Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
de invloed van jezus is bijvoorbeeld dat er in een zeker topic een hoop mensen over die invloed discussieren, terwijl ze doen alsof die invloed nihil is
![]() kom op nou, de meest invloedrijke persoon ooit kwa bekendheid is absoluut Christus. Overal in het dagelijks leven kom je wel Christus tegen, in politiek, in boekjes , kerken staan overal, predikers, jehovagetuigen. en al was Christus een soort Homeros, kwa betsaan dan, dan nog struikel je steeds over hem. Pete bas weet de cijfers beter, maar eeen aanzienelijk deel van de wereld gelooft in hem.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar veel mensen geloven in Hem zonder Zijn boodschap ten uitvoer te brengen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Voor de Islam en het Jodendom betekende Jezus weinig meer dan een profeet, echter, vanaf het moment van Christus zijn het het Jodendom en het Christendom wel uiteen gegaan. Omdat Mohammed in zijn jonge jaren in Mekka veel in aanraking is gekomen met het Christendom, heeft dit waarschijnlijk ook een invloed op de Islam uitgeoefend. Deze religies hangen dus in zekere zin samen, niet in de laatste plaats omdat men in principe dezelfde God aanbidt; zij het op nogal radicaal verschillende manieren. In het Christendom, is hij echter de Zoon van God. Hij heeft het mogelijk gemaakt om in de hemel te komen voor álle mensen, niet langer alleen meer de Joden. Door aan het kruis te sterven*, droeg hij al het leed dat de mensen aanrichtten, zodat die mensen daarvoor niet gestraft zouden worden. Om in de hemel te komen, hoeft men enkel te geloven in Jezus**. Hij was denk ik, zonder meer, de meest invloedrijke persoon uit de geschiedenis. Ik geloof dat een miljard/anderhalf miljard Christenen geinspireerd zijn door Jezus. Deze waarlijk geinspireerde Christenen hebben een grotere rust in zichzelf, meer verklaringen voor de dingen om ons heen. Jezus heeft de bijnaam Christus gekregen; dat betekent gezalfd in het Grieks. Drie soorten mensen werden gezalfd in die tijd: koningen, profeten en priesters (dacht ik, weet ik niet zeker). Jezus heeft deze drie functies vervuld. Zo kan ik nog wel even doorgaan... *Dit is toch wel de belangrijkste daad, denk ik zo. **let wel: er is een verschil in geloven dát Jezus bestaan heeft; en geloven ín Jezus. Die laatste betekenis is logischerwijs persoonlijker en het geeft aan dat je echt je vertrouwen op Jezus stelt. Ik hoop dat ik wat nieuwe feiten aan het licht heb kunnen brengen.
|
Verwijderd
|
Desalniettemin blijkt uit de gedragingen van verschillende kerken, een totaal gebrek aan liefde, en medemenselijkheid, welke ik ga onderbouwen met feiten, die niemand zal kunnen goedpraten of weerleggen. ( Wel wil ik alvast aangeven dat sommige feiten gepleegd zijn door mensen die vonden dat ze uit naam van God handelden )
1) De Paus is tegen het homohuwelijk, wat een ontkenning is van de wederzijdse liefde van homoparen. 2) De Paus is tegen het gebruik, en stimulering van anti conceptiemiddelen, hetgeen met name in de derde wereld tot overbevolking leidt. Deze nieuw geborenen zullen een ellendig leven tegemoet gaan, honger armoede en veelal een te vroege dood aan aids sterven, die door het gebrek aan condooms welig tiert. Een achterlijk beleid, en wij maar klagen over de Islam ![]() 3) Al in de middeleeuwen werden er kruistochten georganiseerd waarbij vele onschuldige vrouwen en kinderen de dood vonden. 4) De "helden" die met hun vliegstunts in Amerika duizenden doden op hun geweten hadden schreeuwden voor hun dood Allah Akhbar, maar Allah zou zich omdraaien in zijn graf als hij dit wist. Kortom de mensen die de bijbel interpreteren zijn al jaren vergeten wat vrede en liefde is, en nemen daarmee veel gelovigen met zich mee. Waarmee ik de invloed van Jezus maar erg marginaal vind |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Franse imbeciel schreef op 14-12-2003 @ 23:14:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Jezus betekent niet "weinig meer dan een profeet" in de zin van dat hij haast onbelangrijk is geweest. Hij behoort in de islam tot de belangrijkste profeten naast Abraham, Noach, Mozes en Mohammed.
Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 15:11. |
![]() |
|
De invloed van Jezus. Ik kan hier maar 1 ding over zeggen, Dit persoon heeft 2000 jaar lang, dood en verderf gezaaid! Van de heilige kruistochten tot heksenverbranding, en de hedendaagse pedofilie in de kerk. En dan die eeuwige christelijke moraal, die de regels zou moeten bepalen voor mij. Het Christendom is een perverse, decadente leefwijze/geloof! verzonnen door zwakkelingen voor zwakkelingen.
||
Citaat:
Was dat van die kruistochten de invloed van Jezus, of was dat de invloed van de duivel op de invloed van Jezus? ik denk dat laatste.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Het Christendom, het boek des onheils. Ook wel de bijbel genaamd is gewoon een fabel. Wie goed is gaat naar de, hemel wie slecht is gaat naar de hel. Wie bepaald of ik goed of slecht leef? zolang ik me maar aan de christelijke regels houd, dan komt alles goed! Dit is toch de reinste koeiestront. Het Christendom is net als het Jodendom, en de Islam een beerput van dood en verderf.
Ik bepaal wat ik wel en niet goed vind, en zolang dat binnen de wet valt is dat mijn dat mijn recht. Ik volgen geen onzinnige regeltjes op uit een boek vol sprookje en fabeltjes.
||
Citaat:
||||||
Citaat:
sinds wanneer heb je voor liefde perverse seks nodig? ik houd van mijn familie hoor, moet dat betekenen dat ik met ze ga trouwen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
de mensen in steden zijn in general toch asocialer en zondiger dan mensen in kleinbevolkte omgevingen (moet je maar eens midden in new york een hartaanval krijgen, kijk maar desmond morris om te zien wat dan gebeurt. -niks- Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jij bepaalt dus wat God te doen heeft? lekker dan een beetje voor God spelen. En bij je laatste kanttekening heb ik alleen nog te melden dat ik oordeel naar wat ik om mij heen zie gebeuren uit naam van het christendom, en dat is vaker negatief dan positief, en ja dan beoordeel ik mensen op hun (wan) daden, ik vind dat ik evengoed als ieder ander dat recht heb. Persoonlijk vind ik daarbij ook nog dat jij je er behoorlijk makkelijk vanaf maakt ![]() Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 18:27. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Yggdrasil schreef op 15-12-2003 @ 16:40:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 19:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
de invloed van ''jezus'' is dat er nog steeds mensen zijn die menen dat al die verhaaltjes ''de waarheid'' zijn, en die daardoor tot het uiterste gaan voor niets, zichzelf volslagen belachelijk maken en door niemand meer serieus worden genomen op den duur, dat is zijn invloed...
||
Citaat:
En daarom kan je het Christendom best afrekenen voor de wandaden die in zijn naam gepleegd zijn, maar datzelfde geld niet voor Jezus (of de invloed van...)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() waar zit overigens de maar?
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waarom Jezus tussen aanhalingstekens? Hij heeft echt bestaan, is een historisch figuur. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Anders ben je best wel een beetje moslim... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|