Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik vind het moedig van sommige meisjes om een hoofddoek op te doen. Het hoofddoekje is voor mij namelijk ook een symbool van 'het kan me niet schelen wat de rest van mij denkt maar ik kom voor mijn geloof uit'. Dat getuigt van karakter en vastberadenheid. Het is ongeveer hetzelfde als een kruisje dragen, wat veel Christelijke jongeren doen Het is echter een andere zaak als je een hoofddoekje opdoet terwijl je er zelf niet mee eens bent.
|||
Verwijderd
|
Franse imbeciel schreef op 20-12-2003 @ 15:43:
Citaat:
![]() Citaat:
Je vergelijking met het Christenkruisje is een goede ![]() |
![]() |
|
Je moet het natuurlijk allemaal zelf weten wat iemand om haar nek heeft, of op haar hoofd heeft, ik kan het niet waarderen maar daar gaat het nu even niet om.
Waar ik me wel aan erger is dat in ieder geval bij mij op school niemand wat zegt van hoofddoekjes, kristenkruisen en noem maar op. Maar ik ben al meerdere malen aangesproken door leerlingen en leraren omdat ik een mjollnir (Thor's Hammer) om me nek heb, en omdat ik een aantal germaanse "Runes" op mijn jas heb.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat is het "domme" van die bep mensen die een hoofddoek dragen, en der dus zo bij lopen, slaat gewoon nergens op. Ik draag dan liever geen hoofddoek, maar wel gewoon netjes en normaal gekleed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() nee beste che. als je iemand ziet met tweety om zijn nek, of een hondje, of zijn naam in kraaltjes, of een half hartje met de naam van haar vriend, dan mag het. het pentagram kan inmiddels gedragen worden zonder dat je hoeft te weten wie de duivel is, en sommige mensen lopen met de inhoud van een muis aan hun sleutelhanger (ik vraag verzachtende omstandigheden, die muis aan mijn muscetonhaak was er een van een computer) dus waarom geen kruisje?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
het gaat mij om het gewoon niet pronken met je 'schoonheid'. Citaat:
in dat geval van een opgeblazen ego dient ook dat opgeblazen ego ter handen te worden genomen. of je dat als straf of genezing wilt zien of iets anders moet jezelf weten. Laatst gewijzigd op 21-12-2003 om 19:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk besef je ook wel dat je bepaalde ideeėn bij een man wekt als je met je minirokje tegen hem aan gaat staan rijden, daar is de islam helemaal niet achterlijk in, eerder realistisch. Als je zogenaamd niet door hebt wat je teweeg brengt dan ben je wel erg naļef. Ik vind dat gepronk ook nergens voor nodig en dat heeft niks te maken met de zogenaamde ondergeschikte rol van de vrouw of de onbedwingbare verlangens van de man, maar met logisch nadenken, fatsoen en zelfrespect. Emancipatie ligt niet in het verwisselen van je hoofddoek voor een minirok.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
[/gij zult niet oordelen opdat...mode] ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ik vergeleek het met een kruisje omdat we onlangs in de les bij Frans 2 het hadden over de Fransen met hun verbod van het dragen van religieuze symbolen in openbare gebouwen. religieuze symbolen zoals het hoofddoekje, het keppeltje of een kruisje. Kijk, een kruisje wordt gedragen om te laten zien dat je je niet schaamt voor je geloof en er openlijk vooruit wil komen. Meestal dan. Zie je de parallel? Er zijn natuurlijk ook verschillen, en het voorbeeld is niet helemįįl correct natuurlijk.
||
Citaat:
Sure! Bijv: Gangbare opvatting is dat je niet mag discrimineren op seksuele geaardheid, als je bijv. leraren zoekt voor je school. Echter: bij christelijke scholen mag dit wčl. Belachelijk TOCH. (Sowieso hele kerk-scholen idee ![]() Of: Het jaren-lange strijden naar je winkeltje open mogen doen op zondag? Misschien ook wel bekend: Doen van morfologisch onderzoek wat tegengehouden werd/wordt door christelijke mensen, omdat het onderzoek op dingen kon stuiten die dateren ver voordat god volgens bijbel aarde schiep? (Onderzoek tegenhouden op grond van.. van wat? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft de homoseksuele leraar op de christelijke school: ikzelf ben een andere mening toegedaan (ik heb niets tegen homo's en betwijfel ook of het verhaal van Sodom en Gomorra specifiek homoseksualiteit verbiedt), maar ik denk dat in vergelijkbare gevallen niet gerelateerd aan religie evenzo beslist zou kunnen worden dat discriminatie in die gevallen toelaatbaar is. Denk aan een Chinese acteur die de rol van Kennedy zou willen spelen in een film over diens leven. |
![]() |
||
Citaat:
Maar een homo-leraar / lesbi-lerares / bi-beide kan de overbreng-gave hebben. Overbrengen is al waar het om gaat in het onderwijs, am I right? Ik weet zeker dat het overnemen van kinderen niet ver genoeg gaat om seksuele voorkeur van een leraar over te nemen. Als je het nou had over pedofielen in het onderwijs.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Desalniettemin is het sowieso niet erg verstandig om als homoseksueel te onderwijzen op een religieuze school. Hoezeer ik het rationeel gezien ook afwijs dat homo's gediscrimineerd worden, en ik in principe ook geen voorstander ben van scholen op religieuze grondslag. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Sowieso, dat door godsdienstvrijheid een situatie wordt gecreeerd dat de eindelijk overal geaccepteerde homo, door een of andere lullo met een 'geloof' weer geweigerd kan worden. Wederom de ideeėn ala blootshoofd-heid negeren. (Dit is waarmee de discussie begon, ook al maakt mij ook niet uit of hoofden wel of niet bedekt zijn. Maar laat mij dan ņņk met muts rondwandelen. Zonder geloofs-overwegingen nodig te hebben.) Ik hinder de gelovige niet, ik discrimineer hem niet, maar waarom op gebieden waar mijn gedachten net zoveel waard zouden moeten zijn als de zijne, toch weer de zijne doordrammen? Of voortrekken? De arrogantie van het werkelijk denken te kennen van de waarheid. ( Als die er al is, afijn zie Popper. ![]() Citaat:
Dus als we vrijheid van geloof-etc. gewoon zien als de vrijheid je mening te mogen uiten of te leven naar eigen denkbeelden, is er niets aan de hand. Ik ben een gelijke en wens als zodanig behandeld te worden. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Taam schreef op 22-12-2003 @ 17:09:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zeg alleen dat er onterecht veel te veel rekening gehouden wordt met de wensen en ideeėn van een gelovige. Waar dat voor mij niet gedaan wordt (omdat ik geen geloof aanhang). ![]() That'll be all. Denk ik. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
In feite stelt dat christelijke-school-zijn weinig voor. kerstviering, paasviering, af en toe een christelijke leraar en dan is de koek al weer op.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|