|
|
Bekijk resultaten poll: doodstraf ja of nee | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 20.38% |
nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
125 | 79.62% |
Aantal stemmers: 157. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder hou ik er ook niet van om politiek correct te zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
wat een dikke bullshit allemaal zeg.. waarom zou hij meer straf moeten krijgen dan een kinderverkrachter? hij deed het voornamelijk uit idealisme als ik de verhalen mag geloven... 99% van de mensen zou precies hetzelfde gedaan hebben als ze met dezelfde normen en waarden en dezelfde idealen in dezelfde situatie waren opgegroeid.. moet je nu alle mensen gaan ophangen? ik krijg hier echt kriebels van als ik zie dat mensen hem willen laten lijden en martelen... kom op mensen, dat is wraak en trots en daar is hun hele cultuur op gebaseerd! sluit hem op zodat hij niet verder kan gaan ofzo,.. maar ga nou niet lopen bleren dat je tegen de doodstraf bent maar dat je voor één keer een uitzondering zou willen maken en ga ook niet lopen verkondigen dat de doodstraf te licht voor hem is
![]()
||
Citaat:
echter, daarmee vind ik nog niet dat ik dus een beter mens ben
||
Citaat:
de doodstraf vind ik alleen zo verschrikkelijk hypocriet.. je gaat toch ook niet in de kattemand plassen als je kat in de woonkamer heeft geplast?
||
Citaat:
En ik ben niet eens rechts ![]() Laatst gewijzigd op 24-12-2003 om 17:17. |
![]() |
||
Citaat:
voorderest ben ik ook wel tegen de doodstraf. Laatst gewijzigd op 24-12-2003 om 17:19. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar ik blijf wel bij mijn 'levenslang'-standpunt. Gezien alles wat die kerel heeft uitgevroten lijkt levenslang mij een zeer terechte straf. En waarschijnlijk krijgt hij ook last van het 'Volkert van der G.-syndroom': zodra hij uit de bajes komt wordt hij door iemand omgelegd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben niet tegen de doodstraf, maar deze man verdient idd iets veel ernstigers. Kunnen ze hem alsjeblieft niet jarenlang martelen ofzo
![]() Wat saddam zijn volk aandeed is gewoon te erg voor woorden :-/. Ik heb filmpjes gezien van heel wrede martelingen die zijn volk ondergingen en ik wens dat wel aan saddam toe
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() evolutie ![]() 16 ![]()
|
persoonlijk vind ik een snelle dood veel te goed voor 'm, laat hem maar lekker de rest van z'n leven wegrotten in een cel
![]() aan de andere kant: de bewaking van zo'n cel zal enorm moeten zijn (kosten), en voor de irakezen zou het een hele grote geruststelling zijn als saddam dood is, want dan hoeven de niet meer bang te zijn dat 'ie ooit nog bevrijd word ofzo (er zal wel voor gezordg worden dat dit niet gebeurt, maar ik zou me als irakees niet echt op me gemak voelen als ik wist dat 'ie nog ergens leefde, in gevangenschap of niet) moeilijk.....
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als meneer "ooit nog bevrijd word ofzo", tsss ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Niet dat er een grote kans is dat hij zijn daden gaat overdenken in de cel, maar die is groot genoeg dat ik denk dat hij levenslang moet krijgen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat het er puur vanaf hangt hoe je het bekijkt. Ik ben ervan overtuigd dat Saddam denkt dat hij de goede beslissing heeft genomen. Trouwens was Saddam geen terrorist maar een dictator ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, what about die andere wreedheden beste Gauloises? Ik noem stelselmatige martelingen... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik zie hier een hele reeks reacties dat men wil dat Hussein de doodstraf krijgt. Afgezien van het humane aspect waar ik nu niet op in wil gaan omdat dat voronamelijk in de subjectieve, emotionele beleveingswereld speelt is er ook nog de bevoegdheid van het bestuur.
Hoe kan een overheid ooit geloofwaardig overkomen door iemand die mensen heeft vermoord zelf te vermoorden? Het sluit misschien aan bij religieuze wraakgevoelens als "oog om oog, tand om tand" e.d., maar iemand die zich daar niet door laat leiden en objectief naar deze zaak maar ook naar alle doodstrafgevallen kijkt ziet in dat dat niet kan. De overheid zou zich hiermee verlagen tot het niveau van handelen van degene die berecht moet worden en zodoende haar vertrouwen en gezag verliezen. Dat lijkt mij niet wenselijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
(Daarmee valt natuurlijk niet goed te praten wat Saddam allemaal uitgevreten heeft) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Saddam is dood! AmiMoi | 286 | 06-01-2007 19:24 | |
Doodstraf voor Saddam Hussein Gatara | 254 | 30-12-2006 10:47 | |
Flora & Fauna |
Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?) Eend | 301 | 06-01-2005 10:12 | |
Doodstraf... 100% Niek | 50 | 09-02-2004 15:36 | |
Massagraf met 3000 Koerden in noorden Irak gevonden Rabbi Daniel | 86 | 18-06-2003 15:48 | |
Toch nog maar een keer BUSH!! Verwijderd | 27 | 13-03-2003 22:07 |