Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2003, 19:04
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Mijn eerstje experimentje met aquarelverf, het is maar goedkope verf en goedkoop papier dus de kwaliteit daarvan zal wel niet echt goed zijn maar toch wilde ik het ff posten.

Niet te hard zijn met je commentaar he, zeker niet nadat je MegaN d'r dingen hebt gezien

Kritiek en Commentaar gevraagt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2003, 19:08
MegaN
MegaN is offline
Heej, wat goed, en da's je eerste? Toppie! al is aquarel wel moeilijk, jij bent een super beginner! Ik heb niets aan te merken over de aquarel, vindt de kleuren heel mooi, passen super bij het thema, maar ik heb nog welwat kleine dingetje over de schets zelf. Het hoofd van het meisje is een beetje vreemd, ze heeft een heel dunne laag haar en haar mond is erg breed. (Omgekeerd waterhoofd Maar de neus en de ogen zijn da weer prachtig. Ik heb dan nog een ding te zegen, ga zo door!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 19:17
pudding met vel
pudding met vel is offline
ik vind m heel mooi! je hebt zelfs een beetje diepte gecreeerd, ik vind dat altijd heel moeilijk (niet dat ik er goed in ben of zo). zeker dat je een beginner bent?
Oud 18-12-2003, 19:54
Vice
Vice is offline
Ik vind die echt super. helemaal in de sfeer van een zielig meisje in een oorlog.
Oud 18-12-2003, 19:56
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
beetje plat haar/bovenkant
voor de rest wel goed gelukt
ik houd alleen niet zo van war-girls
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 20:40
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
pudding met vel schreef op 18-12-2003 @ 20:17:
ik vind m heel mooi! je hebt zelfs een beetje diepte gecreeerd, ik vind dat altijd heel moeilijk (niet dat ik er goed in ben of zo). zeker dat je een beginner bent?
Ja haha, ik weet het zeker. Nog nooit een aquarel verf iets gemaakt
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 20:42
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Dankje MegaN, met dat commentaar kan ik zeker iets. Dat van het weinige haar had ik ook al gezien. Daar kwam ik (toen ie droog was) achter en ik had geen zin om hem te gaan verpesten als het ging mislukken. Was er net zo blij mee haha.

Ook de rest bedankt voor de adviesen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 22:12
Verwijderd
doet me denken aan het werk dat in centraal museum utrecht heeft gehangen van de schilder waarvan ik nu niet op de naam kan komen. Vind m eigenlijk best vet. Vorm van het hoofd is leuk, oog&haren en het niet-natuurgetrouwe is wel vet, aleen vind ik neus en mond wat minder, beetje rommelig, wel jammer
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 10:25
funkypunk
funkypunk is offline
weet je, er kloppen een aantal dingen niet, maar het heeft wel wat!!! er straalt gewoon wat van uit, dus maak er vooral meer
Oud 19-12-2003, 13:54
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Ik weet niet of het de bedoeling was dat het hoofd zo'n aparte vorm heeft, maar het geeft wel een leuk effect in ieder geval.
Verder vind ik de tranen goed gelukt
Oud 19-12-2003, 14:06
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Dank Jullie wel!!
Het was in het begin de bedoeling een normaal meisje te maken, toen ik al heel snel tot de conclusie kwam dat dat niet ging lukken (tijdens de schets al) heb ik er een oorlogs meisje van gemaakt. De tranen kwamen pas toen ik aan het verfen was, die gaven het de uitstraling die ik wilde bereiken.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 13:08
funest
funest is offline
Citaat:
Roxane schreef op 18-12-2003 @ 23:12:
doet me denken aan het werk dat in centraal museum utrecht heeft gehangen van de schilder waarvan ik nu niet op de naam kan komen. Vind m eigenlijk best vet. Vorm van het hoofd is leuk, oog&haren en het niet-natuurgetrouwe is wel vet, aleen vind ik neus en mond wat minder, beetje rommelig, wel jammer
marlene dumas?
mja, kvin em wel ok, alleen vin de tranen wel jammer, die zien er echt flauw uit.
En lippen zijn beetje raar, maar voor de rest wel leuk, check dat werk van dumas maar es...haal je vast wel goede dingen uit
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 13:14
Verwijderd
Citaat:
AM schreef op 20-12-2003 @ 14:08:
marlene dumas?
(...)
ja!
allemaal van dat soort hoofden
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 18:54
Stoetel
Stoetel is offline
Mooi! De bovenkant van haar hoofd lijkt iets te veel naar rechts te hellen, maar voor de rest erg goed. Zeer netjes voor een eerste werkje hoor!
Oud 20-12-2003, 21:00
funest
funest is offline
Citaat:
Roxane schreef op 20-12-2003 @ 14:14:
ja!
allemaal van dat soort hoofden
[afbeelding]
enorm gave serie is dat ja
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 22:13
Nuck
Nuck is offline
Mmnee, spreekt me niet aan.
Oud 20-12-2003, 23:54
Ieke
Ieke is offline
Sweer is goed.
Puntjes waar je de volgende keer op moet letten:
Bij deze lijkt het echt alsof de mond er is opgeplakt. Kijk eens naar monden (pak gewoon een krant of tijtschtift en ga kijken en tekenen)
Hetzelfde geld voor de oren, ze zitten te hoog. Verder is het altijd handig op hulplijnen te tekenen, zodat je het gezicht goed recht hebt. Pak gewoon een lineaal en zet puntjes op de plekken tot waar de bepaalde onderdelen aan de andere kant van het lichaam moeten komen. Kijk of je een tekenboek kan vinden waar plaatjes instaan met hulplijnen, heb je echt wat aan.
Reageren

Regels voor berichten