Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2003, 16:09
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 18-10-2011 om 21:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2003, 16:15
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vind vreemdgaan alle 'foute' gedachtes en dingen die je met een ander kunt toen terwijl je zelf een relatie hebt. Onder foute dingen versta ik betasten, zoenen enz. Als je helemaal gek van iemand bent terwijl je eigenlijk al een vriend/vriendin hebt vind ik dat ook vreemd gaan. Je bedenkt dingen die je niet hoort te doen, maak het dan uit! Je hebt toch niet voor niets een relatie met die persoon!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 16:26
Verwijderd
nee!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 16:49
juno
juno is offline
Er zitten verschillende elementen in de vergelijking of je iets als vreemdgaan kunt bestempelen.

Met versus zonder medeweten en toestemming van de partner

Met versus zonder tedere gevoelens voor die derde

Met versus zonder het aangetast raken van de tedere gevoelens voor je partner ( dat is echt HET breekpunt)

Met versus zonder het daadwerkelijk verrichten van handelingen

Laatst gewijzigd op 25-12-2003 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 16:52
Gothic
Gothic is offline
in handelingen: vanaf zoenen

verder bijzondere gevoelens voor een ander koesteren die mijn relatie kan schenden...
Oud 25-12-2003, 17:32
Verwijderd
Ik ben daar denk ik heel erg strikt in; vreemdgaan is denken aan een ander op het verkeerde moment, al helemaal handellen.

Als ik sex heb en mijn vriend denkt aan een ander, dan mag ie oprotten en het dan ook met die ander doen, simpel toch.

Als je ongewild verliefd wordt op een ander onderwijl een relatie hebbende en je je relatie niet wil opgeven voor een "crush" vind ik dat aanvaardbaar, als er maar eerlijk over gepraat wordt.

Ik verwacht dit soort van denken ook van de andere in de raltie, zo niet is dat zijn keuze maar ga ik er dus moeilijker mee om.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 17:48
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 25-12-2003 @ 17:15:
Ik vind vreemdgaan alle 'foute' gedachtes en dingen die je met een ander kunt toen terwijl je zelf een relatie hebt.
Huh je mag toch wel dingen denken? Fantaseren..
Volgens mij is het heel normaal om over anderen te fantaseren, ook als je een relatie hebt.

Zo ver ga ik dan weer niet. Ik vind vreemdgaan met een ander (tong)zoenen en verder gaan. Ook herhaaldelijk met een ander persoon flirten vind ik wel een vorm van vreemdgaan, maar wel de minst erge vorm. (als het bij flirten blijft)
Oud 25-12-2003, 17:58
Verwijderd
Zoenen is al fout, fantaseren zeker weten niet. Verliefd zijn weer wel...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 18:00
juno
juno is offline
Een glijdende schaal die voor iedereen anders is.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 18:09
Negrotiator
Negrotiator is offline
In gedachten bij iemand anders zijn, is voor mij al vreemdgaan.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Negrotiator schreef op 25-12-2003 @ 19:09:
Precies
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 18:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dan gaat de hele wereld vreemd.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 18:46
automutilatie
automutilatie is offline
Citaat:
ben het daar niet mee eens
zoals markb al zegt: dan gaat toch de hele wereld vreemd?
Oud 25-12-2003, 18:58
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Alex schreef op 25-12-2003 @ 18:58:
Oud 25-12-2003, 19:22
jet
jet is offline
zoenen en alles dat verder gaat dan dat. maar ik zou het ook al heel vervelend vinden als mijn vriend een romatisch intiem avondje met een meisje heeft en als ze knuffelen/masseren enzovoort.
Oud 25-12-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 25-12-2003 @ 17:52:

verder bijzondere gevoelens voor een ander koesteren die mijn relatie kan schenden...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 19:31
Spydogez
Spydogez is offline
Zoenen is vreemdgaan
Oud 25-12-2003, 20:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Zoenen is vreemdgaan, inderdaad. Als je nog niet meer aan iemand anders mag denken. Als je aan iemand anders denkt, wil dat toch niet zeggen dat je partner dan opeens niks meer met jou wil, maar met degene aan wie hij/zij dacht?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Dan moet jij niet verwachten dat je ooit een trouwe vriendin zult krijgen. Iedereen denkt wel eens aan een ander, misschien niet direct seksueel, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 23:09
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
met iemand zoenen is fout... of verder gaan... gewoon verliefd zijn op een ander en dit niet toegeven vind ik ook niet echt oke...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 09:30
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 25-12-2003 @ 19:00:
Een glijdende schaal die voor iedereen anders is.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 11:32
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-12-2003 @ 21:39:
Dan moet jij niet verwachten dat je ooit een trouwe vriendin zult krijgen. Iedereen denkt wel eens aan een ander, misschien niet direct seksueel, maar toch.
Een seksuele fantasie is echter weer vrij betekenisloos. Maar als iemand verliefd wordt op een ander, of in de vorm van een liefdesrelatie over een ander denkt, ja dan vind ik dat wel vreemdgaan.

Seks hebben met een ander, waarbij het alleen om het lichamelijke genot gaat, hoeft dan weer geen vreemdgaan te zijn voor mij, maar ja dan is ze gewoon een wellustige sloerie dus dan hoef ik haar sowieso niet.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:24
Verwijderd
In theorie ben ik daar erg makkelijk in. Wat mij betreft neukt hij er op los (om het maar even onsubtiel te zeggen), als ie maar bij mij blijft!. En als ik ook de liefste, mooiste, lekkerste voor hem blijf.

Maar die garantie heb je natuurlijk nooit, dus blijft ie maar lekker met z'n poezelige handjes van anderen af.

Maar als nog ben ik daar waarschijnlijk minder 'moeilijk' in dan anderen. Als ie een keer zoent met een ander? Hij doet maar. Zolang ie eerlijk is. (dit is dus geen theoriegeval, maar echt gebeurd) En als hij verliefd wordt, ok, daar kan ik niks aan doen. Maar dat zal niet gebeuren, als mijn vriend verliefd zou worden zou hij het uitmaken met mij.

Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 16:34
*$tylo*
*$tylo* is offline
Ik vind dat vreemdgaan in de handeling zit hoor.... ALs je verleifd wordt op iemand anders kan je daar toch niks aan doen? Dus verleifd zijn op iemand anders vind ik geen vreemdgaan. Vreemdgaan kun je namelijk iets tegen doen, doe je toch bewust. Dus zoenen en alles verder dan dat.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 16:42
Verwijderd
Nee, maar als je verliefd wordt op iemand anders lijkt het me logisch dat je gevoelens voor je vriend of vriendin veranderen.
Het lijkt mij maar logisch dat je dat dan ook aan je vriend/in verteld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2003, 11:15
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 25-12-2003 @ 18:48:
Volgens mij is het heel normaal om over anderen te fantaseren, ook als je een relatie hebt.
Ik vind dat als je heel veel fantaseert over bijv. seks met een ander en je houdt je dr echt vaak mee bezig het niet eerlijk is tegenover je vriend/vriendin. Het is misschien niet vreemdgaan, maar eerlijk is het ook niet. Af en toe fantaseren is niet erg opzich, maar niet op die manier (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik zou me wel bedrogen voelen als mn vriend fantaseert over zn ex of beste vriendin als hij met mij ligt te vrijen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 11:19
XzeoN
XzeoN is offline
ik mag met anderen flirten, en hij ook. maar vreemd gaan (vanaf zoenen en intiem aanraken) doen we dus niet.
Oud 27-12-2003, 11:25
Slettelina *
Slettelina * is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 25-12-2003 @ 18:48:

Zo ver ga ik dan weer niet. Ik vind vreemdgaan met een ander (tong)zoenen en verder gaan. Ook herhaaldelijk met een ander persoon flirten vind ik wel een vorm van vreemdgaan, maar wel de minst erge vorm. (als het bij flirten blijft)
Pcies. Als het alleen maar denken is.

Ik sluit me compleet bij jou aan
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 11:33
ironflower
ironflower is offline
´verliefdheid´ op een ander tijdens een relatie vind ik geen vreemdgaan, zolang het natuurlijk alleen bij een verliefdheidje blijft...

en met flirten en close contact...vind ik niet echt vreemdgaan...maar ik zou wel hem zeggen dat ik het niet leuk zou vinden...

bij sommige mensen kan je ook meer hebben...
bij het ene meisje kon me ex bijv verder gaan, dan bij andere..
omdat je weet dat het dan wel goed zit..of juist niet (voor je gevoel)
Oud 27-12-2003, 21:52
Margriet
Margriet is offline
Vreemdgaan is voor mij (nu nog) niet echt vast te leggen. Er is niet echt een grens.
Wat 't eerste in mij opkomt is.. Alles waar je je zelf ook schuldig na zou gaan voelen. Als ik me niet echt kut zou voelen omdat ik een avond geknuffelt heb met iemand en een kusje op mond enzo, vind ik dat ik dat mijn vriend ook niet kwalijk zou mogen nemen. Misschien is dit wel heel erg simpel en ben ik te tolerant , maar ik denk dat mijn vriend gewoon precies zou weten waar mijn grenzen liggen en daar rekening mee kunnen houden. Al kan ik idd heel erg veel hebben.
Ik vind niet dat je in een relatie echt regels voor elkaar moet gaan maken, als je relatie goed zit weet je waar die grenzen zijn en heb je ook niet echt de behoefte om eroverheen te gaan lijkt me zo....

Liefs,
Margriet
Oud 27-12-2003, 23:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik denk dat vreemdgaan voor mij inhoudt dat je -met opzet- aan het flirten bent met een ander dan je vriend of vriendin.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 00:15
SanderThomas
SanderThomas is offline
Vanaf zoenen is et mis.... Ergens is het wel geil om je vriendin aandacht te zien krijgen, maar ook dat heeft weer wat fouts.
Ow, zoenen en verder mag wel uiteraard als je daar afspraken over hebt. Je hebt er genoeg die wel bij hun 1e vriend(in) willen blijven, maar bang zijn dat ze nieuwsgierig worden naar wat anders...
Voor mezelf is zelfs daten al vreemdgaan tegenover mijn gevoelens voor m'n ex
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 00:17
illogical
illogical is offline
doodgaan
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 00:41
miffy the bunny
miffy the bunny is offline
Citaat:
Liefs, Margriet
liefs margriet?

I mean vomit

laten we orgineel proberen te doen
Oud 28-12-2003, 12:48
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
Ik vind vreemdgaan alle 'foute' gedachtes en dingen die je met een ander kunt toen terwijl je zelf een relatie hebt. Onder foute dingen versta ik betasten, zoenen enz. Als je helemaal gek van iemand bent terwijl je eigenlijk al een vriend/vriendin hebt vind ik dat ook vreemd gaan. Je bedenkt dingen die je niet hoort te doen, maak het dan uit! Je hebt toch niet voor niets een relatie met die persoon!
Helemaal mee eens..
Oud 28-12-2003, 13:12
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-12-2003 @ 17:52:

Oud 01-01-2004, 17:02
tommiegun
tommiegun is offline
Een klein kusje op de wang van iemand anders zou ik niet zo erg vinden, maar een egte tongzoen, of een zoen op de lippen zou ik wel erg vinden.
En natuurlijk ook als je ziet dat je vriendin met een ander staat te neuken, dat zou ik egt erg vinden.
Oud 01-01-2004, 17:33
TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik vind het vanaf zoenen eigenlijk al vreemdgaan...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 17:39
Verwijderd
Zoenen en meer.

Verliefd zijn op een ander is ook not done als je een relatie hebt, maak het dan uit, ipv iemand aan het lijntje te houden.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 17:44
Verwijderd
Alle dingen waar je je schuldig over voelt en/of waar je van weet dat je vriend(innet)je het niet op prijs zal stellen.. (Zeker dat laatste)

Ik ben zelf een aantal keer vreemdgegaan en ik heb er echt zo'n spijt van, zelfs nu nog 'achtervolgt' het me. Mn vriendje heeft me vergeven (zegt hij) en we hebben het er nooit meer over, maar ik kan het gewoon niet achter me laten..
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 19:51
Verwijderd
Iets erotisch doen met iemand anders zonder dat ik dat weet en goed vind.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 21:13
lieve
lieve is offline
Citaat:
In deze situatie bevind ik me op een bepaalde manier!
M'n beste vriendin haar vriend is verliefd op mij, terwijl zij bijna al 3 jaar samen zijn. Ik vind dit verschrikkelijk. In het begin wist ik niet hoe me te gedragen! Maar ben me uiteindelijk gewoon blijven gedragen en stuff.
Er zijn maar 4 mensen die weten dat hij verliefd op me is. Een andere beste vriendin waarmee we ook altijd weggaan en één van zijn beste vrienden.
Ik vind dit al 2 teveel, maar hij kon het niet zwijgen en ik ook niet!
Zolang S.(zijn lief, en mijn beste vriendin) het niet te weten komt is het goed! Want als zij kwaad is, is het een bom die ontploft.
En ik ben bang dat ze 'hem aan de kant zet-wat ik nog zou kunnen verstaan-, maar ook mij aan de kant zet en niks meer met mij te maken zou willen hebben.'

Greets Lieve,xxx
Oud 01-01-2004, 21:44
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Citaat:
Alex schreef op 25-12-2003 @ 18:58:
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 22:11
Cinamon
Cinamon is offline
Vreemdgaan is de gedachte aan een ander.
Dáár ga je al vreemd.
Maar 'on modern standards': Zoenen, sex of elk lichamelijk contact whatsoever.

But ah, what are you gonna do about it?
Gedachtes zullen er zijn, kan je niks tegen doen.. Maar als iemand iets 'te gezellig' word, is het over.
No excuse, dan was de gedachte een fantasie, die blijkbaar werkelijkheid moest worden. Dus dan laat ik ze hun gang gaan. Maar mij zie je niet meer terug!

Oud 01-01-2004, 22:50
monolo
monolo is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-01-2004 @ 20:51:
Iets erotisch doen met iemand anders zonder dat ik dat weet en goed vind.
hell yeah.
Oud 03-01-2004, 22:24
aappie
aappie is offline
ik vind zoenen vreemdgaan.............
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:19
Zonnebloempjuh
Zonnebloempjuh is offline
zoenen en betasten en alles wat er achteraan komt, zonder mijn medeweten.

en drank is geen excuus!!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
zoenen met een ander is voor mij vreemdgegaan en natuurlijk alles wat erger en verder is dan dat.

zoenen zou ik misschien wel eventueel kunnen vergeven, als ie verder gaat niet. maar dan ook enkel alleen bij mijn vriend. bij mn exen zou ik ze direct dumpen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 22:32
Thrash
Thrash is offline
ehmz zoenen is niet altijd vreemdgaan voor mij:

mijn vriendin en ik wonen ver uit elkaar..en als zei iemand zoent omdat ze mij mist is dat geen probleem, natuurlijk zijn we heel open tegen elkaar en houden we nix achter. Maar goed zoenen is dus niet altijd vreemdgaan voor mij, ik zie het als de meest onschuldige manier om aan je behoefte te voldoen als je vriend/vriendin niet in de buurt is...

en ik gun het haar dat ze daar in voldoet als ik er niet bij ben..

zei gunt het mij ook btw ...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 09:19
miro
miro is offline
Vreemdgaan, moeilijk.

Als hij gemeende interesse in iemand toont. Dus daar hoort flirten ook al bij. Maar daarom zou ik t niet gelijk uit maken.

Ik zou t uit maken als hij met iemand anders zou zoenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten