Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
* Literair-satirisch cabaret (traditionele vorm, korte sketches en liedjes) * Maartschappijkritisch cabaret * Verhalend cabaret (één verhaal, met nodige zijsprongen) * Nonsens cabaret (pure onzin, zonder diepere bedoeling) * Stand-up comedian (bijna alles wordt terplekke geimproviseerd) * Muzikaal cabaret (bijna alles gezongen en gespeeld, muziek is het belangrijkste gegeven in het humoristisch programma) * Fysiek cabaret (Grappen zonder woorden, maar lichamelijke bewegingen; bijv de Dikke en de Dunne) Als je een keuze kan maken welk soort jou het meeste aanspreekt, kan je misschien verder geholpen worden |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb dat ooit eens geprobeerd *grinnikt* maar dat was omdat ik op vakantie was, me doodverveelde en ergens humor in moest vinden
![]() Echt tips heb je er niet voor denk ik, maar wat Co al zei; onderscheid maken wat voor ''soort'' cabaret je wilt gaan schrijven. Dat is denk ik wel makkelijker ![]() Succes! |
![]() |
|
Verwijderd
|
heej, als je een goede cabaret tekst wil schrijven, moet je schrijven over wat bv jou iriteert, iets dat je met de mensen wil delen, of wil bijbrengen. En dit moet je geheel op je eigen manier doen, want een cabaretier als uitgangspunt nemen brengt je niet ver. Gewoon doen wat jij leuk vind, en dat verwerken tot een geheel....
|
![]() |
|
irritatie, sympatie en politieke voorkeur mengen met je eigen stijl humor en voila.
ook kun je kijken naar de vorm, of je (net als bert visscher) adhd doet of (net als theo maassen) heel rustig
|
qua spel wel, zie laatste show:
rustig op een stoeltje de dingen vertellen en niet rondspringen. hij kwam eerder iets derpresief over dan echt humoristisch, maar zijn grappen waren gewoon super.
|
proberen, proberen en nog eens proberen
oefenen, oefenen en nog eens oefenen.. Zorg dat je je eigen ideeen hebt en niet TE veel naar andere cabaretiers kijken Zo heb ik samen met Kunamosity eens een cabaretstukje van ongeveer 10 minuten? geschreven... Het was een opdracht voor school.... .. stelde niet zoveel voor... maar toch.. een begin is er!! Gauw is er schoolpodium? 1x raden wat wij gaan doen?? ![]() JUIST! veel suc6 |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
SE Nederlands ADO070 | 1 | 29-12-2012 00:07 | |
De Kantine |
je dag +/- punten (deel II) Verwijderd | 500 | 05-06-2004 08:39 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |