![]() |
|
Verwijderd
|
Niet elke dag je haar wassen werkt vaak wel. Huidschilfers kunnen ontstaan doordat je huid te droog is; shampoo droogt je huid uit; als je dus minder vaak je haar wast, dan is je hoofdhuid minder droog en gaat-ie minder snel schilferen. En maak je maar geen zorgen, zolang je niets vreemds uithaalt duurt het echt dágen voordat je haar ook maar een beetje onfris ruikt, en tenzij je erg vet haar hebt is 't ook niet te zien.
Als je overgevoelig bent voor shampoo dan helpt het ook om minder vaak te wassen; anti-roosshampoo maakt het dan idd juist erger, want dat is nog agressiever dan gewone shampoo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bedankt voor jullie reacties.
Ik was m'n haar maar 2x in de week, dus ik denk niet dat het daardoor komt. Zou het kunnen komen door de conditioner (gliss kur) die ik gebruik? Want het lijkt ook wel dat als ik die conditioner gebruik, ik tijdens het wassen veel meer haaruitval heb dan wanneer ik bijv. 2 in 1 shampoo gebruik. Het nadeel van het niet gebruiken van conditioner is alleen dat m'n haar weer veel pluiziger is en minder mooi valt (heb best wel lang haar). @IPrue: welke shampoo was dat precies die bij jou wel werkte? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij is het sowieso niet echt nodig om elke wasbeurt een conditioner te gebruiken.. maar dat is vast persoonlijke smaak ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat je echt meer haaruitval krijgt door zo'n conditioner. Eerder dat je nog wat extra door je haar gaat, waardoor de uitgevallen haren wat meer loskomen.
Een goeie anti-roos shampoo vind ik die van Redken. En probeer nadat je je haar gewassen hebt iig van je hoofdhuid af te blijven, dus niet gaan krabben ofzo. |
![]() |
|
Ik heb het ook als ik shampoo van Herbal Essence gebruik (pfff en hij ruikt zo lekker en mijn haar ligt er echt goed van
![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Bedankt voor de tips allemaal. Ik probeer nu bij het wassen om zoveel mogelijk van m'n hoofdhuid af te blijven en dat helpt tot nu toe redelijk. Ben er nog niet vanaf, maar het is al een stuk minder. Verder ga ik een anti-roosshampoo en gewone shampoo omstebeurt gebruiken (allebei 1 keer in de week) omdat bij gewone shampoo (gliss kur) m'n haar veel mooier valt en door de anti-roosshampoo m'n roos minder wordt.
Het kan trouwens niet komen doordat ik te weinig drink, omdat ik meestal juist heel veel water drink. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Algemene "haar/kapsel" topic deel nogwat. Wuotan | 499 | 28-10-2005 00:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
groot haarprobleem katje_vd | 12 | 07-06-2004 18:20 | |
De Kantine |
De volgende forummer heeft... Shitonya | 500 | 23-04-2004 14:17 | |