Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je het hebt over dat ze kunnen meekijken dat je bijvoorbeeld een werkstuk zit te typen....So What? je typt toch alleen maar een ophopingkje van feiten met je naam eronder klaar daar zie ik geen privacy schennis in.
|
Verwijderd
|
Wat maakt het uit of wij vinden dat je overdrijft? JIJ vindt het niet prettig, daar gaat het toch om? Ik denk dat een klacht indienen het enige is wat je kunt doen.
Aan de andere kant, als die dingen idd alleen voor schoolwerk zijn (wat "Je mag eigenlijk ook geen spelltjes of andere 'niet educatieve' bezigheden doen." niet per se hoeft te beteken, denk ik, wat is dan het probleem? Het zijn dan idd alleen maar een ophopingkje van feiten met je naam eronder. Al vind ik het ook niet prettig als er iemand mee zit te kijken als ik aan het werk ben. |
![]() |
|
je moet het gewoon uit zetten (weet niet zeker of dat kan, bij ons volgens mij wel): ik neem aan dat de computers op school windows xp hebben. je kunt dan met ctrl shift escape en dan het tabblad processen kijken of vnc draait en gewoon uitschakelen. kun je natuurlijk ook rechtsonderin doen, daar staat waarschijnlijk een icoontje. maar dat weet ik niet zeker.
ik zou het ook niet al te prettig vinden als ze mee keken, maar aan de andere kant kan het me erg weinig boeien als ze wat van me weten ofzo. er weten zoveel mensen meer van mij dan ik zou denken: jammer dan.
|
Je weet toch van te voren dat de kans bestaat dat er iemand meekijkt. Als je dat weet ga je dus NIET die vertrouwelijke brief typen of wat dan ook.
De computers op school zijn alleen voor schoolwerk, als je je daar aan houdt, wat kan je er dan voor bezwaar tegen hebben dat er een kleine kans is dat er iemand op je scherm zit te kijken? Als je je dus aan de regels houdt hoef je je nergens druk om te maken. Vertrouwelijke dingen moet je gewoon thuis doen. Denk dat je met een brief aan de rector helemaal niets opschiet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Wat een gelul allemaal
![]() ![]() Ach ja maak je lekker druk ga een brief tikken en zet je zelf voor lul maar het is gewoon kinderachtig gezeur bah |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bij mij op school en nog op een aantal andere scholen draaien ze nog 98 of 2000 ofzo.. in 2000 werkt ctrl shift escape ook voor het tabblad processen ![]() |
![]() |
|
Een klachtenbrief lijkt me wel een goed idee. Ze hebben nu een enorm streng beleid en daarvoor een vrij beleid, het lijkt me dat daar wel een tussenweg te vinden is.
Alleen aan de andere kant: De computers zijn er voor het gemak en zijn een dienst van de school. Als je het niet met het beleid eens bent, dan maak je toch gewoon geen gebruik van de computers? niet dat ik dat denk hoor, maar zo'n reactie kun je krijgen
|
![]() |
Hartstikke bedankt voor al jullie reacties! Ik denk dat ik het idd maar laat hangen, kost me teveel moeite om er iets tegen te doen en ze luisteren waarschijnlijk toch niet.
In ieder geval, bedankt voor jullie reacties
||
Citaat:
![]() ja, 2000 werkt ook idd (heb ik ook). in windows 98 kun je 't in ieder geval uitschakelen door op ctrl alt del te drukken en dan te kijken wat voor processen er draaien, de goede eruit te pikken en op taak beëindigen te klikken.
||
Citaat:
Ten eerste, ze zijn ervoor om je aan de regels van school te houden. Ten tweede, heb je er last van dat ze kijken? De beste oplossing is om thuis te werken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van mij mogen ze in die mediatheek controleren of er spelletjes gespeeld worden of andere dingen die niet horen. Je zal maar net een bladzijde vergeten zijn in je werkstuk en de mediatheek zit vol terwijl de helft zit te klooien. |
![]() |
|
![]() |
Op school aan de bel trekken zal weinig uithalen denk ik, maar het vallt altijd te proberen.
Naar een externe commissie stappen zal meer zin hebben. Bel daarvoor even Stichting De Ombudsman telefoon: 035-6722722 Zij kunnen je wel verder helpen welke commissie oid je hiervoor nodig hebt. Mijn vraag is eigenlijk, heb je er wel zin in om zoveel toeren uit te halen hiervoor. Het kan nog weleens een langslepende zaak gaan worden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik loop zelf stage op een school als systeembeheerder, dus ik weet wel hoe dat gaat
![]() Helaas is het volkomen legaal wat ze doen, en kan je er weinig tegen inbrengen. Als je het er niet mee eens bent zal je het maar ergens anders moeten doen. Door op een pc van school te werken accepteer je dat het mogenlijk is dat men met je meekijkt wat je aan het doen bent. Dit staat als het goed is wel ergens met kleine lettertjes beschreven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Snel grote bestanden versturen naar andere computer Sprudel | 17 | 18-02-2014 08:20 | |
Algemene schoolzaken |
Laptop op het MBO. quincydenkt | 8 | 14-11-2010 20:17 | |
De Kantine |
Verveling op school, wat doe jij? funkyid | 3 | 25-05-2010 12:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opvallend nieuws #1 Kitten | 500 | 22-04-2010 19:07 | |
Algemene schoolzaken |
Schoolcomputers... H0pe | 33 | 14-09-2005 13:44 | |
Drugs & Alcohol |
Lilith's IZSADC-topic! Verwijderd | 499 | 23-05-2005 16:14 |