Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2003, 11:32
The0
The0 is offline
Denk persoonlijk dat die griep niet 'de kloof' zal zijn uit je dromen, maar het kan uiteraard wel, vooral als bijvoorbeeld je oma&opa ooit een ziekte hebben overwonnen (zodat zij dus weer die ervaren personen worden).

Wat wel zeker is is dat het beter gaat dan de eerste flits. De zonnige, gelukkig ogende omgeving en de lach op je opa&omas gezicht.

Ga door hoe je bezig bent, en hou ons op de hoogte van je flitsen!
Oud 14-12-2003, 15:30
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
The0 schreef op 14-12-2003 @ 12:32:
Denk persoonlijk dat die griep niet 'de kloof' zal zijn uit je dromen, maar het kan uiteraard wel, vooral als bijvoorbeeld je oma&opa ooit een ziekte hebben overwonnen (zodat zij dus weer die ervaren personen worden).

Wat wel zeker is is dat het beter gaat dan de eerste flits. De zonnige, gelukkig ogende omgeving en de lach op je opa&omas gezicht.

Ga door hoe je bezig bent, en hou ons op de hoogte van je flitsen!
Mijn opa en oma hebben allebei ziektes overwonnen ja. Of in elk geval ze hebben herseninfarcten en hartinfarcten en dergelijke allemaal overwonnen. Van echte ziektes weet ik zo niet. IK ga ook gewoon door met wat ik ook deed voordat ik ziek werd, alleen ik doe niks anders dan dat ik ervoor deed, dus ik zou niet weten waarom die kloof nu al een stuk overbrugd is. Ook heb ik vannacht niet zo'n flits gehad ofzo.
Oud 14-12-2003, 16:23
The0
The0 is offline
Je kunt dromen ook niet tot zulke hoogtes opwekken.

Ik denk dat je opa&oma inderdaad de sterke personen voorstellen die de ziektes (herseninfarct is niet niks!) hebben overwonnen en de kloof de ziekte was die jij moest overwinnen.

Hoop dat ik je weer beetje heb verder geholpen. Succes met de griep!

Theo
Oud 14-12-2003, 16:44
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
The0 schreef op 14-12-2003 @ 17:23:
Je kunt dromen ook niet tot zulke hoogtes opwekken.

Ik denk dat je opa&oma inderdaad de sterke personen voorstellen die de ziektes (herseninfarct is niet niks!) hebben overwonnen en de kloof de ziekte was die jij moest overwinnen.

Hoop dat ik je weer beetje heb verder geholpen. Succes met de griep!

Theo
Ik weet dat je dromen niet kunt opwekken, maar ik dacht misschien kan het zijn dat ik er nu geen heb gehad omdat ik zo goed als beter ben. Ook weet ik dat herseninfart niet niks is, maar ik vergelijk dat niet met een ziekte. Mar daardoor heb je denk ik wel gelijk met dat opa&oma voor sterke personen staan. Maar ik hoop eigenlijk dat die flitsen nu ook echt afgelopen zijn, want ik kreeg er alleen maar een k*t gevoel vn omdat ik opa&oma erdoor ging missen. Maar bedankt voor je hulp, ik denk dat het nu wel over zal zijn Bedankt
Oud 15-12-2003, 21:24
Verwijderd
laatst een opzich best wel coole droom, naja het verhaal zat best grappig in elkaar,
ik ging met mijn vriendin (in het echt had ik dat persoon nog nooit gezien ) naar een weiland ofzo iets langs een snelweg, en we zaten daar een beetje, en ja we gingen gewoon een beetje zoenen enzo, en toen moest ze lachen dus ik vraag waarom, en ze zegt zo "ja he, kijk die katjes zitten" en dat waren trouwens mijn eigen katten maar op dat moment was dat natuurlijk "logisch", en toen zei ze, he ik ken nog een andere jongen die mij leuk vind, typ jij es een sms'je waarin je zegt dat het niets wordt enzo, dus ik typ dat sms'je, en toen ging ze ff weg, en toen kreeg ik ineens een sms'je, en dat was mijn wekker ik vond em best goed toen ik wakker werd, maar wat wordt er nou mee bedoeld? dat ik wanhopig ben ofzo
Oud 16-12-2003, 18:57
The0
The0 is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 15-12-2003 @ 22:24:
laatst een opzich best wel coole droom, naja het verhaal zat best grappig in elkaar,
ik ging met mijn vriendin (in het echt had ik dat persoon nog nooit gezien ) naar een weiland ofzo iets langs een snelweg, en we zaten daar een beetje, en ja we gingen gewoon een beetje zoenen enzo, en toen moest ze lachen dus ik vraag waarom, en ze zegt zo "ja he, kijk die katjes zitten" en dat waren trouwens mijn eigen katten maar op dat moment was dat natuurlijk "logisch", en toen zei ze, he ik ken nog een andere jongen die mij leuk vind, typ jij es een sms'je waarin je zegt dat het niets wordt enzo, dus ik typ dat sms'je, en toen ging ze ff weg, en toen kreeg ik ineens een sms'je, en dat was mijn wekker ik vond em best goed toen ik wakker werd, maar wat wordt er nou mee bedoeld? dat ik wanhopig ben ofzo
Dromen over een zoenen met iemand duidt er in het algemeen op dat je bereid bent met deze persoon een relatie aan te gaan. Aangezien jij deze persoon niet kent, is de 2e optie more likely: Je probeert een kwaliteit van de ander toe te wijzen aan jezelf (toevallig zelf iemand die je moeilijk nieuws moet brengen?) Dromen over katten duidt op een sensuele katachtige kant van je. Aan je laatste zin kan ik gokken dat je graag een vriendin zou hebben, misschien dat de droom je er op probeert te wijzen dat je hier moeite voor zou moeten doen? (dan zou de 'kwaliteit' ook het uitvragen van een meisje kun zijn)
Het smsje dat je kreeg was inderdaad je wekker, denk niet dat dat verder een betekenis heeft.

Hielp dit?
Oud 17-12-2003, 12:20
pe51
pe51 is offline
Hallo mensen,

Jullie zullen hebben gemerkt, dat ik de laatste tijd veel minder dromen uitgelegd heb dan eerst, wat achterloop. Dat heeft zo zijn persoonlijke redenen. Ik moet mijn eigen gevoelens over dromen uitleggen eigenlijk eerst op een rij gaan krijgen. Weten, wat ik voel, en hoe die gevoelens zijn. En daar zal ik wel een tijdje voor nodig hebben. Ik heb nu ruim 2 jaar op internet dromen uitgelegd, en wat ik er bij voel, dat verandert natuurlijk in die tijd.

Zoals ik het nu voel, zit het er nog steeds niet in, dat ik snel weer op m'n oude tempo terugkom. Jullie moeten er dus op rekenen, dat ik voorlopig erg weinig dromen uitleg. En eerder de korte, dan de lange dromen.

Je kan wel een droom insturen, maar je kan er niet op rekenen dat hij uitgelegd wordt dus.

Op de rest van het forum blijf ik wel schrijven, dat geeft geen problemen. Ondertussen is het natuurlijk wel mooi, als jullie zelf onderling over dromen blijven praten hier.

groeten, peter.
Oud 17-12-2003, 17:34
The0
The0 is offline
Citaat:
pe51 schreef op 17-12-2003 @ 13:20:
Hallo mensen,

...

groeten, peter.
Zo goed als ik kan zal ik je taak proberen over te nemen.
Ben bang dat ik niet half zo goed ben als jij, maar ik doe me best

Theo
Oud 18-12-2003, 15:51
Zazoo
Zazoo is offline
ik heb me vannacht een smerige nachtmerrie gehad. op t moment dat ik m had vond ik m helemaal niet zo erg maar toen ik wakker werd en het tot me doordrong ben ik maar even een half uurtje wakker gebleven tot ie genoeg uit mn hoofd was .

ik was volgens mij op een soort zomerkamp. ik kwam de slaapkamer binnen en daar zat een jongen. allebei zijn voeten lagen eraf en hij bloedde verschrikkelijk. ik vroeg wat er gebeurd was en waar zijn voeten waren. wat er gebeurd was vertelde niemand maar iemand zei: ik denk dat Ferbie (mijn hond) op zijn voeten aan het kluiven is.

Om de 1 of andere reden ging ik weg. Toen ik weer terug kwam stapte ik met mijn blote voeten in de kots. Het was donker maar met het beetje licht dat er nog binnen kwam zag ik dat er bloed en braaksel door de hele kamer heen lag. De jongen was alleen, of hij dood of levend was wist ik niet.

De derde keer dat ik in de kamer kwam lag de jongen (volgens mij te slapen) en volgens mij lachte hij naar me. De kamer was weer schoon en hij had zijn voeten weer.
Oud 18-12-2003, 17:40
Slettelina *
Slettelina * is offline
Ik had vannacht echt een rare droom.. Ik droomde dat me vriend wakker werd en gewoon normaal ging krantenlopen wat ie altijd doet. Net is ie zijn laatste krant door de bus heeft gedaan en hij weer weg rijd wordt ie bijna aangereden door een auto en vervolgens zie hij de vrachtwagen niet aankomen en komt eronder.. Het leek allemaal zo echt en dichtbij dat ik ook huilend wakker werd. Ik heb hem daarna ook ff opgebeld of ie er nog was. Stom natuurlijk want het was gewoon een droom. Maar was gewoon ff in paniek omdat het zooo werkelijk was.
Ik droom bij de weg heel vaak dingen over me vriend dat ie doodgaat of iets in die zin..
Oud 18-12-2003, 17:44
vedetje
vedetje is offline
ik heb 3 dromen van welke ik toch wel nieuwschierig ben of iemand van jullie een zinnege uitleg erover kunnen geven

in één van die dromen ben ik in een kasteel, en ik zie allemaal dingen die misgaan en corruptie e.d. en ik maak gebruik van geheime gangen om overal te komen en om alles te zien, en op een bepaald moment kom ik terecht in een zaal waar de koning is en die wil zeggen wat er allemaal misloopt in zijn kasteel, maar op dat moment wordt ik wakker

een andere heb ik al jarenlang, en die komt een paar keer per jaar voor, maar er is een evolutie in
telkens wordt ik thuis (huis-tuin) achternagezeten door dieven/gansters en wil ik me verstoppen
de eerste malen dat ik die had werd ik wakker vooraleer hij teneinde was, dan bevond ik me nog in het stadium van paniek, later werd ik wakker terwijl ik in een verstopplaats me bevond en dus hoopte dat ze me niet zouden vinden, maar de laatste keer droomde ik dat mijn vriend (die ik dus in het echt niet heb) me kwam helpen, ik werd achtervolgd door die gansters en liep om me te verstoppen, en toen rekende hij af met hen...
(eind goed al goed dus)

in een derde droom red ik een dier in het water, waarschijnlijk is het een dolfijn, en dan komt een jongen (die ik in het echt ken, en leuk vind, maar die in die droom er veeeel ouder uitzag) erbij, en die zegt zoiets in de aard van 'goed gedaan', even later komen we te weten van elkaar hoe oud we zijn en hij zegt 'ik dacht dat je veel ouder was' en ik zeg 'ik dacht dat je veel jonger was', we gaan dan samen zitten tegen een muur, gewoon op de grond, en we vergelijken onze voeten (zijne waren groter dan de mijne) en onze kousen
(van deze droom wil ik dus de uitleg weten omdat die jongen die ik leuk vind erin voor komt, de andere intigreren me gewoon )
Oud 19-12-2003, 14:16
The0
The0 is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 18-12-2003 @ 16:51:
ik heb me vannacht een smerige nachtmerrie gehad. op t moment dat ik m had vond ik m helemaal niet zo erg maar toen ik wakker werd en het tot me doordrong ben ik maar even een half uurtje wakker gebleven tot ie genoeg uit mn hoofd was .

ik was volgens mij op een soort zomerkamp. ik kwam de slaapkamer binnen en daar zat een jongen. allebei zijn voeten lagen eraf en hij bloedde verschrikkelijk. ik vroeg wat er gebeurd was en waar zijn voeten waren. wat er gebeurd was vertelde niemand maar iemand zei: ik denk dat Ferbie (mijn hond) op zijn voeten aan het kluiven is.

Om de 1 of andere reden ging ik weg. Toen ik weer terug kwam stapte ik met mijn blote voeten in de kots. Het was donker maar met het beetje licht dat er nog binnen kwam zag ik dat er bloed en braaksel door de hele kamer heen lag. De jongen was alleen, of hij dood of levend was wist ik niet.

De derde keer dat ik in de kamer kwam lag de jongen (volgens mij te slapen) en volgens mij lachte hij naar me. De kamer was weer schoon en hij had zijn voeten weer.
Dromen over bloed duidt er op dat er sprake is van vernieuwing in het leven, daarom waarschijnlijk ook de vraag of de jongen nou levend was of niet de 2e keer dat je de kamer in ging.

Misschien is het kort geleden uitgegaan met je vriend (of is er kort geleden een dierbare overleden) en probeer je mentaal jezelf te vernieuwen? Dit zou dan ook wijzen op het braaksel waar je in liep. Braaksel duidt namelijk op het opruimen van onaangename gevoelens.

Dat je toen je de derde keer terug ging een gelukkige en 'complete' jongen terug vond, duidt er waarschijnlijk op dat je in je hoofd de zaken weer op je een rijtje hebt. Je hebt je 'probleem' verwerkt. (Het meerdere keren naar de kamer terug gaan zou er op kunnen wijzen dat je hoofd het als een groot probleem zag, dat in stappen opgelost moest worden.)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, Theo
Oud 19-12-2003, 14:27
The0
The0 is offline
Citaat:
smilie me schreef op 18-12-2003 @ 18:40:
Ik had vannacht echt een rare droom.. Ik droomde dat me vriend wakker werd en gewoon normaal ging krantenlopen wat ie altijd doet. Net is ie zijn laatste krant door de bus heeft gedaan en hij weer weg rijd wordt ie bijna aangereden door een auto en vervolgens zie hij de vrachtwagen niet aankomen en komt eronder.. Het leek allemaal zo echt en dichtbij dat ik ook huilend wakker werd. Ik heb hem daarna ook ff opgebeld of ie er nog was. Stom natuurlijk want het was gewoon een droom. Maar was gewoon ff in paniek omdat het zooo werkelijk was.
Ik droom bij de weg heel vaak dingen over me vriend dat ie doodgaat of iets in die zin..
Dromen over de dood van een ander kan een boel betekenissen hebben, maar de meest waarschijnlijke is dat je een uitdaging het hoofd moet bieden (jullie relatie dus). Je dient te accepteren dat je opnieuw kunt beginnen als je maar de moed hebt.

De vrachtwagen zou kunnen duiden op het bewustzijn van de wereld om ons heen, maar ik denk persoonlijk dat dit symbool meer in het teken stond van 'de dood'. Ook het krantenlopen zie ik niet als symbool, omdat dit iets is wat hij anders ook altijd doet.

Persoonlijk denk ik dat de droom je probeert te vertellen (ook omdat ie vaker terug komt) dat je je relatie moet her-in-zien. Wil je echt verder? Of moet je 'verder zoeken in de wereld'?

Uiteraard is dit alleen mijn interpretatie. Als jij vind dat je relatie prima gaat, negeer dan maar gerust wat ik zei.
Theo
Oud 19-12-2003, 14:47
The0
The0 is offline
Citaat:
slimmerd schreef op 18-12-2003 @ 18:44:
ik heb 3 dromen van welke ik toch wel nieuwschierig ben of iemand van jullie een zinnege uitleg erover kunnen geven

in één van die dromen ben ik in een kasteel, en ik zie allemaal dingen die misgaan en corruptie e.d. en ik maak gebruik van geheime gangen om overal te komen en om alles te zien, en op een bepaald moment kom ik terecht in een zaal waar de koning is en die wil zeggen wat er allemaal misloopt in zijn kasteel, maar op dat moment wordt ik wakker

een andere heb ik al jarenlang, en die komt een paar keer per jaar voor, maar er is een evolutie in
telkens wordt ik thuis (huis-tuin) achternagezeten door dieven/gansters en wil ik me verstoppen
de eerste malen dat ik die had werd ik wakker vooraleer hij teneinde was, dan bevond ik me nog in het stadium van paniek, later werd ik wakker terwijl ik in een verstopplaats me bevond en dus hoopte dat ze me niet zouden vinden, maar de laatste keer droomde ik dat mijn vriend (die ik dus in het echt niet heb) me kwam helpen, ik werd achtervolgd door die gansters en liep om me te verstoppen, en toen rekende hij af met hen...
(eind goed al goed dus)

in een derde droom red ik een dier in het water, waarschijnlijk is het een dolfijn, en dan komt een jongen (die ik in het echt ken, en leuk vind, maar die in die droom er veeeel ouder uitzag) erbij, en die zegt zoiets in de aard van 'goed gedaan', even later komen we te weten van elkaar hoe oud we zijn en hij zegt 'ik dacht dat je veel ouder was' en ik zeg 'ik dacht dat je veel jonger was', we gaan dan samen zitten tegen een muur, gewoon op de grond, en we vergelijken onze voeten (zijne waren groter dan de mijne) en onze kousen
(van deze droom wil ik dus de uitleg weten omdat die jongen die ik leuk vind erin voor komt, de andere intigreren me gewoon )
1) Een kasteel zal in jouw geval staan voor de moeilijkheden van het bereiken van je doel. Je ziet in het kasteel van alles misgaan (misschien dingen (waarvan je denkt) dat ze misgaan in jouw leven?) en je moet je in veel bochten wringen (de geheime gangen) om de problemen op te lossen. Net wanneer je de oplossing van het probleem gevonden hebt, wordt je wakker. Dit zou er op kunnen duiden dat je je problemen / moeilijkheden nog steeds niet hebt verwerkt in je dromen.

2) De evolutie van je dromen duidt er op dat je de problemen langzaam verwerkt, stap voor stap, zodat je alles goed kunt volgen. Het achtervolgen duidt er vaak op dat we ons eigen falen niet onder ogen durven te zien (misschien de vriend die je wel graag zou willen maar 'niet kunt krijgen'?). Verder is de verstopplaats ook een (vrij duidelijk) symbool dat je je probeert te verbergen voor iets, misschien dus je gevoelens.

3) (en dit is nou net de droom waar ik persoonlijk het slechtst uitkom )
Het redden van het dier zou wijzen op het succesvol inzetten van je intuitie (misschien tov van die jongen). Het ouder uitzien zou kunnen duiden op een grote ervaring bij de jongen dan bij jouzelf, ook de grotere voeten zouden een grotere 'bereisdheid' (als in: meer gereisd, emotioneel gezien) kunnen aangegeven.

Een muur in dromen staat vaak voor gestelde grenzen, misschien is de jongen een aantal jaar ouder en vraag je je af of hij nog binnen 'de geaccepteerde grens valt? Sorry, kan deze niet echt beter uitleggen, hoop dat het toch iets nuttigs brengt.

Theo
Oud 20-12-2003, 09:31
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
The0 schreef op 19-12-2003 @ 15:47:
1) Een kasteel zal in jouw geval staan voor de moeilijkheden van het bereiken van je doel. Je ziet in het kasteel van alles misgaan (misschien dingen (waarvan je denkt) dat ze misgaan in jouw leven?) en je moet je in veel bochten wringen (de geheime gangen) om de problemen op te lossen. Net wanneer je de oplossing van het probleem gevonden hebt, wordt je wakker. Dit zou er op kunnen duiden dat je je problemen / moeilijkheden nog steeds niet hebt verwerkt in je dromen.

2) De evolutie van je dromen duidt er op dat je de problemen langzaam verwerkt, stap voor stap, zodat je alles goed kunt volgen. Het achtervolgen duidt er vaak op dat we ons eigen falen niet onder ogen durven te zien (misschien de vriend die je wel graag zou willen maar 'niet kunt krijgen'?). Verder is de verstopplaats ook een (vrij duidelijk) symbool dat je je probeert te verbergen voor iets, misschien dus je gevoelens.

3) (en dit is nou net de droom waar ik persoonlijk het slechtst uitkom )
Het redden van het dier zou wijzen op het succesvol inzetten van je intuitie (misschien tov van die jongen). Het ouder uitzien zou kunnen duiden op een grote ervaring bij de jongen dan bij jouzelf, ook de grotere voeten zouden een grotere 'bereisdheid' (als in: meer gereisd, emotioneel gezien) kunnen aangegeven.

Een muur in dromen staat vaak voor gestelde grenzen, misschien is de jongen een aantal jaar ouder en vraag je je af of hij nog binnen 'de geaccepteerde grens valt? Sorry, kan deze niet echt beter uitleggen, hoop dat het toch iets nuttigs brengt.

Theo
in die droom over dat kasteel werd ik wakker gemaakt, dus ik kon hem niet uitdromen (zoiets vind ik altijd jammer, ik ben altijd nieuwschierig naar het vervolg, zoals bij een film )

het zou idd best kunnen dat die tweede droom op een evolutie wijst, want ik heb die al lang, en op bepaalde gebieden, vind ik persoonlijk, dat ik nu toch al verder sta dan een paar jaar terug
mijn gevoelens zal ik idd niet zo rap laten zien aan mensen die ik niet ken, en ik zal vaak de schijn ophouden, daarvoor vertrouw ik vreemden niet genoeg dusjah

die jongen die ik leuk vind is idd wat ouder, hij is rond de 24, en ik ben 16, dusja, ik stel me idd de vraag of hij niet te oud is, mij kan het niet schelen, maar hem mss wel?
de manier waarop hij met me omgaat is nogal plagend en flirtend, dus zou ik wel denken dat hij me allezins mag, ...
(pfff, ja ik zit in de knoop met mezelf )

bij die laatste droom was ik nog een stukje vergeten, voor we gaan neerzitten dansen we nog samen (dromen kunnen raar zijn ) en we lijken alle 2 teleurgesteld door het leeftijdsverschil, na het dansen zegt hij ook iets in de aard van 'dat ze ons dit maar na doen'
mss heeft dit wat meer duidelijkheid (of maakte ik het net erger ?)
Oud 20-12-2003, 11:02
The0
The0 is offline
Citaat:
slimmerd schreef op 20-12-2003 @ 10:31:
in die droom over dat kasteel werd ik wakker gemaakt, dus ik kon hem niet uitdromen (zoiets vind ik altijd jammer, ik ben altijd nieuwschierig naar het vervolg, zoals bij een film )

het zou idd best kunnen dat die tweede droom op een evolutie wijst, want ik heb die al lang, en op bepaalde gebieden, vind ik persoonlijk, dat ik nu toch al verder sta dan een paar jaar terug
mijn gevoelens zal ik idd niet zo rap laten zien aan mensen die ik niet ken, en ik zal vaak de schijn ophouden, daarvoor vertrouw ik vreemden niet genoeg dusjah

die jongen die ik leuk vind is idd wat ouder, hij is rond de 24, en ik ben 16, dusja, ik stel me idd de vraag of hij niet te oud is, mij kan het niet schelen, maar hem mss wel?
de manier waarop hij met me omgaat is nogal plagend en flirtend, dus zou ik wel denken dat hij me allezins mag, ...
(pfff, ja ik zit in de knoop met mezelf )

bij die laatste droom was ik nog een stukje vergeten, voor we gaan neerzitten dansen we nog samen (dromen kunnen raar zijn ) en we lijken alle 2 teleurgesteld door het leeftijdsverschil, na het dansen zegt hij ook iets in de aard van 'dat ze ons dit maar na doen'
mss heeft dit wat meer duidelijkheid (of maakte ik het net erger ?)
Jammer van die kasteeldroom, altijd leuk om ook het einde van het verhaal te beleven

De tweede droom klopte dus redelijk aardig. Bijzonder dat er ook nog echt een evolutie in die dromen zit, heb ik zelf nog nooit gehad.

Ik had het redelijk juist over het leeftijdsverschil. Onderbewust maak je je waarschijnlijk toch zorgen over het leeftijdsverschil. Misschien maak je je er niet echt druk om, maar ben je gewoon bang voor de reacties van de omgeving.

Het dromen over dansen duidt op het intiemer worden met je partner en het scheppen van geluk. Je dromen lijken er redelijk van overtuigd dat een relatie met deze persoon een kans moet hebben. Afgaande op je dromen en wat je verteld over zijn acties tegenover jou zou ik zeggen: ga ervoor! Maar objectief kijkend naar het leeftijdsverschil zou ik denken: droom er nog een nachtje over. (maarja, dat hoort weer thuis of L & R en hier zitten we op mystiek.
Succes!
Oud 20-12-2003, 13:13
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
The0 schreef op 20-12-2003 @ 12:02:
Jammer van die kasteeldroom, altijd leuk om ook het einde van het verhaal te beleven

De tweede droom klopte dus redelijk aardig. Bijzonder dat er ook nog echt een evolutie in die dromen zit, heb ik zelf nog nooit gehad.

Ik had het redelijk juist over het leeftijdsverschil. Onderbewust maak je je waarschijnlijk toch zorgen over het leeftijdsverschil. Misschien maak je je er niet echt druk om, maar ben je gewoon bang voor de reacties van de omgeving.

Het dromen over dansen duidt op het intiemer worden met je partner en het scheppen van geluk. Je dromen lijken er redelijk van overtuigd dat een relatie met deze persoon een kans moet hebben. Afgaande op je dromen en wat je verteld over zijn acties tegenover jou zou ik zeggen: ga ervoor! Maar objectief kijkend naar het leeftijdsverschil zou ik denken: droom er nog een nachtje over. (maarja, dat hoort weer thuis of L & R en hier zitten we op mystiek.
Succes!
bedankt
ik heb het voor mezelf zo al ongeveer uitgemaakt, hij moet de eerste stap zetten, dan ga ik erop in, maar ik ga niet zelf het initiatief nemen (ik ga hem wel terug plagen enzo, dus wel laten merken dat ik hem wel leuk vind) dusjah, mss komt er nog wat van, mss niet...
als ik nog eens over hem droom, laat ik het jou uitleggen
Oud 20-12-2003, 19:13
Orion16
Orion16 is offline
Ik ben ook wel n's doodgegaan in een droom, ik ben met een auto het kanaal ingereden. Op het moment dat dat gebeurde werd ik wakker
Oud 24-12-2003, 16:18
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Vannacht was ik aan het dromen dat ik op de begrafenis van een goede vriend was... zeer beangstigend... doodskist, ouders aan het wenen, alles was er, zelf de koffietafel echt meegemaakt... zo ongeloofelijk echt... stel u voor dat, als ik ooit zijn begrafenis meemaak(hopelijk niet) alles zoals in die droom, ik zou er een film over make...

Laatst gewijzigd op 24-12-2003 om 16:21.
Oud 30-12-2003, 03:38
Brutus
Brutus is offline
ik heb anderhalf jaar geleden iets gedroomd wat mij altijd bij gaat blijven .

Toendertijd had ik een vriendin waar ik heel veel van hield/hou.
Ze was zelf naar een ander stad verhuisd en k zag haar niet zo vaak meer.
Ik droomde dat ze naar mij was gekomen (Arnhem) en we hadden heel vol bla bla.
Toen viel ze in de rijn... Maar het water bevroor toen opeens.
Ze zat vast midden in een bevroren rivier tot haar helft en ze was
dood aan het gaan....
Toen kreeg ik alles te zien door een vizier ( zo'n sniperriffle ding )
en kon 2 keuzes maken in mezelf. Haar daar pijnlijk laten sterven of door haar hoofd schieten....
en POEF... ik schoot en mijn droom liep af

k vond/vind het zo'n gruwelijke droom... k zal t nooit meer vergeten

k zou heel erg pleased zijn als iemand mij kan uitleggen waar dit alemaal op sloeg...

alvast bedankt
Oud 31-12-2003, 09:56
Gatara
Gatara is offline
pe51, ik was je nog vergeten te bedanken voor je uitgebreide uitleg. Bij deze dus bedankt!
Oud 31-12-2003, 18:09
Fainne
Fainne is offline
Wel ik droom dus heeeeel erg vaak dat ik vlieg! meestal plat op mijn buik, ongeveer 1m boven de grond. Soms kan ik ook vliegen boven de bomen en de huizen, maar dat lukt niet altijd.
Ik heb onlangs gedroomd dat ik ergens met een vliegtuig natoe ging, bij een groep zat die 'de 4 raven' heette, en dan aan hun liet zien dat ik kan vliegen. Het vliegen is echt leuk.

Mijn homeopaat vraagt soms als ik ziek ben wel eens of ik nog vlieg soms, maar ik weet niet wat het betekent.
Misschien heeft het iets te maken met mijn totemdier, want ik heb al vannalles meegemaakt met kraaien, raven, en kerkuilen.
Ik droom eigenlijk al van kleins af aan dat ik vlieg, zodat ik niet meer weet wat realiteit was en wat een droom, nu geloof ik zon beetje dat ik in het echt ook kan vliegen, al lukt dat niet
Oud 01-01-2004, 23:27
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
k heb niet alles gelezen, maar misschien kan iemand me hier over iets uitleggen.. en ik ben benieuwd of anderen dit misschien ook hebben..

Ik droom de laatste tijd opeens met achtergrondmuziek.
Ik heb verder helemaal geen muzikale achtergrond, en de muziek die ik hoor herken ik ook niet.
Je kunt het vergelijken met filmmuziek, het schept iig meer sfeer in mn dromen.
Soms worden mn dromen er erg spannend door, soms mooier, maar ik heb nog nooit zo'n enge nachtmerrie meegemaakt (voor zover ik weet)...
ik weet niet wat ik er van moet denken, vroeger droomde ik nooit met muziek en nu opeens wel...
Oud 02-01-2004, 22:11
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
IK had een vraag, heeft iemand hier wel eens Lucide dromen gehad, of houd iemand hier zich daar wel eens mee bezig..
Als iemand niet weet wat het is, wil ik het trouwens wel uitleggen..
Ik heb zelf een paar ervaringen, en dat zal ik ook posten, maar ik heb nu geen tijd..
Liefs
Oud 07-01-2004, 12:09
nova7
nova7 is offline
wat betekent het als je over graffiti droomt,dat je het zelf schrijft?
staat in geen enkele woordenboek
help! terugkerende dromen net in een ander jasje, wat zijn dat?waarschuwingen?
Oud 07-01-2004, 12:11
nova7
nova7 is offline
Citaat:
Mariejen schreef op 02-01-2004 @ 23:11:
IK had een vraag, heeft iemand hier wel eens Lucide dromen gehad, of houd iemand hier zich daar wel eens mee bezig..
Als iemand niet weet wat het is, wil ik het trouwens wel uitleggen..
Ik heb zelf een paar ervaringen, en dat zal ik ook posten, maar ik heb nu geen tijd..
Liefs
wat zijn dat?
Oud 16-01-2004, 19:06
Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Een vriendin van mij vertelde dat ze had gedroomt over een jongen die ze nog nooit heeft gezien. ZE zij dat ze hele leuke dingen samen hadden gedaan in die droom....

Een paar dagen later komt ze naar me toen was ze helemaal stil en ik vroeg of er wat gebeurt was en toen zei ze dat ze die jongen waar over ze had gedroomt in het ECHT had gezien!!!
En vanaf toen was ze helemaal verlieft...
Maar na een paar maanden wa ze verhuist en hadde we het er nooit meer over

Maar kan dit echt zijn?? En wie heeft dit ook wel eens meegemaakt???
Oud 16-01-2004, 19:31
pe51
pe51 is offline
Citaat:
girlyinlove schreef op 16-01-2004 @ 20:06:
Een vriendin van mij vertelde dat ze had gedroomt over een jongen die ze nog nooit heeft gezien. ZE zij dat ze hele leuke dingen samen hadden gedaan in die droom....

Een paar dagen later komt ze naar me toen was ze helemaal stil en ik vroeg of er wat gebeurt was en toen zei ze dat ze die jongen waar over ze had gedroomt in het ECHT had gezien!!!
En vanaf toen was ze helemaal verlieft...
Maar na een paar maanden wa ze verhuist en hadde we het er nooit meer over

Maar kan dit echt zijn?? En wie heeft dit ook wel eens meegemaakt???
Het kan wel echt zijn, want ik heb wel vaker zulke dromen uitgelegd en gelezen dat ze bij die mensen uitkwamen. Maar het zijn niet altijd voorspellende dromen.
Oud 16-01-2004, 19:36
Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Citaat:
pe51 schreef op 16-01-2004 @ 20:31:
Het kan wel echt zijn, want ik heb wel vaker zulke dromen uitgelegd en gelezen dat ze bij die mensen uitkwamen. Maar het zijn niet altijd voorspellende dromen.
Ik denk dat ze deze jongen weleens gezien heeeft...... Maar dat hij niet opviel omdat ze hem toch niet kende......
Oud 16-01-2004, 19:54
pe51
pe51 is offline
Citaat:
girlyinlove schreef op 16-01-2004 @ 20:36:
Ik denk dat ze deze jongen weleens gezien heeeft...... Maar dat hij niet opviel omdat ze hem toch niet kende......
Ik heb het meegemaakt, dat een droom iemand liet zien, dat ze verliefd zou worden. Maar ook dat iemand door een droom zelf verliefd werd op iemand.

Die jongen was dus echt de jongen van haar dromen.
Oud 16-01-2004, 21:11
Fainne
Fainne is offline
Zou iemand mijn vlieg-droom willen verklaren?
Oud 17-01-2004, 18:42
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Citaat:
nova7 schreef op 07-01-2004 @ 13:11:
wat zijn dat?
Als je lucide droomt, dan kom je op een bepaald moment te weten , In je droom, dat je droomt.
Als je bijvoorbeeld droomt dat je baas een roze monster wordt, dan is dat meestal normaal in een droom. Maar je kan ook op een bepaalde manier gaan dromen ( dat moet je leren) dat je denkt ; mijn baas kan helemaal geen roze monster worden, ik droom vast.
Op dat moment weet je dat je droomt, en kun je zelf je droomg gaan regelen. Je kan vanalles doen, vliegen door de muren lopen, wat je maar wilt, maar dit is wel moeilijk, maar iedereen kan het leren. Ik heb het ook gedaan, en die ervaringen wil ik nog wel vertellen..
Oud 17-01-2004, 19:04
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Mariejen schreef op 17-01-2004 @ 19:42:
Als je lucide droomt, dan kom je op een bepaald moment te weten , In je droom, dat je droomt.
Als je bijvoorbeeld droomt dat je baas een roze monster wordt, dan is dat meestal normaal in een droom. Maar je kan ook op een bepaalde manier gaan dromen ( dat moet je leren) dat je denkt ; mijn baas kan helemaal geen roze monster worden, ik droom vast.
Op dat moment weet je dat je droomt, en kun je zelf je droomg gaan regelen. Je kan vanalles doen, vliegen door de muren lopen, wat je maar wilt, maar dit is wel moeilijk, maar iedereen kan het leren. Ik heb het ook gedaan, en die ervaringen wil ik nog wel vertellen..
ah zijn dat lucide dromen? die heb ik verschrikkelijk vaak! echt leuk, als ik besef dat ik droom ga ik allemaal gekke dingen doen , rondhuppelen en vliegen enzo...! ik vlieg zooooooo vaak!
maar nog niemand heeft mijn droom uitgelegd...
Oud 17-01-2004, 20:04
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Fainne schreef op 31-12-2003 @ 19:09:
Wel ik droom dus heeeeel erg vaak dat ik vlieg! meestal plat op mijn buik, ongeveer 1m boven de grond. Soms kan ik ook vliegen boven de bomen en de huizen, maar dat lukt niet altijd.
Ik heb onlangs gedroomd dat ik ergens met een vliegtuig natoe ging, bij een groep zat die 'de 4 raven' heette, en dan aan hun liet zien dat ik kan vliegen. Het vliegen is echt leuk.

Mijn homeopaat vraagt soms als ik ziek ben wel eens of ik nog vlieg soms, maar ik weet niet wat het betekent.
Misschien heeft het iets te maken met mijn totemdier, want ik heb al vannalles meegemaakt met kraaien, raven, en kerkuilen.
Ik droom eigenlijk al van kleins af aan dat ik vlieg, zodat ik niet meer weet wat realiteit was en wat een droom, nu geloof ik zon beetje dat ik in het echt ook kan vliegen, al lukt dat niet
Hallo Fainne,

Ik heb een pauze in dromen uitleggen genomen, vanwege mijn gevoelens bij het uitleggen, die moeten goed zijn. Mijn vorige antwoord in deze topic was geen echte droom die ik uitlegde, dat soort dingen gaat gemakkelijker. Maar ik hoop niet dat iedereen nu gaat denken, dat mijn droomuitlegpauze over is, als ie over is, merk je het wel aan het aantal dromen wat ik hier ga uitleggen.

---

Ik lees in een ander bericht van je, dat je tijdens dromen (soms?) weet, of je aan het dromen bent. Dus: dat je soms lucide droomt. Kun je zeggen of dat bij het vliegen ook zo is, in die vliegtuigdroom, en en de andere vliegdromen?

En gaat het nu om die vliegtuigdroom? Of om in het algemeen vliegen in je dromen? Als het om die ene droom gaat vooral, dan kun je hem beter wat uitgebreider opschrijven, volgens ongeveer deze regels:
  • 1: schrijf de hele droom op, van begin tot einde . Schrijf de hele droom op, van het begin tot het einde. Met alle bijzonderheden, kleuren, gevoelens enz. erbij die je je kunt herinneren. Doe het zo nauwkeurig mogelijk, kleinigheden zijn belangrijk in dromen, omdat het vaak droomsymbolen zijn en elke kleinigheid kan iets betekenen.

Als je hiermee klaar bent, schrijf dan ónder de droom zoveel als je weet over de volgende punten. Behalve natuurlijk als het al in de droom zelf staat.

2: plaatsen . Welke verschillende plaatsen vind je in je droom? (huis, bos, markt, straat, flat, binnen, buiten, of allebei, enz).
    3: wie waren er in de droom ?. Wie zijn er allemaal bij? Zijn er mensen die je herkent? En schrijf dan er ook bij, hoe ze er uit zien. 'Een man', dat zegt niet zoveel. Is het bijv. een aardige man, hoe kijkt hij, hoe groot is hij, welke kleur kleren heeft hij aan, enz.
    4: gebeurtenissen . Wat gebeurde er op de verschillende plaatsen?
    5: kleine en grotere bijzonderheden . Bijzonderheden zijn heel belangrijk in dromen. In een gewoon verhaal is het overdreven om zulke finesses allemaal precies op te schrijven. Maar in een droom moet het juist wél. Die kleine details hebben vaak veel betekenis. Een gevoel over een droom krijgen lukt vaak pas, als je die bijzonderheden bekeken hebt. Dus zet ze er maar allemaal in, die je nog weet.
    6: Kleuren hebben vaak een symbolische betekenis. Bijvoorbeeld de trui die iemand aan heeft, de auto waarin gereden wordt.
    7: gevoelens IN de droom . Of je huilt, lacht, boos bent, twijfelt, bang bent enz. Dus wat jij en de anderen voelden in de droom op de verschillende momenten.
    8: gevoelens NÁ de droom . Hoe voelde je je ná de droom? Als je je anders dan normaal voelde, hoe lang duurde dat dan, hoe duidelijk was het te voelen? Was de droom zelf een gewone droom of had je het gevoel dat hij belangrijk was?
    9: dag (of laatste tijd) vóór de droom . Vaak is een droom een antwoord op een gedachte of gevoel wat je de dag vóór de droom gehad hebt. Of op een probleem waar je toen mee bezig was. Schrijf dus bij de droom waar je de dag ervóór in gedachten mee bezig geweest bent, zo komen we erachter waar de droom over gaat. Soms vind je niets bij de dag vóór de droom wat met de droom te maken zou kunnen hebben. Dat kan gebeuren. Want niet elke droom gaat over iets waar je de dag ervóór over nagedacht hebt. Maar dan kan het ook nog zijn, dat het gaat over een onderwerp of over een probleem waar je in de laatste tijd voor de droom mee bezig was. Soms zelfs de laatste jaren. Als het bijv. om problemen thuis gaat, dan is het voor een droomuitlegger belangrijk om te weten wat voor een tijd je toen meegemaakt hebt: misschien had je toen problemen op school, of thuis. Als hij iets van die problemen weet, dan kan hij daarmee soms de droom opeens snappen. Dus kijk niet alleen naar de dag, maar ook naar de laatste tijd, of laatste jaren vóór de droom. Als je die dingen erbij schrijft, dan kan de droomuitlegger de droom vergelijken met wat je in je leven meemaakt, en dan komt hij misschien op goeie ideeën.
    10: achtergrondinfo . Dat is informatie die de droomuitlegger nodig heeft om de situatie te begrijpen waar je in zit, dingen die hij niet uit zichzelf kan weten.

Als je deze vragen beantwoordt, snap ik er meer van, en kan ik er meer over zeggen, misschien.

groeten, peter.

Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 20:06.
Oud 17-01-2004, 20:26
LiQuiDzzz
LiQuiDzzz is offline
Hallo...

Een tijdje geleden was ik smoor verliefd op een meisje, uiteindelijk is het helaas niks geworden
Maar ik had toen ook een droom. In die droom zat ik in een ruimte ( ) die helemaal zwart was, ik zag ook geen lampen, en ik zag mezelf zitten. Ik zat op een donker-houten stoel (beetje antiek ofzo). Ik hoorde de stem van mijn oma, die toen pas aan longkanker was overleden. Ze zei tegen me dat ik goed voor dat meisje dat ik leuk vond moest zorgen, terwijl ik mijn oma nooit iets over haar had verteld.
Ik dacht eerst dat dit een goed teken was, dat ik bijvoorbeeld iets met haar zou krijgen, maar uiteindelijk is dat dus niet gebeurd.

Volgens mij (weet het niet meer zeker ) zei ze ongeveer een week later dat het niet iets tussen ons zou worden.
Wat mijn oma precies zij (letterlijk) weet ik niet, en ik kan haar stem oid ook niet terughalen. Het enige wat ik weet is dat ik mezelf zag zitten en voor de rest alles donker was.
Oud 17-01-2004, 21:03
pe51
pe51 is offline
Citaat:
LiQuiDzzz schreef op 17-01-2004 @ 21:26:
Hallo...

Een tijdje geleden was ik smoor verliefd op een meisje, uiteindelijk is het helaas niks geworden
Maar ik had toen ook een droom. In die droom zat ik in een ruimte ( ) die helemaal zwart was, ik zag ook geen lampen, en ik zag mezelf zitten. Ik zat op een donker-houten stoel (beetje antiek ofzo). Ik hoorde de stem van mijn oma, die toen pas aan longkanker was overleden. Ze zei tegen me dat ik goed voor dat meisje dat ik leuk vond moest zorgen, terwijl ik mijn oma nooit iets over haar had verteld.
Ik dacht eerst dat dit een goed teken was, dat ik bijvoorbeeld iets met haar zou krijgen, maar uiteindelijk is dat dus niet gebeurd.

Volgens mij (weet het niet meer zeker ) zei ze ongeveer een week later dat het niet iets tussen ons zou worden.
Wat mijn oma precies zij (letterlijk) weet ik niet, en ik kan haar stem oid ook niet terughalen. Het enige wat ik weet is dat ik mezelf zag zitten en voor de rest alles donker was.
Deze droom kan ik meteen voelen, ik kan hier dus meteen mijn uitleg erbij zetten.

---

Ik denk dat deze droom géén goed teken was, omdat je in een donkere ruimte zat, omdat je je oma niet zag, alleen haar stem hoorde, en om wat ze zei.

In een droomsymbool wordt letterlijk gezegd, wat figuurlijk (symbolisch) bedoeld is. Dat het letterlijk donker was, betekent dat het geestelijk duister was voor je. Je kunt het ook zo zeggen: als het buiten jezelf donker is, dan betekent dat, dat het binnenin jezelf donker is. Je hebt dus geen gééstelijk licht, je kunt in je géést niet zien. Je hebt geen in-zicht in de situatie met dat meisje, dat geeft de droom volgens mij zo te kennen.

Je kon in de droom je oma op een letterlijke manier niet zien. Dat zie ik dus net als het vorige als een droomsymbool. De betekenis is, dat je niet kunt oordelen over of hoe je oma hier was. Sprak ze vanuit een wijs gedeelte van zichzelf, de wijsheid van boven, waar overleden geesten bij kunnen? Of was dit een onwetend deel van je oma? Dat is óók, wat je zo niet kunt zien, omdat er geen licht is.

De donker-houten stoel was een beetje antiek van stijl. Een stoel is, waarop je lichaam rust. Je lichaam is een symbool voor je geest, dus op dat moment vindt jouw geest rust in iets, wat "een beetje antiek" van stijl is. Ik denk dat het om de sfeer in de ruimte gaat. Dan gaat het om de sfeer in je geest, om dat die sfeer "een beetje antiek" is. Je bent in de sfeer van oude tijden, en zo luister je naar je oma.

Wat je oma zegt is, dat je goed voor haar moet zorgen. Dat is denk ik haar gewone aardse "wijsheid", zoals je die overal bij mensen vindt. Als je oma op dat moment helder was geweest, dan was er licht rondom haar geweest, en dat licht had dan (letterlijk) jou en de ruimte verlicht. Dat zou dan betekend hebben, dat ze jou geestelijk inzicht aan het brengen was. Maar nu is het alleen maar, wat iedereeen al weet, dat je als jongen gewoon goed voor een meisje moet zorgen (áls je iets met haar krijgt). En over óf je iets met haar zou krijgen, zegt je oma zo niets.

De boodschap van deze droom is dus, dat jij zelf op dat moment geen inzicht had in de situatie, en dit deel van de geest van je oma ook niet. Daarom kan de uitkomst (dat het niet doorging) helemaal kloppen met de droom, volgens mijn mening.

groeten, peter.
Oud 18-01-2004, 17:46
LiQuiDzzz
LiQuiDzzz is offline
Citaat:
pe51 schreef op 17-01-2004 @ 22:03:
Deze droom kan ik meteen voelen, ik kan hier dus meteen mijn uitleg erbij zetten.

---

Ik denk dat deze droom géén goed teken was, omdat je in een donkere ruimte zat, omdat je je oma niet zag, alleen haar stem hoorde, en om wat ze zei.

In een droomsymbool wordt letterlijk gezegd, wat figuurlijk (symbolisch) bedoeld is. Dat het letterlijk donker was, betekent dat het geestelijk duister was voor je. Je kunt het ook zo zeggen: als het buiten jezelf donker is, dan betekent dat, dat het binnenin jezelf donker is. Je hebt dus geen gééstelijk licht, je kunt in je géést niet zien. Je hebt geen in-zicht in de situatie met dat meisje, dat geeft de droom volgens mij zo te kennen.

Je kon in de droom je oma op een letterlijke manier niet zien. Dat zie ik dus net als het vorige als een droomsymbool. De betekenis is, dat je niet kunt oordelen over of hoe je oma hier was. Sprak ze vanuit een wijs gedeelte van zichzelf, de wijsheid van boven, waar overleden geesten bij kunnen? Of was dit een onwetend deel van je oma? Dat is óók, wat je zo niet kunt zien, omdat er geen licht is.

De donker-houten stoel was een beetje antiek van stijl. Een stoel is, waarop je lichaam rust. Je lichaam is een symbool voor je geest, dus op dat moment vindt jouw geest rust in iets, wat "een beetje antiek" van stijl is. Ik denk dat het om de sfeer in de ruimte gaat. Dan gaat het om de sfeer in je geest, om dat die sfeer "een beetje antiek" is. Je bent in de sfeer van oude tijden, en zo luister je naar je oma.

Wat je oma zegt is, dat je goed voor haar moet zorgen. Dat is denk ik haar gewone aardse "wijsheid", zoals je die overal bij mensen vindt. Als je oma op dat moment helder was geweest, dan was er licht rondom haar geweest, en dat licht had dan (letterlijk) jou en de ruimte verlicht. Dat zou dan betekend hebben, dat ze jou geestelijk inzicht aan het brengen was. Maar nu is het alleen maar, wat iedereeen al weet, dat je als jongen gewoon goed voor een meisje moet zorgen (áls je iets met haar krijgt). En over óf je iets met haar zou krijgen, zegt je oma zo niets.

De boodschap van deze droom is dus, dat jij zelf op dat moment geen inzicht had in de situatie, en dit deel van de geest van je oma ook niet. Daarom kan de uitkomst (dat het niet doorging) helemaal kloppen met de droom, volgens mijn mening.

groeten, peter.
Oud 20-01-2004, 19:55
Noddy
Noddy is offline
Ik droom echt heel vaak over de dood,
laatst droomde ik dat ik ergens liep en dat er een man met een mes op me af kwam stormen. Toen was ik opeens ergens in een kamer met allemaal mensen die ik niet ken, en we waren tv aan het kijken en toen kwam het nieuws en toen hadden ze het over een lichaam dat was gevonden. Ze lieten dat zien en je zag een meisje die helemaal verminkt was, en je kon niet eens meer zien waar haar neus zat enzo, en overal zat bloed. Ze was opgehangen, maar dat touw zat ook helemaal om haar lichaam heen.
Toen kwamen die mensen in die kamer naar me toe en zeiden dat ik dat was. Ik was dus op een plek waar je heengaat als je dood bent. Toen begon ik heel erg te huilen en werd ik wakker.

Weet iemand wat dit betekend?
Oud 20-01-2004, 21:25
pe51
pe51 is offline
Citaat:
MIssValo schreef op 20-01-2004 @ 20:55:
Ik droom echt heel vaak over de dood,
laatst droomde ik dat ik ergens liep en dat er een man met een mes op me af kwam stormen. Toen was ik opeens ergens in een kamer met allemaal mensen die ik niet ken, en we waren tv aan het kijken en toen kwam het nieuws en toen hadden ze het over een lichaam dat was gevonden. Ze lieten dat zien en je zag een meisje die helemaal verminkt was, en je kon niet eens meer zien waar haar neus zat enzo, en overal zat bloed. Ze was opgehangen, maar dat touw zat ook helemaal om haar lichaam heen.
Toen kwamen die mensen in die kamer naar me toe en zeiden dat ik dat was. Ik was dus op een plek waar je heengaat als je dood bent. Toen begon ik heel erg te huilen en werd ik wakker.

Weet iemand wat dit betekend?
Hallo MissValo,

Je zegt dat je heel vaak over de dood droomt, maar misschien is het eerder: dat je droomt over vermoord worden?

Als dat zo is, dan is het vermoord worden symbolisch (zoals meestal), en dan beelden deze dromen waarschijnlijk uit, dat het jouw geest is, die vermoord wordt. Je lichaam in je droom is dan een symbool voor je geest. Voor een deel van je geest natuurlijk. Er wordt dan bijv. wat van jouw gevoelsleven vermoord.

Vaak hebben mensen dit soort dromen als ze problemen hebben in hun geest waar ze niet goed mee om kunnen gaan. En waar ze steeds een beetje aan onderdoor gaan. Dat kan variëren van eenzaamheid, en schrik hierover, tot een verkeersongeluk, geweld of bijv. een aanranding.

vraag 1: Is het in je dromen eerder een kwestie van "vermoord worden" of komt de dood op andere manieren voor in je dromen?

vraag 2: Kun je misschien de vragen van deze checklist beantwoorden? Dan moet je bij vraag 9 niet kijken naar de dag voor de droom, maar naar wanneer de eerste van deze dromen begonnen. Op die manier is te begrijpen, welke gebeurtenis(sen) in je leven hiervoor de oorzaak kunnen zijn.

Als er privé informatie bij is, dan kun je die via een privé-bericht naar me sturen. Of mailen naar me.

groeten, peter.
Oud 22-01-2004, 17:18
DvoorA
DvoorA is offline
ik droomde vannacht dat ik opeens vanuit onze werkelijkheid op een soort bounty-eiland belande, het zand was geler dan geel en het water ongelooflijk blauw (zulke kleuren als ik droomde heb ik in het echt nog niet gezien)en ik voelde me heel gelukkig hoewel het daar niet bewoond was. Ik waadde eerst met mijn voeten door het water in een soort baai, en daarna hurkte ik en bewoog het water met mijn handen. toen ik dat deed kwam er een storm en opeens hield ik me vast aan een palmboom. Wat daartussen zat weet ik niet meer, maar het volgende ogenblik was ik op een stad op een ander eiland in een aerobik-club en peste ik de dansende dames door door hun dansjes heen te lopen ..daarna was ik opeens samen met een paard bovenop een heuvel en had ik uitzicht over het hele eiland. al met al snap ik er niets van

kan iemand de link uitleggen tussen een fantastisch mooi, eenzaam eiland, een aerobikclub en storm? bij voorbaat dank

ik droom trouwens opvallend veel over eilanden

en weet iemand wat dromen over vluchten betekent?
Oud 25-01-2004, 16:09
:) L. :)
:) L. :) is offline
Ik weet niet of het er al eens heeft bij gestaan, maar ik droom echt heel vaak over wc's, al voor zolang ik me kan herinneren komt dat regelmatig in m'n dromen terug. Meestal zoek ik dan wc's, maar kan ik alleen maar hele rare wc's vinden, waarop ik dus niet wil gaan. Ik voel me daar dan helemaal niet op m'n gemak en meestal zijn het wc's waar je helemaal geen privacy hebt, waar mensen je kunnen zien of waar ze staan te wachten tot je klaar bent. Ideeen over wat het zou kunnen betekenen? En ik vroeg me af, ik weet niet of jullie erin geloven, maar als je dromen je iets duidelijk willen maken, wat zou het dan kunnen zijn? En wat zou ik ermee moeten doen?
Oud 25-01-2004, 18:47
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
L. schreef op 25-01-2004 @ 17:09:
Ik weet niet of het er al eens heeft bij gestaan, maar ik droom echt heel vaak over wc's, al voor zolang ik me kan herinneren komt dat regelmatig in m'n dromen terug. Meestal zoek ik dan wc's, maar kan ik alleen maar hele rare wc's vinden, waarop ik dus niet wil gaan. Ik voel me daar dan helemaal niet op m'n gemak en meestal zijn het wc's waar je helemaal geen privacy hebt, waar mensen je kunnen zien of waar ze staan te wachten tot je klaar bent. Ideeen over wat het zou kunnen betekenen? En ik vroeg me af, ik weet niet of jullie erin geloven, maar als je dromen je iets duidelijk willen maken, wat zou het dan kunnen zijn? En wat zou ik ermee moeten doen?
Ja ik heb ook al vaak over wc's gedroomd! nu niet meer zo vaak als vroeger. Ik droomde altijd dat er geen deur aan de wc was of een groot gat in de deur, of erger: 2 wc's in 1 kotje.

Het gekste was toen ik droomde dat ik op een wc tussen 2 muurtjes en voor en achter mij een zwart gordijn.
Toen draaide de wc plotseling rond naar achter, het achterste gordijn ging opzij en ik zat daar in het secretariaat van de school, op dat toilet
Oud 25-01-2004, 20:07
Samantha
Samantha is offline
Hallo allemaal,

Peter heeft me hierheen gestuurd om een handje te helpen met het uitleggen van dromen. Maar op een forum vind ik het gauw onoverzichtelijk worden. Dus als je wilt dat je droom door mij uitgelegd wordt, mail hem dan naar Full_moon_above@hotmail.com, want dan krijg je veel sneller antwoord dan ik op een forum zou kunnen geven. Zet dan wel even als topic droom neer, zodat ik weet waar het over gaat.

Samantha
Oud 26-01-2004, 12:15
pe51
pe51 is offline
Dat klopt, ik heb haar gevraagd om te helpen. Dus als je het wilt, kun je haar mailen.

Ik heb haar droomuitleg nog nooit gezien, ik ken haar pas sinds vandaag. Dus ik kan nog geen mening over hebben over of ze het goed doet. En dat zal ook niet kunnen, als het niet op het forum gaat, maar per email.

Maar het lijkt me in ieder geval leuk, dat je ergens om uitleg kunt vragen.

groeten, peter.
Oud 26-01-2004, 14:50
:) L. :)
:) L. :) is offline
Citaat:
Fainne schreef op 25-01-2004 @ 19:47:
Ja ik heb ook al vaak over wc's gedroomd! nu niet meer zo vaak als vroeger. Ik droomde altijd dat er geen deur aan de wc was of een groot gat in de deur, of erger: 2 wc's in 1 kotje.

Het gekste was toen ik droomde dat ik op een wc tussen 2 muurtjes en voor en achter mij een zwart gordijn.
Toen draaide de wc plotseling rond naar achter, het achterste gordijn ging opzij en ik zat daar in het secretariaat van de school, op dat toilet
Ja dat soort dingen droom ik ook vaak, dat er ineens iemand binnenkomt lopen, of dat er wc's zijn in een ruimte zonder hokjes eromheen. Ik heb idd ook een keer gedroomd dat ik in zo'n ruimte zat een beetje afgelegen, maar dat de wc waar ik op zat toen omhoog kwam, waardoor iedereen me aankeek
Oud 26-01-2004, 14:58
Samantha
Samantha is offline
Jammer genoeg betekend een wc in een droom niet altijd hetzelfde. Het ligt meer aan de situatie in de droom.
Oud 26-01-2004, 15:21
Meartje
Meartje is offline
niet meer nodig heb t antwoord al op mijn droom.. sorry!! had t eerst hier neergezet maar weet t antwoord al... doei

Laatst gewijzigd op 26-01-2004 om 15:28.
Oud 28-01-2004, 12:37
duifeltje
duifeltje is offline
Ik droomde vannacht over allemaal regenbogen. Overal waar ik keek was een regenboog, maar ze waren wel allemaal verschillend.
Wie weet wat zoiets kan betekenen?
Oud 28-01-2004, 12:47
morgaine
morgaine is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-09-2003 @ 22:54:
Vragen over dromen, dingen die je gedroomd hebt, ze kunnen hier allemaal terecht. We hebben helaas even geen vaste droomuitlegger meer, maar we kunnen met zn allen ons best doen om de verklaringen te vinden.
Gelieve alle dromen dus hier neer te zetten en niet tussen de rest an de topics, dat stoort enorm en doet veronderstellen dat Mystiek over niets anders dan dromen gaat. Mystiek is heel wat meer dan dat en dromen zijn vaker psychologie dan mystiek.

Hou het daarom aub netjes en bij elkaar in dit topic.
ik droomde latst dat ik dood ging en dat ik op mijn crematie mn vrienden zag en dat ze mij ook zagen (wazig?)
Oud 28-01-2004, 15:00
pe51
pe51 is offline
Citaat:
morgaine schreef op 28-01-2004 @ 13:47:
ik droomde latst dat ik dood ging en dat ik op mijn crematie mn vrienden zag en dat ze mij ook zagen (wazig?)
Is kort van stof. Het gaat er bij zo'n droom vaak om, wat je erbij voelde. Het kan bijv. zijn, dat je eerst niet zo in leven na de dood kon geloven. En dat deze droom je laat zien, wat je je hiervan zou kunnen voorstellen.

Ga dus maar na hoe je gevoelens hierover geweest zijn en nu worden of zijn.

Als dit het volgens jou niet is, probeer dan de droom zo uitgebreid mogelijk te beschrijven. Dat kan bijv. met behulp van deze checklist.

groeten, pe51.
Advertentie

Regels voor berichten