Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2002, 11:02
Internationalist
Internationalist is offline
Waar gaat de maatschappelijke onvrede ons allemaal brengen? De pestilentie slaat toe en hoellang wordt het nog geaccepteerd?

Je merkt de laatse tijd (o.a. aan de opkomst en ondergang van Pim) dat de Nederlandse staatburgers een beetje pist zijn. Zal dit zonder gevolgen blijven?

ik weet het niet.....

maar ben sceptisch....
Oud 11-05-2002, 11:23
Verwijderd
Tja het zal vast nog wel voor problemen zorgen.
Doeltreffendste oplossing die ik op dit moment zie is op alles wat Pim aanbidt dwangverpleging en heropvoeding toepassen.
Magoed, dat gaat dus nooit gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 11:38
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Tja het zal vast nog wel voor problemen zorgen.
Doeltreffendste oplossing die ik op dit moment zie is op alles wat Pim aanbidt dwangverpleging en heropvoeding toepassen.
Magoed, dat gaat dus nooit gebeuren.
Goed idee
Oud 11-05-2002, 14:50
disaster
disaster is offline
tis volgens mij een beetje een spiraal... veel mensen roepen dat het slecht gaat met NL dus gaan andere dat maar meeroepen... ik bedoel in oktober vorig jaar was er nog een peiling over paars en 80% van de bevolking was tevreden over paars!!! als je dat met nu vergelijkt, fucking massahysterie en meeloperij
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 09:23
Uhmpra
Uhmpra is offline
idd, ik blijf me verbazen hoe goed die pim en zijn onlustgevoelens als hype waren...
Oud 12-05-2002, 10:05
Simone17
Simone17 is offline
De reden dat in oktober vorig jaar 80% van de bevolking nog tevreden was met paars, kwam doordat men toen geen weet had van hoe het ook anders kon. Fortuyn was nog niet genoeg in de samenleving doorgedrongen.

Dat de bevolking in ons land, zoals Internationalist het noemt, pist zijn komt in dit geval door het gevoel dat ze een leider is verloren. Fortuyn kwam door zijn duidelijke taal en uitstraling over als een leider. En door zijn denkbeelden over vooral het asielbeleid trok hij mensen aan.

Nu hij er niet meer is kunnen we o.a. het strakke asielbeleid wel vergeten.

Terugkomend op de vraag of de onvrede (nog lang) geaccepteerd zal worden, ik denk van wel. De eerste tijd zal onze samenleveing nog geschokt zijn over de dood van Fortuyn, maar als er daarna een nieuwe regering gevormd is zal men daar wel weer tevreden over raken aangezien de samenleving zo gemakkelijk te beinvloeden is en de regering voor het nodige deel uitwerking zal geven aan het gedachtegoed van Fortuyn om de samenleving rustig te houden.

Tot er op een gegeven ogenblk weer iemand komt die in duidelijke taal zegt hoe het beter kan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 12:18
disaster
disaster is offline
Citaat:
Simone17 schreef:
De reden dat in oktober vorig jaar 80% van de bevolking nog tevreden was met paars, kwam doordat men toen geen weet had van hoe het ook anders kon. Fortuyn was nog niet genoeg in de samenleving doorgedrongen.
dat is natuurlijk gelul, als je omntevreden bent dan ben je ontevreden of je nou wel of geen andere oplossingen weet dan ga je niet zeggen dat je achter het beleid van een kabinet staat als het niet zo is

Citaat:

Terugkomend op de vraag of de onvrede (nog lang) geaccepteerd zal worden, ik denk van wel. De eerste tijd zal onze samenleveing nog geschokt zijn over de dood van Fortuyn, maar als er daarna een nieuwe regering gevormd is zal men daar wel weer tevreden over raken aangezien de samenleving zo gemakkelijk te beinvloeden is en de regering voor het nodige deel uitwerking zal geven aan het gedachtegoed van Fortuyn om de samenleving rustig te houden.
hier geloof ik niet in, waarom zouden partijen voor de dood van fortuyn (waarom noemt iedereen hem Pim, kende iedereen em zo goed ofzo?) zeiden het niet met zijn gedachtegoed eens te zijn nu wel opeens meegaan? doe nou niet alsof fortuyn de enige was met idealen...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 12:37
Verwijderd
Politiek is altijd een kwestie van meeloperij. Het grootste gedeelte van het plebs heeft werkelijk geen idee wat er in Den Haag gebeurt: die stem(den) gewoon PvdA omdat hun buren en familie dat ook deden, en omdat het de meest neutrale partij is. De taal van politici is voor het klootjesvolk gewoon te moeilijk, en daarom heeft Pim in zo'n korte tijd ook zoveel stemmen gekregen.

Wat die onvrede betreft: dat is gewoon hypocriet. Je hoort mensen gillen 'alle hoop is vermoord' 'dit land gaat naar de klote'. Alsof het hier zo slecht gaat. De mensen die het meest ontevreden zijn hebben kleren aan hun lijf, zien er niet ondervoed uit, hebben waarschijnlijk een baan of hoeven in ieder geval alleen hun hand op te houden en zijn redelijk gezond. En die hebben het gore lef om ontevreden te zijn? Dat ze Pim snel mogen volgen, naar beneden welteverstaan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 12:39
Floef
Floef is offline
Ja grappig. Het is duidelijk dat de massa zich weer gedraagt als de massa met de media voorop.
Oud 12-05-2002, 15:06
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
nare man schreef:
...die stem(den) gewoon PvdA...
of VVD of D66 oid

@simone17: mensen zouden wel heel erg dom zijn als ze fortuyn nodig hadden om te weten hoe het ook anders kon (maargoed dat zullen ze dan ook wel zijn)

@internationalist: over maatschappelijke onvrede: er zijn nu wel rechts-extremisten die rotzooi aan het trappen zijn enz, oa in Leiden en Utrecht waren er incidenten
Oud 13-05-2002, 18:54
Simone17
Simone17 is offline
Citaat:
disaster schreef:

dat is natuurlijk gelul, als je omntevreden bent dan ben je ontevreden of je nou wel of geen andere oplossingen weet dan ga je niet zeggen dat je achter het beleid van een kabinet staat als het niet zo is
Ik denk niet dat dit gelul is.

hier geloof ik niet in, waarom zouden partijen voor de dood van fortuyn (waarom noemt iedereen hem Pim, kende iedereen em zo goed ofzo?) zeiden het niet met zijn gedachtegoed eens te zijn nu wel opeens meegaan? doe nou niet alsof fortuyn de enige was met idealen... [/B][/QUOTE]

LPF komt in de regering en die zal zijn gedachtegoed proberen uit te werken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:38
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Simone17 schreef:

LPF komt in de regering en die zal zijn gedachtegoed proberen uit te werken.
Dat wordt wat, 20 figuren zonder enige politieke ervaring...
Oud 13-05-2002, 22:21
Uhmpra
Uhmpra is offline
ja en met de gedachtegoed (nogal chaotisch gedachtegoed overigens) van iemand die er niet meer is...
Oud 14-05-2002, 00:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:
ja en met de gedachtegoed (nogal chaotisch gedachtegoed overigens) van iemand die er niet meer is...
En met een gedachtengoed dat overeenkomstig is met de ideeen die de dode lijsttrekker had in 1992 (voor paars dus).

Puinhopen van paars? Mijn reet... dat is gewoon populistisch gelul om de onvrede op iemand te laten projecteren. Fortuyn had eenzelfde kritiek in 1992 en was op sommige punten zelfs erg pro-paars (wat je nu paars zou noemen).

Gatara
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 10:38
twiety
twiety is offline
Citaat:
disaster schreef:
tis volgens mij een beetje een spiraal... veel mensen roepen dat het slecht gaat met NL dus gaan andere dat maar meeroepen... ik bedoel in oktober vorig jaar was er nog een peiling over paars en 80% van de bevolking was tevreden over paars!!! als je dat met nu vergelijkt, fucking massahysterie en meeloperij
Kok, onze 'vader des vaderlands' is altijd heel erg goed geweest in zaken sussen. Als de burger niets hoort, dan hebben ze ook niet door dat er wat mis is. Als we allemaal ongeveer dezelfde standpunten hebben, lijkt het helemaal of er geen andere mogelijkheden zijn. Als we ergens meer geld in stoppen, denkt de burger vast dat we hiermee ook echt dingen oplossen. Kiezers stemmen niet omdat ze zo tevreden zijn (uhhuh, wat dacht je ervan dat van geen enkele partij de standpunten aanspreken, waarom denk je dat de opkomst nu zo hoog wordt: Pim heeft de verschillen tussen de partijen duidelijk gemaakt en dat werd hoog tijd).

De tevredenheid van Paars kwam met name voort uit de besodemietering van de burger. En eigenlijk is het de burger net zo kwalijk te nemen dat ze zich hier zo lang door hebben laten inpakken! Pim zou eigenlijk niet nodig geweest zijn als mensen eens een beetje de ogen hadden opengedaan.

Tenslotte wil ik nog even aangeven dat ik niet tot die 80% behoorde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten