Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2002, 00:50
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik heb vorig jaar eens een cd gemaakt met al mijn data-gegevens dit op dat moment op mijn pc stonden. Later heb ik een
deel van die gegevens verwijderd op mijn pc.
Nu heb hele tijd die cd gebruikt als back-up om oude gegevens op te vragen.
Enkele weken geleden kan ik die cd plotseling niet meer lezen. De cd is niet zichtbaar beschadigd en ik heb al verschillende andere cd-lezers geprobeerd. Ook heb ik al andere leesprogramma's gebruikt. ((CDR-Win, CD-Diagnostic,
enz)
Soms zeggen ze dat er geen cd is, soms is het een audio-cd en staat er een cda track op, soms zegt men 560mb aanwezig maar laat men geen files zien, enz.
Kent iemand een mogelijk via een of andere methode de gegevens van deze cd recupereren. De cd is in één keer gescheven geweest en heeft een hele tijd goed gewerkt.
Oud 11-05-2002, 01:09
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik neem aan dat de CD wel werkte toen je hem beschreef?
Waarschijnlijk is de index file "stuk". Het kan toch zijn dat er misschien net een vuiltje zit op een foute plek.

Wat je ook zou kunnen proberen, is CloneCD te gebruiken (www.elby.de). Met dat programma is iig alles te kopieren. Het programma leest gewoon RAW data uit, ik weet niet precies, maar misshien zou je daar wat mee kunnen doen.

Ik dacht trouwens ook dat je met Windows kunt kiezen welke "tracK' je van een schijf wilt lezen, dus of een data track, of een audio track.

Heb je trouwens ook geprobeerd om de CD te lezen in je cd-writer? Of iig met de cd-writer waarme je de CD hebt beschreven?

Wat je ook kan doen is even proberen om DMA aan of uit te zetten, je leesnelheid van je cd-rom speler wat lager te zetten, dat kan met een tool van Nero Burning Rom, moet je ff zoeken, het heet iig Nero DriveSpeed.
Oud 11-05-2002, 01:13
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Of je maakt even een ISO en die zet je op je harde schijf, en die lees je dan uit met Daemon Tools ofzo, dat is een programma waarmee je ISO en BIN files van je harde schijf kunt lezen, en dan ziet Windows dat als een gewone CD-ROM speler.
http://www.daemon-tools.com
Oud 11-05-2002, 10:16
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Wat je ook zou kunnen proberen, is CloneCD te gebruiken (www.elby.de). Met dat programma is iig alles te kopieren. Het programma leest gewoon RAW data uit, ik weet niet precies, maar misshien zou je daar wat mee kunnen doen.
De CloneCDsite is verplaatst naar http://www.elby.ch ...

[edit] die doet het niet? momentje aub...[/edit]

Ik heb het al, het is wel www.elby.ch, maar die doet het gewoon niet

Althans in de help van CloneCD 4 staat www.elby.ch als adres...

Laatst gewijzigd op 11-05-2002 om 10:20.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 12:07
Tofke_H
Tofke_H is offline
Yo Cryptic Winterstorm,
De meeste zaken heb ik al geprobeerd.
CD-Diagnostic is ook zo een programmatje om alles terug te vinden. Hij vond alleen mijn opgeslagen e-mail's. Om ze dan uit te lezen moet je het programma wel kopen.

Citaat:
Ik neem aan dat de CD wel werkte toen je hem beschreef?
Idd.

Citaat:
Waarschijnlijk is de index file "stuk". Het kan toch zijn dat er misschien net een vuiltje zit op een foute plek.
waarschijnlijk stuk

Citaat:
CloneCD werkt eigenlijk alleen goed op een Plextor?!

Citaat:
Ik dacht trouwens ook dat je met Windows kunt kiezen welke "tracK' je van een schijf wilt lezen, dus of een data track, of een audio track.
???

Citaat:
Heb je trouwens ook geprobeerd om de CD te lezen in je cd-writer? Of iig met de cd-writer waarme je de CD hebt beschreven?
yep, als een van de eerste dingen geprobeerd.

Citaat:
Wat je ook kan doen is even proberen om DMA aan of uit te zetten, je leesnelheid van je cd-rom speler wat lager te zetten, dat kan met een tool van Nero Burning Rom, moet je ff zoeken, het heet iig Nero DriveSpeed.
Heb ik allemaal geprobeerd.
Oud 11-05-2002, 12:08
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Of je maakt even een ISO en die zet je op je harde schijf, en die lees je dan uit met Daemon Tools ofzo, dat is een programma waarmee je ISO en BIN files van je harde schijf kunt lezen, en dan ziet Windows dat als een gewone CD-ROM speler.
http://www.daemon-tools.com
Dat zullen we eens proberen
Oud 11-05-2002, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:

CloneCD werkt eigenlijk alleen goed op een Plextor?!
Nee hoor, ook andere.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 15:21
Orion16
Orion16 is offline
Clone CD is perfect!! Werkt met zo'n beetje alle branders (heb een heel oude 2x speed merkloze brander gehad ging het ook mee!) naar mijn weten Ik heb een Aopen 12x brander en dat gaat prima met CloneCD. Als ik jou was, zou ik een crack downloaden dan heb je er iets langer plezier van.. Het is dan wel illegaal maar toch
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 11:14
Tofke_H
Tofke_H is offline
OK, de laatste (geregistreerde) versie van Clone CD die ik heb, blijkt nu ook op mijn nieuwe schrijver goed te werken.
En nu? Ik heb mijn "slechte" CD op de HD gezet en hiervan een andere CD gemaakt.
Die CD is ook niet te lezen. Hij start op als een audio-CD, er staat 1 cda track op, en dan????
Kent er iemand die iets (de data's er uit halen) met deze CD of image-file kan doen.
Oud 14-05-2002, 13:57
Verwijderd
Misschien werkt isobuster?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten