Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2002, 08:21
bracelance
bracelance is offline
Vanochtend op de radio gehoort dat PvdA misschien 25 zetels krijgt. Ze hadden er eerst 45. Dat wil zeggen 20 minder. Oudekerk(ofzoiets) van de PvdA heeft gezegd dat als de PvdA 25 zetels krijgt er iets moet gebeuren en dat dan Ad Melkert opstapt.
Oud 14-05-2002, 08:39
Anne
Anne is offline
Nee, hij heeft gezegd dat een lijsttrekker dan meestal opstapt, maar dat betekent niet dat Ad Melkert dat ook doet.
Oud 14-05-2002, 09:01
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Oudkerk is altijd de man met de verstandige uitspraken...

Kutoudkerkers...
Oud 14-05-2002, 09:31
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Nee, hij heeft gezegd dat een lijsttrekker dan meestal opstapt, maar dat betekent niet dat Ad Melkert dat ook doet.
ja inderdaad. Gisteravond was Rob Oudkerk van de PvdA bij Barend en Van Dorp en uit dat gesprek kwam naar voren dat Oudkerk vond dat als de Pvda bij de verkiezingen 35 of minder zetels haalt, de lijsttrekker moet opstappen (Melkert dus) en als de PvdA 25 zetels of minder haalt, dat het niet mee moet doen met de coalitie-onderhandelingen maar meteen keihard moet zeggen: de oppositie in
Oud 14-05-2002, 10:33
twiety
twiety is offline
Wat mij betreft: Laat 't hele PvdA maar opstappen, en doe Groen Links er dan ook maar bij.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 10:47
Anne
Anne is offline
Citaat:
twiety schreef:
Wat mij betreft: Laat 't hele PvdA maar opstappen, en doe Groen Links er dan ook maar bij.
Argumenten?
Oud 14-05-2002, 11:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:
mja ik dacht dat je zo voor vrijheid van meningsuiting was enzo
Oud 14-05-2002, 12:00
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:

mja ik dacht dat je zo voor vrijheid van meningsuiting was enzo
Ben ik ook, vandaar 'wat mij betreft'.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:13
twiety
twiety is offline
Citaat:
Anneee schreef:

Argumenten?
Ik zal niet alle argumenten geven, moet ook nog werken.

IMHO:

links = zwak
links = hypocriet
links = haatzaaiend [nieuw!]
links = laf
links = te sociaal voor allochtonen

Een voorbeeldje.

links: "wat hebben we veel bereikt wat betreft de werkgelegenheid van allochtonen".
reëel: Allochtonen krijgen in de WAO meer poen en hoeven als ze 'werken' hun inburgeringscursus niet af te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:16
Miss USA
Miss USA is offline
Nu nog opstappen? Dat is dan wel een duidelijk signaal, maar ik denk niet dat het nu nog zin heeft, een dag voor de verkiezingen. Een lijsttrekker heeft toch geen functie meer na de verkiezingen, als lijsttrekker tenminste dan? Tenzij hij helemaal opstapt, uit de politiek. Ik hoop niet dat als Melkert opstapt er geen enkele garantie meer is voor een linkse coalitie PvdA/GL/CDA... dan moet het CDA kiezen en wordt het bijna zeker CDA/LPF/VVD
Ik denk trouwens niet dat dat verlies de schuld van Melkert is. Hij heeft het misschien wel een beetje aan bijgedragen, maar je kunt het die man niet helemaal aanrekenen... nou ja, Kok had het vast beter gedaan, maar die is d'r helaas niet meer straks.
Oud 14-05-2002, 12:19
Miss USA
Miss USA is offline
Citaat:
twiety schreef:

IMHO:

Hm, dit had ik nog niet gelezen, daarom nog ff een berichtje. Ik moest ff reageren. De enige die op dit moment haatdragend zijn LPF zelf. ZIJ zetten nu aan tot een haatdragend klimaat, tegen de linksen. De linksen waren tegen Fortuyn, in een debat, maar niet tegen zijn persoon... dit verschijnsel noemt men campagne voeren !
Oud 14-05-2002, 12:25
twiety
twiety is offline
Citaat:
Miss USA schreef:

Hm, dit had ik nog niet gelezen, daarom nog ff een berichtje. Ik moest ff reageren. De enige die op dit moment haatdragend zijn LPF zelf. ZIJ zetten nu aan tot een haatdragend klimaat, tegen de linksen. De linksen waren tegen Fortuyn, in een debat, maar niet tegen zijn persoon... dit verschijnsel noemt men campagne voeren !
Dit verschijnsel heet het afdwingen van het nemen van verantwoordelijkheid, zoals bekend zijn de gevestigde partijen er niet zo goed in om dit uit zichzelf te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:25
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
links = zwak
Rechts is ook zwak...rechts heeft een 'graai'-mentaliteit, 'alleen voor jezelf opkomen', conservatisme, dat is juist de ware zwakte. Bang zijn om te veranderen.

Citaat:
links = hypocriet
Dat slaat natuurlijk nergens op. De meeste hypocriete politici staan rechts van het midden. Roepen dingen die ze niet waar kunnen maken. Links is tenminste eerlijk. Mensen als Marijnissen en Rosenmöller zijn integere, eerlijke mensen, in tegenstelling tot bv Dijkstal (hoewel die in z'n simpelheid ook wel weer eerlijk is) en wijlen die vuile kwal. DIE was pas hypocriet.

Citaat:
Juist niet, rechts is door hun kom-voor-jezelf-op-mentaliteit juist hardstikke haatzaaiend. De mensen die het klimaat in Nederland aan het verkankeren zijn, die domme, ongeschoolde, tering-Pim Fortuyn-aanhangers, DAT zijn de ware haatzaaiers. Ze willen vrijheid van meningsuiting en tegelijkertijd wordt Melkert met de dood bedreigd? In zee kieperen, die vuile onderklasse.

Citaat:
links = laf
Ik herinner me een kaal persoon wat niet meer wilde debatteren toen hij goed op z'n nummer werd gezet, hoezo laf?

Citaat:
Op de lange termijn ben je pas echt gebaat bij een stabiele, gelijkmatige samenleving, en niet bij een tweedeling, iets waar Pim Fortuyn en rechts bewust op aanstuurde.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:26
Anne
Anne is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ben ik ook, vandaar 'wat mij betreft'.
Maar als je voor vrije meningsuiting bent, moet je linkse partijen en mensen toch ook de kans geven om voor hun mening uit te komen?
Oud 14-05-2002, 12:31
twiety
twiety is offline
Citaat:
Miss USA schreef:
Nu nog opstappen? Dat is dan wel een duidelijk signaal, maar ik denk niet dat het nu nog zin heeft, een dag voor de verkiezingen. Een lijsttrekker heeft toch geen functie meer na de verkiezingen, als lijsttrekker tenminste dan? Tenzij hij helemaal opstapt, uit de politiek. Ik hoop niet dat als Melkert opstapt er geen enkele garantie meer is voor een linkse coalitie PvdA/GL/CDA... dan moet het CDA kiezen en wordt het bijna zeker CDA/LPF/VVD

Goeie zaak. Links mag het misschien ooit nog 's proberen wanneer de door hen veroorzaakte problemen opgelost zijn. True, bijv. 't VVD en 't CDA zijn ook niet zonder fouten: Zij hadden meer tegen deze cultuur in moeten gaan. Het oppositie voeren van het CDA sloeg helemaal nergens op, vandaar dat Pim nodig was.

Ik denk trouwens niet dat dat verlies de schuld van Melkert is. Hij heeft het misschien wel een beetje aan bijgedragen, maar je kunt het die man niet helemaal aanrekenen... nou ja, Kok had het vast beter gedaan, maar die is d'r helaas niet meer straks.

Het is inderdaad niet alleen de schuld van Melkert. Het is de schuld van de hele cultuur van 'de linkse kerk' o.l.v. het grootste watje, dhr. Wim Kok.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:40
Miss USA
Miss USA is offline
Citaat:
twiety schreef:
Het is inderdaad niet alleen de schuld van Melkert. Het is de schuld van de hele cultuur van 'de linkse kerk' o.l.v. het grootste watje, dhr. Wim Kok.
Hij is anders wel premier geworden, en niet voor nix! Sinds Pim (ik moet 'm toch ff noemen) kritiek over paars uitte had iedereen het alleen nog maar over die E-NOR-ME problemen in de zorg, onderwijs, veiligheid, etc. etc. terwijl ik daarvoor veel minder over die problemen hoorde, tenminste, dat het aan paars lag. Nu is opeens alles de schuld van paars, met name Kok... hij heeft ook veel goeie dingen gedaan! 't is maar wat je hypocriet noemt ...
Oud 14-05-2002, 12:44
twiety
twiety is offline
Citaat:
nare man schreef:

Rechts is ook zwak...rechts heeft een 'graai'-mentaliteit, 'alleen voor jezelf opkomen', conservatisme, dat is juist de ware zwakte. Bang zijn om te veranderen.

Integendeel, maar het is nu tijd om profiteurs tegen te gaan.

Dat slaat natuurlijk nergens op. De meeste hypocriete politici staan rechts van het midden. Roepen dingen die ze niet waar kunnen maken. Links is tenminste eerlijk. Mensen als Marijnissen en Rosenmöller zijn integere, eerlijke mensen, in tegenstelling tot bv Dijkstal (hoewel die in z'n simpelheid ook wel weer eerlijk is) en wijlen die vuile kwal. DIE was pas hypocriet.

Links is niet eerlijk. Links doet of er geen probleem is en hangt daar dan meteen aan vast dat er geen oplossing hoeft te komen. En als ze 's een keer overstag gaan is het enige antwoord 'meer geld erin pompen'. Wat betreft Marijnissen, daar kan ik me nog een beetje in vinden, te ideëel en irreëe, maar wel eerlijk. Aan Roosje maak ik geen woord meer vuil voorlopig. Bah. Vieze salon-pacifist. Als ik 'm hoor praten lijkt 't steeds meer of hij lid van 't PvdA is. Zeker omdat-ie zonder hen nooit aan regeren zal toekomen.

Juist niet, rechts is door hun kom-voor-jezelf-op-mentaliteit juist hardstikke haatzaaiend. De mensen die het klimaat in Nederland aan het verkankeren zijn, die domme, ongeschoolde, tering-Pim Fortuyn-aanhangers, DAT zijn de ware haatzaaiers. Ze willen vrijheid van meningsuiting en tegelijkertijd wordt Melkert met de dood bedreigd? In zee kieperen, die vuile onderklasse.

Bedankt voor het bewijzen van mijn punt, haatzaaier!
Opkomen voor jezelf is een burgerrecht. Opkomen voor de zwakkeren is sociaal, evenals bijvoorbeeld de integratieplannen van Pim. Tegengaan van profiteurs is een oplossing van rechts, een probleem dat door die zwakke linkse gasten nooit opgelost wordt.

Ik herinner me een kaal persoon wat niet meer wilde debatteren toen hij goed op z'n nummer werd gezet, hoezo laf?

Laf: politieke en maatschappelijke problemen niet op de agenda zetten om bij de burger de indruk te wekken dat er geen problemen zijn. Of dat de situatie niet beter kan worden.

Jouw voorbeeld had een persoonlijke aanval voorafgaand. Bovendien gaf Pim hier wel zijn fout toe, dat zie ik Kok en aanhang nog niet doen.

Op de lange termijn ben je pas echt gebaat bij een stabiele, gelijkmatige samenleving, en niet bij een tweedeling, iets waar Pim Fortuyn en rechts bewust op aanstuurde.

Dan zal ik nog even het voorbeeld van hierboven aanhalen:
Pim: integratieplannen om een stabiele gelijkmatige samenleving te krijgen.
Links/paars: achterstandswijken

Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:53
Anne
Anne is offline
Volgens mij wil twiety gewoon president worden Hij weet het steeds beter
Oud 14-05-2002, 13:04
Verwijderd
't is maar wat je beter noemt. Het is dat soort quasi-intellect waar ook Pim Fortuyn een heel eind mee is gekomen, maar uiteindelijk leidt het nergens toe.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:07
Anne
Anne is offline
Citaat:
nare man schreef:
't is maar wat je beter noemt. Het is dat soort quasi-intellect waar ook Pim Fortuyn een heel eind mee is gekomen, maar uiteindelijk leidt het nergens toe.
Nee, dat bedoel ik ook. Mijn opmerking sloeg nergens op (daar had ik beter over moeten nadenken) maar ik neem hem niet terug.
Oud 14-05-2002, 13:25
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
ten 1e wil ik zeggen dat de topic titel niet goed is, het lijkt nu net alsof het al zeker is, wat echt niet zo is.

ten 2e d8 ik dat oudkerk zei dat melkert op moest stappen bij 35 zetels of minder, maar dat kan ik verkeerd hebben.

ten 3e is het dus eerst wachten op de uitslag van de verkiezingen. Ik vind die melkert maar een nerd, maar weet niet wie m 'op zou moeten volgen'.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:28
Anne
Anne is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
ten 1e wil ik zeggen dat de topic titel niet goed is, het lijkt nu net alsof het al zeker is, wat echt niet zo is.

ten 2e d8 ik dat oudkerk zei dat melkert op moest stappen bij 35 zetels of minder, maar dat kan ik verkeerd hebben.

ten 3e is het dus eerst wachten op de uitslag van de verkiezingen. Ik vind die melkert maar een nerd, maar weet niet wie m 'op zou moeten volgen'.
1. Dat klopt
2. Dat zei ik ook al
3. Melkert is wel lief
Oud 14-05-2002, 13:35
DJ Incompetent
Citaat:
Anneee schreef:

1. Dat klopt
2. Dat zei ik ook al
3. Melkert is wel lief
1. mooi zo
2. had je liever gehad dat ik jou gequote had? zal ik de volgende keer doen
3. why??
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:40
Anne
Anne is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
1. mooi zo
2. had je liever gehad dat ik jou gequote had? zal ik de volgende keer doen
3. why??
1. niet interessant meer
2. ja
3. volgens mij is ie thuis echt de ideale huisman en opa
Oud 14-05-2002, 13:45
DJ Incompetent
Citaat:
Anneee schreef:

1. niet interessant meer
2. ja
3. volgens mij is ie thuis echt de ideale huisman en opa
2
3. jaja
4. laten we maar stoppen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2002, 13:52
twiety
twiety is offline
Citaat:
Miss USA schreef:
Hij is anders wel premier geworden, en niet voor nix!
Hij was, in de ogen van de blinde burger, de beste (lees: minst slechte) oplossing. Als hij geen premier was geworden, maar bijv. Wiegel, hadden we veel problemen die we nu hebben niet gehad.
Ook het feit dat de grootste partij de premier mag leveren i.p.v. dat hier een door het volk gekozen persoon premier wordt heeft bijgedragen hieraan.

Sinds Pim (ik moet 'm toch ff noemen) kritiek over paars uitte had iedereen het alleen nog maar over die E-NOR-ME problemen in de zorg, onderwijs, veiligheid, etc. etc. terwijl ik daarvoor veel minder over die problemen hoorde, tenminste, dat het aan paars lag. Nu is opeens alles de schuld van paars, met name Kok... hij heeft ook veel goeie dingen gedaan! 't is maar wat je hypocriet noemt ...

Paars heeft inderdaad wel goede dingen gedaan. Ze hebben alleen teveel zaken - hierboven genoemd - niet verbeterd, terwijl er heel veel geld in gestoken werd.

Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:55
twiety
twiety is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Volgens mij wil twiety gewoon president worden Hij weet het steeds beter
Lijkt me een goed plan.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:58
twiety
twiety is offline
Citaat:
Anneee schreef:

Maar als je voor vrije meningsuiting bent, moet je linkse partijen en mensen toch ook de kans geven om voor hun mening uit te komen?
Natuurlijk, als zij dat willen zijn daar de linkse partijen voor.
Alleen wat mij betreft is het niet nodig en moeten ze de eerstkomende 4 - 8 jaar de kans maar 's aan 'rechts' geven om problemen op te lossen, zelf hebben ze al bewezen iedere vooruitgang tegen te houden.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:59
twiety
twiety is offline
Citaat:
nare man schreef:
Gebrek aan eigen intellect rechtvaardigt het niet het intellect van anderen quasi te noemen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 14:03
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Jouw voorbeeld had een persoonlijke aanval voorafgaand. Bovendien gaf Pim hier wel zijn fout toe, dat zie ik Kok en aanhang nog niet doen.
wou PF niet een eind maken aan de "sorry-cultuur"?
Oud 14-05-2002, 14:04
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
twiety schreef:

Gebrek aan eigen intellect rechtvaardigt het niet het intellect van anderen quasi te noemen.

was jij niet tegen persoonlijke aanvallen?
Oud 14-05-2002, 14:12
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Links is niet eerlijk. Links doet of er geen probleem is en hangt daar dan meteen aan vast dat er geen oplossing hoeft te komen. En als ze 's een keer overstag gaan is het enige antwoord 'meer geld erin pompen'. Wat betreft Marijnissen, daar kan ik me nog een beetje in vinden, te ideëel en irreëe, maar wel eerlijk. Aan Roosje maak ik geen woord meer vuil voorlopig. Bah. Vieze salon-pacifist. Als ik 'm hoor praten lijkt 't steeds meer of hij lid van 't PvdA is. Zeker omdat-ie zonder hen nooit aan regeren zal toekomen.
Rechts doet alleen aan tijdelijke oplossingen, het verplaatsen van problemen. Kijkt niet verder dan de eigen neus danwel eigen groep/land/volk groot is. But it'll all come back to you
Oud 14-05-2002, 14:15
twiety
twiety is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

wou PF niet een eind maken aan de "sorry-cultuur"?
Inderdaad. En dat betekent dat je je fouten kunt toegeven. En dat je, wanneer dit betrekking heeft op beleidsbeslissingen, je verantwoordelijkheid durft te nemen en zo nodig opstapt.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 14:18
twiety
twiety is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

was jij niet tegen persoonlijke aanvallen?
Ach, wie kaatst kan de bal verwachten.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 14:23
twiety
twiety is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

Rechts doet alleen aan tijdelijke oplossingen,

De politieke ideeën aanpassen naar de situatie, heet dat, om korte en lange termijnoplossingen tot stand te brengen.

het verplaatsen van problemen.
Het oplossen van problemen m.b.v. nieuwe technologie, verkleinen van de bureaucratie, schaalverkleining (klein waar 't kan, groot waar 't moet) en integratie.

Kijkt niet verder dan de eigen neus danwel eigen groep/land/volk groot is.
Zolang (de instellingen van) het land het niet aan schijnt te kunnen, lijkt me dat een prima idee!

But it'll all come back to you

????

Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 14:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ach, wie kaatst kan de bal verwachten.
dat was zo'n beetje mijn moeders eerste reactie op de moord op PF..

" it'll all come back to you" moet ik ff toelichten

t is namelijk humor.
Ik bedoelde ermee dat rechtse oplossingen à la 'eigen volk eerst' uiteindelijk nadelig zijn, zoals het sluiten van de grenzen, en niet in onderwijs en gezondheidszorg investeren.
En oorspronkelijk is het een clicheeïge kreet uit van die B-films over hekserij, 'gebruik magie voor iets slecht en het komt drie keer zo erg terug' (it all comes back to you)
Maar okee, da's een vage verwijzing. Ik vind trouwens dat als je persoonlijk aangevallen wordt JUIST niet 'de bal terug moet kaatsen' (wat ge zelf niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet is iets waar ik mee ben opgegroeid,, maar waar rechtsen nog nooit van hebben gehoord.)
Oud 14-05-2002, 15:21
twiety
twiety is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

dat was zo'n beetje mijn moeders eerste reactie op de moord op PF..

Maar dan hoort dat met woorden te gebeuren, niet met kogels.

" it'll all come back to you" moet ik ff toelichten

t is namelijk humor.

Nou, wat een humor, zeg [zucht]

Ik bedoelde ermee dat rechtse oplossingen à la 'eigen volk eerst' uiteindelijk nadelig zijn, zoals het sluiten van de grenzen,
Hoezo?

en niet in onderwijs en gezondheidszorg investeren.
Voorlopig, zodat saneren meer druk heeft.

En oorspronkelijk is het een clicheeïge kreet uit van die B-films over hekserij, 'gebruik magie voor iets slecht en het komt drie keer zo erg terug' (it all comes back to you)
...gaap...heksen....gaap...

Maar okee, da's een vage verwijzing. Ik vind trouwens dat als je persoonlijk aangevallen wordt JUIST niet 'de bal terug moet kaatsen' (wat ge zelf niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet is iets waar ik mee ben opgegroeid,, maar waar rechtsen nog nooit van hebben gehoord.)

Dus kaats je de bal terug om die genen die iets doet wat hij niet wil dat hem geschiedt op z'n nummer te zetten.

Jij keert iedereen de andere wang toe? Leuk he, de slachtofferrol innemen? Have a nice life.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 15:36
Not for Sale
Not for Sale is offline
Neehee bedoel ik niet.
Slachtofferrol innemen is niet goed.
Ik zal humor weglaten

Citaat:

Hoezo?
Migranten:
Als je het in dit land 'oplost' zullen de buren er last van krijgen, die ons dan weer 'aansteken'

Criminaliteit:
rechts zegt: harder aanpakken, meer politie & straffen

links zegt: OORZAAK aanpakken.

Nou denk ik dat de rechtse methode alleen maar meer, en vooral HARDERE criminaliteit veroorzaakt.

Milieu:
Rechts tekent de minimale aantallen verdragen etc. om niet MORGEN dood te gaan door broeikaseffect en niet te veel sancties over zich af te roepen.

Links wil evenwicht tussen economie en ecologie.

kan zo nog wel ff doorgaan..
Oud 14-05-2002, 15:42
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
twiety schreef:

IMHO:

links = zwak
links = hypocriet
links = laf

Een voorbeeldje.

links: "wat hebben we veel bereikt wat betreft de werkgelegenheid van allochtonen".
reëel: Allochtonen krijgen in de WAO meer poen en hoeven als ze 'werken' hun inburgeringscursus niet af te maken.
dit zijn geen argumenten, zoiets heet weer nieuwe stellingen, die ik overigens heel zwak en generaliserend vind
Oud 14-05-2002, 15:46
twiety
twiety is offline
Citaat:
autodropje schreef:

dit zijn geen argumenten, zoiets heet weer nieuwe stellingen, die ik overigens heel zwak en generaliserend vind
Waarom zal het voortbestaan van links mij worst wezen? Om bovenstaande zaken. Dat zijn mijn argumenten. En die ga ik niet uitwerken als ik daar geen zin 'an heb.

Noem ze maar zwak en generaliserend: Ze zijn generaliserend bedoeld en met name zwak in 'linker-ogen'.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:03
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Jezus, ik schrik me dood, had je de titel niet anders kunnen formuleren ofzo?!
Oud 14-05-2002, 16:08
DJ Incompetent
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Citaat:
ik schreef al eerder: ten 1e wil ik zeggen dat de topic titel niet goed is, het lijkt nu net alsof het al zeker is, wat echt niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:50
twiety
twiety is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Nou, wat een ramp zou dat zijn he?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:11
Anne
Anne is offline
Citaat:
twiety schreef:

Natuurlijk, als zij dat willen zijn daar de linkse partijen voor.
Alleen wat mij betreft is het niet nodig en moeten ze de eerstkomende 4 - 8 jaar de kans maar 's aan 'rechts' geven om problemen op te lossen, zelf hebben ze al bewezen iedere vooruitgang tegen te houden.
Heb je daar bewijzen voor? Zat jij in de Tweede Kamer tijdens de vergaderingen?
Oud 14-05-2002, 17:23
waaromniet?
waaromniet? is offline
Topictitel is gewijzigd.

Verder, valt er wat voor te zeggen dat hij opstapt. Aan de andere kant vind ik het zwak om dat direct na de verkiezingen te doen. Er zijn ook mensen die dan wel op hem gestemd hebben en die ook wat van hem willen zien (men neme Bolkestein een tijdje terug). Kortom, voor beide valt wat te zeggen.
Oud 14-05-2002, 17:26
twiety
twiety is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Heb je daar bewijzen voor?
Ja, en als jij je ogen open zou doen, jij ook.

Zat jij in de Tweede Kamer tijdens de vergaderingen?
Nee, en ik ben nog aan het twijfelen of ik daar nou wel of niet blij mee moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
twiety schreef:

Waarom zal het voortbestaan van links mij worst wezen? Om bovenstaande zaken. Dat zijn mijn argumenten. En die ga ik niet uitwerken als ik daar geen zin 'an heb.

Noem ze maar zwak en generaliserend: Ze zijn generaliserend bedoeld en met name zwak in 'linker-ogen'.
Ik durf te wedden dat elke serieuze politicus je voor achterlijk zou verklaren als je dit zou zeggen. Een rechtse partij ziet de voordelen van een linkse partij en vice versa. Voor beide manieren van politiek voeren valt iets te zeggen, ze hebben allebei voor en nadelen net zoals de variaties erop, etc.

Jij bekijkt het gewoon te pessimistisch. Bovendien zijn de eerste 4 van je 5 uitspraken gebasseerd op hatelijke gevoelens en ik vrees die laatste ook.
Oud 14-05-2002, 17:59
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
sorry, ik had eigk niet de moeite genomen om de rest van de topic door te lezen

Citaat:
twiety schreef:
Nou, wat een ramp zou dat zijn he?
Dat ziet iedereen weer anders hè...

Het zou i.i.g heel bijzonder zijn zo een dag voor de verkiezingen..
Oud 14-05-2002, 19:07
Daika
Daika is offline
Tuurlijk bij zwaar verlies. Hij is tenslotte de kapitein van het schip, het ligt ook aan de bemanning. Maar hij is de boegbeeld.
Geldt ook voor andere partijen. Mensen leggen nu wel de nadruk op de Pvda maar de VVD verliest volgens de peiling 12/13 zetels. Vraag me af waarom de VVD zo buiten schot ligt
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:36
Jaspère
Jaspère is offline
Citaat:
nare man schreef:
Oh, Rosenmuller niet hypocriet? Vraag hem dan morgen even om met jou door de no-go areas van Rotterdam te lopen, waar Fortuyn niet in durfde. Volgens Rosenmuller kun je hier in Nederland namelijk overal lopen en bestaan er geen no-go areas. Vraag ook eens even waarom Rosenmuller plotseling verhuisde naar Driebergen. Keep on dreaming!

Laatst gewijzigd op 14-05-2002 om 19:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten