Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 17:56
Defuse
Defuse is offline
Ik dacht dat het niet bestond tot een tijd geleden.
Ik ontmoette een jongen van 27 jaar. Het klikte heel goed tussen ons, al gelijk, soort liefde op het eerste gezicht. We zien elkaar regelmatig nu, maar we hebben niets gedaan.
Nu is er een probleem. Ik ben zelf 17 en hoe ga ik dit oplossen. Mijn ouders zien me al aankomen en een nog groter probleem, momenteel heb ik zelf al een vriend voor al 2 jaar wat al een hele tijd niet goed gaat.
Wat is jullie mening over deze situatie en hoe zouden jullie dit aanpakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 17:59
Gothic
Gothic is offline
Yep, onmogelijke liefde bestaat, in de zin dat het niet mogelijk zal zijn een relatie te onderhouden...

Ik zou dolgraag een relatie willen met Robbie Williams of Hugh Grant, maar dat zie ik toch niet gebeuren...
Oud 03-01-2004, 18:03
Midget
Midget is offline
zo ongemogelijk klinkt het niet
ok, er zit 10 jaar tussen
en je hebt al een vriend
oke het klinkt wel ongemogelijk

nouja, iig wel ff uitmaken met die vriend van je he!
beetje schoftig wat je hem nu aandoet.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:04
Maarten
Maarten is offline
Sex hebben met een knappe beroemdheid okee, maar een relatie?

Je kent ze niet.. dus misschien dat je wel bij ze past maar misschien ook helemaal niet maar ik zou nooit met iemand die ik niet ken een relatie willen ongeacht hoe knap.

Nu ff ontopic overigens

Volg je gevoel want je kan niet faken dat je van iemand houdt. Als je echt van iemand houdt ben je bereid om zelfs het gezeik van je ouders tegemoet te komen. Ik zou alleen goed er over nadenken hoe leuk je hem vindt en of hij dit wel waard is...

Als hij het waard is, gewoon doen. Het is jouw leven!

En zoals Midget al zei, eerst uitmaken voordat je ook maar iets begint met die ander..

En uiteraard bestaat onmogelijke liefde, ga het maar eens voor jezelf na. Je kan je vast wel iemand voor stellen waar je nooit verliefd op zou kunnen worden. Zeg nooit, nooit maar toch zal het vaak niet gebeuren. Daarnaast ben je meestal monogaam in een relatie waardoor andere liefde niet mogelijk is.

Laatst gewijzigd op 03-01-2004 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:42
Defuse
Defuse is offline
Ik wil het hem ook wel vertellen, maar ik had het hem vertelt met pijn en moeite en hij begon te lachen. Hij dacht dat het een grap was...
Het is zo moeilijk om het aan iemand te vertellen om wie je heel veel geeft, maar waarbij het gevoel gewoon helemaal weg is.
Ik weet dat hij hier heel erg kapot van zou zijn.
Het probleem is: ik kan gewoon geen serieus gesprek voeren. Als ik een punt aankaart, gaat hij allemaal onzinnige dingen erbij halen die er niets mee te maken hebben, tegen mij. Daarom is onze relatie nog al verwaarloost...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:45
Maarten
Maarten is offline
Defuse, je kan je gevoelens niet ontkennen. Je moet die keuze ooit een keer maken en je kan het beter nu doen dan het aan de tijd over laten. Het resultaat is hetzelfde...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Defuse schreef op 03-01-2004 @ 18:56:
Ik ontmoette een jongen van 27 jaar. Het klikte heel goed tussen ons, al gelijk, soort liefde op het eerste gezicht. We zien elkaar regelmatig nu, maar we hebben niets gedaan.
Nu is er een probleem. Ik ben zelf 17 en hoe ga ik dit oplossen. Mijn ouders zien me al aankomen en een nog groter probleem, momenteel heb ik zelf al een vriend voor al 2 jaar wat al een hele tijd niet goed gaat.
1) Schijt aan je ouders; jij hebt jouw leven en zij het hunne. Als jij maar gelukkig bent.
2) Ik denk dat je verder moet kijken dan nu, wat zal er gebeuren als ik die jongen van 27 neem (hierna terug te vinden als: X) en wat gebeurt er als ik met huidige vriend houdt (hierna terug te vinden als Y).
3) Niets is onmogelijk: als jij wat wil, dan zul je ervoor moeten vechten en dan zal het je, als je maar genoeg wil, ook uiteindelijk lukken.

Tsja, ik weet niet hoe diep die problemen gaan met je Y, dus ik zou eens goed overwegen of X echt leuker is dan Y. En als je zelf zegt dat het al een tijdje niet meer werkt.. Ja, ik zou het geheel even heel abstract nemen en even heel egoistisch denken wat nou het beste is voor jezelf.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:09
Lilything
Lilything is offline
Ja, onmogelijke liefde bestaat.

Onmogelijke liefde is in mijn geval ontstaan toen meneer van school afging...terwijl ik hem zo leukvond.....

onmogelijke liefde is bij mij ontstaan toen ik hem te weinig zag om met hem te praten, maar ik zag hem nog weleens, vaak genoeg om niet te vergeten.....

Onmogelijke liefde is dat alles je altijd zal herinneren aan hem, omdat je gewoon zoveel herinneringen hebt aan hem....

onmogelijke liefde......wat je ermee moet.....dat moet je mij niet vragen
Oud 03-01-2004, 19:26
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Ja, onmogelijke liefde bestaat.

Onmogelijke liefde is in mijn geval ontstaan toen meneer van school afging...terwijl ik hem zo leukvond.....

onmogelijke liefde is bij mij ontstaan toen ik hem te weinig zag om met hem te praten, maar ik zag hem nog weleens, vaak genoeg om niet te vergeten.....

Onmogelijke liefde is dat alles je altijd zal herinneren aan hem, omdat je gewoon zoveel herinneringen hebt aan hem....

onmogelijke liefde......wat je ermee moet.....dat moet je mij niet vragen
Het lijkt onmogelijk, maar misschien vond hij jou ook leuk? Misschien vindt hij jou nu wel leuk? Maar daartegenover: misschien vindt jij hem nu niet meer leuk?

Als je genoeg moeite doet kan je die liefde mogelijk maken, behalve als je echt geen persoonlijke gegevens meer herinnert. Er was een gozer laatst die ook zocht naar een jeugdliefde. Als je hem gevonden hebt, dan kan je in ieder geval de realiteit van je dromen toetsen. Maar sommige dingen kan je beter als dromen laten denk ik, het kost een hoop moeite en er is geen enkele garantie dat er iets leuks uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:32
snoopygirl
snoopygirl is offline
Citaat:
ik had ongeveer een maand het zelfde probleem als jij!
niet uitmaken
nu weet je wat je wat je aan je vriend heb dat weet je nog niet van doe 17 jarige jongen
ik was eigenwijs en heb het met me vriend uitgemaakt we hadden 11 maanden...
na 3 dagen met die andere jongen omtegaan (close)
had ik het al voor gezien!
ik had spijt van me actie en heb alles gedaan om me ex weer terug te krijgen maar ook echt ALLESsinds de eerst kerstdag ben ik weer happy, hij kwam bij me thuis en vertelde me wat hij nog voor me voelde
het is nu wel weer aan maar er is toch een barst in o0nze relatie
het is niet meer het zelfde en hij is vaak bang dat ik weer snel op een ander valt!
het is echt niet leuk en ik raad jouw ook aan om gewoon bij je vriend te blijven endie 27 jarige jongen zo ver mogelijk van uit de buurt te blijven!
verbeter je relatie ga leuke dingen doen en je zal zien dat het veel beter gaat!
ik hoop dat ej hier iets mee kunt!
liefs, snoopy
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:35
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 03-01-2004 @ 20:26:
Het lijkt onmogelijk, maar misschien vond hij jou ook leuk? Misschien vindt hij jou nu wel leuk? Maar daartegenover: misschien vindt jij hem nu niet meer leuk?

Als je genoeg moeite doet kan je die liefde mogelijk maken, behalve als je echt geen persoonlijke gegevens meer herinnert. Er was een gozer laatst die ook zocht naar een jeugdliefde. Als je hem gevonden hebt, dan kan je in ieder geval de realiteit van je dromen toetsen. Maar sommige dingen kan je beter als dromen laten denk ik, het kost een hoop moeite en er is geen enkele garantie dat er iets leuks uitkomt.
dankje voor je persoonlijke reactie hierop
ik heb er al weleens een topic over geopend....kweet zelfs zijn adres weet precies waar hij woont maar tis te lang geleden en ik moet hem maar vergeten. Het beeld wat ik van heb is en verouderd en onvolledig.....en hij heeft een vriendin....en ja, ik heb de hoop opgegeven.....en ja waarschijnlijk heeft hij mij toen leuk gevonden.....maar tis te lang geleden en ik heb mezelf erbij neergelegd.....ik wil gewoon dattie gelukkig is met zijn vriendin nu.......t is alleen raar als ik hem tegenkom....net alsof hij tzelfde denkt over mij als ik over hem.....maja

ontopic: hmm misschien is jezelf bij de situatie neerleggen wel een oplossing....
Oud 03-01-2004, 19:52
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
pff, 17 en 27 jaar, geloof jij het? Get real, jullie zitten in zulke andere levensfasen, dit wordt em echt niet hoor
Oud 03-01-2004, 20:04
elledc
elledc is offline
Het gaat niet goed met je huidige vriend en tegelijkertijd zie je wel iets in een jongen die 10 jaar ouder is. Oké daar is niks mis mee maar als je met die jongen van 27 iets wil beginnen, dan moet je wel rekening houden met het feit dat zo'n leeftijdsverschil soms kan zorgen voor problemen. Ik heb het ook gekend. Twee jaar geleden, ik was 18-19 jaar en ik leerde 'n jongen kennen, hij was ook 27 jaar. In het begin ging het prima, we waren verliefd maar na enkele weken begonnen de problemen te komen. Ik voelde me te jong voor hem, ik wilde uitgaan, wilde me amuseren. Maar hij werkte toen al 5 jaar en we hadden ondervonden dat we in verschillende werelden leefden. Iemand die studeert en iemand die werkt, dat kan maar je zit op een andere golflengte... Misschien dat het bij jou anders zit maar als je echt twijfelt zou ik er niet voor gaan en je relatie behouden! Twee jaar is toch ook niet weinig he om dat zomaar te laten schieten?
Oftewel... volg je gevoel
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Last Resort schreef op 03-01-2004 @ 20:52:
pff, 17 en 27 jaar, geloof jij het? Get real, jullie zitten in zulke andere levensfasen, dit wordt em echt niet hoor
Dat is niet altijd zo hoor. Mijn vriend was 25 en ik 17. Dan zou je ook zeggen dat het een heel andere levensfase is, maar dat kan heel erg meevallen hoor. Mijn vriend gaat volgend jaar weer studeren. Hij gaat ook nog lekker veel uit. Hij neemt ook alles wel zoals het komt en het is een hele leuke jongen, makkelijk in de omgang. We liggen dus echt met alles op 1 lijn. Ik ben nu 18 en we hebben al 7 maanden. Ik heb vaak aan hem gevraagd of ie het heel goed merkt dat ik jonger ben, maar hij zegt van niet, en ik ga ervan uit dat hij eerlijk is.

Het leeftijdsverschil is wel groot, maar ik vind het heel kortzichtig om dan maar bi ieder geval te zeggen dat het toch niet lukt. Dat hangt er per geval vanaf. Hoe volwassen is hij, hoe volwassen is zij. Werkt hij al, zit zij nog op school? Het gaat om de gehele instelling van beiden..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 20:59
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Jup, been there
Oud 03-01-2004, 21:07
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-01-2004 @ 18:59:

Ik zou dolgraag een relatie willen met Robbie Williams of Hugh Grant, maar dat zie ik toch niet gebeuren...
Girl, you stole my dream!

Ontopic:
Mijn filosofie is eigenlijk altijd geweest: niks is onmogelijk.
Dat het niet gebeurt, maakt het niet onmogelijk. Die gebeurtenis moet zelf 'veroorzaken'.
Jij moet hier prioriteiten leggen? Wat wil je nou eigenlijk?
Oud 03-01-2004, 21:08
Maarten
Maarten is offline
Ik zou geen vriendin van 17 willen als ik zo oud ben, er is wel degelijk een geestelijk verschil dan. Ik ben zoiezo al volwassen voor mijn leeftijd (vind ik dan). Maar ik heb wel nog steeds wat kinderlijke trekjes, maar ik ben serieus wanneer ik dat moet zijn en volwassen ook

Citaat:

dankje voor je persoonlijke reactie hierop
ik heb er al weleens een topic over geopend....kweet zelfs zijn adres weet precies waar hij woont maar tis te lang geleden en ik moet hem maar vergeten. Het beeld wat ik van heb is en verouderd en onvolledig.....en hij heeft een vriendin. ...en ja, ik heb de hoop opgegeven.....en ja waarschijnlijk heeft hij mij toen leuk gevonden.....maar tis te lang geleden en ik heb mezelf erbij neergelegd.....ik wil gewoon dattie gelukkig is met zijn vriendin nu.......t is alleen raar als ik hem tegenkom....net alsof hij tzelfde denkt over mij als ik over hem.....maja

ontopic: hmm misschien is jezelf bij de situatie neerleggen wel een oplossing....
Tjah, betekent wel dat je echt van hem houdt als je hem het beste gunt met zijn huidige vriendin en hem niet voor jezelf wil kapen. Niet heel veel mensen gaan dan niet in een relatie stoken om toch te bereiken wat ze willen bereiken. Respect hoor!

Daarnaast denk ik dat je nooit de ware liefde kan vinden, er zijn er meerdere. Een relatie (en ook een vriendschap) bestaat er uit dat je elkaars onvolkomendheden accepteert en elkaar aanvult zeg maar... Nothing is perfect behalve in je gedachten...

Nu weer on topic:

Ik denk dat een relatie tussen een 17 en een 27-jarige waarschijnlijk niet goed zal werken, maar misschien passen jullie daardoor juist precies goed bij elkaar. Omdat iets niet waarschijnlijk is, hoeft het niet onmogelijk te zijn....

Ik kan mij niet voorstellen dat ik op mijn 27ste een 17jarige zou ontmoeten waarop ik val. Qua uiterlijk ok, maar ik denk dat qua innerlijk het gewoon nooit zou werken. Maar zeg nooit, nooit. Vroeger zei ik ook dat ik me nooit kon voor stellen dat ik punk muziek leuk zou vinden en nu ben ik er dol op.

Just my 2 cents
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:11
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-01-2004 @ 18:59:
Yep, onmogelijke liefde bestaat, in de zin dat het niet mogelijk zal zijn een relatie te onderhouden...

nee, met beiden lijkt me idd wat onmogelijk.. maar ik weet t goed gemaakt, ik neem Hughie wel, heb jij weer n probleem minder
Oud 03-01-2004, 21:18
jet
jet is offline
ik ken mensen die 10 jaar schelen en getrouwd zijn.. maar onmogelijke liefde bestata zeker
Oud 03-01-2004, 21:26
Maarten
Maarten is offline
Mijn ouders schelen ook 10 jaar, maar die zijn ook pas laat met elkaar getrouwd. Hoe ouder je bent, hoe minder het leeftijdsverschil relatief wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 10:15
Defuse
Defuse is offline
Citaat:
Pientjeuh schreef op 03-01-2004 @ 20:08:
1) Schijt aan je ouders; jij hebt jouw leven en zij het hunne. Als jij maar gelukkig bent.
2) Ik denk dat je verder moet kijken dan nu, wat zal er gebeuren als ik die jongen van 27 neem (hierna terug te vinden als: X) en wat gebeurt er als ik met huidige vriend houdt (hierna terug te vinden als Y).
3) Niets is onmogelijk: als jij wat wil, dan zul je ervoor moeten vechten en dan zal het je, als je maar genoeg wil, ook uiteindelijk lukken.

Tsja, ik weet niet hoe diep die problemen gaan met je Y, dus ik zou eens goed overwegen of X echt leuker is dan Y. En als je zelf zegt dat het al een tijdje niet meer werkt.. Ja, ik zou het geheel even heel abstract nemen en even heel egoistisch denken wat nou het beste is voor jezelf.

Succes ermee!
Ik weet dus nog ook niet of X echt leuker is dan Y. Omdat je je vriend door en door kent en al zijn vervelende eigenschappen kent , is het heel makkelijk om te zeggen van een jongen die je voor het eerst tegen komt en gelijk een goed gesprek aanknoopt van: wow! Dat weet ik zelf ook, en ik ben er ook diep over aan het nadenken.
Bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 10:22
Defuse
Defuse is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 03-01-2004 @ 22:26:
Mijn ouders schelen ook 10 jaar, maar die zijn ook pas laat met elkaar getrouwd. Hoe ouder je bent, hoe minder het leeftijdsverschil relatief wordt.
Idd als ik 22 zou zijn en hij 32 zou het leeftijdsverschil al minder worden zoals jij zegt, maar ik ben NU 16 en ik heb hem NU ontmoet. Wat het verschil nu minder maakt: hij studeert nog, op de universiteit, hij woont nog op een kamer met een vriend van hem. Het is niet zo dat hij dagelijks naar kantoor moet en zijn eigen huis heeft, wat voor mijn gevoel het verschil ook verkleind. Ik word meestal ouder geschat, zeg maar rond de twintig, en mensen die hem kennen schatten hem weer jonger, rond de drieentwintig. Als we op straat zouden lopen zou je niet zeggen: sow die schelen veel, denk ik. Alleen ik ben wel bang dat het leeftijdsverschil op ten duur wel gaat uitmaken...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 10:25
Maarten
Maarten is offline
Tjah, als je verliefd bent durf je soms niet de ernst in te zien en scheep je dingen snel af als zijnde niet belangrijk. Probeer heel neutraal te blijven en niet in de waas der liefde verdwaald te raken...

Dingen die je nu als klein en niet belangrijk ziet kunnen heel groot worden naarmate de verliefdheid afneemt. Verliefdheid compenseert voor een HOOP.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 10:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
jet666 schreef op 03-01-2004 @ 22:18:
ik ken mensen die 10 jaar schelen en getrouwd zijn..
Ik ook en die zijn nu gescheiden.
Oud 04-01-2004, 10:40
Cæles
Cæles is offline
Waarom moet je per se verkering hebben? Als het niet goed gaat met je huidige vriend, praat er dan over. Als er dan niks veranderd lijkt het me duidelijk dat je het uitmaakt. Wat die 27-jarige gozer betreft, neem niet te snel iets met hem. Je moet elkaar eerst leren kennen, kijken of het verschil niet te groot is.

Leeftijdsverschil hoeft niet altijd veel uit te maken. Het hangt er vanaf hoe volwassen iemand is. Ik heb nu min of meer wat met een 30-jarige gozer en t gaat prima. M'n ouders weten er niks van omdat we nog niet officieel iets hebben ofzo. M'n ouders weten wel dat ik veel met hem omga, maar hebben er verder geen problemen mee.
Oud 04-01-2004, 12:31
Multilot
Multilot is offline
ik val alleen maar op jongens waar een onmogelijke liefde uit voortkomt...
Oud 04-01-2004, 13:37
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Hee! Niet zo negatief he

Mijn ouders hebben ook 10 jaar verschil en nog nooit ruzie gehad...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 14:41
jet
jet is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-01-2004 @ 11:29:
degene die ik ken niet.. en die van het meisje boven mij (?) ook niet... dus wij winnen!
Oud 04-01-2004, 15:23
Maarten
Maarten is offline
Ik ben nog altijd een jongen dank je ;P
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 19:02
droomkoningin
droomkoningin is offline
Het is misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar tijdens mijn eerste relatie werd ik verliefd op een jongen van 21 (ben zelf 16) en dit heb ik mijn vriend toen verteld. Nou ja, ik wilde graag nog met die andere jongen omgaan ( ) en ik 'hield' ook van mijn vriend, dus een hoop gezeik. Bijna een jaar later ging het echt niet goed tussen mijn vriend en mij en heb ik het uitgemaakt.
Maar ben nu wel heel erg blij met 'die andere.'
Is het n beetje duidelijk??
Maar echt onmogelijk was het niet...

Maar een getrouwde neef hebben....dan spreek je over een onmogelijke liefde

Laatst gewijzigd op 04-01-2004 om 19:06.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 08:24
Prinses 666
Prinses 666 is offline
Citaat:
Ik zou niet weten hoe ik het aan zal pakke zelf ben ik hartstike verlieft op een leraar. Een probleem hij is meerderjarig, getrouwt en ziet mij varschijndelijk gevoon als een leerling (logies). Ik weet dat het onmogelijk is maar je kunt niet kiezen op wie je verlieft word. (mischien dat hij iets vermoet maar dat is niet de bedoeling, ik zie die leraar ook waak na school tijd). Jammer dat er geen middelen bestaan om verlieftheid weg te doen gaan. Ik steets bang dat ik me voor hem voor schut zet.

Nouw ja hier heb jij vaarschijndelijk niks aan
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 12:29
helpless girl
helpless girl is offline
ik zit ook een klein beetje in een onmogelijke situatie wat dat betreft...

ik heb een relatie die niet zo soepel meer verloopt.. en ben verliefd op een getrouwde man met 2 kleine kinderen!
en hij ook op mij, in begin twijfelde ik daaraan maar dat blijkt nu wel uit de mailtjes en berichtjes die ik krijg dat het dus echt zo is.. iedereen hier in de stad kent hem dus als we samen gezien worden gaat t meteen rond
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 12:39
pure_evil
pure_evil is offline
helpless girl, zoals ik al zei, niet aan beginnen
Oud 03-04-2004, 12:43
helpless girl
helpless girl is offline
ik ken je mening idd
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 20:27
Verwijderd
ja... iedereen kent romeo en julia... nou mijn opa en oma zijn ook een soort romeo en julia: door geloof mochten ze niet bij elkaar zijn, maar ze deden het toch en daardoor hebben ze ruzie gekregen met hun families en zijn bepaalde dingen nooit geaccepteerd. ze hebben geen zelfmoord gepleegd zoals romeo en julia, maar het verhaal lijkt er wel op...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten