Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2002, 19:43
Thirszjuhhh
Thirszjuhhh is offline
Zijn er hier nog wat mensen met rugproblemen? Ik word nl helemaal gek van alle verschillende dingen die de artsen me zeggen (chiropractie, mensendiek, cesartherapie enz.) En aangezien ik er erg graag vanaf wil omdat ik er veel last mee heb soms. Ik zou gek worden als ik erdoor niet meer kan paardrijden later!
Oud 12-05-2002, 20:55
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Thirszjuhhh schreef:
Zijn er hier nog wat mensen met rugproblemen? Ik word nl helemaal gek van alle verschillende dingen die de artsen me zeggen (chiropractie, mensendiek, cesartherapie enz.) En aangezien ik er erg graag vanaf wil omdat ik er veel last mee heb soms. Ik zou gek worden als ik erdoor niet meer kan paardrijden later!
ligt er aan wat je hebt
een Kyfose is een bochel dan loopt je dus krom, in erge gevallen heb je dan ook een bult op je rug.
ik heb zelf last van een lichte Scoliose, is dus een zijwaartse vergroeiing.
wat je kan doen..is naar een podotherapeut gaan, voor een anatomisch voetbed in je schoen of om te kijken of je benen wel even lang zijn.
Misschien staan je heupen wel gedraaid..
dit kan je ook combineren door aan fitness te gaan doen..

ik weet niet wat jij hebt maar ik vermoed een scoliose..waarbij dus als je gaat paardrijden de rug excentrisch word belast met nare dingen tot gevolg (zenuwen in de knel)

je kan ook een soort brace dragen (of corset) die je lichaam in de juiste houding zet

groetjes en succes
en sterkte

ben benieuwd wat je precies hebt
Oud 13-05-2002, 12:41
Thirszjuhhh
Thirszjuhhh is offline
Hmm jahw ik heb dus skolise en cyfose beide. Heel fijn... NOT! Maar mn heupen zijn idd ongelijk ik heb dus een soort verhogend hakje in mn te korte been zal maar zeggen. (die is dus te kort omdat me heupen ongelijk zijn) Ik heb ook 1 x-been en ik denk dat dat zow gegroeid is om dat ongelijke te compenseren. Ik ben nu dus al een jaar of 2 onder behandeling van en chiropractor en dat helpt wel even. Maar na een tijdje sta ik toch weer scheef en doet het pijn enz en dan moet ik weer terug. Ik baal er wel van want ik moet dus goewd uitkijken met wat ik doe. Laatst in de Efteling bv wilde ik heel graag in de Python maar dan staat er weer bij dat het niewt goewd is voor mensen met rugklachten ( ik ben dr gewoon ingegaan en ging gewoon goewd whoor!) en dan ga ik toch twijfelen. Tis toch wel gevaarlijk als het fout gaat. Ik moet ook altijd naar het ziekenhuis als ik van een paard val. Om te kijken of er nix ergs is gebeurt met me rug.
Ze wilden me eerst ook een corset geven maar dat hebben ze toch niet gedaan, omdat ik niet meer zouw groeien... geloof dr nix van! Ben nog maar 15! Een andere optie was een operatie maar daar heb ik ook nooit meer wat van gehoord.
Als je wil heb ik wel een gescande röntgenfoto van me heupen, dat kan je zien hoeveel het verschil is. Ik heb zelf echt geen idee offet een erg geval is of niewt. Ik hoop in elk geval dat je me een beetje kunt helpen
Oud 13-05-2002, 13:16
|?\BronWater/?|
|?\BronWater/?| is offline
ik heb een lichte scoliose en nog wat moeilijke woorden..
last heb ik er niet van, maar ik ga wel naar caesar therapie (wat ik inmiddels aan 't afbouwen ben ) omdat het anders erger kan worden en er later dan weer last van kan krijgen..
Je moet er gewoon allemaal oefeningetjes doen , en thuis ook..

en ik heet geen bronwater trouwens.. dat is m'n broertje.
Oud 13-05-2002, 15:29
Thirszjuhhh
Thirszjuhhh is offline
Jaahw drom ben ik ook gestopt met mensendiek. Dan train je je rugspieren wel, alleen worden ze dan getraind om je rug zow scheef als ie nu is te houden.... en das natuurlijk niet goewd... dat gedoe werkt pas als je rug weer recht is om em zow te houden. Daar heb ik dus ook nix aan.. *zucht*
Oud 13-05-2002, 17:23
seven
seven is offline
ik heb ook een lichte scoliose en het belangrijkste is dat je in beweging blijft om alles soepel te houden (ik was weer iets te soepel en daarom had ceasar heel weinig effect bij mij)
ook moet je geen rugbelastende dingen doen (en ik denk dat paardrijden misschien toch net iets te kan zijn)

ik zelf doe aan Tai Chi en dat is erg rustgevend en goed voor je wervels. het stimuleert goed.

als het te erg wordt ga ik naar een ostiopaat die alles weer even recht zet en dan kan ik er weer tegen aan

succes ermee

xs
Oud 14-05-2002, 17:19
Thirszjuhhh
Thirszjuhhh is offline
Hmm wat is dat precies..... ik ga nu naar een chiropractor, dan moet je op zo'nsoort bed gaan liggen op je buik en dan gaat er iemand om je rug drukken zal maar zeggen tot ie weer recht staat. Gelukkig doet et helemaal geen pijn!
Oud 14-05-2002, 20:16
X-je
X-je is offline
Ik heb ook een rugprobleem, en dit al 18 jaar en een half.
Ik was 6 maanden toen ik een virus op mn discussen kreeg. Kheb dan ook 6 weken in de gips gezeten, stel je voor, op 6 maanden . Gevolg is dat er kraakbeen tussen twee wervels kapot is gegaan en dat ik heel vaak last heb van rugpijn. Raad van de dokter: houd haar mager , gelukkig ben ik dat wel. Maar ik zet met de rest van mijn dagen opgescheept met die rugpijn.
Ik kan niet zo heel lang rechtstaan, krijg ik last. Verre wandelingen, ik moet dan toch regelmatig gaan zitten of ik houd het niet uit. Bij het sporten op school mocht ik veel niet doen, en ik mag heel veel sporten niet doen .

Het heet spondylitis geloof ik

X-je
Oud 30-08-2003, 09:08
Catootjuh
Catootjuh is offline
Ja hier ook al zo'n gekke rug. Ik heb scoliose, een rugafwijking, eerst 5 jaar een korset en toen geopereerd. En nou kan ik mijn onderrug niet meer bewegen, maar nu is mijn rug wel mooi recht *trots* en minder rugpijn, want het gedeelte dat vastgezet is kan toch niet meer bewegen. Dus dat is ook een groot voordeel

Sterkte allemaal!
Oud 30-08-2003, 10:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
de chiropracter hielp bij mij wel heel goed... maar het verschilt volgens mij heel erg per persoon, wat je klachten zijn en hoe goed de jouwe is...
Oud 30-08-2003, 18:46
Verwijderd
Ook een topic van 2 maanden oud uppen niet meer doen ajb.
Oud 07-06-2004, 21:18
Thirsa87
Thirsa87 is offline
heej is jouw naam ook Thirsa?? en heb jij ook scoliose en Kyfose??????? stuur dan ff een mailtje naar tborsje@xs4all.nl !??? ik ben Thirsa en 17 jaar en heb ook Scoliose en Kyfose..
Oud 07-06-2004, 21:38
Verwijderd
Dit topic is 2 jaar oud, ik denk niet dat ze nog reageert.
Oud 08-06-2004, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 07-06-2004 @ 22:38 :
Dit topic is 2 jaar oud, ik denk niet dat ze nog reageert.
Precies. Met mailen zul je misschien meer bereiken.
Topic gesloten

Regels voor berichten