze twee het wereldrecord verbetert. Maar misschien gaat het net als in Calgary en krijgen Shimizu en Wotherspoon nog een zware dobber aan Van Velde en Wennemars.

Op de 1000 meter zie ik met name Gerard van Velde en Erben Wennemars als favorieten. Wennemars heeft aangegeven zich 'een loser' te voelen in SLC (Metro, 11 december), maar misschien dat hij er op het ijs toch anders over denkt. En misschien kunnen Jan Bos of Alexander Oltrop nog voor een verrassinkje zorgen

(ook op de 500 meter).
Hoe het bij de vrouwen zal gaan weet ik nog helemaal niet. De beste spintdames doen helaas allemaal niet mee, zodat de beste kansen nu bij de dames van het tweede plan (Timmer, Rodriguez en nog een paar) liggen.