Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2003, 15:27
ranonkel
ranonkel is offline
Ook al moet ik wachten
tot seizoenen zijn verstreken
en een nieuw jaar is gekomen
de tijd doet mij geen pijn.

Ook al moet ik wachten
tot gezaaid is en geoogst
een vruchtbaarheid van binnen
brengt mij tot het allerhoogst.

Ook al moet ik wachten
er is in mij een rust
de vrede van de liefde
die mij wakker heeft gekust.

Laat mij maar rustig wachten
je bent altijd bij mij
diep met mijn hart verbonden
daarom voel ik me vrij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2003, 15:49
ikbennietlief!
ikbennietlief! is offline
mooi
Oud 18-12-2003, 16:02
xineof
xineof is offline
Prachtig..heel ritmisch, een sterk metrum! Ik vind het knap dat je zo'n gedicht hebt geschreven, in een vaste vorm; het komt allesbehalve geforceerd over, het komt juist er natuurlijk en uit het hart geschreven over.

De herhaling van 'Ook al moet ik wachten' en dan in de laatste strofe 'Laat mij maar rustig wachten': echt heel erg sterk! Ik vind dit een uitermate sterk gedicht, met een prachtige verwoording. Enkel de zin 'je bent altijd bij mij' vind ik niet zo goed; wat clichématig eigenlijk, en mij/vrij is hier, wat ik bij de voorgaande strofen absoluut niet vind, net wat te geforceerd gerijmd. Maar verder een mooi gedicht; duidelijk ook, je taalgebruik is erg toegankelijk !
Oud 19-12-2003, 09:09
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
xineof schreef op 18-12-2003 @ 17:02:
Prachtig..heel ritmisch, een sterk metrum! Ik vind het knap dat je zo'n gedicht hebt geschreven, in een vaste vorm; het komt allesbehalve geforceerd over, het komt juist er natuurlijk en uit het hart geschreven over.

De herhaling van 'Ook al moet ik wachten' en dan in de laatste strofe 'Laat mij maar rustig wachten': echt heel erg sterk! Ik vind dit een uitermate sterk gedicht, met een prachtige verwoording. Enkel de zin 'je bent altijd bij mij' vind ik niet zo goed; wat clichématig eigenlijk, en mij/vrij is hier, wat ik bij de voorgaande strofen absoluut niet vind, net wat te geforceerd gerijmd. Maar verder een mooi gedicht; duidelijk ook, je taalgebruik is erg toegankelijk !

Het is waar wat je zegt,ik ben zelf ook niet echt tevreden met die 2 zinnen mij/vrij. Toch wilde ik het zo laten omdat ik de eenvoud ervan eigenlijk mooi vond in tegenstelling tot de rest van het gedicht. Wie weet verander ik het nog alhoewel het dan misschien te zwaar wordt.Wat denk jij?

Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 09:21
Halogeen
Halogeen is offline
Een heus ranonkel gedicht. Zeer diepgaand en schitterend geconstrueerd! Gedicht kenmerkt zich door een zeer objectieve zelfkritiek en zelfkennis en getuigt van ontwikkeling. Bovendien vind ik het wel een beetje bij de kerstsfeer passen.
Oud 19-12-2003, 09:32
ranonkel
ranonkel is offline
Dank je wel,Halogeen...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 12:36
ranonkel
ranonkel is offline
Ik heb een poging gedaan om het gedicht te veranderen maar het resultaat is te gemaakt en niet passend. De onschuld in de laatste strofe is eigenlijk wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 22:38
xineof
xineof is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 19-12-2003 @ 10:09:
Het is waar wat je zegt,ik ben zelf ook niet echt tevreden met die 2 zinnen mij/vrij. Toch wilde ik het zo laten omdat ik de eenvoud ervan eigenlijk mooi vond in tegenstelling tot de rest van het gedicht. Wie weet verander ik het nog alhoewel het dan misschien te zwaar wordt.Wat denk jij?

Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Het ligt meer aan hóe je het veranderd of het te zwaar wordt of niet; als je het niet te zwaar wilt maken, zoek je gewoon naar iets 'passends' . Ik denk dat dat best kan; vrij/mij komt nu toch wat te geforceerd over .
Reageren

Regels voor berichten