Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2003, 21:04
Daanijelle
Daanijelle is offline
Ik heb sinds anderhalve maand 'verkering' met mn buurjongen en het is op zich allemaal heel leuk. We hebben alleen een probleem. We willen allebij niet dat iemand het weet, hij niet omdat hij bang is wat zn vrienden zullen denken (hij ruim 20, ik net 15) en ik omdat mn ouders het absoluut af zullen keuren en me waarschijnlijk zullen verbieden om met hem om te gaan (om het leeftijdsverschil). In het begin was het wel spannend hoor, maar nu begint het een beetje irritant te worden vooral omdat we nu een beetje een nieuwe fase ingaan (seks enzo ) en het dus ook wat serieuzer word, want dat willen we allebei wel. Kan iemand mij helpen want ik kan het dus echt aan niemand vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2003, 21:08
barbara.inc
barbara.inc is offline
ik denk dat het wel mee zou vallen met de reacties (ik heb een hele tijd een vriend gehad die 10 jaar ouder was, toen ik 16 was) en wij hebben nooit echt vervelende reacties gehad. En trouwens, wat dan nog? Boeit het jullie echt zoveel wat anderen ervan denken? jullie vinden elkaar leuk, daar gaat het om
Oud 18-12-2003, 21:15
Daanijelle
Daanijelle is offline
Jij kent mijn ouders dus niet, ze zijn wat dat betreft dus echt streng, mijn zus (16) zei eens dat er toch zo'n leuke jongen op de hockey zat en toen ze zei dat hij 22 lieten ze toch wel merken dat ze ziets dus absoluut niet zouden willen. Geen idee waarom het is maar ik durf het ze dus echt niet te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 21:21
barbara.inc
barbara.inc is offline
misschien kan je het subtiel brengen? vertel over 'een vriendin' die een relatie heeft met iemand van 20, en dat haar ouders daar moeilijk over doen, en hoe jouw ouders daarover zouden denken...ofzo...dan kan je daarna wel bepalen of je het nog geheim wilt houden of niet
Oud 18-12-2003, 21:23
Last Resort
Last Resort is offline
Het komt vroeg of laat toch uit,dan kun je het ze beter maar zelf vertellen,,,
Oud 19-12-2003, 09:33
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Als je wil dat niemand weet dat jullie wat hebben, dan moet je ook geen relatie nemen. Je houdt toch van elkaar?? Maar nu op het moment schaam je je op zich voor je vriend en andersom.
Daarnaast zeg je omdat je wil vrijen dat je relatie serieuser word. Nou dat vind ik een beetje vaag, kijk ik snap dat je een stap verder wilt gaan, maar dat daardoor je relatie nou beter wordt dat lijkt me vaag.

Iig zal je het toch moeten vertellen omdat het toch wel eens uit zal komen.
Oud 19-12-2003, 10:51
Daanijelle
Daanijelle is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 19-12-2003 @ 10:33:
Als je wil dat niemand weet dat jullie wat hebben, dan moet je ook geen relatie nemen. Je houdt toch van elkaar?? Maar nu op het moment schaam je je op zich voor je vriend en andersom.
Daarnaast zeg je omdat je wil vrijen dat je relatie serieuser word. Nou dat vind ik een beetje vaag, kijk ik snap dat je een stap verder wilt gaan, maar dat daardoor je relatie nou beter wordt dat lijkt me vaag.

Iig zal je het toch moeten vertellen omdat het toch wel eens uit zal komen.
Ik schaam me helemaal niet voor hem, hij is kei lief (en lekker) ik ben alleen bang voor de reactie van mn ouders. En ik bedoelde niet dat het serieuzer werd omdat we nu seks hebben, ik bedoelde dat het serieuser werd en nu ook seks hebben, dat is een heel verschil.
Maar we hebben het er gisteren over gehad en we hebben besloten om het heel langzaam te brengen. Mischien dat ze het dan kunnen accepteren. Bedankt voor jullie tips in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:05
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Als jullie om elkaar geven wat boeit het dan precies wat de rest van de ongeving ervan vind... Ik denk dat de reacties van zijn vrienden ook wel erg mee zullen vallen.. alleen je ouders.. tja.. Als ze zien dat jij je goed voelt bij hem zullen ze het toch echt moeten accepteren op den duur. Laat ze aan het idee wennen.
Oud 19-12-2003, 20:21
Verwijderd
Over 4 jaar zeurt er niemand meer over datleeftijds verschil, en jullie houden van elkaar.
Ik denk dat je ouders je het wel kunnen verbieden, maar dat dat vrij weinig zin heeft. Blijkbaar doen jullie nu ook al alles stiekem, dus in dat geval zou het daarna al helemaal stiekum moeten.
Dus ik zou het gewoon zeggen, echt heel veel eraan doen kunnen ze niet.

Maar ja ouders.....
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 21:57
Liss
Liss is offline
Als jullie echt van elkaar houden maakt het toch niet uit wat anderen van jullie denken?
Als ik jou was zou ik het gewoon vertellen dat jullie iets met elkaar hebben, met je ouders gaan praten, misschien vinden ze het helemaal zo erg niet. Ze weten wel dat je met hem om gaat neem ik aan? Dat mag dan toch ook, waarom zou je dan niet iets met hem mogen hebben?
En als je ouder bent valt 5 jaar verschil in leeftijd echt niet meer op.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 11:08
hansjuh
hansjuh is offline
Het lijkt me heel erg onverstandig om je ouders erbuiten te houden... Je bent net 15 dan is het niet zo vreemd dat je ouders ook nog wel wat te vertellen hebben. Ok, laat ze rustig een beetje aan het idee wennen, maar zoiets geheim houden voor je ouders, dat werkt je vroeger of later alleen maar tegen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 16:35
huppelmeis
huppelmeis is offline
Ik zou het wel vertellen... Maar leeftijd maakt toch niet zoveel uit? Als jullie er geen moeite mee hebben, waarom zou het dan niet kunnen? En dat hij bang is dat z'n vrienden het weten vind ik toch wel een beetje sneu eigenlijk (kan aan mij liggen..)

Ik denk ook eigenlijk wel dat je ouders wel blij zijn als je het ze verteld i.p.v. dat ze er zelf achterkomen. Dat zouden mijn ouders namelijk wel zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten