Advertentie | |
|
![]() |
|
A syndrome of uncertain origin seen almost entirely in women, characterized by spontaneous, chronic recurring painful ecchymoses on the body. Clinical features are tingling, itching, pain and tenderness in the extremities, and painful nodules, which are red at first and later, haemorrhage. The patients bruise easily. Writers disagree as to whether this disturbance is an autoimmune disorder. According to some, it is caused by autosensitivity to a component of the erythrocyte membrane, others consider it to be of psychosomatic or factitious origin, as these patients frequently present particular psychological manifestations - hence the name of psychological purpura.
http://www.whonamedit.com/synd.cfm/3229.html [leonoor, alvast een fijn 2004, pas je op met vuurwerk of dergelijke gevaarlijke boel? ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En er staat ook "factitious origin" en als dat betekend wat het programmaatje zegt ('kunstmatig, vervalst, onnatuurlijk, gekunsteld, gemaakt'), dat zou je opzich wel zo op kunnen vatten, denk ik. |
![]() |
|||
Citaat:
<edit> Citaat:
Misschien is het handiger om te weten wat het precies is, ik ben de draad even kwijt geloof ik. :x
Laatst gewijzigd op 31-12-2003 om 22:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() 2) wel iets van beschadiging (,stigmata?) 3) dankje, nee, ik steek het ook niet af. eens groei je er overheen he ![]() Quiana die zich ook mengt in het topic wil ik ook even alvast een fijn nieuwjaar wensen, 'k spreek je wel niet meer op de msn... maar toch uhm, ja. (f) take care.
|
Volgens mij heeft het niets met automutilatie te maken, maar met lichamelijke schade terwijl er met het lichaam niets gebeurd is. Dus met psychische oorzaak. Daar heeft zo iemand dan geen controle over, dus vandaar dat het weinig met am te maken kan hebben als ik zo even denk....
Maar ik ben nu behoorlijk aangeschoten, dus geef me maar op mn donder als ik vreemde dingen zeg.
|
Het heeft (als ik het goed begrepen heb) helemaal niet met automutilatie te maken.
Hm, de naam zelf zei me niet veel maar toen ik dat stukje las, herkende ik het wel. Ik kijk zo af en toe medische programma's (ook wel die Amerikaanse series, dat is heus niet alleen maar onzin ![]() Een vrouw die onder de blauwe plekken zat, ging naar de dokter. In eerste instantie wordt gedacht dat haar man/vriend haar mishandelde. Maar later (nadat de dokter die man beschuldigd en uitgescholden had ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
gezien het dikgedrukte gedeelte lijkt het me niet om enige vorm van AM te gaan. |
![]() |
|
|