Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
als je het geld ervoor hebt vBulletin (verreweg). www.vbulletin.com
De enige ander die goed is is invision power board (minder functies, beter voor een klein forum). www.invisionboard.com Scholieren.com gebruikt vBulletin btw ![]()
|
![]() |
@Marco, lees mijn post eronder
@İha0$, phpBB is waardeloze troep, waardeloos in elkaar gezet, en waardeloos in het gebruik, Unknown Forums is goed in elkaar gezet en redelijk te beheren @Bootsman123 Ikonboard 2.1.x <- geen php Ikonboard 3.0.x DBM and MYSQL <- geen php Ikonboard 3.1.x DBM and MYSQL <- geen php vBulletin 2.2.x <- goed, ook al is het nu 2.3.3 vBulletin 3.x <- goed phpBB 2.x <- troep XMB 1.x <- redelijk YaBB SE <- redelijk YaBB Gold<- redelijk UBB 5.x & 6.x <- troep OpenBB 1.x <- troep Burning Board 1.x <-troep BlazeBoard 0.x <- nooit geprobeert PS Ik stel hogere eisen dan de meeste mensen ![]()
|
phpBB is troep... in vergelijking met andere forumsoftware zitten er weinig opties in, de code is een ramp en die standaard skin is om te huilen.
![]() Invision Board is ook gratis en een stuk beter ![]()
|
phpBB is een prima forum indien je niet zeer uitgebreide opties nodig hebt. Voor een normaal klein of middelschalig forum is dat een prima keus. En getuige mijn forum zijn er erg mooie skins voor verkrijgbaar. Volledig user-customizable.
Invision is niet Open Source.
|||
Citaat:
Citaat:
kan jij lezen?
||
Citaat:
"PRICING The software features pricing of $59.95 per year or $149.00 one time. In the event you purchase a one year license and you choose not to renew your license after a year of service, your software will remain completely functional but will be unsupported." Misschien freeware voor privé-gebruik? Het is iig geen GPL. Wel verwarrend, website spreekt over Demo, maar dat gaat om een test board.
|
![]() |
Online demo; dus testboard. Kom ik wel vaker tegen bij software die je via browser kunt aansturen. Imo is dat niet verwarrend... logies cq. gebruikelijk bij dergelijke software. Hoef je zelf niks op te zetten of installeren.
PHPBB is best te doen. Je moet goed opletten voor security updates (dat moet je bij elk forum maar omdat PHPBB populair is, ...) . Een beetje PHPBB kun je net zoals UBB en vBulletin prima tweaken en het is bovendien volledig gratis. Laat maar 'ns een ander FLOSS/gratis forum zien voor welke zoveel hacks en resources zijn...
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
edit: oh ze hebben m gewoon nog: http://www.invisionboard.com/downloads/invboard1_2f.zip
|||
![]() |
Citaat:
![]() edit: Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-01-2004 om 12:54. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Neem bijvoorbeeld vBulletin - als je een licentie hebt kun je de source ook bekijken en voor eigen gebruik aanpassen, maar is het open source? Nee.
|
De sourcecode van Sun's implementatie van Java is voor FreeBSD ook verkrijgbaar (nodig om te kunnen compileren), maar Java is absoluut niet Open Source.
Open Source acht ik iets pas als de licentietype wordt erkend door de Free Software Foundation (FSF). Daaronder vallen dus de bekende GPL, LGPL en BSD licenties.
||
![]() |
Citaat:
maar om terug ontopic te komen.. ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met vBulletin en phpBB.. maar ja. .dat is niet echt te vergelijken.. in ieder geval ben ik ook niet zo te spreken over phpBB.. maar ja.. het is gratis zullen we maar zeggen..
|
![]() |
http://opensource.org/advocacy/faq.php
Over shared source ed. Daar staat ook info over de verschillende licenties. Zo is OpenVMS ook open source. Je krijgt immers de source erbij. Dat je er niks mee mag, praten we niet over. Windows is ook opensource. Want overheden mogen de source inzien. Solaris is ook opensource. Dat je, wanneer je de source wilt kijken, een NDA moet tekenen waarin effectief gezien staat dat je nooit meer mag coden. En kijk, daarom praat ik liever over Free Software: * de vrijheid om het programma voor elk doel te gebruiken (vrijheid 0) * de vrijheid om het programma te bestuderen en te wijzigen (vrijheid 1) * de vrijheid om het programma te kopieren (vrijheid 2) * de vrijheid om gemodificeerde en ongemodificeerde versies van het programma te herdistribueren (vrijheid 3) Die 4 vrijheden heb je niet met vBulletin, MS Windows, OpenVMS of Solaris.
||
Citaat:
|
@dystopia:
open source kent meerdere definities, maar de term open geeft mij aan dat het publiekelijk te verkrijgen is (al dan niet met voorwaarden). Shared source zoals Microsoft hanteert is alleen door een zeer selecte groep beschikbaar, dus zou ik het niet als Open Source willen hanteren. Maar je hebt wel gelijk dat Open Source niet betekent dat het Free Software (->FSF) is. Open Source kan ook commerciële software zijn, het geeft alleen aan dat de sourcecode beschikbaar is.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
[DL] The Avalanches - A bunch of sets ShadowX | 40 | 24-05-2009 20:55 | |
Games |
PS3 - Next-gen gaming Th0m4s | 387 | 31-12-2006 20:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Forumbeheerders zijn verantwoordelijk voor reacties" Pruttelpot | 63 | 27-04-2006 08:31 | |
Software & Hardware |
[TCPA/Paladium] Zorgelijke ontwikkelingen Spacey | 12 | 16-11-2002 17:40 |