Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind zijn versie van Hallelujah nog steeds de mooiste versie die er überhaupt van dat nummer is.
Verder vind ik het dood en doodzonde dat hij er niet meer is (welke gek gaat er nou zwemmen in de missisippi? ![]() Maar daar gaat het niet over. De beste nummers zijn m.i. Dream Brother, Lover You Should Have Come Over... en nog wat liedjes van Mystery White Boy. Live is het altijd beter. |
![]() |
||
Citaat:
en pijnlijk mooi ![]() Last Goodbye is mijn favoriete nummer ooit, al heel lang, ik heb dat nummer wel honderden keren gehoord maar ik krijg nog elke keer kippenvel bij het intro.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, Jeff was inderdaad erg mooi ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
woooow
ik wist wel dat er mense waren die jeff ook leuk vinden hoor..... ![]() maar in mijn omgeving zijn ze niet... ![]() zelf vind ik Lover, you should have come over errug mooi en Morning Theft en Vancouver... ik heb sinds vorige week ongeveer Sketches for my sweetheart the drunk en ik ben heeel enthousiast!! whaha; toen ik grace kocht was ik er heilig van overtuigt (helaas) dat Jeff dood is... een vriendin van mij zei dat dat niet zo was omdat hij laatst zogenaamd nog had opgetreden ![]() maar in de mississippi?? ![]() thnx iig voor jul reactie enzo! Biz Remi |
![]() |
|
Hallo iedereen!!!! ik ben hier nieuw en probeerde een tijd geleden hier ook al iets te posten, maar op een of andere manier lukte het steeds niet, bij deze doe ik nog een poging...
Jeff Buckley is geweldig, ik dacht eerst altijd dat het een oude dikke vent was aan zijn naam te horen, maar toen zag ik ooit en foto en dacht ![]() Bye bye.. Julia |
![]() |
|
Muziek is entertainment, en bij entertainment speelt uiterlijk ook een belangrijke rol.
Het hele plaatje moet kloppen, wat in vele gevallen niet wil zeggen dat de artiest ook 'mooi' is. Black Sabbath?? Oermetal, en het plaatje klopt. Tim Buckley vs. Jeff Buckley ... onfaire vergelijking vind ik. Beiden hebben elkaar nooit gekend, leefden in heel andere omstandigheden, maakten ook erg verschillende muziek. Ik denk niet dat Jeff Buckley ooit van plan was om bijvoorbeeld Song to the Siren te gaan coveren. Maar Jeff, dus. Ik ben hem erg gaan apprecieren, maar dan eigenlijk pas sinds hij dood was. Daarvoor was ie mij nooit echt opgevallen. Op een festival heb ik hem eens live 'zien' spelen, alhoewel ik toen gewoon ergens op 40m van het podium lag te slapen, en me er amper iets van kan herinneren. ZIjn 'nieuwste' live-albums vind ik ook niet je-dat, maar zijn echte studiowerk. Waauw!! En vooral Grace dan. Nog eens waauw. Jammer dat er de Jeff Buckley-klonen sinds zijn dood als paddestoelen uit de grond zijn geschoten. Maar misschien ook gelukkig. Bijvoorbeeld Wonderwall, pas gecoverd door Ryan Adams... de eerste keer was ik er van overtuigd dat ze dat ergens in een of andere Jeff Buckley kast hadden gevonden. Eens benieuwd of Elliott Smith dezelfde cult-status tegemoed gaat. |
![]() |
|
hallo, ja sorry, zo komt het inderdaad een beetje over als ik het teruglees, maar dat was absoluut niet m'n bedoeling, z'n muziek had net zo goed bagger kunnen zijn, maar dat is het verre van, hij heeft echt de mooiste stem die ik ooit gehoord heb en z'n nummers zijn geniaal.......
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik las een interview met drummer Vinnie Colaiuta (o.a. Sting) en hij hekelde de Amerikaanse muziekindustrie, waarin het tegenwoordig heel normaal is ter compensatie van je niet aanwezige zangkunsten (ik noem een Britney Spears) dan maar in je blote kont te gaan zingen, zodat het toch nog wat lijkt. Tegenwoordig wordt er dus meer op uiterlijkheden geselecteerd dan op muzikaliteit, en da's mijns inziens de verkeerde volgorde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Er wordt wel eens gezegd dat hij niet echt gaan zwemmen is in de mississipi, maar dat hij erin terechtgekomen is door een te hoog alcoholgehalte.
Anyway, hij is dood en dat is het belangrijkste. "Lover, you've should come over" is volgens mij zonder twijfel zijn beste compositie. Op "Dream Brother" toont hij het best wat voor een uitmuntende zanger hij was. Hij was goed, en een macho ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
jeff buckley rip Verwijderd | 46 | 31-05-2007 21:03 | |
Muziek |
Jeff Buckley adorer | 63 | 20-12-2006 09:20 | |
Muziek |
Dump de playlist mmuddy | 83 | 17-06-2004 00:06 | |
Muziek |