Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2002, 14:24
Verwijderd
dat vroeg ik me dus af... wanneer je iets een zmpoging noemt...
-is het een poging wanneer je van plan bent iets te slikken wat je dood maakt, je je daar op voorbereidn bent en dan komt er iemand die het je afpakt (kgeloof dat de zin niezow klopt maar kdnek dat jullie ut wel begrijpen)
-is het een poging als je op de rand van een hoog gebouw staat en iemand komt je eraf halen voordat je kunt springen? of heet het pas een poging als je gesprongen bent maar je nog in leven bent zeg maar?

tja, misschien een hele rare vraag, ik weet ook niet waarom ik um stel maar op een of andere manier hielt die vraag me bezig.

dikke knuf
mir
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2002, 15:03
janneke16
janneke16 is offline
heej

ik denk dat het een zmpoging is, als je het echt probeert, maar het mislukt
dus ik denk dat allebei je voorbeelden wel een poging is...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 16:20
Verwijderd
ff voor de duidelijkheid: dit zijn geen autobiografische voorbeelden hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 18:26
Verwijderd
Als het mislukt. Als het wel lukt, is het namelijk gewoon zelfmoord...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 18:36
*Little heaven
*Little heaven is offline
de leerlingbegeleider waar ik naar toe ben gestuurd zei dat als je er alleen maar aan denkt en in details denkt dat het een poging is...
Oud 11-05-2002, 18:55
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
Citaat:
*Little heaven schreef:
de leerlingbegeleider waar ik naar toe ben gestuurd zei dat als je er alleen maar aan denkt en in details denkt dat het een poging is...

dan heb ik al heeeeeeeeeeel veel pogingen gedaan, elke dag minstens een..
en wat dan volgens jullie als je verder gaat dan alleen denken en plannen?
Mja, lekker belangrijk eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 19:21
Faery
Faery is offline
Waarom kreeg ik gelijk het idee dat je zoveel mogelijk pogingen op je naam wilt hebben staan? :/

Zal trouwens ook wel niet, nadat je zei dat het niet autobiografisch was.. erm.. laat ook maar :]
Oud 11-05-2002, 19:21
Faery
Faery is offline
Citaat:
*Little heaven schreef:
*proest*
Zit ik dan, met zo'n 10 zelfmoordpogingen per dag :] :/
Oud 11-05-2002, 19:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
een poging is als iemand het geprobeerd heeft maar dat het mislukt is...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 22:00
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Als je de neiging hebt zelfmoord te plegen en suicidale gedachten hebt, of automutileert, dan zijn het zelfmoorneigingen

Als je daadwerkelijk een van je suicidale gedachten uitvoert, maar deze mislukt, is het een zelfmoordpoging

Als je daadwerkelijk een van je suicidale gedachten uitvoert, en je overleeft het niet, is het zelfmoord

Beetje grof uitgelegd, maar tis wel t antwoord op je vraag......
Oud 13-05-2002, 12:17
*Norena*
*Norena* is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
Als je de neiging hebt zelfmoord te plegen en suicidale gedachten hebt, of automutileert, dan zijn het zelfmoorneigingen

Als je daadwerkelijk een van je suicidale gedachten uitvoert, maar deze mislukt, is het een zelfmoordpoging

Als je daadwerkelijk een van je suicidale gedachten uitvoert, en je overleeft het niet, is het zelfmoord

Beetje grof uitgelegd, maar tis wel t antwoord op je vraag......
inderdaad ,mee eens!
Oud 13-05-2002, 13:03
sXe
sXe is offline
automutilatie is volgens mij geen zelfmoordneiging
Oud 13-05-2002, 13:26
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
Citaat:
sXe schreef:
automutilatie is volgens mij geen zelfmoordneiging
Mee eens,
meer(vind ik) verplaatsen van pijn.. van de binnenkant naar de buitenkant om t zo maar te zeggen..
En om jezelf te straffen..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 16:41
Verwijderd
hoe kan je jezelf bezig houden met een vraag zeg...
maar ik ben het met Aragnabite eens hoor! je heb helemaal gelijk!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:00
Verwijderd
tja... kweet ook niet waarom ut me bezig hield. hebbik wel us, als ik me een vraag bedenk waar ik geen antwoord op weet kan ik daar wel uren over nadenken (tenzij ik weet dat ut vanzelf naar me toe komt (bij huiswerk bijvoorbeeld))

Citaat:
Waarom kreeg ik gelijk het idee dat je zoveel mogelijk pogingen op je naam wilt hebben staan? :/

Zal trouwens ook wel niet, nadat je zei dat het niet autobiografisch was.. erm.. laat ook maar :]
neej is idd niet zow... ik kan me niet voorstellen dat iemand daar heel trots op is. ik bedoel, als je echt dood wil is ut eigenlijk alleen maar een bevestiging dat je een mislukkeling bent (voor jezelf dan) omdat het mislukt is.
en als je over die "neigingen" heen bent is ut echt niet stoer om te zeggen dat je zow ziek bent geweest dat je zm wou plegen...
tenminste, zow dnek ik daarover (maar ik denk wel vaker vreemd volgens andere mensen).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten