Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2003, 19:52
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Vandaag was het weer eens raak.
Om 17:36 de IC Amsterdam-Amersfoort(-Zwolle-Leeuwarden) genomen.
Die zou om 18:05 in Amersfoort moeten zijn, waar om 18:10 m'n aansluiting naar Apeldoorn(-Enschede) zou gaan. Ik zou om 18:35 in Apeldoorn zijn, waar om 18:39 m'n aansluiting naar Zutphen zou gaan, waardoor ik om 18:54 in Zutphen zou zijn.

Zou.

De trein van 17:36 uit Amsterdam vertrok op tijd. Maar voor Weesp ging de trein stapvoets rijden en stopte even later: er was iets mis met een wissel en de machinist moest uitstappen en iets met de hand aan die wissel gaan doen. (Leuk voor die machinist, op een 4-sporig traject waar continu treinen met 140 km/h om je heen razen in het donker. ) Uiteindelijk reden we verder, en om 18:13 kwamen we in Amersfoort aan.
Waar de trein naar Apeldoorn (van 18:10) vertrokken was; op de (normaliter gegarandeerde) aansluiting uit Amsterdam was niet gewacht.

Dus had ik de trein van 18:40 naar Apeldoorn. Wegens vertragingen van de delen van die trein (een deel uit Amsterdam en een deel uit Schiphol) vertrok deze pas om 18:47. Waardoor we om 19:11 in Apeldoorn arriveerden, waar de trein naar Zutphen van 19:09 al weg was. De anders altijd gegarandeerde aansluiting. Gevraagd aan de perrondienstleider waarom de aansluiting niet drie minuutjes kon wachten was het antwoord: "Ik heb het gevraagd, maar de verkeersleiding zei dat de trein naar Zutphen om 19:09 stipt moest vertrekken".
Wel, dus de trein van 19:39 naar Zutphen. Om 19:54 in Zutphen.

De (bewaakte) fietsenstalling zou vandaag tot 20:00 open zijn (normaal tot 23:45), vanwege kerst. Ik had 's ochtends gevraagd of mijn fiets 's avonds buiten kon worden gezet; dat kon, gelukkig.
Dus om 19:56 kwam ik bij de gesloten fietsenstalling. Nu mag je weten dat er tussen 19:54 en 20:02 maar liefst zes treinen in Zutphen arriveren; rond half en heel is het dus altijd druk.
Je kan wel raden wat er bij de fietsenstalling was: donker, en een dichte deur. Mijn fiets stond buiten. Drie andere mensen stonden voor de dichte deur, om 19:56. Van de fietsenstalling die tot 20:00 open zou zijn. Van de beheerders was geen spoor te bekennen.

Enfin, een uur vertraging (op een traject van 80 minuten), een negatieve ervaring met de fietsenstalling en een paar kipot rijker ben ik rond 20:30 alhier gearriveerd.

Vertel hier jouw laatste gruwelverhalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2003, 19:53
Verwijderd
uhh
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 19:58
Remqo
Remqo is offline
ik heb geen zin om zo'n lap gebrabbel te lezen, maar komt het er weer op neer dat je zo goed het spoorboekje uit je hoofd weet en dat je van slag raakt als er een trein niet op tijd rijdt?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 19:58
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
Remqo schreef op 24-12-2003 @ 20:58:
ik heb geen zin om zo'n lap gebrabbel te lezen
en ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:00
Verwijderd
Ik ben vaak zeer tevreden over de NS.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:00
Gothic
Gothic is offline
like we care
Oud 24-12-2003, 20:01
Verwijderd
Ik ga nooit met de trein dus helaas, geen spannende verhalen vandaag
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:01
Remqo
Remqo is offline
een poos geleden was er ook al zo'n topic

of ben ik aan het mierenneuken?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Remqo schreef op 24-12-2003 @ 21:01:
een poos geleden was er ook al zo'n topic

of ben ik aan het mierenneuken?
Anderhalve maand oud.

Maare, zullen we het on-topic houden? Voor zover dat kan op DK.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:09
zwoesj
zwoesj is offline
Ik ga nooit met de trein.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:12
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
nou, dr was gister een onzinmeeting, en de trein daar naartoe had vertraging. Dus.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:17
naam onbekend
naam onbekend is offline
Nou, dan weet ik ook nog wel een leuke:

Eerder deze maand had ik om 9:00 's ochtends tentamen, in het Universitair Sportcentrum van de VU (en ik zit zelf op de UvA, maar dat terzijde). Dit sportcentrum ligt bij station Amsterdam Zuid/WTC. Daar gaan vanuit Leiden (waar ik woon) per uur twee rechtstreekse stoptreinen naartoe, om :19 en om :49. Anders moet je overstappen op Schiphol.

Ik had na wat gerommel met de reisplanner besloten de Intercity naar Amsterdam Centraal van 8:01 te nemen, die dan om 8:16 op Schiphol zou zijn. Op Schiphol zou ik dan overstappen op de Intercity naar Groningen van 8:21, die als eerste zou stoppen op Zuid/WTC. Op die manier zou ik om 8:30 precies op Zuid/WTC zijn, en had ik dus nog ruim de tijd om mezelf nog wat extra voor te bereiden. Ik had dan weliswaar een overstap, maar dan was de reistijd toch maar 1 minuut langer.

Maar net als bij FA, liep het toch nogal anders af.

8:00, station Leiden Centraal: 'de Intercity naar Schiphol an Amsterdam Centraal heeft een nog onbekende vertraging'. Dat werden uiteindelijk 10 minuten, dus mijn aansluiting kon ik alvast vergeten. Ik kon nu in Leiden meteen in de rechtstreekse stoptrein stappen, of op Schiphol op diezelfde trein wachten. Ik koos voor het laatste, want op Schiphol tocht het minder tijdens het wachten (het was nogal koud die ochtend).

Op Schiphol bleek de stoptrein uit Leiden naar Zuid/WTC en verder ook 10 minuten vertraging te hebben! Uiteindelijk kwam hij er toch aan, keurig volgens de 10 minuten vertraging (want dat is ook niet altijd het geval, dat de vertraging overeenkomt met de opgegeven vertraging). Ik stapte in, en de conducteur riep net om: 'dames en heren, bij dezen is de eerste klas afgeschaft'. Ik meteen naar de eerste klas, maar die was al vol .

Ik kwam uit eindelijk om 8:55 aan op Zuid/WTC, dus met 25 minuten vertraging en 5 minuten voor het begin van mijn tentamen. Maar ik moest ook nog een paar minuten lopen naar het sportcentrum. Ik was uiteindelijk een paar minuten te laat voor het tentamen (maar ik mocht nog wel meedoen).

Op zo'n moment erger ik me nogal aan de dienstuitvoering van de NS, ja.
Oud 24-12-2003, 20:22
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-12-2003 @ 21:16:
ik heb wel eens 2,5 uur gedaan over het ritje Waddinxveen - Gouda.
Dat stukje duurt normaal 7 minuten.
Ach ja, kan gebeuren..
omg

mijn treinergernis van vandaag:

stoptrein die ik nam bleef een kwartier staan midden in het traject.

in boxtel, of all places. WAAROM
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:31
Verwijderd
Laatst had ik tien minuten vertraging, dus toen heb ik maar een kop koffie gekocht en een sigaret gerookt
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-12-2003 @ 21:31:
Laatst had ik tien minuten vertraging, dus toen heb ik maar een kop koffie gekocht en een sigaret gerookt
Over een week mag dat in veel stations niet meer hoor Wouter!!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 20:37
chris9 tje
chris9 tje is offline
ik reis 5 keer per week heen en weer tussen apeldoorn en enschede, en ik heb vrijwel nooit klachten over de NS....
Oud 24-12-2003, 20:38
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Zo zie je maar weer, vertragingen zetten mensen aan tot roken!

Oud 24-12-2003, 20:43
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Dat was waarschijnlijk het saaiste kloteverhaal wat ik ooit heb gelezen.
Oud 24-12-2003, 21:17
Verwijderd
Het enige waar ik over klaag zijn de prijzen van treinkaartjes.. Na vele jaren voordeelurenkaart en daarna OV was ik dát even vergeten. Ohja en rookvrije treinen, tsss, dat zou toch pas vanaf januari 2004 zijn?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 21:19
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Hermione schreef op 24-12-2003 @ 22:17:
Het enige waar ik over klaag zijn de prijzen van treinkaartjes.. Na vele jaren voordeelurenkaart en daarna OV was ik dát even vergeten. Ohja en rookvrije treinen, tsss, dat zou toch pas vanaf januari 2004 zijn?
Inderdaad, maar 'in voorbereiding hierop zijn nu reeds bijna alle treinen rookvrij' (citaat stationsomroep). Ze kunnen moeilijk bij alle treinen in de nacht van 31 december op 1 januari de asbakjes dichtlassen? Daarom zijn ze er bijtijds aan begonnen.
Oud 24-12-2003, 21:21
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef op 24-12-2003 @ 21:32:
Over een week mag dat in veel stations niet meer hoor Wouter!!
Nou, ik was toch van plan om na oud en nieuw te stoppen (dit was trouwens ook al een soort galgenpakje, het laatste voor ik er defintief de brui aan ging geven ).
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-12-2003 @ 22:19:
Inderdaad, maar 'in voorbereiding hierop zijn nu reeds bijna alle treinen rookvrij' (citaat stationsomroep). Ze kunnen moeilijk bij alle treinen in de nacht van 31 december op 1 januari de asbakjes dichtlassen? Daarom zijn ze er bijtijds aan begonnen.
Nou, dan neem ik tot die tijd mijn eigen asbak wel mee!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 21:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-12-2003 @ 22:21:
Nou, ik was toch van plan om na oud en nieuw te stoppen (dit was trouwens ook al een soort galgenpakje, het laatste voor ik er defintief de brui aan ging geven ).
Eerst zien, dan geloven.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 21:33
Thomas
Thomas is offline
Mjah, NS is tof.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 21:43
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
hppa schreef op 24-12-2003 @ 21:00:
Ik ben vaak zeer tevreden over de NS.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2003, 22:10
Orion16
Orion16 is offline
Ben ook zeer vaak tevreden over de NS
Ik vind het altijd fijn om met de trein te reizen, maar de bussen af en toe.. Treinen komen ook niet in boerengaten
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 22:16
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Mijn trein heeft bijna nooit vertraging die er toe doet, er staat op het bord bijna altijd 5 minuten, maar daarvan heeft hij er 3 ingehaald als hij aankomt en de rest haalt hij later in.

NS (Bahalve als je een los kaartje moet kopen idd )
Oud 24-12-2003, 22:17
schietgeweer
schietgeweer is offline
Weesp? Misschien had Donn-E met zijn gangsters de trein gesaboteerd!
Oud 25-12-2003, 00:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 24-12-2003 @ 23:16:
NS (Bahalve als je een los kaartje moet kopen idd )
en behalve als ze een experiment uitvoeren: de Lightrail.
een nieuw soort tram/trein die nog vaker stroomstoringen en problemen heeft als de ouwerwetse trein
Oud 25-12-2003, 00:16
G.T.C.
G.T.C. is offline
ach....ik ben dik tevreden over de ns.
Maar ja, ik ga dan ook altijd met zo'n relaxe interliner naar school
Oud 25-12-2003, 00:16
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-12-2003 @ 01:00:
en behalve als ze een experiment uitvoeren: de Lightrail.
een nieuw soort tram/trein die nog vaker stroomstoringen en problemen heeft als de ouwerwetse trein
en dat rijdt wel op de gewone rails?
Oud 25-12-2003, 01:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Wees blij dat je dan tenminste 10 minuten de tijd had
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 03:20
Verwijderd
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 24-12-2003 @ 21:43:
Dat was waarschijnlijk het saaiste kloteverhaal wat ik ooit heb gelezen.
Dan lees jij de rest van FA zijn posts zeker nooit
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 06:49
Verwijderd
Ik reis best vaak met de trein maar ik heb eigenlijk nooit last van vertragingen. Ja, misschien 5 minuten soms maar geen echte vertragingen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 09:11
Quiana
Quiana is offline
Ik heb een keer 2 uur gedaan over het stuk Utrecht - Den Haag,
wat normaal +/- drie kwartier duurt oid. De trein kwam niet eens
tot DH, bij Gouda reden we niet meer verder ivm glas op de baan ( ), en werden er bussen ingezet.
Oud 25-12-2003, 10:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 25-12-2003 @ 01:16:
en dat rijdt wel op de gewone rails?
ja, dat rijdt op het gewone rails, maar heeft wel een verlaagd perron nodig.
Oud 25-12-2003, 10:33
El Kim
El Kim is offline
Ik deed er laatst anderhalf uur om van Rotterdam naar Dordrecht te komen
Oud 25-12-2003, 10:51
HenkMul
HenkMul is offline
Een kleine twee maanden geleden deed ik zeven uur over een traject van een uurtje.

Henk Mul !
Oud 25-12-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Bloo schreef op 24-12-2003 @ 23:17:
Weesp? Misschien had Donn-E met zijn gangsters de trein gesaboteerd!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 11:48
Verwijderd
tja , ns is kut maar om er zo'n lang verhaal over te schrijven
ben je er nog meer tijd aan kwijt
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 14:04
Yolcu
Yolcu is offline
Tja, ik reis dagelijks met de trein dus ik heb ook nog wel eens te maken met vertragingen. Tuurlijk vind ik dat niet leuk en zonde van m'n tijd en blabla..

Maar er zijn ergere dingen op de wereld.. !
Oud 25-12-2003, 14:26
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Solero schreef op 25-12-2003 @ 12:48:
tja , ns is kut maar om er zo'n lang verhaal over te schrijven
ben je er nog meer tijd aan kwijt
Ik heb nog maar 1keer in me leven een vertraging gehad en dat was vorig jaar oktober met die hevige storm.
Stond ik vast met nog 20/25 FC Groningen supporters, eerst op station Roosendaal en later op station Breda.

Maar om de NS kut te noemen? Nee, ik heb er iig nog nooit problemen mee gehad op bovenstaande na.
Oud 25-12-2003, 14:36
vixen
vixen is offline
tis altijd wel fijn om te merken dat er vaker treinen gaan naar waar ik heen moet als dat ik denk.
Oud 25-12-2003, 14:53
Silver rain
Silver rain is offline
Ik ga nooit met de trein dus ik heb geen leuke verhalen erover
Oud 25-12-2003, 14:54
rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik had laatst pta-week, ik was bij mn vader in Bloemendaal en moest met de trein naar Amsterdam. Dit duurt een kwartiertje ongeveer. Trein viel uit. Half uur later zou de volgende trein komen, 10 minuten vertraging. Uiteindelijk uur te laat in Amsterdam. PTA gemist --> herkansing. Dus moet ik n herkansing gebruiken die ik nog hard nodig zal hebben en kan ik alles opnieuw leren (ik heb een heel erg kortetermijn-geheugen)
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 15:23
Tampert
Tampert is offline
ertraging vind ik totaal niet erg. Het feit dat ze niet omroepen WAAROM vind ik veel frustrerende. Is het nou zo moeilijk om even tegen de passagiers te zeggen dat het je spijt dat je te laat bent maar dat de trein stuk is? Is het nou zo moeilijk een minimum aan service te bieden? Zijn die conducteurs contactgestoord? Durven ze niet te praten? Hebben ze uberhaupt we lde goede baan gekozen?
Oud 25-12-2003, 15:31
A*
A* is offline
Als die stomme trein van dinsdag nou iets meer vertraging had had ik die gehaald. Toen moest ik 5 minuutjes wachten op de volgende trein maar die had toen ook 10 minuten vetraging.

Dus.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 15:34
Verwijderd
wat een gezeur je moet er ook niet van uitgaan dat treinen op tijd rijden
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 16:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Tampert schreef op 25-12-2003 @ 16:23:
vertraging vind ik totaal niet erg. Het feit dat ze niet omroepen WAAROM vind ik veel frustrerende. Is het nou zo moeilijk om even tegen de passagiers te zeggen dat het je spijt dat je te laat bent maar dat de trein stuk is? Is het nou zo moeilijk een minimum aan service te bieden? Zijn die conducteurs contactgestoord? Durven ze niet te praten? Hebben ze uberhaupt we lde goede baan gekozen?
Mee eens.

De NS moet ook eens zeggen waarom er vertraging is. Misschien dat het rijdend/stations-personeel dan wat meer begrip krijgt van de passagiers.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 16:51
Smartsmartass
Smartsmartass is offline
50
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten