Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2002, 10:34
Gwen.
Gwen. is offline
"Deze mascara scheidt je wimpers perfect" "Buikspieren zonder die vervelende trainingen" "Poeder en kwast ineen, dat is toch ideaal" "De eerste haarkleuring die mooi blijft tot je je haar opnieuw kleurt" "Lipgloss die gegarandeerd niet plakt" "Deze eyegloss gaat niet in de plooien zitten". Hoei! De reclames beloven een hoop tegenwoordig. Elke dag lijkt alles nog beter te worden. Sta jij te springen op je stoel als je een reclame ziet voor een nieuw soort mascara, en stap je de winkel uit met handenvol nieuw verbeterd spul wat ook handenvol geld kost en waarbij het maar de vraag is of het werkelijk goed werkt. Of haal je je schouders op bij het zoveelste supermodel dat trouw zweert aan deze nieuwe lippenstift en blijf jij bij je eigen vertrouwde merk? En als je net al ik een sucker bent voor reclames, werken die nieuwe producten beter dan de oude of merk je nauwelijks verschil en voel je je genaaid?
Oud 09-05-2002, 10:48
de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
ik kan toch wel stellen dat ik totaal ongevoelig ben voor reclames
Oud 09-05-2002, 10:55
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Ik kijk nooit reclames, ik haat het.
Oud 09-05-2002, 10:55
janneke16
janneke16 is offline
ik doe helemaal nix met die reclames, blijf bij mn vertrouwde merk...
Oud 09-05-2002, 11:29
MORTICIA
MORTICIA is offline
gevoelig voor reclames ikke ? neh ik bested er niet echt aandacht aan .. Ik raak eerder geiriteerd en dan ga ik zeppen , maar zovaak tv kijk ik ook weer niet dus...
Oud 09-05-2002, 12:01
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Op de momenten dat ik televisie zit te kijken en er komt weer zo'n oogstrelend product voorbij dan zit ik wel van ..."oeh..klinkt handig misschien werkt het dit keer wel" maar 5 minuten later ben ik het vergeten.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 12:06
Floosje
Floosje is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Op de momenten dat ik televisie zit te kijken en er komt weer zo'n oogstrelend product voorbij dan zit ik wel van ..."oeh..klinkt handig misschien werkt het dit keer wel" maar 5 minuten later ben ik het vergeten.
ja dat heb ik meestal ook

en volgens mij werkt het vaak toch niet beter dan het oude
(bij bijv mascara)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 12:08
Secreet
Secreet is offline
Ben er behoorlijk ongevoelig voor...Alles blijft perfect zitten en is waterproof, en alles geeft een mooie glans ofzo..

Ik maak het zelf wel uit

Probeer weleens wat nieuws ofzo..
Oud 09-05-2002, 12:12
Verwijderd
Ben dr ook niet echt gevoelig voor..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 12:35
Verwijderd
Pff, dan ben ik waarschijnlijk de enige hier, maar ik ben werkelijk zo zwak dat ik regelmatig nieuwe producten koop die ik in de reclames zie.. Waarom? Ach, als ik tevreden zou zijn over de mascara bijvoorbeeld die ik nu heb, zou ik het ook niet doen, maar ik heb bij alles altijd de vrees dat er iets beters is, en dat ik dat niet heb.. Ehmz. *confused* Nahja, ik ben er gewoon gevoelig voor, ik weet niet precies waardoor, misschien heb je dat wel sneller als je niet helemaal tevreden over jezelf enz. bent, je ziet DIE mensen dat aanprijzen, en die mensen zien er wel goed uit, bladiebla, en dat wil jij ook..

God, het komt zo heel puberaal en kinderachtig en zwak over.. Dat is het eigenlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Jewel schreef:
Pff, dan ben ik waarschijnlijk de enige hier, maar ik ben werkelijk zo zwak dat ik regelmatig nieuwe producten koop die ik in de reclames zie.. Waarom? Ach, als ik tevreden zou zijn over de mascara bijvoorbeeld die ik nu heb, zou ik het ook niet doen, maar ik heb bij alles altijd de vrees dat er iets beters is, en dat ik dat niet heb.. Ehmz. *confused* Nahja, ik ben er gewoon gevoelig voor, ik weet niet precies waardoor, misschien heb je dat wel sneller als je niet helemaal tevreden over jezelf enz. bent, je ziet DIE mensen dat aanprijzen, en die mensen zien er wel goed uit, bladiebla, en dat wil jij ook..
neej, volgens mij niet.. ik kan niet zeggen dat ik echt zeker ben van mezelf, maar de meeste mensen die in reclames voorbij komen vind ik lelijk.. enorme ogen, dikke opgezwollen lippen ('vol' noemen ze dat) de o-zo 'natuurlijke' blos op hun wangen.. nee, tis lang niet bij iedereen zo, maar toch heb ik bij reclames (en dan vooral bij make-up/haar spulletjes) dat de mensen daar zijn 'opgebouwd' uit allemaal verschillende stukjes, die los van elkaar er perfect zouden uitzien maar aan elkaar gekoppeld er uit zien als een niet-passende maar toch in elkaar gepropte puzzel. een puzzel met een perfect figuurtje over het algemeen, maar toch.
over het algemeen ben ik dan ook totaal niet beinvloedbaar door reclames, simpelweg omdat ik me altijd ergens aan irriteer en wegzap. en als ik al een reclame zie die regt dat ik gelijk naar de winkel moet rennen om dit en dat merk mascara te kopen omdat die 24 uur blijft zitten, je wimpers krult, de kleinere wimpers duidelijk zichtbaar maakt, ze voller maakt, en daarbij ook nog eens een nieuw borsteltje heeft wat zo gevormd is dat je maar 1 keer hoeft te strijken (waar dan 300 scheikundigen 3 jaar aan hebben zitten sleutelen, om het speciaal voor JOU zo perfect mogelijk te maken) dan lach ik even om het feit dat die mascara ondanks het verkeerd gebogen borsteltje precies hetzelfde zal zijn als de rest en blijf ik rustig op mn plek om te wachten voor dat wat er na de reclame komt.. nee, beinvloedbaar ben ik niet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 13:03
Repeat
Repeat is offline
Ik ben heel erg tevreden over de producten die ik momenteel gebruik.

Als ik op zoek ben naar iets nieuws kan ik me vaak laten meeslepen door reclame. Ik ben al een tijdje op zoek naar goede mascara . Ik heb heel veel soorten mascara al gebruikt en vaak is het achteraf toch een teleurstelling. Dus in dat opzicht ben ik wel makkelijk te beinvloeden. Helaas

Ik weet wel een beetje hoe reclame in elkaar zit maar het maakt mij altijd zo nieuwsgierig
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 17:41
shanli
shanli is offline
neeje,ik is niet gevoelig voor reclame,en zeeeeker niet voor Make-up,ik gebruik dat overigens niet.
Oud 09-05-2002, 18:51
Verwijderd
soms dan zie ik een reclame en denk ik oeehhh cooool, maar ik ga het dan niet meteen kopen maar eerst vraag ik een beetje rond aan mensen of ze het al geprobeerd hebben enzo

maar soms dan geloof ik het wel en koop ik het ook,maar dat zijn meestal van die dingen die niet zulke verschrikkelijk grote beloftes maken. dat geloof ik haast nooit
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 19:43
Verwijderd
soms is er een reclame voor kaas ofzo
en dan moet ik een stuk kaas uit de ijskast gaan halen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 19:57
Verwijderd
Gelukkig ben ik er totaal niet gevoelig voor..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:07
notbonefish
notbonefish is offline
Reclame irriteert mij mateloos, en ik ga er altijd van zappen. ze hebben bij ons op SCHOOL reclame hangen!!

die 'verdwijnen' dan ook regelmatig
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:07
Paige
Paige is offline
Ja daar ben ik erg gevoelig voor..Recent is een mascara van Maybelline voor extra volume..Naja..Ik zal ff het verhaal vertellen..Een paar maanden terug heb ik die mascara van Maybelline voor extra volume gekocht in waterproof..Dat borsteltje was echt heel erg verrot..Allemaal klonters enzo toen ik hem voor het eerst open maakte..Naja..Ik dacht, dat zal wel zo horen..Dom dom dom..
Nu heb ik een paar weken terug een reclame voor ditzelfde product gezien maar dan voor de niet-waterproof versie..Het borsteltje zag er heel normaal uit enzo en die dame die het ophad zag er ook heel mooi uit..En wat deed ik?..De volgende dag hobbelde ik naar de winkel om die mascara te kopen..En ja hoor, weer zo'n verrot borsteltje....

Maar ja, ik dwaal af volgens mij ..

Als ik iets leuks zie op tv koop ik het bijna altijd..Heel stom enzo, maar ik kan er niets aan doen..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:39
vals licht
vals licht is offline
neuhj... k kijk zowiejzoow weinig tv, en als k al kijk dan zap k weg bij reclames k heb er egt een gruwlijke teringhekel aan om t maar ff zo te zeggen...

verder gebruik k qua make-up enzo) gewoon wat ik zelf leuk (kleurtjes) en goed (merken)
(daarnaast gebruik k alleen oogpotlood en soms glitters ofzo, en never te nooit mascara, dus daar bennik zowiejzoow al niet gevoelig voor... )

maar keej... reclame in t algemeen... is tog meestal bedoelt voor merkkleding en daar geef k niet bepaald veel om...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:18
Verwijderd
Hmm ik ben best wel gevoelig voor reclame.. Door reclame zal een product sneller mijn aandacht trekken en misschien koop ik hem om uit te proberen (die labello een tube bijvoorbeeld) maar als het niks blijkt koop ik het niet/ niet meer
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:19
Mindfields
Mindfields is offline
Alleen voor Vrij niet of vrij veilig wel

Verder totaal ongevoelig..
Oud 09-05-2002, 21:24
acid-star
acid-star is offline
Nee, *giechel* Ik hou alleen van professionele merken.
de drogisten hebben toch altijd de B-ingredienten,en dan kan het best leuk zijn.. maar die mascara gaat toch wel klonteren.
Oud 09-05-2002, 21:51
Nuck
Nuck is offline
Ik ben er gelukkig ongevoelig voor .
Oud 09-05-2002, 22:11
italianboy
italianboy is offline
ik word beïnvloed, maar niet in grote mate
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 06:08
miep
miep is offline
ik haal m'n schouders (bijna altijd dan) op.....
Oud 10-05-2002, 09:08
Verwijderd
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:
Ik kijk nooit reclames, ik haat het.
Dit lijkt mij een ondoordacht antwoord, om veel reclames kan je toch wel lachen.

Ik ben trouwens niet gevoelig voor reclames, een enkele keer komt het wel eens voor dat ik bijvoorbeeld een "nieuw" etenswaar probeer.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 09:37
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Beinvloed word je toch denk ik. Ookal is het op de lange termijn. Kijk, als er een nieuwe zalfje oid wordt aangeprezen of een nieuwe mascara ben ik echt niet iemand die naar de winkel rent om het te halen. Ik ben zowiezo niet zo'n trendbijhouder. Laatst zag ik een super mooie riem. Die riemen trend bestaat alweer een hele tijd maar ik doe er pas aan mee als ik zelf iets leuks zie. Ik vind het zo'n verspilde moeite om dat alles bij te houden.
Reclames zie ik niet echt bewust. Sommige filmpjes onthoud ik wel omdat ik ze grappig vind maar meestal weet ik niet meer waar ze dan van waren. Op het eerste gezicht doet reclame me niet veel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 10:29
punkyfish
punkyfish is offline
ik koop eigenlijk nooit make-up, dus gevoelig voor die reclames ben ik niet. als ik toch een mascarading nodig heb ofzo, dan ga ik gewoon richting hema en koop de eerste die ik zie. die merken kunnen me niet veel schelen.
Oud 10-05-2002, 19:41
*Frozen Tears*
*Frozen Tears* is offline
ik kijk nooit tv...en als ik dan eens tv kijk dan word ik echt niet beinvloed door van die rare mensen met hun rare producten
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:44
Verwijderd
Als ik iets nieuws zie en het lijkt me beter dan wat ik heb, of ik wil het eens een x uitproberen, dan ga ik soms wel in de winkel kijken wat het is en koop ik het als het niet te duur is..
Ik koop geen mascara van 15 euro omdat het zogenaamd zo goed zou zijn, terwijl ik tevreden ben met mascara van 7 euro bijv....
Maar die nieuwe Labello met smaakje ga ik denk ik wel kopen, lijkt me wel lekker
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:40
Roozie
Roozie is offline
Kan er nix aan doen maar toen ik de reclame zag van

Loreall - Out of Bed

ben ik gelijk naar de winkel gerend

Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:57
fruitmand
fruitmand is offline
K'moet er vaak om lachen
Oud 10-05-2002, 21:01
Roosa
Roosa is offline
Ik kijk eigenlijk niet zo vaak tv, soms denk ik wel eens, 'hee dat is handig' als ik een reclame zie, maar dan vergeet ik het toch snel weer.
Alleen soms met reclames van ijsjes/eten ofzo, dan ga ik het wel even proeven, maar dat is weer wat anders..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 21:06
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Hm, als ik het op tv zie dan denk ik: "wow dat wil ik ook"!
Maar na een paar minuten ben ik het alweer vergeten.
Meestal kijk ik gewoon zelf in de winkel, en ik probeer ook altijd zoveel mogelijk nieuwe dingen.
Heb niet echt een bepaald vast merk ofzo.
Alleen met haarverf heb ik het wel.
Dan zie ik iets op tv en zodra ik het geld heb, dan koop ik weleens het merk dat ik een paar dagen daarvoor op tv heb gezien.
Oud 11-05-2002, 12:25
Roxy
Roxy is offline
Mjah ik vind het toch apart dat er zo veel mensen zeggen dat ze nie beinvloedbaar zijn maar die merken worden toch echt wel meer verkocht door reclames...

maar ik denk van mezelf dat ik oowk nie echt beinvloedbaar ben eigenlijk... ik kijk weleens reclames als ik te lui ben om de afstandbediening te gaan pakken maar als ik al wat zie waarvan ik denk dat is koel, wat toch eigenlijk nooit gebeurt... dan benk het na 5 minuten alweer vergeten geloof ik... misschien dat als ik weer een nieuwe mascara moet kopen dak het me dan wel herinner... maar als het duur is dan koop ik toch wel een gewone
het enige waar ik trouwens intrap is dat apparaatje voor je buikspieren weet je wel van selltv ofzow... kweenie hoe ie heet maar die had mijn moeder gekocht en nou benk wel benieuwd of ie ook werkt dus daarom gebruik ik um soms
Oud 11-05-2002, 12:58
AtHell
AtHell is offline
k heb mezelf nog nooit betrapt op het kopen van een uhms zown ding voor je lippen iig en mja ook verder geen make-up dus k ben dr niet echt gevoelig voor (t zou ook kunnen komen omdat ik een jongen ben maar ach ik geef de schuld aan de reclames die gewoon niet overtuigend genoeg zijn

Oud 11-05-2002, 13:03
utopian me
utopian me is offline
ik kom vaak wel op ideeen van wat ik nog zou willen of moet hebben ofzo.... maar niet dat ik dan echt op dat merk zou gaan letten en de helft van de tijd vergeet ik het meteen weer..
Oud 11-05-2002, 13:09
kastdeur
kastdeur is offline
ik koop nooit dingen omdat de reclame er een bepaald imago aan verbindt, maar ik koop wel eens dingen die in de reclame zijn geweest omdat ik dan weet dat ze bestaan en ze dan ga uitproberen

ofosw
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 13:33
feline
feline is offline
Citaat:
Paige schreef:
Ja daar ben ik erg gevoelig voor..Recent is een mascara van Maybelline voor extra volume..Naja..Ik zal ff het verhaal vertellen..Een paar maanden terug heb ik die mascara van Maybelline voor extra volume gekocht in waterproof..Dat borsteltje was echt heel erg verrot..Allemaal klonters enzo toen ik hem voor het eerst open maakte..Naja..Ik dacht, dat zal wel zo horen..Dom dom dom..
Nu heb ik een paar weken terug een reclame voor ditzelfde product gezien maar dan voor de niet-waterproof versie..Het borsteltje zag er heel normaal uit enzo en die dame die het ophad zag er ook heel mooi uit..En wat deed ik?..De volgende dag hobbelde ik naar de winkel om die mascara te kopen..En ja hoor, weer zo'n verrot borsteltje....

Maar ja, ik dwaal af volgens mij ..

Als ik iets leuks zie op tv koop ik het bijna altijd..Heel stom enzo, maar ik kan er niets aan doen..
Haha, een domme actie inderdaad
(als het die bolle blauwe verpakking is: daar heb ik er al 4 van versleten en ze bevallen me prima, maar ik dwaal af )

Ik ben zelf niet echt gevoelig voor reclame, ik probeer weleens wat nieuws, maar meestal is dat als een vriendin iets heeft wat volgens haar goed werkt ofzoiets. Niet omdat een of ander supermodel hetzelfde gebruikt en er daarom zo fantastisch uitziet.
Oud 12-05-2002, 14:37
Faery
Faery is offline
Citaat:
AtHell schreef:
k heb mezelf nog nooit betrapt op het kopen van een uhms zown ding voor je lippen iig en mja ook verder geen make-up dus k ben dr niet echt gevoelig voor (t zou ook kunnen komen omdat ik een jongen ben maar ach ik geef de schuld aan de reclames die gewoon niet overtuigend genoeg zijn

Nah, het zit zo: ()

Meisjes hebben een zwakkere persoonlijkheid, dus kopen ze eerder dingen die ze op reclames zien.

bron: dit topic :]
Oud 12-05-2002, 15:32
vuurvliegje
vuurvliegje is offline
Ben er niet echt gevoelig voor, tenminste niet met cosmetica enzo. Als ik die reclame zie, denk ik wel vaak dat wil ik ook wel proberen, maar 5 minuten later ben ik het weer vergeten.
Maar qua yoghurt en chocola heb ik wel vaak, laat ik het eens proberen
Oud 13-05-2002, 14:57
de
de is offline
Ik weet van mezelf dat ik niet extreem vatbaar ben voor reclames,

..natuurlijk wel in de standaard mate, maw mijn interesse wordt er wel door opgewekt, maar om nou te zeggen dat ik er buitensporige dingen door doe, nee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten