Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je mag zeker een mening hebben over voetbal én over elke andere sport, maar je moet je nog altijd gedragen ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik zit zelf op rugby en moet inderdaad zeggen dat er veel meer bij komt kijken dan voetbal. Ik daag een voetballer uit een hoop voetbaltermen die terugslaan op regels e.d. te noemen, want ik weet bijna zeker dat ik meer termen op kan noemen van rugby.
En veel mensen hebben waarschijnlijk het idee dat het gespeeld wordt door tanken van 130 kilo, en dat alles waar het om draait elkaar beuken is, maar daar is dus niks van waar ![]() |
![]() |
|
Ik heb vandaag eigenlijk voor het eerst eens rugby gezien (normaal zap ik altijd verder als het erop komt) en moet zeggen dat ik het echt cool vond om naar te kijken.
Net een stel gefrustreerde huisvaders bij mekaar die ff op elkaar gaan afreageren. Qua regels snap ik er nog niet echt heel erg veel van maar kon het spelletje redelijk begrijpen op tv.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Rugby heb ik overigens weinig aan gevonden. Ik ben in mijn klas een lichtgewichtje (en ook niet al te groot) en dat merkte ik wel degelijk. Wel redelijke snelheid, was best handig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ze zien er zo ook een stuk agressiever uit. Ik zat gister nog eens te kijken, maar het gaat er soms echt hard aan toe ![]() |
![]() |
|
![]() |
heb het ook gezien zondag, wk
ten eerste dansje van nieuwzeeland was echt superbruut, zag er echt braveheart achtig uit. Maar het spel is ook fascinerend, amper ruzies op het veld, terwijl je elkaar toch steeds flink neerhaalt. Verder zijn het allemaal superlompe mannen, stevig gebouwd, die nog tussen de 10 en 12 seconden op de 100 meter sprint lopen. Alles komt aan bod, voetballen/gooien&vangen/lopen/tactiek enz.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() En alles komt inderdaad wel aan bod. Het team van nieuw zeeland (de All-Blacks) is ook inderdaad te cool voor woorden, ook niet normaal goed. Bij jeugd wordt echter wel af en toe gevochten, maar dat komt dan omdat je tegen een stelletje boeren speelt zoals wij zaterdag ![]() |
![]() |
|
ik krijg een beetje het gevoel dat jullie rugby een ubersport vinden en American Football een beetje mietig is, met die pakken aan. Onthoud wel dat je bij American Football veel hardere tackles mag maken dan bij rugby. Rugby is btw ook cool
![]()
|
Beetje jammer dit. "Rugby is cool, voetbal is voor mietjes." Je moet de gemiddelde CL speler eens vertellen dat het een softy en een nerd is. Die gasten trainen ook hard alleen anders.
@ F1: Verder lees ik niets over football terug, maar idd. Football is een totaal ander spel. Als je een football tackle op het rugby veld zou uitdelen dan moet je het veld af en als een rugbyer een footballer moet verdedigen loopt ie mooi achter de feiten aan. (hoewel rugbyers goede linebackers/running backs zouden zijn) Rugby is cool, football is cool en voetbal is ook cool. ![]()
|
[QUOTE]b-z schreef op 23-04-2003 @ 18:16:
[B]zoals ik zeg: voetbal is een kutsport anders moet je eens overdrijven.. als jij rugby leuk vindt ok... as gij voetbal stom vindt.. ok ma denkt ge nu da iemand daar iets om geeft?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mensen het is niet erg dat je voetbal niks aan vind maar jullie overdrijven wel heel erg hoor. Als Nederlands elftal speelt in een halve finale of finale kijken er 12mln. mensen naar dus jullie waarschijnlijk ook.
|
Als ze nou eens een jeugdgroep les zouden geven zou ik wel willen proberen. Maar die kan ik nergens vinden
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik dacht dat het verplicht was om bij het geven van een mening enigzins een onderbouwing te geven. En die is hier totaal niet gegeven. En als je dan een mening heb, dien je die op een normale wijze te brengen, en kreten als "voetbal is een mietjes sport" slaan dus helemaal nergens op. Ik vind het een teken van zwakte om zulke kreten te roepen zonder ook maar enige onderbouwing te geven.
Ik snap dan ook niet dat deze topic niet direct gesloten is of dat er gevraagt werd om een onderbouwing. Gelukkig word er later in het topic wel normale reacties gegeven. Maar toch vind ik dat dit topic direct een slotje had moeten krijgen. Ontopic: Ik heb afgelopen weekend ook Rugby gekeken, en vervelend vond ik dat niet, ik snap lang niet alles (de puntentelling bv). Maar ik snap best dat je deze sport leuk kan vinden.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
moet je maar is met kazaa downloaden. dat doen ze om de tegenstander te imponeren. rugby is ook SAMEN met voetbal. de beste sport alleen die rugbiers gaan niet liggen als ze aangeraakt worden ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
de mooiste sportuitspraken tinus11 | 146 | 26-07-2005 15:47 |