Advertentie | |
|
![]() |
|
(ook nog steeds wakker?
![]() Het gaat erom dat je op het moment zelf je er bewust van wordt. Als je dat later pas wordt doet dat er weinig meer toe. Als je denkt "misschien gaat het niet door" zou dat gevoel natuurlijk ook best kunnen komen door iets dat al eerder gebeurd is (wederom misschien onbewust). Dan kun je vanzelf anders gaan denken en toeval helpt natuurlijk altijd een handje mee. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar op het moment zelf bewust worden, dan weet ik nog niet hoe het af gaat lopen toch? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt... Als ik denk 'misschien gaat het niet door' is dat meestal doordat er iets is waardoor het niet door zou kunnen gaan. Bijvoorbeeld: diegene kan die dag geen oppas regelen, ik zeg maar wat. Dan denk ik dus.. 'kut waarschijnlijk gaat het niet door dus' En daarna gebeurt er dus weer iets waardoor het wel doorgaat (als het al niet te laat is). Bijvoorbeeld een vriend stond toevallig voor de deur die kan oppassen. En de andere keren denk ik gewoon 'het gaat misschien niet door' omdat ik zo graag wil dat het doorgaat ![]() Nouja heel vaag allemaal |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En weet je nog hoe het op een gegeven moment weg ging? |
![]() |
|
ik herken dit echt helemaal..
dacht ook dat ik de enige was.. mju. ik durf niet positief meer te denken, dan zal het toch wel weer anders zijn. of als ik aan iets denk zoals ik zou willen dat het gaat. dan verzin ik allerlei andere dingen die ook zouden kunnen gebeuren. en dan gebeurt er iets wat ik echt niet had verwacht. ik denk dus altijd negatief. als een soort zelfbescherming. zo van: erger kan het niet. en daar word ik dan weer onzeker van. en van te voren heb ik ook altijd al zo'n gevoel hoe het af zou lopen. ook al is het een positief gevoel. dan nog durf ik niet positief te denken. mju. hier heb je niet veel aan.. maar kwou het wel ff kwijt..
||
![]() |
Citaat:
op een gegeven moment, dreef het zo ver door, dat ik dacht dat dat wat controle had over mn leven ook wist als ik geforceerd iets slechts verwachtte, en onbewust dus iets goed verwachtte omdat ik erachter kwam dat negatief denken tot een goede afloop zou leiden. toen heb ik mezelf gedwongen helemaal niet na te denken of te fantaseren hoe iets zou (kunnen) aflopen. waardoor het elke keer anders afloopt. in het begin lukte dat niet, maar na een tijdje wel, steeds beter, en het ging soort van over. mehhh, vaag verhaal. hoop dat er meer mensen zijn dan alleen ik die t snappen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb er juist wel wat aan gehad want ik dacht echt dat ik de enige was die dat had. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
IK ben nu eigenlijk ook een beetje bang dat 'datgene' nu mee zit te lezen en het hierna helemaal niet meer lukt ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() heb jij ook dat je dingen gaat doen omdat je dan denkt dat dan gaat gebeuren zoals jij het zou willen? (euhm.. je snapt wat ik bedoel? ![]() voorbeeld: als ik nu dit doe he. dan gaat het vast zo. mju. of ben ik daar wel weer de enige in? ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Mijn broer (die zit hier ook op het forum) heeft een tijdje iets gehad met getallen. Altijd als hij getallen optelde, kwam hij op 11 of 13 of 19 (zijn geboortedag) uit ofzo...hij raakte een beetje geobsedeerd daardoor
we denken eigenlijk dat het gewoon kwam omdat hij het geloofde en dat hij als het ware de illusie dat het zo was creëerde in zijn hoofd in feite was het gewoon toeval, of dwong hij het misschien wel af
|
![]() |
het was niet zo erg als het misschien leek hoor in mijn bericht
hij telde gewoon heel vaak getallen op en dan kwam het heel vaak op hetzelfde uit hij heeft daar een keer met mij over gepraat en het beangstigde hem nogal maar we zijn ervan overtuigd dat het komt doordat hij zich gewoon een idee in zijn hoofd haalde schizofrenie heeft er verder niets mee te makeN!
||
![]() |
Citaat:
![]() mijn broer zit hier trouwens wel op het forum negrotiator, ik weet niet of je hem kent??
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #2 Fawkes | 462 | 16-12-2011 11:27 | |
Psychologie |
Te zelfbewust, maar hoe vermider je dat? trophus | 23 | 30-10-2011 21:34 | |
De Kantine |
Ranking the Scholieren #3 Geel | 500 | 16-10-2010 14:57 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #138 Verwijderd | 499 | 25-11-2008 16:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |