Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2002, 21:09
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik kwam hier op omdat een nichtje van me helemaal in een soort complex zit doordat ze borsten begint te krijgen (ze krijgt er al (psychologische) hulp voor).

En nu ik er zo over na denk kan het misschien wel een beetje raar zijn. Maar ik weet alleen dat ze dat heeft.

Ik zag haar vandaag ook en.. tja, je ziet wel dat ze ze probeert te verbergen maar dat niet wil laten merken enzo... en ze loopt telkens huilend naar haar moeder.
Maar hoe keken jullie ernaar?
Oud 09-05-2002, 21:13
Verwijderd
vreemd, nooit moeite mee gehad.
is ze nog erg jong dan ofzow?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:17
Verwijderd
Ikzelf.. mhaw, geen complex aan gehad, had toendertijd wel andere dingen aan mijn hoofd.. Ik ken wel een meisje, dat hetzelfde had, dat zich heel erg ongemakkelijk voelde door deze lichaamsverandering, en daarom niets anders droeg dan wijde truien, gebogen liep.. Waarom dat precies was, weet ik niet, maar het komt wel vaker voor, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 06:12
Verwijderd
Het komt vaker voor, tenminste, het wordt ons op school (pabo) verteld zodat we er rekening mee kunnen houden ed, dus ik verwacht dan dat het wel regelmatig voorkomt. Kinderen veranderen, worden daardoor onzeker, oa omdat ze niet altijd precies weten wat er gebeurd, of omdat het 'anders'/onbekend en dus eng is, naja, vul zelf nog maar wat dingen in. 't ligt er vaak ook aan of vriendinnen ook al borsten krijgen of niet. Meestal is het een kwestie van wennen. Misschien kun je met d'r praten? Als ze (en jij) dat wil dan.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 06:27
Rerisen Phoenix
I'm not a social guy, I'm not a family man... - en ik zie haar niet vaak. Bovendien kan ze oudere jongens laatste tijd erg slecht uit staan (misschien ook daardoor...)
Oud 10-05-2002, 06:30
miep
miep is offline
Ik herken 't wel een beetje...
Toen ik net borsten kreeg (was heel jong) voelde ik me daar soms ook wel onzeker over.
Dat komt allemaal weer goed
Oud 10-05-2002, 07:47
damaetas
damaetas is offline
met een vergrootglas

hehe neej, kweenie ik vond da wel stoer
Oud 10-05-2002, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Misschien kun je met d'r praten? Als ze (en jij) dat wil dan.
Ik geloof niet dat ze over zoiets wil praten .. schaamt ze zich teveel voor I guess. Daarnaast lijkt me het beter als meisjes dat onder elkaar bespreken
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 08:49
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:
met een vergrootglas

hehe neej, kweenie ik vond da wel stoer
Op TV zie je soms van die grappige dingen .. doen sommige meisjes nou echt oefeningen in de hoop dat dat 'helpt' *?*
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 09:37
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ik geloof niet dat ze over zoiets wil praten .. schaamt ze zich teveel voor I guess. Daarnaast lijkt me het beter als meisjes dat onder elkaar bespreken
Ik had met m'n zieke kop ff niet door dat Rerisen Phoenix een man was, vandaar die reactie. Vergeet die zin dus maar.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 11:41
Rerisen Phoenix
sukkel

tenzij je natuurlijk een soort telepaat bent want ik was liever vrouw geweest (alleen om die 6 jaar langer gemiddeld leven.. zie nick - op alle andere punten ben ik blijer dat ik een man ben).
ik was uiteraard nog liever onzijdig geweest als dat nog langer zou leven
Oud 10-05-2002, 14:05
Verwijderd
Hmz nee, nooit problemen mee gehad, ik was dan ook laat en blij dat er tenminste wat begon te groeien
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
(alleen om die 6 jaar langer gemiddeld leven.. zie nick - op alle andere punten ben ik blijer dat ik een man ben)
Wat heb je aan een langer leven?

*is blij een man te zijn*
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 14:38
DarkCat
DarkCat is offline
Ik was 9 ofzo toen mn borsten voor t eerst begonnen te groeien. Op mn 13e had ik een b-cup en nu ongeveer c. (Nutteloze info )

Maareh ik vond t vet koel Ik wou ook zo snel mogelijk bh'tjes hebben ezzow.. ben altijd trots op mn borsten geweest
Sommige vriendinnetjes van mij toen hadden er moeite mee (toen waren we een jaar of 11); dat snapte ik nooit. Dat meisjes t verrot vinden ongesteld te worden, okay, maar dat geeft dan ook zo'n rommel

Cat
Oud 10-05-2002, 19:40
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
******** schreef:
Op TV zie je soms van die grappige dingen .. doen sommige meisjes nou echt oefeningen in de hoop dat dat 'helpt' *?*
ja hoor jongeman, ik heb al eindeloze raadgevingen gekregen van zorgende tantes maar ik ben der gewoon te lui voor
Oud 10-05-2002, 19:42
cltcl
cltcl is offline
mijn eerste gedachte was. HELLUP WIL IK NIET!!!! HAAL ZE VAN ME AF!!! zo duidelijk genoeg???
Oud 10-05-2002, 21:57
Verwijderd
hmpff ik vond ze irritant, had geen zin om op te groeien, ongesteld te worden enzow, blegh..
Nu ben ik wel blij dat k ze heb
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 11:58
black tiger
black tiger is offline
Ik ben bij dat ze nu eindelijk wat groter worden, toen ik heel weinig woog had ik echt niks.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
scorpio1989 schreef:
mijn eerste gedachte was. HELLUP WIL IK NIET!!!! HAAL ZE VAN ME AF!!! zo duidelijk genoeg???
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:45
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
ik niet snappe
hoort er toch gewoon bij
van mij moge ze wel wat grooter
Oud 11-05-2002, 14:48
love_ya
love_ya is offline
ik was best jong, maar ik vond het juist heel leuk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 15:03
kleine wicca
kleine wicca is offline
hmmjah..
denk dat de meeste meiden het erger vinden als het niet hard genoeg gaat dan dat ze wel snel borsten krijgen...
Ik was ook blij toen ik eindelijk wat kreeg....tis nog steeds niet alles....mah jah...alleen met paardrijden ist irritant
Oud 11-05-2002, 16:31
miep
miep is offline
nouja als een meisje van 9 borstgroei, oksel haar etc krijgt en haar buurmeisje van 16 tegen wie ze opkijkt niet, dan kan ze zich daar erg over schamen ja! (en omgekeerd probably )
Oud 11-05-2002, 19:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k heb er nooit last van gehad eigenlijk en k ken ook niemand die het heeft geprobeerd te verbergen... niet dat k weet tenminste... k kan best begrijpen dat het af en toe voorkomt, het is toch een plotselinge verandering aan je lichaam waar sommige meisjes misschien erg van schrikken of aan moeten wennen...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 21:55
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
ik heb er zelf nooit echt last van gehad.. maar ik kan me voorstellen dat zoiets gepaard gaat met hormonale veranderingen waardoor je lichaam ineens heel anders gaat "voelen".. dat lijkt me wel ingrijpend.
Oud 14-05-2002, 14:32
Paige
Paige is offline
Ik kan me dat niet eens meer herinneren!..Ze zaten er gewoon opeens ofzo..Tja, ik heb er eigenlijk nooit aandacht aan besteed..Hoort er gewoon bij toch..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 14:40
Doc
Doc is offline
Sorry maar ik moet ineens denken aan een liedje van Kinderen voor Kinderen
Oud 14-05-2002, 21:05
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Doc schreef:
Sorry maar ik moet ineens denken aan een liedje van Kinderen voor Kinderen
Welk liedje bedoel je?
Oud 14-05-2002, 21:13
paco de taco
paco de taco is offline
help! ik krijg..
Oud 15-05-2002, 20:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Paige schreef:
Ik kan me dat niet eens meer herinneren!..Ze zaten er gewoon opeens ofzo..Tja, ik heb er eigenlijk nooit aandacht aan besteed..Hoort er gewoon bij toch..
En op een ochtend word je wakker...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 21:01
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Tja, ik heb er wel hele erge moeite mee gehad. Maar dat kwam vooral omdat ik nog erg jong was. Ik was een jaar of 9 en ik had al cup c.
Ik ging voorover gebogen lopen (wat ik daardoor nog steeds een beetje doe).
En wijde truien dragen.
Oud 15-05-2002, 21:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Tja, ik heb er wel hele erge moeite mee gehad. Maar dat kwam vooral omdat ik nog erg jong was. Ik was een jaar of 9 en ik had al cup c.
Ik ging voorover gebogen lopen (wat ik daardoor nog steeds een beetje doe).
En wijde truien dragen.
Dat is wel *vrij* extreem ja...
Kan wel begrijpen dat dat érg irritant is...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 15:18
A loved one
A loved one is offline
Ik vond het afschuwelijk! Op dit moment heb ik cup C, maar als ik helemaal uitgegroeid ben, wil ik ze gelijk laten verkleinen. Niet alleen om de lichamelijke problemen (mijn rug enz), maar ook om de aandacht die je opeens krijgt. Heel leuk hoor, als je met iemand praat die zo'n 30 cm onder je gezicht blijft kijken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 15:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Ik vond het afschuwelijk! Op dit moment heb ik cup C, maar als ik helemaal uitgegroeid ben, wil ik ze gelijk laten verkleinen. Niet alleen om de lichamelijke problemen (mijn rug enz), maar ook om de aandacht die je opeens krijgt. Heel leuk hoor, als je met iemand praat die zo'n 30 cm onder je gezicht blijft kijken.
Jij hebt ook wel wat vervelende dingen meegemaakt...

Maar laten verkleinen?
Dat heeft wel ook risico's, en later nog gevolgen.
Bovendien, van C krijg je toch geen last van je rug?

Maar ja... jij hebt heel wat slechte ervaringen he...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 16:11
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Jij hebt ook wel wat vervelende dingen meegemaakt...

Maar laten verkleinen?
Dat heeft wel ook risico's, en later nog gevolgen.
Bovendien, van C krijg je toch geen last van je rug?

Maar ja... jij hebt heel wat slechte ervaringen he...
Zeg maar, C/D.

Ja, slechte ervaringen.... ik heb geen vertrouwen meer, in niemand, zeker niet in mannen. Misschien is vrouwelijkheid wegnemen niet de oplossing....
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 16:34
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
nee lijkt me niet, knutselen aan je lichaam lijkt mij geen oplossing voor psychologische problemen. Groot is mooi hoor, klein trouwens ook zeer mooi vind ik.

Toen ik 11/12/13 was vond ik het wel mooi om ze te zien groeien bij meisjes in de klas. bij mij groeiden alleen puistjes weet je, das niet mooi.
Oud 19-05-2002, 16:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Zeg maar, C/D.

Ja, slechte ervaringen.... ik heb geen vertrouwen meer, in niemand, zeker niet in mannen. Misschien is vrouwelijkheid wegnemen niet de oplossing....
Nee, dat is niet de oplossing.

Je bent een vrouw...

En er zijn ook goede mannen, al geef ik toe, het zijn er niet veel...

Maar dat jij een vrouw bent is toch heel mooi?
Jij hebt een soort van wonder in je... dat heeft een man niet.

En je moet je niet zomaar laten opereren... C, en zelfs D, is echt niet abnormaal groot...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 18:04
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
A loved one schreef:

Ja, slechte ervaringen.... ik heb geen vertrouwen meer, in niemand, zeker niet in mannen.
Waarom heb je geen vertrouwen meer en zeker niet in mannen?
Oud 19-05-2002, 18:19
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik was met een vriendinnetje de eerste van de klas (groep 8) maar wij vonden het eigenlijk alleen maar geweldig
Is ook het enige waar ik het eerst mee was want ik ben verder overal erg laat mee geweest (en heb ook geen grote tieten)
Oud 19-05-2002, 18:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Waarom heb je geen vertrouwen meer en zeker niet in mannen?
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=Geen+titel
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:54
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Nee, dat is niet de oplossing.

Je bent een vrouw...

En er zijn ook goede mannen, al geef ik toe, het zijn er niet veel...

Maar dat jij een vrouw bent is toch heel mooi?
Jij hebt een soort van wonder in je... dat heeft een man niet.

En je moet je niet zomaar laten opereren... C, en zelfs D, is echt niet abnormaal groot...
Soms denk ik dat het allemaal wel meevalt, dat het niet zo erg is, maar dan loop ik over straat en komen er van die mannen op me af "hee meisje, kom eens hier (...)", "wil je neuken?" en nog wat die ik niet op zal noemen. Kunnen ze niet een moment aan iets anders denken??

Ach... ik zie wel. Misschien worden ze kleiner als ik groei. Of afval.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 20:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Soms denk ik dat het allemaal wel meevalt, dat het niet zo erg is, maar dan loop ik over straat en komen er van die mannen op me af "hee meisje, kom eens hier (...)", "wil je neuken?" en nog wat die ik niet op zal noemen. Kunnen ze niet een moment aan iets anders denken??

Ach... ik zie wel. Misschien worden ze kleiner als ik groei. Of afval.
Zeggen mensen dat echt?

*wil liever geen man meer zijn*

Afvallen, hoezo? Heb je overgewicht?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 22:13
Verwijderd
ik ken t wel, vroeger, toen ze kleiner waren liep ik in wijde truien rond omdat ik ze niet wou laten zien omdat ik me schaamde, nu ik in een groeistulp zit vallen ze toch wel op met of zonder wijde kleren, maar sinds ze groeien(wel heel abnormaal snel) ben ik er nog onzekerder over geworden en heb ik heel veel lichamelijke klachten erdoor gekregen, waarodoor ik t al moeilijk vind om t uit te leggen behalve tegen mensen die ik vertrouw.

ik kan t niet echt uitleggen maar ik vind t toch wel raar dat zoiets je toch flink dwars kan komen te zitten
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 11:11
SpiT
SpiT is offline
volges mij komt 't bij mij allemaal een btje laat, heb nog niet egt borsten en ben ook bijna nooit ongesteld...
Oud 20-05-2002, 12:10
miss x
miss x is offline
misschien komt t omdat ze kleine borsten heeft en daar mee zit. meisjes kunnen het erg moeilijk er mee hebbben als klasgenootjes veel grotere borsten hebben of als hun borsten ongelijk groeien , ze zijn er niet tevreden mee en omdat ze in de pubertijd zitten en dus erg onzeker zijn over hun uiterlijk , dus ook op de manier hoe hun borsten zich ontwikkelen (misschien niet snel genoeg naar hun gevoel) waarschijnlijk komt t wel goed maar als ze er met iemand over wil praten mag ze mij altijd mailen. ( lemon@dolfijn.nl ) liefs miss x
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 13:32
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kwas blij dat ik ze kreeg..viel me buik niet meer zo op
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 19:28
PiNoW
PiNoW is offline
kweenie.. kwas een beetje jong, maar toen ik zelf ook nog ging groeien viel het niet meer zo op
toen ik later ook nog ongesteld werd vond ik dat wel heel erg kut..
maarja, thoort erbij heh..
kben er nu na een hele tijd al wel aan gewend gelukkig hihi
Oud 21-05-2002, 15:39
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Zeggen mensen dat echt?

*wil liever geen man meer zijn*

Afvallen, hoezo? Heb je overgewicht?
Ja... dat zeggen ze, ja.
Ik heb geen overgewicht, maar zou wel graag wat afvallen.... dan wordt alles wat kleiner.

Love
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 18:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Ja... dat zeggen ze, ja.
Ik heb geen overgewicht, maar zou wel graag wat afvallen.... dan wordt alles wat kleiner.

Love
Je hoeft niet lichter te worden om je borsten kleiner te maken, wat is dat voor onzin?
Jij bent wie je bent... en niemand anders.
Wees blij met wie je bent, dat kan écht wel.

En er zijn ook jongens die niet zo idioot doen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:10
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Je hoeft niet lichter te worden om je borsten kleiner te maken, wat is dat voor onzin?
Jij bent wie je bent... en niemand anders.
Wees blij met wie je bent, dat kan écht wel.

En er zijn ook jongens die niet zo idioot doen.
Tuurlijk wel. Je borsten bestaan voor het grootste gedeelte uit vet. Als je afvalt, verlies je vet. Toch?
Ik ben blij met wie ik ben, maar als dat me tegenhoudt om normaal over straat te lopen, zal er toch iets mis zijn. Die mannen zullen toch niet veranderen, dan moet ik het wel doen...

Jongens die niet idioot doen? Die kennen wij hier in het zuiden niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten