Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2002, 12:06
lake bodom
lake bodom is offline
hmm ik heb weleens geprobeert te kotsen, 'vingers in je keel'weet je wel, wat boulimia mensen doen.... (niet dat ik dat ben, maar kwou t gewoon eens proberen )
maar ik kan niet zo kotsen, alleen als t vanuit me zelf komt, hoe kan dat?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:11
Verwijderd
wees blij dat je dat niet kan, het is nergens voor nodig het brengt alleen maar ellende

kweet ook niet waarom jij het niet kan, ik kan het ook niet (neen heb het niet geprobeerd om voedsel redenen maar ik moest een keer bijna overgeven maar het kwam niet dus ik probeerde het een handje te helpen)

kdenk dat het ligt aan hoe gevoelig je keel is..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:45
ekki
ekki is offline
ik geloof dat je je huig moet prikkelen ofzo (dus je huig aanraken).

verder heb ik het nooit geprobeerd, maar ik denk dat 't wel gezond is als je het zelf niet kan.
Oud 08-05-2002, 15:25
Sciza
Sciza is offline
Ik kan dat ook niet, geen idee waarom niet. (Ik was ook kotsmisselijk en liep op Werchter, had geen zin meer in die misselijkheid en besloot een handje te helpen, maar hielp niet )
Oud 08-05-2002, 15:32
kimmieeee
kimmieeee is offline
ik kon het eerst ook nie maar nu dus wel en nu doe ik het dus best vaak.
geloof me doe het nie je komt er echt nie zo snel vanaf!!
kus kimmieeee
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 15:50
janneke16
janneke16 is offline
ik kan het *gelukkig* ook niet....
heb ut ook wel es geprobeert, maar ik kon het niet.
ik heb wel es verhalen gelezen, en ik ben blij dat ik het niet kan
Oud 08-05-2002, 19:01
Verwijderd
ik kan het ook niet...
dan komt er een heel klein beetjuh uit, maar echt niet m'n hele maaginhoud ofzow...
ik ga er wel van kokhalzen maar er komt gewoon weinig uit.
tenzij ik misselijk was (d00h)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:38
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
als je de achterkant van een lepel maar lang genoeg tegen je huig aan drukt lukt het vanzelf.
Oud 08-05-2002, 20:18
dolores_temp
dolores_temp is offline
Ik dacht ook dat ik het niet kon.
Maar dan probeer je gewoon niet goed.
Als je maar lang genoeg je huig aanraakt komt het vanzelf.. en als je dan een beetje moet kokholzen niet meteen vinger er weer uithalen, maar juist nog ff doorzetten.
Zo wat een aanmoedig he? Nee maar zo zit het wel.
Ik denk dat iedereen kan kotsen.
Oud 08-05-2002, 21:09
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
als ik me echt beroert voel dan doe ik gewoon me vinger in me keel en dan komt ut wel naar boven hoor, voel me derna ook stukke beter
Oud 09-05-2002, 11:36
Verwijderd
Citaat:
dolores schreef:
Ik dacht ook dat ik het niet kon.
Maar dan probeer je gewoon niet goed.
Als je maar lang genoeg je huig aanraakt komt het vanzelf.. en als je dan een beetje moet kokholzen niet meteen vinger er weer uithalen, maar juist nog ff doorzetten.
Zo wat een aanmoedig he? Nee maar zo zit het wel.
Ik denk dat iedereen kan kotsen.
jah kan wel, maar dan komt er duzz superweinig uit.
duzz niet de hoeveelheid die je "normaal" uitkotst.
Bij mij dan.
Lekker onderwerp is dit toch
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:44
Kippetje
Kippetje is offline
ik kan het niet met de "vinger in de keel" maar wel op andere manieren ik wil alleen ff een enkel ding zeggen: begin er nooit aan! Als je eenmaal doorhebt dat je teveel kunt eten en het er weer uit kunt gooien gaat het mis....
Oud 09-05-2002, 16:08
Barbabarbara
Barbabarbara is offline

wrom wil je weten of je dat kan????????
Wees blij dat het niet lukt..
Wou dat ik het nooit had gekund, had ik nu alweer een flink probleem minder gehad.
En wat verwacht je van de mensen hier?
Allemaal tips over hoe het wel zou kunnen lukken, hoe je je eten makkelijker omhoog krijgt?
En mss ben jij dan wel geen 'boulimia-typje' maar er zijn mss andere meiden en jongens die op deze manier aan verkeerde ideeen komen en Boulimia of een andere eetstoornis gaan ontwikkelen..
Mja.. das mijn mening..

xxx
Barbara
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:17
dolores_temp
dolores_temp is offline
Citaat:
Kippetje schreef:
ik kan het niet met de "vinger in de keel" maar wel op andere manieren ik wil alleen ff een enkel ding zeggen: begin er nooit aan! Als je eenmaal doorhebt dat je teveel kunt eten en het er weer uit kunt gooien gaat het mis....
uit pure nieuwsgierigheid, hoe doe jij het dan??
op andere manieren?? ik ben nl echt perplex dat er andere manieren zijn?!?
ben benieuwd!
Oud 09-05-2002, 20:36
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik wil dit ook kunnen... af en toe wantrouw ik mijn omgeving zo dat ik denk dat ze me wel eens een bepaald type vage pillen willen geven.

Maar voor ik het probeer... wat is er zo erg aan het 'kunnen'. Hoezo krijg je er een eetstoornis van?

is het btw ook te doen zonder fysieke actie?
Oud 09-05-2002, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Maar voor ik het probeer... wat is er zo erg aan het 'kunnen'. Hoezo krijg je er een eetstoornis van?
naja...misschien dat mensen zich er schoner van voelen ofzow...en het dan vaker gaan doen...

Citaat:

is het btw ook te doen zonder fysieke actie?
alleen als je misselijk bent lijkt me....
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 22:22
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
1) begin er never nooit aan, ook niet ff om uit te proberen
(tenzij je natuurlijk zin hebt om je lichaam naar de klote te
helpen en wat al niet meer.....!!)
2) jah, ik kan het wel uit mezelf.... maar vergeet niet dat
bij 'boulimia-mensen' dat kotsen ook gewoon komt door teveel
eten... als je eeecht zoveel uit komt het er vrij makkelijk uit
hoor, kun j zelf ook wel voorstellen denk k
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 11:35
Undeclinable
Undeclinable is offline
T ís me een keer "gelukt" .. als ik me echt heel beroerd voel (overigens neit door alcohol, ik drink amper) kan een keer kotsen behoorlijk helpen...
Oud 10-05-2002, 11:38
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Verslavend?? Dan ben je volgens mij echt 'zwak'. Jezelf er niet van kunnen weerhouden te kotsen? Vind ik een beetje dom ofzo.
Oud 10-05-2002, 13:03
me-myself&anne
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Verslavend?? Dan ben je volgens mij echt 'zwak'. Jezelf er niet van kunnen weerhouden te kotsen? Vind ik een beetje dom ofzo.
Nuh...hier wordt niet 'lichamelijk' verslavend, maar 'psychisch' verslavend bedoeld.....
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 13:24
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
maar ik kan niet zo kotsen, alleen als t vanuit me zelf komt, hoe kan dat?
Omdat dat zo hoort.
Oud 10-05-2002, 14:20
luna_p
luna_p is offline
oke om alle mensjes ff af te schikken om het vakker te gaan doen......
Dit kan er gebeuren

-Als je te vaak je eten uit kost kan je hart-ritmestoorenis krijgen, daar kan je dood aangaan.

-Je kan keel-kanker krijgen,
-je maag werkt naar tijd niet meer normaal en kan voedsel niet goed opnemen
Je keel kan helemaal stijf worden, waardoor je niet normaal kan slikken(dan moet je naar het ziekenhuis om het te laten oprekken)

-je gebit word aangetast.

dat is allemaal geen pretje!!!!!!!
Een keer proberen kan geen kwaad, maar ga het niet te vaak doen.
Knuffels luna_p
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 16:59
Rerisen Phoenix
dat wou ik dus horen, k.

maar ik wil het alleen kunnen en ga het hopelijk ook NIET gebruiken.
Oud 10-05-2002, 17:14
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Citaat:
luna_p schreef:
oke om alle mensjes ff af te schikken om het vakker te gaan doen......
Dit kan er gebeuren

-Als je te vaak je eten uit kost kan je hart-ritmestoorenis krijgen, daar kan je dood aangaan.

-je maag werkt naar tijd niet meer normaal en kan voedsel niet goed opnemen
Je keel kan helemaal stijf worden, waardoor je niet normaal kan slikken(dan moet je naar het ziekenhuis om het te laten oprekken)

-je gebit word aangetast.

je slokdarm wordt ook aangetast
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 17:22
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
luna_p schreef:

Je kunt op straat ook doodgereden worden.
Oud 10-05-2002, 17:54
me-myself&anne
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Je kunt op straat ook doodgereden worden.
Sooooow...hallo...gaat ie lekker?!!! Jij ziet blijkbaar de ernst van boulimia ed niet in hč..?! Kijk dan bijvoorbeeld eerst maar http://www.sabn.nl/gevaren.htm hier.....
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:40
Anne
Anne is offline
Wat zijn we hier aan het doen? Elkaar nieuwe manieren van overgeven leren zodat we het allemaal kunnen uitproberen? Het is slecht, je moet er nooit aan beginnen, want daarna lijkt alles zo makkelijk. Je valt misschien wel af, maar je voelt je er niet gelukkiger door en het is ook nog eens heel vermoeiend. Ja, ik deed (doe) het ook en ik kon het eerst ook niet, maar nu wel. Helaas...
Oud 10-05-2002, 19:42
Rerisen Phoenix
ik wil er niet mee afvallen.

Ik wil er dingen mee uit kunnen gooien die ik tegen mijn wil binnen heb gekregen. - mijn ouders beweren namelijk dat ik een hersen-chemische storing heb waardoor ik geen controle heb over mezelf (zie psychologie >>> en dan topic van mij en je ziet dat er niks waar van is) maar ze willen wel dat ik er medicijnen voor krijg. Nu zeggen ze niks meer maar ik vertrouw ze niet. Dus mochten ze me het een keer opdwingen dan wil ik het er direct uitgooien.
Oud 11-05-2002, 16:20
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
ik kan het volgens mij ook niet (niet gemakkelijk iig), maar ik heb het nog nooit echt serieus geprobeert. Wel eens even gekeken hoe dat nou werkte, kijken wat er gebeurde, maar t ging niet zo gemakkelijk, dus ban ikmaar weer opgehouden met mijn poging.
Oud 12-05-2002, 12:36
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
dolores schreef:

uit pure nieuwsgierigheid, hoe doe jij het dan??
op andere manieren?? ik ben nl echt perplex dat er andere manieren zijn?!?
ben benieuwd!
Ik heb mijn vingers gewoon te kort dan lukt het niet. Meestal met iets anders dus wat wel het eind van mn keel bereikt
Oud 12-05-2002, 15:27
Blenderhead
Blenderhead is offline
als ik me ziek voel na te veel bier ( of te weinig) steek ik me vinger in me keel, alles komt eruit: EN DAN GAAN WE GWOON VROLIJK VERDER@@@@@@@@@@
Oud 13-05-2002, 10:45
Anne
Anne is offline
Toch vind ik dit nog steeds een vreemde topic...
Oud 13-05-2002, 12:38
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Toch vind ik dit nog steeds een vreemde topic...
tja... dat is wat jij ervan vind..
maar ik had me bijvoorbeeld laatst verslikt in een snoepje, deed heel erg pijn, toen wou ik t uitkotsen, maar dat lukte dus niet, ook niet alsk me vingers achter in me keel doe..
en als je bijvoorbeeld na een vreetbui t uit wil kotsen, als je dat gewoon heel af en toe doet, kan dat toch niet kwaad, wel dan?
naja, t was alleen maar een vraag...
en hierdoor gaan er echt niet meer mensen overgeven hoor
dat heb je nog altijd zelf in de hand.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 13:45
me-myself&anne
Citaat:
lake bodom schreef:

maar ik had me bijvoorbeeld laatst verslikt in een snoepje, deed heel erg pijn, toen wou ik t uitkotsen, maar dat lukte dus niet, ook niet alsk me vingers achter in me keel doe..
en als je bijvoorbeeld na een vreetbui t uit wil kotsen, als je dat gewoon heel af en toe doet, kan dat toch niet kwaad, wel dan?
nee daz niet waar, dat denkt iedereen, maar dat wordt gewoon steeds erger en denk nu niet *niet bij mij* want dat denkt iedereen... en jah ook de mensen met heeeel veel zelfdiscipline trust me... en t iz gewoon altijd slecht...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 13:59
Anne
Anne is offline
Citaat:
lake bodom schreef:

1. Begin er niet aan, want ook 1 keer overgeven is slecht
2. Jij denkt misschien dat je jezelf in de hand hebt, maar dat dacht ik ook van mezelf...

Het lijkt misschien alsof ik praat zonder ergens verstand van te hebben, maar dat is helaas niet zo. Ik zou heel veel tips kunnen geven hoe je moet overgeven (uit eigen ervaring), maar ik denk niet dat het verstandig is. Ik wil niet dat mensen zo ver gaan zoals ik deed een aantal maanden geleden... Ik at namelijk wel, maar alles, écht alles, moest er weer uit... En geloof me, dan heb je jezelf niet in de hand, ook al wil je het nog zo graag...
Oud 14-05-2002, 08:07
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
Anneee schreef:

ken t probleem... echt uitkijken hiermee mensen, het is echt ontzettend gevaarlijk en heel erg slecht voor je!
Oud 15-05-2002, 04:22
miep
miep is offline
Citaat:
lake bodom schreef:

\
hey lake bodom!!
zoals jij het opschrijft: afentoe na een vreetbui, dat kan toch geen kwaad? nee, klopt, maar als je niet uitkijkt krijg je elke dag (of meerdere keren per dag) een vreetbui en op een end hang je elke dag boven de wc, dat is bij mij ook gebeurd, want geef toe een vreetbui is lekker, en als je er toch niet van aan komt (omdat je alles er uitkotst) Why in the hell not? maar dan doe je het dus elke dag en dat is wel mega slecht! op een end kun je ook niet stoppen met die vreetbuien en omdat je zo bang bent om aan te komen kun je DUS ook niet meer stoppen met spugen! niet aan beginnen! probeer gewoon geen vreetbuien te hebben!!
Oud 15-05-2002, 07:19
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
miep schreef:
\
hey lake bodom!!
zoals jij het opschrijft: afentoe na een vreetbui, dat kan toch geen kwaad? nee, klopt, maar als je niet uitkijkt krijg je elke dag (of meerdere keren per dag) een vreetbui en op een end hang je elke dag boven de wc, dat is bij mij ook gebeurd, want geef toe een vreetbui is lekker, en als je er toch niet van aan komt (omdat je alles er uitkotst) Why in the hell not? maar dan doe je het dus elke dag en dat is wel mega slecht! op een end kun je ook niet stoppen met die vreetbuien en omdat je zo bang bent om aan te komen kun je DUS ook niet meer stoppen met spugen! niet aan beginnen! probeer gewoon geen vreetbuien te hebben!!
ja maar dat is t nou juist, ik heb elke dag vreetbuien, en zo ga ik echt ontzettend aankomen, nu valt t nog mee, maar ik ben in een maand 3 kilo aangekomen ofzo en als dat zo doorgaat, zou niet best zijn..
ik weet ook wel dat t slecht is, want je kotst er ook de gezonde dingen mee uit, en ook het drinken, dus je kunt uitdrogen, dus ik weet dat kotsen een slechte oplossing is eigenlijk.
maarja ik ga binnenkort ook weer op fitness dus dan zal ik wel op gewicht blijven, alleen minders dak me vreetbuien niet kan stoppen...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 14:41
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
miep schreef:
\
hey lake bodom!!
ja das het probleem..... als je eenmaal weet dat het zo kan is het zooo eenvoudig om onwijs veel te gaan eten en het er dan weer uit te gooien. Please, pas er echt mee op! Je weet niet waar je aan begint
Oud 15-05-2002, 14:43
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
lake bodom schreef:

ja maar dat is t nou juist, ik heb elke dag vreetbuien, en zo ga ik echt ontzettend aankomen, nu valt t nog mee, maar ik ben in een maand 3 kilo aangekomen ofzo en als dat zo doorgaat, zou niet best zijn..
ik weet ook wel dat t slecht is, want je kotst er ook de gezonde dingen mee uit, en ook het drinken, dus je kunt uitdrogen, dus ik weet dat kotsen een slechte oplossing is eigenlijk.
maarja ik ga binnenkort ook weer op fitness dus dan zal ik wel op gewicht blijven, alleen minders dak me vreetbuien niet kan stoppen...
die vreetbuien stoppen is gewoon echt onwijs moeilijK! Maar er zijn wel wat truukjes voor om ze te voorkomen hoor. Ik heb er ook last van en ik ben er nu hard aan het werken om te zorgen dat het weer goed komt. Als je erover wilt praten, je kunt me altijd aan msn toevoegen ofzo. Sterkte en succes ermee meid! liefs en *knuf*
Oud 17-05-2002, 17:57
Anne
Anne is offline
Citaat:
Hermione schreef:
JEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee we gaan elkaar hier toch geen tips geven van: hoe krijg je een eetprobleem? Jeez, ik kan me hier zoooo kwaad over maken! Ik heb al 4 jaar boulimia, misschien dat ik het daarom zo heftig opvat, maar alsjeblieft begin er niet aan, je bespaart jezelf een hele hoop ellende als je nu vast op de rem gaat staan!

*grrr*
Dát zei ik dus ook al. Maar het gaat al de goede kant op, heb al 3 dagen geen tips gezien hoe je moet overgeven

Regels voor berichten