Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2003, 11:18
Eend
Eend is offline
Ik heb een creepy cavia. Ooit had ik eens een cavia (Robby) en die was al heel oud, maar het was echt MIJN maatje. Toen hij dood ging had ik 'm beloofd, dat ik een vrouwtjes cavia zou nemen in zijn plaats, zodat hij niet bang hoefde te zijn dat ik alleen kwam te zitten wanneer hij dood was. Klinkt misschien dom en zo, maar dat was ik in die tijd ook.
In de avond van 12 december ging hij dus uiteindelijk dood.
Een tijdje daarna kreeg ik dus een vrouwtjescavia, ik wilde absoluut geen mannetje, want dat had ik Robby beloofd. Dat vrouwtje, Djenzie, werd zwanger van mijn andere cavia, Bobby.
De jongen zouden begin november geboren moeten worden, maar dat gebeurde niet.
Op 12 december lag ik ziek op mijn bed samen met Djenzie. Ik voelde me echt niet goed en zo, dus lag gewoon lekker. Vervolgens zag ik opeens bloed op mijn deken en een bolletje -wist ik veel wat het was-. Het bleek Nicky te zijn, de cavia die ik nu nog steeds heb. Ik vond het echt doodeng. Die beestjes waren veel te laat en ze zagen er onwijs goed uit en het was nog wel de dag, dat Robby een jaar geleden dood gegaan was. Nicky had twee broetjes, Wooby en Punky. Wooby en Punky zijn helaas niet oud geworden, maar Nicky overleefde het.
Op een gegeven moment kreeg Djenzie nog een nestje waar Chico en Twingo uitkwamen. Chico heb ik zelf gehouden en Twingo hebben we met de klas aan een leraar gegeven met Sinterklaas.
Ik had nu dus een heel leuk gezinnetje cavia's, maar na een jaar kreeg Djenzie allemaal aanvallen en werd doodziek en ging uiteindelijk dood. Vlak daar achteraan ging Chico dood door dezelfde aanvallen en weer vlak daarna ging Bobby dood aan ouder dom, maar Nicky bleef leven als een gezond lief bolletje cavia.
Nu werd mijn konijn heel ziek en is dan vanochtend gestorven en weer bleef Nicky gezond, maar bleef wel alleen achter.

Af en toe begin ik bijna heilig te geloven dat Nicky Robby als bescherm engel heeft of zo. Dat beest heeft constant heel veel geluk en is nooit ziek of verkouden, ook al zou je dr een dag buiten zetten, ze zou het overleven.
Ook vind ik het een creepy cavia omdat ze gewoon veeeeel te laat geboren is, je zou haast zeggen: Dit kan toch niet? Nee, maar het is me wel overkomen
Het is gewoon een wondercavia.

Hebben jullie ook dit soort vreemde dingen met je beesten meegemaakt?
Oud 18-12-2003, 12:26
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Ahh, ik vind het echt een superschattig verhaal een gezinnetje.. Wel heel erg dat er al zoveel beestjes dood zijn gegaan..
Oud 18-12-2003, 13:30
Stefanie
Stefanie is offline
Misschien raakte die moedercavia wel later zwanger dan je dacht.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:59
leucomelas
leucomelas is offline
mijn oom was ooit eens naar Denemarken geweest met zijn auto, en toen mijn moeder bij hem op bezoek was hoorde ze een zacht geluid van onder de motorkap uit.... "miauw"....toen ze hem opendeden zat er een kat onder, of, wat er nog van over was... helemaal vanuit Denemarken gekomen...helemaal verbrand, uitgehongerd en in slechte conditie.... mijn ma heeft hem mee naar huis genomen en verzorgt en nu leeft hij nog steeds, zo'n 15 jaar later...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 17:24
Marengo
Marengo is offline
Ik vind dat zsoort verhalen altijd heel interesant en ik denk best dat dat kan gebeuren. Of het is gewoon een heel sterk beestje maar soms gebeurt een soort "wonder". Ik heb het zelf alleen nog nooit meegemaakt.. Maar dat kan ik me niet zo goed herinneren.
Oud 31-12-2003, 19:06
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
best wel creepy ja.
ik had pas iets engs met mn hamsters.
ze vraten mekaar allemaal op.

IEH!!!
Oud 02-01-2004, 01:34
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 31-12-2003 @ 20:06:
best wel creepy ja.
ik had pas iets engs met mn hamsters.
ze vraten mekaar allemaal op.

IEH!!!
das niet eng, das normaal, de meeste hamsters zijn nl solitair
Oud 05-01-2004, 15:33
Freestyler*
Freestyler* is offline
maar manier om het uit te vinden
zet hem morgen eens een dagje in de tuin
Oud 06-01-2004, 06:12
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Die beesten kunnen net als konijnen bevruchte eicellen bewaren voor betere tijden mjahaa dat wisten jullie niet he
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 11:03
bloemkool
bloemkool is offline
jah ik heb ook een creepy huisdier
een homo sapiens genaamd silvester
Oud 19-01-2004, 12:14
LoveStarLady
LoveStarLady is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 19-01-2004 @ 12:03:
jah ik heb ook een creepy huisdier