Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2003, 19:07
Mindfields
Mindfields is offline
Deze gitaren zijn te koop bij feedback in starterspakketjes, voor 289, 299 en 319. De prijs maakt me weinig uit, maar ik twijfel welke gitaar ik moet nemen. Ik heb op alle 3 weleens gespeeld, en ik vind ze alle 3 fijn

Heeft iemand advies?
Ik weet iig wel zeker dat ik een van die 3 neem.
Oud 27-12-2003, 19:09
Verwijderd
Starterspakketjes netjes laten staan. [been there, done that]
Is mijn advies. Zoek dán 2e hands ongein.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:56
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik sluit me aan bij Glow, ik heb geen ervaring met starterspakketen, maar het is me vaak afgeraden. Aan de gitaren zal het niet liggen denk ik (heb zelf de GSA 60, prima ding ), maar het zijn die kutasceccoires (damn, hoe schrijf je dat?) die je erbij krijgt en dan vooral de versterker. Ik speel zelf ook pas een half jaar gitaar, maar heb m'n gitaar in 3 verschillende versterkers gestoken (we hebben een erg makkelijke relatie, m'n gitaar & ik ) en dat klonk ontzettend verschillend.
Mijn advies is dus: koop de beste (lees: duurste) van die 3 gitaren en doe dr een goeie versterker bij, al dan niet 2e hands...heb nie veel ervaring met versterkers, maar Roland is een goed merk (heb zelf de Roland Cube 15)...dus als je niet al te veel geld heb, spaar nog even door...en denk er dan meteen ff goed overna of je wel echt gitaar wil spelen...
Oud 27-12-2003, 20:14
Mindfields
Mindfields is offline
Die versterker van jou is inderdaad een prima ding, ding kost 119 euro bij feedback. Er zit ook distortion op toch? Welke kleur is je gsa trouwens?

Glow: ik weet wat voor gitaren het zijn en het zijn echt goeie dingetjes. De versterker is 10 watt en dat is voor mij genoeg, aangezien ik toch alleen thuis speel.
Het gaat me dus hoofdzakelijk om de gitaar en als ik daar voor een euro of 70 extra ook nog een versterkertje, snoer, tas en stemapparaat bij krijg, is dat mooi mee genomen
Oud 27-12-2003, 20:22
Nijpjes
Nijpjes is offline
M'n GSA is zwart...vonk wel zo mooi. En dr zit inderdaad distortion op, en overdrive en metal en metal stack...

En nog ff wat je tegen Glow zei: waarom gaat het je om de gitaar, het gaat toch om het geluid? Ik neem aan dat je geen gitaar koopt om de kees uit te hangen en aan al je vrienden kan showen dat je een gitaar hebt...nogmaals: versterker is belangrijk, wie weet wat voor baggergeluid er uit zo'n starterspakketversterkertje komt. En verwacht niet te veel van die tas en stemapparaat...dat stemapparaat is namelijk een fluitje en geloof me, als je geen muzikale kennis hebt zoals ik dat toen had (nog steeds nie zo veel ) kan jij je gitaar niet stemmen met een stemfluitje...
Oud 27-12-2003, 20:25
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 27-12-2003 @ 21:22:
M'n GSA is zwart...vonk wel zo mooi. En dr zit inderdaad distortion op, en overdrive en metal en metal stack...

En nog ff wat je tegen Glow zei: waarom gaat het je om de gitaar, het gaat toch om het geluid? Ik neem aan dat je geen gitaar koopt om de kees uit te hangen en aan al je vrienden kan showen dat je een gitaar hebt...nogmaals: versterker is belangrijk, wie weet wat voor baggergeluid er uit zo'n starterspakketversterkertje komt. En verwacht niet te veel van die tas en stemapparaat...dat stemapparaat is namelijk een fluitje en geloof me, als je geen muzikale kennis hebt zoals ik dat toen had (nog steeds nie zo veel ) kan jij je gitaar niet stemmen met een stemfluitje...
Ik ben niet helemaal beginner hoor (klinkt arrogant) en trouwens, bij een ander starterspakket dat ik had (mijn bas) zat een prima stemapparaat en de versterker was ook prima, dus geloof ik, ik heb 'ervaring' met starterspakketjes. En waarom het me om de gitaar gaat: lijkt me opzich logisch, voor thuis maakt de versterker me weinig uit zoals ik al zei, en voor bijv. oefenen met een bandje ga ik naar een oefenruimte. En wat neem je dan mee? Juist, je gitaar
Tja, ik denk dat je mij wat dat betreft niet kan overtuigen.
Geef me liever gitaar advies
Oud 28-12-2003, 14:15
Nijpjes
Nijpjes is offline
Prima...ik kan je weinig advies geven, behalve dat dure gitaren (van hetzelfde merk) niet voor niets duurder zijn. Dus ik zou gaan voor de duurste van die 3...en dat is de GSA toch? Nou kijk 's aan!
Oud 28-12-2003, 15:00
Rhinus
Rhinus is offline
Ik zou naar de winkel gaan en er op spelen. En dan lang en vaak. Voordat ik mijn bas kocht heb ik 1,5 maand elke donderdag 2 uur in die winkel wat op bassen lopen klooien. En dat hielp erg bij de keuze maken.

Spelen ze dan nog alle drie even fijn en even mooi geluid en vind je ze van uiterlijk even mooi. Kies dan de goedkoopste. Kies anders die fijnste/best geluid hebbende.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 22:12
Ik2010
Ik2010 is offline
Ik heb het starterspakket van de Epiphone SG vorige jaar gekocht. Daar zat idd ook een electrisch stemapparaatje bij en de tas is prima.

Alleen de versterker klinkt idd zwaar kut! Het is niet alles dat ie niet echt hard kan, maar zelfs als je hem zacht zet is het niet echt een leuk geluid, maar goed...

Ik zou ook de GSA 60 nemen, ooit is op gespeeld en beviel wel goed. Ook mensen die hem hebben zijn tevreden voor zover ik weet...

Succes ermee!
Oud 28-12-2003, 22:15
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 28-12-2003 @ 16:00:
Ik zou naar de winkel gaan en er op spelen. En dan lang en vaak. Voordat ik mijn bas kocht heb ik 1,5 maand elke donderdag 2 uur in die winkel wat op bassen lopen klooien. En dat hielp erg bij de keuze maken.

Spelen ze dan nog alle drie even fijn en even mooi geluid en vind je ze van uiterlijk even mooi. Kies dan de goedkoopste. Kies anders die fijnste/best geluid hebbende.
Goh, wat zullen die mensen blij zijn geweest toen je uiteindelijk eentje kocht

"ah nee hè, komt ie weer"
-"Ja, geen lunch pauze dus vandaag"
"Ho, wacht...hij loopt naar ons toe "
-"Wat doet ie nu? Hij wil iets kopen?"
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 13:06
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 28-12-2003 @ 23:15:
Goh, wat zullen die mensen blij zijn geweest toen je uiteindelijk eentje kocht

"ah nee hè, komt ie weer"
-"Ja, geen lunch pauze dus vandaag"
"Ho, wacht...hij loopt naar ons toe "
-"Wat doet ie nu? Hij wil iets kopen?"
Hehhe precies .

Maar toen ben ik nog 3 keer terug moeten gaan omdat de bas beschadigd was. Ik zou een nieuwe krijgen en tijdelijk die beschadigde kunnen gebruiken. Was wel aardig. Maar de nieuw bestelde was ook beschadigt en die daarna had de foute kleur. Maar die heb ik toch genomen. Ik had genoeg van 't gereis.

En toen ben ik gaan klagen en wilde ik de prijs niet meer betalen. Dus toen hebben ze wat van de prijs af gedaan.

Ik ga dus nooit meer naar die winkel toe. En volgens mij vinden ze dat niet erg .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten