Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laten we het houden op oa iemand in zijn waarde laten, dus oa bv. iemands zijn mening niet afkraken of afdoen als onzin. Zo duidelijk? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Iedereen denkt weer anders over dingen... Ik weet ff niks op te noemen ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar das een andere discussie. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een heel bekend voorbeeld is de mening: hogere straffen zijn goed (want ze zorgen ervoor dat criminaliteit afneemt). Er is geen wetenschapper die die stelling zal onderschrijven, en er is genoeg onderzoek dat aantoont dat die uitspraak BS is. Toch zijn er veel mensen die dat vinden. Ze zijn die mening toegedaan op grond van onvoldoende feitenkennis, gecombineerd met een grote invloed van simpele emoties, oftewel onderbuikgevoelens. Zij hebben die mening dan weliswaar, maar op het moment dat een mening totaal niet feitelijk onderbouwd is, of wanneer zelfs een mening door alle feiten wordt tegengesproken, dan mag je die mening best afdoen als onzin. Dat heeft dan niets te maken met respectloosheid, maar met het feit dat je best van iemand mag verwachten dat hij weet waaróm hij iets vindt. Meningen zonder onderbouwing zijn waardeloos en mag je in een debat buiten beschouwing laten. Dat is echter wél iets anders dan zo iemand verbieden zijn mening te uiten, dat mag natuurlijk een ieder. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik nu doe is zeggen dat ik het niet eens ben met wat jij zegt. Als ik het af zou zeiken, dan zou ik iets zeggen als 'Jezus, Eend, doe niet zo achterlijk, wat is dat nou weer voor een bull-shit?! Je lult weer eens uit je nek!'. Lijkt me toch wel een groot verschil. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, maar het is in principe hetzelfde, alleen je bent wat harder feller en weet ik veel, het is alleen asociaal ![]() ow, w8, dat bedoelde jij ![]()
||
Citaat:
![]() Iemand aankijken als je met diegene praat.
|
![]() |
||
Citaat:
En het is niet eens mijn vriendin ![]()
|
iemand laten merken dat hij/zij gezien word;
hm klinkt mss vaag; concreet voorbeeld, een vriendin van mij was laatst ziek en werkgroepgenoten informeerden toen heel belagstellend bij mij hoe t ging enzo, dat vertel ik dan weer aan haar ![]() begrip tonen/luisterend oor bieden iemand met maar 1 boodschap voorlaten bij de kassa als je een karretje vol hebt als autobestuurder, voetgangers over laten steken als t druk is opstaan in de bus/trein/tram/metro voor oudere mensen deur open houden voor iemand die achter je aan komt enz enz ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Wel mooi om te zien dat ik niet de enige ben die dat vind. Citaat:
||
Citaat:
![]() maar dit soort kleine dingen zijn wel echt ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou gewoon eerlijk zijn. Niet zeggen " Wat een spuuglelijk ding heb je aan zeg!" , maar wat subtielers. "Tja, ik vind die andere toch leuker staan" of " Het is niet helemaal mijn smaak" ontopic: - Niet mensen zwartmaken achter hun rug om. Laatst gewijzigd op 24-12-2003 om 23:50. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Forumregels - fetisjes fizzle-fluffy | 467 | 26-11-2015 21:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PvV: 'Kamerleden en bewindslieden met dubbele nationaliteit kunnen niet' Mark Almighty | 500 | 26-02-2007 20:29 |